Mazda 626 GF FS 136KM '00 – problem z instalacją na STAG4

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez diapazon » 20 paź 2011, 23:55

...ja tylko dodam, że miałem właśnie takie objawy bujania, nawet na wyższych biegach, nie mówiąc o szarpaniu na dwójce poniżej 2tys. obrotów-akurat u mnie wymiana kabli (jeden był walnięty) oraz świec (za jednym zamachem) rozwiazała ten problem. Ale co się wcześniej p. Anioła najeździł z laptopem i posprawdzał wszystko – to jego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2011, 04:16
Posty: 81
Skąd: Poznań/Ziemia Lubuska
Auto: Mazda GF FS & Stag300+ , H 2000, ACR01, Tomasetto AT02

Postprzez uplander » 26 paź 2011, 14:48

Witam

Tez mi sie wydaje ze kolega gph powinien sprawdzic kable i swiece najpierw. Ja mialem szarpanie przy przyspieszaniu, na poczatku tylko przy 2500 obr. i tylko na gazie. Potem czesciej przy innych obrotach i potem tez na benzynie.
Jak sprawdzilem przedowy wys. napiecia to okazalo sie ze 3 z 4 maja rezystancje powyzej 2 MOhm (wiecej niz moj multimetr). Po wymianie kabli wszystko jest ok.
Pozdr
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:04
Posty: 31
Auto: MAzda 626 GF LPG

Postprzez wojt_s » 26 paź 2011, 15:17

witam. wiem że to nie ten teamt ale jakie kolego dałeś kabelki do madzi. Czytałem an forum że chłopaki wkładają często sentechy. Też chyba wymienie na wszelki wypadek, bo świece już wymieniłem (ngk).
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 18:48
Posty: 7
Skąd: Oświęcim-Brzeszcze
Auto: mazda 626 GF 2.0 115 KM benzyna 2001r.lift, LPG STAG 300+

Postprzez uplander » 27 paź 2011, 12:58

Witam

Szczerze mowiac nie wiem jakiej byly firmy kable bo nie zmienialem przy zalozeniu istalacji gazowej. ale po gdzies 8 mies. na gazie sie posypaly. a wymienilem na japan line i na razie jest ok. Z tego co czytalem to nie sa to przewody gornych lotow, ale cena byla kuszaca. pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:04
Posty: 31
Auto: MAzda 626 GF LPG

Postprzez wojt_s » 27 paź 2011, 13:28

faktycznie chyba zaczne od kabli, bo może to pomoże bez kombinowania i niepotrzebnych regulacji...
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 18:48
Posty: 7
Skąd: Oświęcim-Brzeszcze
Auto: mazda 626 GF 2.0 115 KM benzyna 2001r.lift, LPG STAG 300+

Postprzez marshal_sila » 6 lis 2011, 17:53

kable mogą być przyczyna choć większości przypadków tak nie jest:) firma sentech sprawdzona sam tez jeżdżę od jakieś 15 tys. na takich kablach i nie ma z nimi problemu.a co do tych szarpań hmmm proponował bym porostu zrobić auto kalibracje mapy wtrysków i spróbować pojeździć na ustawieniach powiedzmy fabrycznych po auto kalibracji .częsta nieumiejętność ustawienia optymalnej wartości czasów wtrysków i zgrania z obciążeniem silnika objawia sie szarpaniami.W moim przypadku tak jest nigdy nie moglem zestroić map tak zęby mi nie zapętlało wtrysków mój stag 200 nie obsługuje zubożenia mazdy i najlepiej wszystko jeździ na ustawieniach auto kalibracji.Co do tych szarpań może mieć jeszcze wartość ciśnienia roboczego ale tym wszystkim zajmuje sie auto kalibracja:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez gryyzli » 15 lis 2011, 10:26

kalibracja ustawi czasy wtrysków dobrze ale tylko dla wolnych obrotów, jak chcesz mieć poprawnie wyregulowaną instalację – bez jady z laptopem się nie obejdzie, tymbardziej w takiej mazdzie
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 09:53
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: 323f bj 1.5

Postprzez wojt_s » 16 lis 2011, 10:41

kable wymienione na sentech, ale praktycznie nic się nie poprawiło no może odrobinę lepiej się zbiera. Szarpanie pozostało. Udałem się do gaziarza, jazda godzinę z laptopem na kolanach. jest cuit lepiej ale dalej szarpie. Tam gdzie przerywało np.3500-4000 obr. zwiekszył dawkę to zaczęło w innym zakresie przerywać...po zmianie w innym zakresie znowu w innym i tak do z.....po godzinie stwierdził, że jest to niemożliwe i zamówił nowy moduł bo prawdopodobnie źle odczytuje wartości czy coś takiego. Wieć na chwile obecna czekam na moduł....sam juz nie wiem co robić.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 18:48
Posty: 7
Skąd: Oświęcim-Brzeszcze
Auto: mazda 626 GF 2.0 115 KM benzyna 2001r.lift, LPG STAG 300+

Postprzez marshal_sila » 16 lis 2011, 18:22

jaki moduł?? tam nie ma żadnych modułów.coś kreci ten twój gaziarz .a co do auto kalibracji to nie jest tak do końca ze ustawia czas wtrysków na wolnych obrotach tylko kalibruje cala mapę wtrysków na podstawie mapy benzynowej i to często wystarcza oczywiście nie zawsze.Czasami po samej auto kalibracji wywala błąd maksymalnie otwartych wtryskiwaczy czy może tak dzieje się u autora tematu po tym przerywaniu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy LPG