Jakie macie przebiegi na instalacji LPG?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez trebuh_b » 12 maja 2012, 10:25

long11 napisał(a):Wiem że w silnikach 1.8 i 2.0 ford maczał paluchy dlatego proszę o opinie na temat trwałości tych silników oraz jak one się sprawują na lpg.
No to co z tego
Niema przeciwwskazań do zakładania lpg w fordach opowieści typu ceramiczne zawory itp jakie to niedobre silniki do lpg itd można między bajki włożyć!!!!! Jak ktoś kupił rupiecia to na wszystko będzie narzekał. Ja w m6 mam lpg przelatałem ok 35tys i nic się złego nie dzieje :) śmiało można zakładać
focusem 1,8 na lpg przelatałem ok 120tys KME bez wielkich problemów (wymiana wtrysków po ok 100tys ) żadnych problemów z silnikiem
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 20:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez korab » 12 maja 2012, 19:28

Generalna zasada jest taka że jeśli auto ma jakiś problem z silnikiem na benzynie to na gazie będzie dużo gorzej.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 17:14
Posty: 6
Auto: Mazda 6
2.0 benzyna +LPG
2004

Postprzez katzuhero » 16 lut 2013, 13:42

Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6. Chciałbym założyć instalację gazową. Jak będę wybierał na pewno będzie to jakaś z "górnej półki", a nie byle tańszy szrot. W trakcie sprawdzania samochodu przed zakupem u Jaksy jeden z mechaników powiedział mi że ten silnik się nie nadaje do gazu oraz jak szukam samochodu, który chce zagazować, lepiej żebym dał sobie spokój z M6. Na moje pytanie dlaczego wyrobił sobie taką opinię na temat lpg, odpowiedział że jest to kwestia konstrukcji silnika, a dokładniej krótkie tłoki i zawory, które szybko ulegają zniszczeniu. Opowiadał mi tez o licznych naprawach silników spowodowanych instalacją lpg jakie wykonywał. Zdaje sobie sprawę, że jeśli chodzi o instalacje lpg to wiele ludzi jest jej przeciwnikami z powodów "bo tak", ale pracownik nieautoryzowanego serwisu Mazdy powinien wiedzieć na ten temat coś więcej. Dlatego chciałbym zapytać się ludzi, którzy z instalacja lpg w tym samochodzie mieli do czynienia, z jakimi problemami się spotkaliście, oraz jakie przebiegi na instalacji zrobiliście. Z góry dziękuję.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 21:27
Posty: 8
Skąd: Biała Podlaska / Warszawa
Auto: Mazda 6 '06r. 2.0i 147KM

Postprzez Lowiec » 16 lut 2013, 14:57

Pamiętaj zawsze, że gaz to złe zło. I zawsze jak coś się dzieje źle to wina zła czyli gazu. Mi dziś spalił się główny bezpiecznik w corsie siostry przy odpalaniu na kable – wina gazu!
Jakiś problem był w autach z plastikowym kolektorem dolotowym, chyba w focusach ale nie jestem pewien czy nie został już rozwiązany.
Raczej zmień mechanika, bo ten opowiada bajki.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez misiek1 » 16 lut 2013, 15:49

Też nie do końca mogę zrozumieć ludzi, którzy twierdzą, że "gaz to zło", "lpg to tylko do zapalniczek". Wiadomo, że najlepiej było by jeździć na Pb, ale jak wiadomo Polskie realia w wielu przypadkach to uniemożliwiają. Ja dam swój przykład, teraz zasuwam Mazda 323Bj 1,5 i od razu po zakupie zamontowałem gaz. Zasuwam nią już prawie dwa lata i zrobiłem ponad 30tyś km i zero problemów z instalacją (wiadomo, że rzeczy jak wymiana filtrów i czyszczenie wtrysków po 15tyś trzeba zrobić). A poprzednim autem ( Honda Civic 5D 1,4) przez 4 lata osobiście przejechałem ponad 100tyś, a poprzedni właściciel prawie 70tyś. Auto sprzedałem z prawdziwym przebiegiem 295tyś km ( z tego prawie 170tyś na LPG) i co do kondycji silnika nie można się było czego doczepić. Tak, że jeśli zakładasz lpg to w sprawdzonym zakładzie i trzeba o instalację dbać, żeby nie mieć problemów. Co 10-15tyś wymiana filtra gazu i fazy lotnej i ewentualnie czyszczenie wtrysków i wiadomo co jakiś czas sprawdzenie ustawień i ewentualna regulacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 19:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez SebastianS » 17 lut 2013, 18:20

Silniki 2.0 w M6 to fordowskie Duratec'ki. Wymagają – to prawda – uważnego strojenia i montażu z racji niewielkiej tolerancji na błędy w zasilaniu, ale pamiętajmy, że jeśli instalacja...
1. składa się z dobrych podzespołów
2. jest prawidłowo zamontowana
3. jest prawidłowo wystrojona
4. jest regularnie serwisowana
5. silnik jest regularnie co 50.000km sprawdzany pod kątem luzu zaworowego

...to szybkość degradacji silnika w wyniku użytkowania gazem nie różni się od degradacji podczas jeżdżenia na benzynie. Innymi słowy – na gazie sinik nie zużywa się szybciej.
Błędy prowadzące do kłopotów z silnikiem leżą zawsze po stronie człowieka, dlatego podstawa to dokonanie wyboru kogoś myślącego i z doświadczeniem.
GZW Odbudowa i Tuning. Profesjonalne instalacje LPG
Zbrosławice / Gliwice
Tel. 889 77 11 77
http://gzw.pl
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 01:27
Posty: 20
Skąd: Zbrosławice / Gliwice
Auto: Kilka różnych :–)

