Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Bigbluee » 15 mar 2016, 11:21

Panowie, ja po zakupie m6 MK1 będę również montować gaz. I tutaj moje pytanie, czy zakładając z góry montaz gazu, lepiej poszukiwać auta z pewnym małym przebiegiem, kosztem słabszego wyposażenia czy nie ma to większego znaczenia czy auto ma 90kkm czy 180kkm, jeśli i tak zamontowany bedzie gaz.
Czy zużycie silnika jeżdżąc na benzynie będzie zauważalne przy takich różnicach przebiegów?
Ktoś odpowie "im mniej tym lepiej" ale mi chodzi o wpływ działania gazu na silnik z większym przebiegiem.

I drugie pytanie to, czy silniki 1.8 i 2.0 tak samo nadają się do zagazowania i spokojnie znoszą montaż instalacji? Nie znam dokładnych różnic w budowie 1.8 i 2.0. Stąd moje pytanie.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez vegasnight9 » 15 mar 2016, 12:32

Fred.X napisał(a):A kto Ci nagadał takich bajek ?? To nie LPG psuje silniki , tylko ludzie ,którzy nie powinni tego montować kolego ,


Gdzie w Polsce założe LPG do 2.0 147KM ze świadomością że robi to fachowiec który zna się na Mazdach ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez makmarc » 15 mar 2016, 13:24

1.8 nie jedzie a pali, 2.0 ma więcej mocy. Dobrze założona instalacja plus dobre graty i mapa zestrojona podczas jazdy i musi być dobrze.

Co za problem widzicie w instalacji do 2.0 137KM?
makmarc
 

Postprzez rumunn95 » 15 mar 2016, 14:10

vegasnight9 napisał(a):
Fred.X napisał(a):A kto Ci nagadał takich bajek ?? To nie LPG psuje silniki , tylko ludzie ,którzy nie powinni tego montować kolego ,


Gdzie w Polsce założe LPG do 2.0 147KM ze świadomością że robi to fachowiec który zna się na Mazdach ?


bananmin? z buska bodajze i Adam Rogowski z Lublina o tych dwoch Panach slyszalem pochlebne opinie tutaj na forum
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Fred.X » 15 mar 2016, 15:20

vegasnight9 napisał(a):
Fred.X napisał(a):A kto Ci nagadał takich bajek ?? To nie LPG psuje silniki , tylko ludzie ,którzy nie powinni tego montować kolego ,


Gdzie w Polsce założe LPG do 2.0 147KM ze świadomością że robi to fachowiec który zna się na Mazdach ?
jest bardzo dużo zakładów , popytaj u siebie w regionie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez vegasnight9 » 15 mar 2016, 17:31

Fred.X napisał(a):
vegasnight9 napisał(a):
Fred.X napisał(a):A kto Ci nagadał takich bajek ?? To nie LPG psuje silniki , tylko ludzie ,którzy nie powinni tego montować kolego ,


Gdzie w Polsce założe LPG do 2.0 147KM ze świadomością że robi to fachowiec który zna się na Mazdach ?
jest bardzo dużo zakładów , popytaj u siebie w regionie


Pytałem w kilku. Żaden z nich nie "gazował" szóstki więc nie chcę za bardzo być ich królikiem doświadczalnym... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Fred.X » 15 mar 2016, 22:37

To zapytaj czy zakładali do mondeo lub focusa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez bartosz22 » 22 mar 2016, 14:33

Co sądzicie o takim zestawie do Mazda 6 GY 1.8
Sterownik: stag qbox plus
wtryskiwacze: ac w-01
reduktor: ac r-01
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2016, 15:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 1.8 GY

Postprzez Fred.X » 22 mar 2016, 15:34

Zestaw jak zestaw , pytanie kto będzie montował i stroił ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez dominik3246 » 30 mar 2016, 14:21

Witam. Zastanawiam się nad założeniem gazu do mojej mazdy w firmie Grand Service. Znajomy tam gazował autka i generalnie poleca bo nie ma żadnych problemów. Proponują mi taki zestaw: http://grandservice.pl/cennik-lpg/brc-sequent-alba-32/ . Do tego proponują mi lubryfikację ustawioną programowo w cenie 150 zł. Co myślicie?
dominik3246
 

Postprzez Fred.X » 30 mar 2016, 18:27

Lubryfikację odpuść , a BRC omijaj , lepiej jakiś Tech lub Zenit , wtryski Herkules lub Barakudy ,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Taco » 16 kwi 2016, 11:28

Też bym odpuścił Brc :/ problem zaczyna się po gwarancji, drogi serwis, a tak na marginesie to 32 wersja to jest zamknięta, dojdą do niej tylko autoryzowane warsztaty. Lubryfikację masz tam z defaultu raczej, więc musisz wymieniać płyn itd. Zgadzam się z Fred.X, zestawy, które Ci zaproponował są lepszym rozwiązaniem, taki zenit na herculesach to byłby mój wybór. Dopytaj swojego gazownika jeszcze.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez anoli007 » 18 kwi 2016, 23:43

Witam. Po przeczytaniu chyba wszystkich postów dalej nie mogę się zdecydować w jakiej konfiguracji założyć gaz. Mazda 6 2.0 z 2004

Pomóżcie dobrze wybrać.

Stag Q-Box czy Stag 300 premium (cena u gazownika ta sama)
reduktor STAG ACR-01
wtryskiwacze pojedyncze Barracuda czy Hana zielone czy na jednej listwie staga AC W02 (gazownik polecał te AC niby są nie do zajechania, a do tego nie zanieczyszczają się)
Początkujący
 
Od: 29 lip 2014, 12:00
Posty: 11
Auto: Mazda 323F BA 1.5 – 1998

Postprzez gazparts » 19 kwi 2016, 09:54

bierz q box plusa- nowy ster, dużo więcej możliwości , lepsza gwarancja
wtryski barrakuda pojedyncze lub acw03 te mają lepszą gwarancję (odporne na syf w LPG)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez anoli007 » 19 kwi 2016, 12:11

Mazda 6 2.0 z 2004

Po głębszym zastanowieniu się będzie:
Q-box plus + reduktor AC R01(150)

tylko dalej nie jestem pewny co w końcu założyć, co jest mniej awaryjne, bardzie przeznaczone do polskiego gazu

Barakuda na pojedynczych czy stag ACW03.

Szczerze mówiąc po przeszukaniu nie jednego forum, bardzo mało jest informacji o ACW03.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2014, 12:00
Posty: 11
Auto: Mazda 323F BA 1.5 – 1998

Postprzez gazparts » 19 kwi 2016, 12:15

anoli007 napisał(a):Szczerze mówiąc po przeszukaniu nie jednego forum, bardzo mało jest informacji o ACW03.
bo to jest dość świeży produkt , ale testy przeszedł bardzo pozytywnie i zaczyna być lubiany przez gaziarzy. Barki też będą latać ale zdarza się że gaz je zabija (takie rozwiązania mechanika zbliżona do hanek )
demontaż kolektora i nawierty w głowicy , dobre strojenie i będzie git
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez anoli007 » 19 kwi 2016, 12:54

Chyba zdecyduje się na Barakudy sprzęt sprawdzony.

ACW03 testy przeszedł ale produkt nowy nie przetestowany w warunkach polowych.
A nie za bardzo chce zostać testerem nowych rozwiązań.

Proszę jeszcze o informacje: do czego to służy:

"demontaż kolektora i nawierty w głowicy" po co to się robi?

Jak pojadę do gazownika na rozmowę to nie chce wypaść amatorem <glupek2>
Początkujący
 
Od: 29 lip 2014, 12:00
Posty: 11
Auto: Mazda 323F BA 1.5 – 1998

Postprzez gazparts » 19 kwi 2016, 13:26

jak się wierci i gwintuje to wióra lecą tu i tam szczególnie tam (obróbka metali),
ściągając kolektor możemy to wyłapać i nie pozwolić dotrzeć do silnika,
nawierty w głowicy bo w kolektorze ssącym masz klapy, a wtryski PB za klapami w głowicy i obok nich trzeba wiercić i gwintować :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Diabeł » 19 kwi 2016, 13:49

na bank można wiercić w kolektorze i klapką się nie zaszkodzi
a tu link:
https://www.youtube.com/watch?v=6hLlSEhsGXU

sam mam założone BRC i gaz idzie w kolektor
bynajmniej nie w Mazdzie 6
Ostatnio edytowano 19 kwi 2016, 13:51 przez Diabeł, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez anoli007 » 19 kwi 2016, 13:51

Ok kolektor demontuje się żeby wióry nie dostały się to zrozumiałem.

Tylko czy to nawiercanie jest obowiązkowe czy instalacje gazowa nie będzie działać bez tego wiercenia w głowicy ?
Początkujący
 
Od: 29 lip 2014, 12:00
Posty: 11
Auto: Mazda 323F BA 1.5 – 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy LPG