Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez michnoll » 11 lut 2013, 15:51

Kurde mol właśnie rozmawiałem z gazownikiem który poinformował mnie, że do mojej M6 2006 1,8 po lifcie muszę założyć instalację z tzw. splitem (ze 4 wtryski gazu na jeden wtrysk benzyny) robi to, to Landirenzo czy jest to naprawdę konieczne ? inaczej głowica powie dziękuję po 50 czy 60 tysiącach :(
Zakład ma duże zaufanie wśród klientów i jestem w lekkiej kropce...
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2010, 22:29
Posty: 45
Skąd: Nowa Sól
Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)

Postprzez Przemek323c » 12 lut 2013, 09:25

Cuda na kiju :D
Przemek323c
 

Postprzez brencik » 12 lut 2013, 14:03

Niekoniecznie, za to obowiązkowa w silnikach Mazdy jest lubryfikacja ktora to niektorzy magicy pomijaja,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Rumcajs » 12 lut 2013, 16:19

Jedni mówią, że obowiązkowa – inni, że to tylko Voodoo ;)
Osobiście niby mam, ale to takie dziadostwo z tą "śróbką".. albo leje, albo nic nie kapie.. więc praktycznie olałem sprawę.
Osobiście uważam, że ważniejsze jest nie pałowanie Magdy pod czerwone pole.
Na autostradzie kręcę do 4000 obrotów (140km/h) i tak przejechałem 160kkm na gazie i nie miałem jeszcze problemów. <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez WisniaUs » 12 lut 2013, 18:15

WOOOOOWW RUMCAJS kolego 160 000km na lpg z piecykiem 2.3 ????? Ja dopiero zdrobilem 32 000 na Gazie.Powiedz bez problemowo ci minelo 160kkm???? A co do kolegi BRENCIK to lubryfikacja to tak samo dziala i pomaga jak slynne kiedys demagnetyzery paliwa czyli jedna wielka sciema.Jak jedna kropelka jakiegos oleju słonecznikowego ma mi nasmarowac 16 zaworów gdzie droge do nich ma przez kolektor ssący wywiniety z dołu do góry i jakie tam musi byc cisnienie aby ta cudowną kropelke wciągło???????Prosze was koledzy to tak jak byście chcieli sie napic wody jadac na rowerze z bidonu zamontowanego pod siedzeniem z rurka wsadzana do ust bez zaciagania sie hehe <glupek2> Pozdrawiam <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Przemek323c » 12 lut 2013, 19:46

Jak dobrze wystrojone to bedzie smigac i 2 tyle :)
Przemek323c
 

Postprzez Rumcajs » 12 lut 2013, 19:53

Flashlube "wynaleziono" podobno w latach 90tych, kiedy zabroniona została benzyna ołowiowa.
Lało się to paskódstwo prosto do baku, bodajże 100-200ml/bak.

Czy lubryfikacja to religia, czy niezbędność..każdy musi ocenić sam.

@ Wisniaus
Tak, bezproblemowo.
Przewody WN jeszcze oryginalne (aktualny przebieg 182kkm)
świece NGK platynowe, zalecane do tego silnika – wymieniane co 100kkm (czyli narazie 1 raz)
Filtry gazu wymieniam sam ,co 30-40kkm
Instalka VSI Prins

pozdr.

Dopisano 12 lut 2013, o 19:17:

Przemek323c napisał(a):Jak dobrze wystrojone to bedzie smigac i 2 tyle :)


Racja...problem w tym, że M6 nie ma popychaczy hydraulicznych tylko szklanki ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez brencik » 12 lut 2013, 21:26

Rumcajs napisał(a):Osobiście uważam, że ważniejsze jest nie pałowanie Magdy pod czerwone pole.

Ale to dotyczy chyba kazdego auta i nie tlyko na LPG.
Rumcajs napisał(a):Na autostradzie kręcę do 4000 obrotów (140km/h)

U mnie przy 4kobr/min mam 130km/h, przewaznie na autobanie utrzymuje 5k obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Przemek323c » 13 lut 2013, 08:34

Rumcajs napisał(a):Racja...problem w tym, że M6 nie ma popychaczy hydraulicznych tylko szklanki

Ja wychodze z zalozenia ze i tak zaoszczedzi sie na regulacje luzow zaworowych w porownaniu do jazdy na PB.
Przemek323c
 

Postprzez WisniaUs » 13 lut 2013, 10:25

A kto tu takie bajki pisze ze w M6 nie ma hydrauliki zaworów jak u mnie jest!! Ale OK silniki 2.0 i niżej nie maja wiec nie piszmy w rozumieniu ze w żadnej M6 nie ma!!!!
WisniaUs
 

Postprzez klajgus » 13 lut 2013, 18:45

Wisniaus napisał(a):A kto tu takie bajki pisze ze w M6 nie ma hydrauliki zaworów jak u mnie jest!!


jesteś tego pewien? <co?> <co?>
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez WisniaUs » 13 lut 2013, 19:17

Opieram sie na kolesiu a moim qzynie który pracuje w servisie Mazda -Subaru od 12 tu lat i u mnie w piecyku 2.3 jest hydraulika i zmienne fazy rozrzadu. A skoro zrobilem 216 000 km niczego nie dotykajac a mam ta M6 od nowosci to chyba tez o czymś świadczy.Jakoś zaworów nie wypaliło nic nie stuka puka ani nie klekocze,wsiadam pale,jade i kocham madzie za to.Pozdrawiam

Dopisano 14 lut 2013, 13:35:

Panowie odnosnie hydrauliki zaworów to dzis dzwonilem do serwisu mazdy i pan na serwisie powiedzial ze 2.0 prawdopodobnie ma hydraulike a 2.3 nie jest pewien ale chyba tez lecz nie jest do konca pewien.Wiec pytam koledzy z kim my mamy do czynienia w tym kraju.Z kolei i racji tego ze mam wersje usa zadzwonilem tez wczoraj do servisu mazdy w Arlington Heights w IL USA,i pan mi powiedzial na podstawie mojego VIN NUMBER ze zawory sa hydrauliczne na łańcuchu i ma to wytrzymac cala żywotnosc silnika.Nooo zobaczymy , narazie minelo 216 000 km i bezobslugowo wszystko.A nasi wielcy spece niech nadal sie zastanawiaja co w trawie piszczy.Pozdrawiam papa
WisniaUs
 

Postprzez newuser » 16 lut 2013, 10:42

hmmm mamy chyba te same silniki i bylem pewien ze nie ma u nas hydrauliki, na gazie naśmigałem ponad 30tys km i przed 40tys chciałem sprawdzić jak te luzy wyglądają, a teraz mam zagwostke <co?>
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez WisniaUs » 16 lut 2013, 11:18

Hej NEWUSER decyzja nalezy do Ciebie,ja natomiast nie bede sie bawil w zawory bo koles z Mazdy w usa powiedzial mi ze silnik jest bezobsługowy tylko olej ,swiece, pasek klinowy(Serpentin Belt)ewentualnie jak jest popekany i jazda.Tu w polsce trafiam na samych CZARODZIEJI pytajac o to czy tamto.Np;wlej sobie ceramizer,zamontuj lubryfikacje,przetoczymy i nawiercimy panu tarcze beda lepiej odprowadzaly cieplo,olej mi chcial wyssac przez korek wlewu bo mam oslone pod silnikiem i nie bedzie jej sciagal to ja go pytam a jak pan filtr oleju mi wymieni ????[tiiit] sami znawcy,spece i to wszystko servisy samochodowe bajdużą.Pozdrawiam
WisniaUs
 

Postprzez brencik » 16 lut 2013, 11:29

Wisniaus napisał(a):u w polsce trafiam na samych CZARODZIEJI pytajac o to czy tamto.Np;wlej sobie ceramizer,zamontuj lubryfikacje,przetoczymy i nawiercimy panu tarcze beda lepiej odprowadzaly cieplo,olej mi chcial wyssac przez korek wlewu bo mam oslone pod silnikiem

Moze widza amerykanca to chca do oszwabić. Nic w tym dziwnego. MoZe to odwet za wizy.
Jakos nie widze takich problemow zeby normalnie mialy miejsce, chyba ze na jakis szrtoach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez klajgus » 16 lut 2013, 11:36

nie chce się sprzeczać, ale ja jestem zdania ze nie ma "hydrauliki" nawet z ciekawości sprawdziłem na allegrodo używane głowice do 2,3 i oprócz walka ssącego z wariatorem ( zmienne fazy rozrządu) nie widzę różnicy co do głowicy z 2.0 widać nawet szklanki i tez wyglądają tak samo. Poza tym jak dobrze pamiętam to w manualu są podanie wielkości luzów zaworowych dla tego silnika.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez brencik » 16 lut 2013, 12:39

Od dawna wiadomo ze trzeba co 120tys sprawdzac luzy zaworowe bo nie ma samoczynnego, hydraulicznego ich kasowania w tych silnikach. I nie tlyko tych, 1.8, 2.0 i 2.3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez WisniaUs » 16 lut 2013, 13:30

Ok Panowie ale dlaczego po podaniu VIN mojego 2,3 u dealera w USA mowia tam ze jest Hydraulika i po podaniu VIN 2giej mazdy 2.0 wersja EURO u dealera mazdy w Rzeszowie powiedziano mi ze 2.0 też ma hydraulike.czegos tu nie kumam?????????????? <co?> Dealer w polsce mial ptroblem z moim VIN bo wersja usa.Czemu??????? W manualu mi tez pisze po amerykancku blee .PO 120 000KM ZAWORY JESLI SLYCHAC TO WYREGULOWAC!! u mnie nie slychac to nie reguluje heeh jak mi M6 szlag trafi to sobie kupie GOLFA ponoc bezawaryjne sa i dlugowieczne <spoko> <glupek2>

Dopisano 16 lut 2013, 12:58:

BRENCIK no tu ci przyznam racje bo Tarnów to jeden wielki szrot.Powracalo to wszystko z USA czy Angli pozakladali pseudo biznesy i szukaja palacza na kajak.Typowe szroty tu jakies sa ale jeszcze nie mialem potrzeby ani okazji pozwiedzac.Powodzonka <spoko>

Dopisano 16 lut 2013, 13:03:

Qrde koledzy juz nie wiem co z ta HYDRAULIKĄ ZAWORÓW.???? Zglupialem kompletnie ehh.Jade szukac golfa najlepiej w TeDeiku bo wtedy poznam pełne grono mechaników to jak sie dowiem co z tymi zaworami w mazdzie to dam znaka.Zmykam założyc konto na GOLF CLUB heh <glupek2> papa
WisniaUs
 

Postprzez klajgus » 16 lut 2013, 17:43

Wisniaus napisał(a):i po podaniu VIN 2giej mazdy 2.0 wersja EURO u dealera mazdy w Rzeszowie powiedziano mi ze 2.0 też ma hydraulike.czegos tu nie kumam?????????????? <co?>


tu na 1000% mogę ci powiedzieć ze nie ma, bo u siebie to na własne oczy widziałem.

Wisniaus napisał(a):PO 120 000KM ZAWORY JESLI SLYCHAC TO WYREGULOWAC!! u mnie nie slychac to nie reguluje heeh


cały problem jest w tym ze luzy przy jeździe na gazie się ZMNIEJSZAJĄ, kasują wiec na pewno zawory nie zaczną ci klepać żebyś je usłyszał, tylko po prostu przestana się domykać i się wypala, bez sprawdzenia luzów dowiesz się jak już będzie za późno
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez VPM » 16 lut 2013, 18:18

stag 4 +ja mam i jest ok
KOMPAKTOWY
Najmniejsza obudowa-największe możliwości w swojej klasie.
Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Plus.
Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik
Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Plus, powstał na bazie sprawdzonego i niezawodnego układu STAG-300 Plus. Zmodernizowany sterownik wyposażony jest w unowocześnione oprogramowanie z dodatkową mapą graficzną 3D, umożliwiającą precyzyjną regulację wtrysku gazu w zależności od prędkości obrotowej silnika.
Urządzenie posiada opcję dodatkowej ręcznej korekty parametrów pracy, w zależności od temperatury wtryskiwanego gazu oraz możliwość podgrzewania wtryskiwaczy gazowych. Rozszerzenie oprogramowania sterownika o dodatkowe funkcje precyzyjnego dawkowania wtrysku gazu sprawia, że samochody z instalacją opartą na sterowniku STAG-4 Plus, spełniają normy emisji spalin Euro 5.
Sterownik jest przeznaczony do wszystkich samochodów wyposażonych w silniki benzynowe o liczbie cylindrów od 1 do 4, w tym: system dolotowy bez przepustnicy Valvetronic (stosowany np. w BMW), turbo, sekwencyjny i półsekwencyjny wtrysk benzyny oraz full group. Wbudowany w sterowniku emulator wtryskiwaczy benzyny jest zakończony wtyczką typu Europa/Bosch. STAG-4 Plus współpracuje z programem AcGasSynchro.
Zaawansowana technologia wykonania wyrobu jest gwarancją niezawodności STAG-4 Plus.
Budowa
• Aluminiowa, całkowicie wodoszczelna obudowa.
• Wbudowany sekwencyjny emulator wtrysku benzyny.
Funkcje użytkowe
• Utrzymanie kluczowych parametrów pracy silnika: moc, moment obrotowy na poziomie identycznym jak przy zasilaniu benzyną.
• Automatyczne przejście na zasilanie gazowe.
• Niezauważalny moment przełączania na zasilanie gazowe.
• Automatyczne przełączanie na benzynę w przypadku braku gazu.
• Spełnione wymagania normy emisji spalin Euro 5.
• Precyzyjne dawkowanie gazu w zależności od prędkości obrotowej silnika.
• Umożliwienie pracy na gazie w całym zakresie obciążeń silnika.
• Przypomnienie o przeglądzie instalacji gazowej.
Nowe funkcje sterownika
• Korekcja ciśnienia reduktora przy cut-off.
• Podgrzewanie wtryskiwaczy przy temperaturze reduktora ≤ 10 °C.
• Kontrola podgrzewania wtryskiwaczy gazowych (zminimalizowane pojawianie się błędu ECU silnika –„check engine”).
• Możliwość pobierania sygnału obrotów z czujnika położenia wałka rozrządu.
• Rozszerzona lista wyboru wtryskiwaczy gazowych (HANA 2000) i czujników temperatury gazu (REG, RAIL, SL).
• Dodatkowy sygnał dźwiękowy, informujący o uruchomieniu silnika w trybie awaryjnym.
• Możliwość ustawienia maksymalnej liczby uruchomień w trybie awaryjnym.
Montaż i regulacja
• Intuicyjny sposób kalibracji sterownika.
• Dobór składu mieszanki na podstawie informacji o czasie wtrysku benzyny.
• Automatyczne korekcje temperatury i ciśnienia gazu.
• Możliwość użycia sterownika przy zasilaniu LPG lub CNG.
• Udoskonalona współpraca z systemami zasilania paliwem (sekwencja, full group i półsekwencja).
• Współpraca ze wszystkimi reduktorami i wtryskiwaczami gazu.
• Nowe algorytmy pracy na CNG.
• Złącza wtryskiwaczy gazowych kompatybilne z większością listew dostępnych na rynku.
Funkcje oprogramowania
• Mapa graficzna 3D – korekcja od obrotów silnika: wizualizacja graficzna i cyfrowa.
• Dokładny podgląd parametrów pracy na oscyloskopie.
• Ustawianie progów odcinania dotrysków.
• Możliwość podgrzewania wtryskiwaczy gazowych.
• Filtr sygnałów obrotów silnika.
• Typ silnika standard i turbo.
• Nowa opcja „Typ sterowania wtrysku” – pozwalająca na zastosowanie wtryskiwaczy typu np. Valtek 3 ohm w silnikach ze sterowaniem full group.
• Zubożanie Mazda.
• Możliwość ręcznej korekty parametrów pracy.
• Dodatkowa korekcja wtryskiwaczy gazowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy LPG