Postprzez siemek55 » 18 lut 2013, 21:58

No to może autor tego wątku: pękło 40kkm na LPG, na razie spokój i cisza. Odnosząc się do pytania czy gazować M6 to odpowiedź już padła: tak ale tylko dla rozsądnych posiadaczy (mój gazownik "zrobił" mi mazdę bo wiedział że regularnie pojawię się korekty map). Kolega SebastianS ujął to bardzo trafnie <spoko>
Btw: Osobiście wolę określenie że fordowskie Duratec'ki to konstrukcja Mazdy, tylko spi...na przez forda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1301 (62/19)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GY'05 2.0/141KM
Stag300plus,H2000,Zavoli
M3 BK'05 1.6

Postprzez Lowiec » 18 lut 2013, 22:43

pękło 40kkm na LPG

to ja ironicznie...
łe 40, co to jest, to nowy silnik przecież, nie powinno być żadnych śladów...

gratulujemy i życzymy kolejnych dziesiątek tysięcy:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez micagh » 19 lut 2013, 07:31

U mnie ok. 70 tys. na lpg i jakoś nadal jeździ bez problemów :P . Podstawa ogarnięty gazownik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 15:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez zagiell » 19 lut 2013, 08:12

micagh napisał(a):U mnie ok. 70 tys. na lpg i jakoś nadal jeździ bez problemów :P . Podstawa ogarnięty gazownik.


To już całkiem sporo :) napisz jeszcze jaki masz przebieg w samochodzie i czy sprawdzałeś już luzy zaworowe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 10:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez siemek55 » 19 lut 2013, 10:45

Lowiec napisał(a):
pękło 40kkm na LPG

to ja ironicznie...
łe 40, co to jest, to nowy silnik przecież, nie powinno być żadnych śladów...

gratulujemy i życzymy kolejnych dziesiątek tysięcy:)

LPG założony przy 140kkm, obecnie 180kkm. (tak dla uzupełnienia). W sumie zastanawiam się co będzie po 100kkm ??. W sumie niedługo (na wiosnę) kontrola luzów. Zobaczymy czy już "coś" widać
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1301 (62/19)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GY'05 2.0/141KM
Stag300plus,H2000,Zavoli
M3 BK'05 1.6

Postprzez Lowiec » 19 lut 2013, 10:52

LPG założone przy 228kkm, obecnie 337kkm (109kkm) przy czym 17 po remoncie silnika – przed montażem gazu jak i w trakcie używania chlał, palił i puszczał olej bokami więc remont nie spowodowany gazem.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez micagh » 19 lut 2013, 14:06

zagiell napisał(a):To już całkiem sporo :) napisz jeszcze jaki masz przebieg w samochodzie i czy sprawdzałeś już luzy zaworowe


Przebieg 130 tys., gaz od 60 tys. W zawory nie zaglądane. Auto w moich rękach od 49 tys. Przebieg pewny w 100 % :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 15:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez Lowiec » 19 lut 2013, 14:39

Nie macie popychaczy hydraulicznych?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez WisniaUs » 19 lut 2013, 16:37

214kkm z tego 33kkm na LPG ,w zawory tez nie zagladane zreszta nigdzie nie zagladane bo warczy jak salonowa.Pozdrawiam
WisniaUs




Bez MAZDY nima JAZDY!!
Krzysiek.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 20 lis 2011, 20:08
Posty: 2890 (3/15)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda6,Mazda3,Mazda6.

Postprzez zagiell » 19 lut 2013, 23:53

Ja zrobiłem 14kkm na LPG, założony przy 136kkm, obecnie 150kkm. Na wiosnę planuję pomiar luzów zaworowych, tak dla świętego spokoju, chociaż silnik cyka jak zegarek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 10:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez WisniaUs » 20 lut 2013, 00:10

A no wszyscy tak warcza na te zawory to ja tez sobie zerkne na nie jak sie ociepli ehhh.A jak tam u Was Koledzy z ubytkami oleum???Na LPG.?
WisniaUs




Bez MAZDY nima JAZDY!!
Krzysiek.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 20 lis 2011, 20:08
Posty: 2890 (3/15)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda6,Mazda3,Mazda6.

Postprzez micagh » 20 lut 2013, 07:36

Moja bierze odkąd ją mam tzn. 49 tys. Teraz wciąga mi do ok 1,5 l między wymianami tj. na 15 tysi., olej obecnie dexelia 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 15:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez WisniaUs » 20 lut 2013, 11:28

Noo to widze ze STANDARD ja tez cos blisko tego.A jaki masz przebieg na niej MICAGH?
WisniaUs




Bez MAZDY nima JAZDY!!
Krzysiek.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 20 lis 2011, 20:08
Posty: 2890 (3/15)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda6,Mazda3,Mazda6.

Postprzez siemek55 » 20 lut 2013, 13:59

micagh napisał(a):Moja bierze odkąd ją mam tzn. 49 tys. Teraz wciąga mi do ok 1,5 l między wymianami tj. na 15 tysi., olej obecnie dexelia 5w30

<spoko> , moja podobnie, a lubię sobie wkręcić pod 6krpm (w sumie taka trasa do pracy, że inaczej się nie da <diabełek> ). Olej AMS 5W30 HDD.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1301 (62/19)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GY'05 2.0/141KM
Stag300plus,H2000,Zavoli
M3 BK'05 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG