Szarpanie, falowanie obrotów, gaśnięcie

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Orson » 4 gru 2011, 21:20

Witam.

Na wstępie napiszę, że wrzuciłem posta też do działu z gazem, ale może tam mniej ludzi zagląda, a też nie do końca wiem czy to aby na pewno instalacja.

Witam.

Opiszę swój przypadek i zarazem problem w tym temacie, bo jest mniej więcej podobny.

Od jakiegoś czasu po odpaleniu auta na zimnym silniku po osiągnięciu odpowiedniej temp. gazu następuje przejście z benzyny na gaz. Wszystko jest ok do momentu dojeżdżania np. do świateł albo skrzyżowania. Auto wchodzi na niskie obroty i tu zaczyna się problem. Zaczyna szarpać i skaczą obroty. Jeżeli zdążę się zatrzymać, wrzucić na "P" (tak to automat) i go "przygazować" wchodzi z powrotem na gaz i jest ok. Zanim się zagrzeje silnik może się tak zdarzyć jeszcze kilka razy, chociaż nie ma reguły. Przy ciepłym silniku było wszystko ok.

Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Wymieniany był przełącznik stopu i czujnik ABS, co wiązało się z odłączeniem akumulatora. Wracając powyższy problem zaczął się nasilać. Nawet przy rozgrzanym silniku samochód gaśnie. Jak zejdzie poniżej 1000 obr. wskazówka obrotomierza zaczyna szaleć od 0-1000 i auto momentalnie gaśnie, przerzucając przy tym na benzynę. Dzisiaj rano wsiadłem do auta, odpaliłem, poczekałem aż silnik się rozgrzeje i niby przez jakiś czas było ok. Jednak po kilkunastu minutach pobytu w sklepie, samochód normalnie odpalił ale po sekundzie, dwóch zgasł. I tak chyba ze trzy razy. Potem odpalił i ok.

I teraz moje pytanie. Czy odłączenie akumulatora przez mechanika mogło spowodować tak nagłe nasilenie problemu? Czy w ogóle to wina instalacji gazowej (STAG300)? I czy może to być , tak jak w przypadku kolegi/kolegów powyżej, wina przewodów WN i świec?
Proszę o jakieś info, bo jutro się wybieram do mechanika i chcę wiedzieć mniej więcej na czym stoję.

PS. Znajomy powiedział mi po opisaniu pierwszych objawów, że to może być silniczek krokowy, ale czy na pewno?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez Grucha » 5 gru 2011, 17:41

Objaw falowania obrotow jest przy dohamowaniu na swiatlach?

Pozdr

Pozostałe posty przenoszę do "Szarpie na niskich obrotach tylko na lpg", gdzie temat jest kontynuowany
Grucha
 

Postprzez Orson » 6 gru 2011, 00:01

Grucha napisał(a):Objaw falowania obrotow jest przy dohamowaniu na swiatlach?

Pozdr


Nie tylko. Przy każdym praktycznie zwolnieniu, dojazd do świateł czy do skrzyżowania to dosłownie masakra.

Byłem dzisiaj u mechanika i prawdopodobnie to jednak silniczek krokowy, ale jutro będę wiedział więcej, bo mu zostawiam samochód.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez Kai. » 6 gru 2011, 12:43

W 626 miałem podobny obawj, niestety lały wtryskiwacze gazu. Po wymianie przestało na jakis czas, ale pojawił się objaw rosnących obrotów i trzymających je w okolicach 1,7-2k obr. Okazał się krokowiec.
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Orson » 8 gru 2011, 14:26

Drodzy koledzy.

Odebrałem auto od mechanika. Okazało się, że to nie silniczek krokowy. Komp nie pokazuje żadnych błędów. Mechanik powiedział, że problem pojawia się przy hamowaniu, i że będzie do wymiany serwo.

Ogólnie rzecz biorąc jest jakieś rozprezenie w układzie dolotowym czy coś takiego.

Co o tym myślicie, bo ja nie bardzo ogarniam temat.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez Grucha » 8 gru 2011, 14:29

Moim zdaniem nie znalazl przyczyny i zacznie sie wymienianie po kolei czesci

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Orson » 8 gru 2011, 14:35

Wlasnie tego się obawiam. Chyba podjadę jeszcze do jakiegoś gazownika, żeby sprawdził instalację, chociaż ten co u niego byłem odrzuca problem z gazem.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez Grucha » 8 gru 2011, 14:44

Obstawiam lewe powietrze w dolocie

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Orson » 8 gru 2011, 14:50

Zapomnialem jeszcze dodać, że przy wdepnięciu na pedał hamulca słychać syczenie, jakby gdzieś tam powietrze leciało. Dlatego gość podejrzewa właśnie serwo.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez Grucha » 20 gru 2011, 07:06

Coś wiadomo?


Pozdr
Grucha
 

Postprzez pablo604 » 23 gru 2012, 22:41

Witam Wszystkch.
Od ponad roku jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2.0 benzyna.Od roku jeżdze na gazie.Ostatnio zaczeły sie dziać dziwne cuda.Jeżdząc na bp/lpg Wywala mi błąd P0172 czyli za bogata mieszanka.Jednak bardziej niepokojące jest to ,że nawet benzynie falują mi obroty na ciepłym silniku,nawet auto gasnie i przy przepustnicy słychać buczenie i kiedy podnoszę pokrywę od filtra powietrza to dzwięk jeszcze bardziej narasta a kiedy gasze silnik to słychać przez jakieś 2 s syczenie jakby powietrze schodziło.
Czy może to być lewe powietrze a jeśli tak to gdzie szuklać bo wizualnie wężyki są na swoim miejscu?
Nie sprawdzałem jeszcze ciśnienia na cylindrach.
Boje się najgorszego ze może oznaczać to wypalony zawór.

Proszę o jakieś opinię kolegów z forum.
Pozddr
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez martin_torbay » 26 gru 2012, 18:47

jeżeli jeździcie na gazie i wam falują obroty/gaśnie auto po pierwsze sprawdźcie dawkowanie mieszanki LTFT i STFT, czy jest ok, czy sonda pracuje na gazie ok i czy macie wtryski które naprawdę ogarniają nasze silniczki czy jakieś "elektrozaworki" zamiast wtrysków. A dopiero potem portfel i wymiana części.
Miałem tego typu problemy przez badziewną instalację lpg, było minęło. Miejcie na uwadze że cyrk będzie też na benzynie, więc może się wydawać że coś jest uszkodzone, a tak nie musi być. Problem znika na bernzynie po ok 300km jazdy tylko benzyną, potem na lpg też jest ok przez jakiś czas....
pompa wspomagania ktoś pisał.... a może tak wtrysk nie wyrabia w momencie kiedy następuje lekki skręt kierownicą? U mnie tak było
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez hoohoos » 2 sty 2013, 20:19

Witam Wszystkich w Nowym Roku.
Od pewnego czasu pojawił się u mnie problem z nieoczekiwanym gaśnięciem silnika (przeważnie po spokojniejszej jeździe przez dłuższy czas – ok 2500rpm) po zatrzymaniu się na światłach lub na parkingu. Czasami obroty lubią tylko zafalować na biegu jałowym z do 500rpm.
Przy ostrzejszej jeździe problem raczej nie występuje? Na co stawiać? Przepustnica? Świece (wymieniane przy 120tk na irrydowe, obecnie 166tk z czego 6 na lpg)? Występuje to raczej nie zależnie czy to Pb czy LPG.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 19:30
Posty: 17
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 3 1.6 16V

Postprzez pablo604 » 3 sty 2013, 09:16

Spróbuj reset kompa zrobić poprzez zdjęcie klemy plusowej z aku i potrzymaj z 20s pedał hamulca.
Mi to pomogło:–)
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez martin_torbay » 1 sie 2013, 17:40

temat przewałkowałem osobiście i skoro masz LPG to napraw LPG i problem zniknie na 1000% w mazdzie w tym momencie nawet demontaż LPG ci nie pomoże, problem ci ustanie po zrobieniu ok 1000km na czystym paliwie, mówię całkiem poważnie, miałem to samo, obecnie mazda śmiga perfekcyjnie na obu paliwach, po przebudowaniu samodzielnie instalacji – wracaj do gaziarza albo przejmij sprawe we własne ręce
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy LPG