Przełącza na benzynę przy wciśniętym gazie do oporu po rozgrzaniu

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez trzydziech » 5 cze 2011, 17:07

Mam taki problem , który pojawił się jakiś miesiąc temu i póki co występuje raczej dość losowo (nie mogę tego jakoś z niczym powiązać).
Na wstępie, instalacja to: Stag 300, Scorpion ST, MagicJet'y (reszty nie znam, jak np. średnica dysz). Scorpion i MagicJet'y mają około roku.
Problem jest taki, że co jakiś czas przełącza mi się na benzynę podczas przyspieszania ("pełen but") i praktycznie zawsze przy około 4k obr/min, co jest sygnalizowane przez pipczyk (jakby się gaz skończył). Problem jest też taki, że nie występuje to zawsze, ale jak już się raz przełączy, to przełącza się za każdym razem. Za pierwszym razem było to jak jechałem do Gdańska, około 30km od Torunia, czyli w sumie dość szybko. Jak wracałem, to przejechałem spokojnie jakieś 160km, łącznie z wyprzedzaniami i ciśnięciem na obwodnicy. Później powtórzyło się to kilka razy w mieście (przejechane może z 5km). Ostatnio w mieście, przełączyło się też po ponad 1h stania (praktycznie ruszyłem i za chwilę dynamicznie włączałem się do ruchu). W ten weekend do Gdańska przejechałem spokojnie (dla odmiany wyjechałem około 10 zamiast koło 14), ale jak wracałem to po 106km miałem przełączenie. Od ponad roku tankuję tylko na Shellu.
Jutro jadę do gazownika (byłem wcześniej, ale się nie chciał przełączyć, a bez tego ciężko coś zdiagnozować), ale nie wiem czy i tym razem będzie się przełączać.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 09:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez gazparts » 5 cze 2011, 17:17

obstawiam reduktor
zrzuca pewnie co jakiś czas ciśnienie do minimalnego
podjedz do gaziarza lub wepnij lapka, co prawda nie wyjdzie w błędach zarejestrowanych ta usterka, ale gdyby to była np. wina wtryskiwacza to się zapisze w błędach :)
Ostatnio edytowano 5 cze 2011, 17:29 przez gazparts, łącznie edytowano 1 raz
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez trzydziech » 5 cze 2011, 17:27

bananmin napisał(a):obstawiam reduktor
zrzuca pewnie co jakiś czas ciśnienie do minimalnego

w razie co, to jakieś czyszczenie, regeneracja? przejechane ma dopiero 20k km.
w piątek samochód trochę dostał po garach jak byłem w Gdańsku i nie było widać/słychać żeby coś było nie tak. może to mieć jakiś wpływ z temperaturą powietrza jaka panuje? bo tak jak mi się wydaję to się dzieję jak jest gorąco na dworze. jutro chce gazownika pocisnąć żeby sprawdził jak najwięcej rzeczy.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 09:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez gazparts » 5 cze 2011, 17:34

nie wiem może filtr zabity , jeśli pracujesz na przepompowni LPG i tankujesz zlewki to filtr na 100% (nawet po 3 tys km może być zawalony ) miałem taki przypadek :D
ale raczej będzie coś z reduktorem może ciśnienie robocze mu spadło i wystarczy podregulować ?
wróżenie z fusów ale gaziarz dojdzie myślę szybko
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez trzydziech » 5 cze 2011, 17:37

no to zobaczymy jutro. w sumie zbliża się 10k km do ostatniego serwisu, więc filtry jutro chyba będą wymienione. mam nadzieję że nie tankuje zlewek, niby Shell, ale kto wie :P

edit.
faktycznie wystarczyła regulacja (wg gazownika), mówił właśnie coś że ciśnienie spadło, pokręcił trochę śrubą na reduktorze. zobaczymy jak to wyjdzie w praniu
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 09:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez rumunn95 » 11 cze 2011, 08:06

co to za roznica sheel lotos orlen i tak wszystko z jednej dziury ;)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Marcin L » 18 cze 2011, 17:37

W Scorpionie ST lubi przycinać się trzpień elektrozaworu, najlepiej go wywalić :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 20:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez mariusz323wgr » 19 cze 2011, 19:53

u mnie obecnie to samo, z tym, że z reguły zaczyna się przełączać na benzynę jak klimę załączę – zawsze, oraz kiedy mocniej depnę...
na jednym filtrze już jest trochę ponad 10k ... mam nadzieję, że po wymianie wróci do oszczędzania w jeździe na podtlenku ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 18:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez Marwis » 1 lip 2011, 22:49

hmm, dziwne ale u mnie tez takie problemy. Jak jest cieplo przelacza sie na PB, ale rano gdy jest chlodniej zwykle jest ok. Instalacja ma dopiero ze 3k przejechane :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez twardy103 » 1 lip 2011, 23:04

u mnie tak się dzieje, gdy jest końcówka gazu i przekręcę silnik ponad 4 tys. obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez siemek55 » 15 lip 2011, 11:16

Witam

mam sterownik Stag 300plus. Wczoraj byłem na pierwszej regulacji po 500km(następna po 1kkm, kolejna po 1kkm-wszystkie bezpłatne :D )
Koleś zbierał mapy z komputera w trakcie jazdy (starałem się odzwierciedlić swój styl jazd). W tym czasie następowało przełączanie pomiędzy benzyną i gazem (wgranie do sterownika w miarę odzwierciedlonej mapy benzyny). W trakcie rozmowy dowiedziałem się że sterownik ten ma funkcję autoadaptacji, która przełącza samoczynnie zasilanie pomiędzy benzyna i gazem, w celu dokładniejszego zmapowania sterownika gazu. Niestety znaleziono błąd w oprogramowaniu funkcji autoadaptacji – czekam na nowy soft. Może jest to przypadek opisany przez ciebie. Wal do gazownika niech to potwierdzi lub sam dowiedz się u producenta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Marwis » 18 lip 2011, 22:18

u mnie podkręcił ciśnienie na reduktorze i na razie objawy ustąpiły
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG