Start na LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez delfinsoft » 23 lip 2011, 21:42

Witam:)
Mam pytanie czy można uruchomić silnik
bezpośrednio na gazie? mam STAGA 300+
MAZDA PREMACY 1.8 STAG 300+ :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 22:48
Posty: 15
Skąd: Siemianowice Śl.
Auto: MAZDA PREMACY 1,8 STAG 300+

Postprzez Dominator » 23 lip 2011, 21:53

Jesli posiadasz to sprawdź w instrukcji obsługi ktora powinieneś otrzymać przy montażu lpg. Przy stagu-4 jest mozliwosc awaryjnego uruchamiania, wiec mysle ze u Ciebie powinno byc tym bardziej :) sprawdziłem: przytrzymujesz przy wyłączonej stacyjce przycisk B/G po czym przytrzymujac go dalej uruchamiasz silnik.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Piotr Raczkowski » 26 lip 2011, 08:22

dominator7 napisał(a):przytrzymujesz przy wyłączonej stacyjce przycisk B/G po czym przytrzymujac go dalej uruchamiasz silnik

właśnie ale TYLKO AWARYJNIE i na ciepłym silniku inaczej możesz instalkę uszkodzić
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Dominator » 26 lip 2011, 10:26

Piotr Raczkowski napisał(a):
dominator7 napisał(a):przytrzymujesz przy wyłączonej stacyjce przycisk B/G po czym przytrzymujac go dalej uruchamiasz silnik

właśnie ale TYLKO AWARYJNIE i na ciepłym silniku inaczej możesz instalkę uszkodzić

Nie tyle cała instalke co reduktor. I awaryjnie mozna i na zimnym silniku uruchomić, niestety i taka sytuacja moze sie zdarzyć. Z tym, ze zanim mozna bedzie ruszyć to trzeba odczekać az silnik nabierze troche temperatury. To wszystko dla ochrony reduktora.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez delfinsoft » 26 lip 2011, 19:29

oczywiście chodzi o awaryjne odpalenie :)
ale nawiasem mówiąc miałem kiedyś audi 80 i paliłem go zawsze na gazie
nawet zimą i nic się nie stało zrobiłem nim na gazie WIELE kilometrów
przez 5 lat bez awarii (oczywiście to była instalacja 2generacji ale reduktor
też miała (HEHE)
Dzięki za odpowiedz pozdrawiam i szerokości !
MAZDA PREMACY 1.8 STAG 300+ :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 22:48
Posty: 15
Skąd: Siemianowice Śl.
Auto: MAZDA PREMACY 1,8 STAG 300+

Postprzez noxes » 26 lip 2011, 22:01

II gen to nie IVgen, swoją drogą przy SGI teraz jak jest ciepło na dworze okolo 25stopni to mój silnik strasznie długo pracuje na PB, a temp przełączania ustawiona na 15st to się robi nie ekonomiczne.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez delfinsoft » 27 lip 2011, 23:27

to dziwne (15 stopni to mało) ja mam na 25
a jak jest ciepło to odpalę i przejadę jakieś 30 m i przełącza na lpg
zimą jakieś 500 m jak jest około 0 -3 stopnie
:D
MAZDA PREMACY 1.8 STAG 300+ :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 22:48
Posty: 15
Skąd: Siemianowice Śl.
Auto: MAZDA PREMACY 1,8 STAG 300+

Postprzez noxes » 28 lip 2011, 09:43

Ja np dziś rano po przejechaniu nie więcej jak kilometra około 800m + wyjazd z garażu i mały postój na podwórku. w sumie wyszło by jakieś 1,5km zanim przeszła na gaz :| . Jak masz podłączony reduktor do przewodów wodnych? w szereg tego górnego co doprowadza wodę do nagrzewnicy?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez siemek55 » 28 lip 2011, 12:56

A może nie sugerować się ustawieniami producenta? Warto trochę pomóc głowicy, zaworom itd, które i tak niem maja zbyt łatwo z gazem. Ja wychodzę z założenia, że należy poczekać aż olej trochę się nagrzeje (zmieni swoją gęstość). Przechodzę na gaz po około 2-3km (jakieś 4-5min po wyprowadzeniu z garażu). Na zakończenie wycieczki -dojechaniu do pracy (po około 50km )przechodzę ponownie na benzynę na około 1-2 min. (to na pewno nie zaszkodzi).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez delfinsoft » 28 lip 2011, 20:51

dokładnie w obieg nagrzewnicy :)
a temperatura w mojej Madzi bardzo szybko wzrasta
w porównaniu do innych aut jakie miałem najszybciej.
np. w sienie zimą muszę przejechać jakieś 3 km
a latem z 1km.
<czarodziej>
MAZDA PREMACY 1.8 STAG 300+ :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 22:48
Posty: 15
Skąd: Siemianowice Śl.
Auto: MAZDA PREMACY 1,8 STAG 300+

Postprzez noxes » 28 lip 2011, 21:49

to będę musiał się tym kiedyś zająć jak będę miał chwile czasu...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez zibi626 » 9 sie 2011, 14:00

U mnie kiedy jest cieplo przelacza sie po ok 2-3 minutach na lpg, w zimie trzeba przejechac się z ok 5-6 minut – instalka brc 24 sequent
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez noxes » 12 sie 2011, 00:16

to i tak szybciej niż u mnie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy LPG