Który silnik MAZDA 6 (I generacji) dobrze chodzi na LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez slawoo » 16 lip 2011, 08:21

Witam,

Nadszedł czas na zmianę samochodu. Jako następce mojej Avensis I wybór padł na Mazda 6 I generacji (a konkretnie lata 2003-2005).
Zależy mi jednak na założeniu instalacji gazowej do nowego nabytku. Chciałbym jednak wybrać takie auto i silnik, który nie będzie sprawiał problemów podczas eksploatacji na LPG.

Pytanie więc czy Mazda 6 generalnie "lubi" gaz, a jeśli tak to czy któryś z jej silników bardziej lub mniej nadaje się do takiej instalacji?
Dla przypomnienia podam, że silniki benzynowe które występują w tych autkach to:
– 1,8l MZR – Moc – 120 KM
– 2,0l MZR – Moc – 141 KM
– 2,3l MZR – Moc – 166 KM

Ewentualnie jaką instalację warto zamontować do tego samochodu.

Tym razem chcę dobrze zbadać temat, gdyż przed zakupem obecnej Avensis 2.0 D4 (1AZ-FSE), tego nie zrobiłem i okazało się, że ten silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa co stwarza problem z założeniem dobrze działającej instalacji LPG. Do tego jak wyczytałem na forum w TOYOTACH VVTi jest problem z zaworami regulowanymi na płytkach podczas eksploatacji LPG.
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lip 2011, 08:19
Posty: 3

Postprzez Dominator » 16 lip 2011, 10:16

Przy dobrze założonej i wyregulowanej instalacji gazowej, i oczywiscie na dobrych podzespołach nie powinno byc żadnych problemów. Oczywiscie nie musze chyba dodawać ze trzeba robic regularne przeglądy. Silniki w mazdach 6 sprzed Fl z tego co kojarze, nie posiadają wtrysku bezpośredniego, wiec problemu z montażem lpg nie powinno byc. Generalnie 1.8 jest za słaby do tego auta.. Wiecej mozesz sie dowiedzieć po przeczytaniu odpowiedniego działu- SGI. Tymczasem ten temat jest do usunięcia.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez trebuh_b » 16 lip 2011, 10:23

zapraszam do działu viewforum.php?f=107
a wszystkiego się dowiesz
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 20:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez slawoo » 16 lip 2011, 11:52

Czytając dział SGI widzę, że są pewne nieścisłości co do silników w Mazda 6 pierwszej generacji. Chodzi konkretnie o wtrysk paliwa. Czy Mazdy 6 przed FL miały silniki z bezpośrednim wtryskiem? Jeśli tak to jak są oznaczone, bo nie ukrywam, że takiego silnika chciałbym uniknąć ze względu na drogi montaż instalacji LPG
Początkujący
 
Od: 16 lip 2011, 08:19
Posty: 3

Postprzez GrabaOP » 16 lip 2011, 13:40

Bezposredni wtrysk wystepuje tylko w wersji MPS . Ja bym Ci proponowal 2.0 141KM . Bo 1.8 za slaby a 2.3 ma zmienne fazy rozrzadu a to juz sie wiaze z lubryfikatorem i wieksze koszta .Aczkolwiek jesli nie robisz wiecej niz 25tys-30 tys rocznie to daj sobie spokoj . Moja 2.3 mi pali srednio 8.5l/100
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 21:22
Posty: 51
Skąd: Opole
Auto: M6 L3 2005

Postprzez slawoo » 16 lip 2011, 13:46

Dziękuję za podpowiedź.
Nie ukrywam, że najbardziej odpowiadałby mi silnik o pojemności 2litrów.
Czy taki silnik występuję tylko w jednej wersji w rocznikach 2002-2005 (I generacja)?
Jeśli tak to jakie ma oznaczenie, czyli symbol/kod.
Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lip 2011, 08:19
Posty: 3

Postprzez matys0644 » 16 lip 2011, 15:16

Ja ma w swojej 2,3 założony gaz i żadnego dodatku do smarowania zaworów nie montowałem,założony Stag 300 ISA2 i podstawa dobre wtryski ja mam Hana plus prawidłowy montaż oraz regulacja i auto śmiga bez żadnego problemu i nie wydaje mi się aby gaz miał wpłym na zmienne fazy,a różnica w jeździe między 2,0 a 2,3 jest odczuwalna przy nie dużej różnicy w spalaniu oczywiście zależy w jakiej konfiguracji wybierzesz auto mi w mieście(miasto miastu nie jest równe) wciąga 16L nie piszę o średniej bo 90% przebiegu to miasto ale tu ma wpływ automat+ napęd na cztery łapki ale za to zimą jaki komfort jazdy :D
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 16:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez MKV » 4 mar 2012, 10:32

Podczepię się pod wątek bo bo szukam dla siebie kombiaka do zagazowania i wybieram finalnie chyba między 3 samochodami:
1. Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6
2. Mazda 6 2.3
3. Honda Accord 2.4

Z tego co czytam to wszyscy właśnie piszą o LPG głównie w silnikach 2.0 – mi zależy bardziej na przyjemności z jazdy i dlatego interesuje mnie bardziej 2.3 :P

Z tego co się zorientowałem to obecnie dobrym zestawem był by sterownik STAG 300, wtryskiwacze zielone HANA i reduktor arp01? Do 2.3 lubrykator nie jest potrzebny jak rozumiem ?

Polećcie mi coś :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2007, 01:55
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Suzuki Swift 1.3 GTi
Mitsubishi Galant 2.5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG