Mazda2 – czy w warto montować LPG?
1, 2
Czy opłaca się założyć gaz? Dobrze sprawuje się samochód na gazie?
- Od: 6 lis 2011, 23:14
- Posty: 109 (0/1)
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08
Wydaje mi się że przy tak małej pojemności i spalaniu będziesz musiał długo czekać na zwrot kosztów instalacji LPG. Co do samego działania wydaje mi się że dobry zakład nie będzie miał problemów.
- Od: 23 paź 2007, 09:55
- Posty: 30
- Skąd: Gdynia
- Auto: była Mazda 323BD 1981 1.3
jest Honda Prelude V gen.
mała pojemnośc nie oznacza małego spalania – mam gaz w Mazda 2 i chwalę sobie
marcinwr napisał(a):Wydaje mi się że przy tak małej pojemności i spalaniu będziesz musiał długo czekać na zwrot kosztów instalacji LPG.
hm...
Jeżeli średnie spalanie w mieście wynoszące 7,65 l/100 km określasz małym, to gratuluję wielkości portfela
Tyle właśnie paliła moja M2
By nie było to tylko puste stwierdzenie, to popieram je statystykami:
dane tankowań z okresu 3 lat
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/26472
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
moja w cyklu mieszanym ( z przewagą trasy i średnią około 100km/h ) spala około 7 l benzyny , LPG w granicach 8-8.5
a zrobił ktoś poniżej 6 l na 100km? zastanawiam się czy jest to w ogóle możliwe...
Gaz już od 2 lat mam założony w 2 i nie narzekam. Był jeden problem tzn zawór ugięty i trzeba było robić głowicę :/ jednak nie narzekam na użytkowanie gazu, ponieważ przy obecnej cenie lpg ~ 2 zł nawet przy spalaniu 10 l (jakie wykreciłem po szybkiej jeździe po mieście ) to i tak wychodzi taniej niż benzyna w granicach 8 l
raz jeszcze na benzynie zszedłem do 6.1 l mazdy nie są raczej ekonomiczneD4NI3L napisał(a):a zrobił ktoś poniżej 6 l na 100km? zastanawiam się czy jest to w ogóle możliwe...
- Od: 6 lis 2011, 23:14
- Posty: 109 (0/1)
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08
Odkurzę trochę temat, ale zastanawiam się nad zmianą M2 DY ZJ '06 z zainstalowanym gazem, na nowszą M2 DE ale mam właśnie dylemat.
Czy w nowych silnikach da się zamontować gaz, czy jest tam już bezpośredni wtrysk?
Czy w nowych silnikach da się zamontować gaz, czy jest tam już bezpośredni wtrysk?
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
D4NI3L napisał(a):a zrobił ktoś poniżej 6 l na 100km? zastanawiam się czy jest to w ogóle możliwe...
5.7 l/ 100 km (trasa) liczone na stacji benzynowej przy tankowaniu pod korek. Wielokrotnie. Prędkość w granicach 90-110 km/h.
LOL właśnie zauważyłem, że odpowiadam na posta sprzed pół roku
Witam.
Chcę założyć LPG IV generacji do 1.3 MZR 75KM ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji jak się sprawują gniazda zaworowe po np 100tys km. To, że się da założyć LPG to wiem, ale ewentualna perspektywa regulacji zaworów za 1000zł w ASO (rozbieranie całego rozrządu) co kilkadziesiąt tys. km nie przeraża.
No chyba, że jest ktoś użytkownikiem LPG w tym silniku i opowie jak to wygląda w rzeczywistości.
Chcę założyć LPG IV generacji do 1.3 MZR 75KM ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji jak się sprawują gniazda zaworowe po np 100tys km. To, że się da założyć LPG to wiem, ale ewentualna perspektywa regulacji zaworów za 1000zł w ASO (rozbieranie całego rozrządu) co kilkadziesiąt tys. km nie przeraża.
No chyba, że jest ktoś użytkownikiem LPG w tym silniku i opowie jak to wygląda w rzeczywistości.
- Od: 28 sty 2016, 13:37
- Posty: 2
- Auto: Mazda 2 (DE) 2011, 1.3 75KM MZR, 5 drzwi.
mam już prawie 150 tys. najechane w tym około 25 tys. na LPG – też mnie intrygował temat regulacji zaworów – instrukcja przewiduje " słuchową " ocenę – a ponieważ nie słyszę niepokojących dzwięków nic nie robię z zaworami . Po instalacji LPG miałem problem z "szarpaniem " , zmiana gazownika na bardziej doświadczonego i porządna regulacja wyeliminowała wszelkie problemy – aktualnie żadnych problemów – de facto nie rozróżniam czy auto jedzie na LPG czy benzynie.
1. stag qbox basic, reduktor reduktor-ac-r01, listwa ac w01
2. opisałem powyżej
2. opisałem powyżej
Temat przeniosłem do odpowiedniejszego działu.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Tak, oddać w dobre ręce gazownika który ma pojęcie o tym co robi, zrobi to estetycznie i będzie umiał idealnie poustawiać.
Druga sprawa to osprzęt, mam nadzieje ze nie pójdziesz na łatwiznę i wybierzesz coś z górnej półki a nie to co cała Polska.
Druga sprawa to osprzęt, mam nadzieje ze nie pójdziesz na łatwiznę i wybierzesz coś z górnej półki a nie to co cała Polska.
-
makmarc
Nie chcę iść na taniość i łatwiznę auto ma być sprawne. Obecny przebieg to 60tys km. Zastanawia mnie tylko żywotność silnika 1.5, a potem ewentualny remont. Jak z regulacją luzów zaworów? Czy to duże koszty? Różni mechanicy się wypowiadają i straszą, że nie warto. Zakład na który jestem zdecydowany z instalacji proponuje instalacje STAG 4, wtryski baracuda.
- Od: 18 lip 2017, 10:06
- Posty: 5
- Auto: Mazda 2 rocznik 2010 silnik 1.5 103KM
Czyli to, co "cała Polska".
Nie powiem, wtryskiwacze są ok, ale co do samego sterownika, który podałeś, mam czerowną lampkę ze względu na to, że każdy szopiarz to montuje a później są wątki typu mam problem ze stagiem. także zlustruj warsztat.
Nie powiem, wtryskiwacze są ok, ale co do samego sterownika, który podałeś, mam czerowną lampkę ze względu na to, że każdy szopiarz to montuje a później są wątki typu mam problem ze stagiem. także zlustruj warsztat.
oluska napisał(a):odraszam, a na pewno nie staga, nie zwróci się
bzdura ...
stag qbox basic, reduktor-ac-r01, listwa ac w01
już grubo ponad 50 tys. przejechane – zero problemów , auto spala w granicach 7,5 – 8 litrów gazu
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości