Screeny map gazu-silniki R4

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez rumunn95 » 27 maja 2011, 21:32

tak bez autokalibracji ani rusz a reszte ustawilem na trasie :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez gazparts » 27 maja 2011, 22:21

na pierwszych screeanach czas benzyny 3,2 na ostatnich 2,9-3,0 skąd ta zmiana ?
reszta oki :) sprawdź ciśnienie przy maksymalnym bucie
a co do zavolaka niejeden nie chce się skręcać poniżej 1,25 :P
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez rumunn95 » 27 maja 2011, 22:29

pierwsze screeny byly przed czyszczenia przepustnicy i silnik na jalowym mial 820obr/min mialem troszke wieksze obroty bo zacinala mi sie przepustnica bo byla zasyfiala jak 150 :P a podniesienie delikatne obrotow i zarazem przepustnicy niwelowalo problem :) :) teraz po niedawnym czyszczeniu silniczek ma okolo 780 obr/min z tego co czytalem to zavolaki najlepiej sobie radza z cisnieniem okolo 1.10-1.12 bar
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez nosek86 » 25 lut 2012, 17:16

Podepne się w temat.

Wywaliłem stare zajechane żółte Valteci i założyłem Magic-Jety czarne – podobno jakaś nowość... nie ważne. Problem i zarazem pytanko do kolegów bardziej oblatanych na ile dysze rozwiercić bo założyłem tak jak przyszły ( chociaż rzuciło się w oczy że dziurki jakieś małe,,,) i po kalibracji mam mnożnik 2.5...na maxa... i przy 3900 obr już się mi zapętlają i nie dają rady :)

na ile je rozwiercić? Mazda 626 GW 2,0 115km 99rok

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2010, 09:57
Posty: 19
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 626 GW 2,0+LPG 1999

Postprzez gazparts » 25 lut 2012, 18:29

2,1-2,4 coś takiego w zależności od ciśnienia na reduktorze :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Hazu » 27 lut 2012, 00:39

bananmin napisał(a):a co do zavolaka niejeden nie chce się skręcać poniżej 1,25 :P

reduktory zavoli sa w wersji N i S
S-ka nie daje zmniejszyć ciśnienia ale można wyrzucić jedna sprężynę i z S-ki robi się N-ka która już ładnie daje zejść z ciśnieniem

Do MJ wskazane jest właśnie niższe ciśnienie bliskie 1bar
Po pierwsze dlatego ze mnożnik wychodzi bardzo gładko i poziomo
Po drugie to wtryskiwacze MJ przy wyższym ciśnieniu mogą się nie otwierać (szarpanie jakby gubił zapłony)
Pewnie dla tego MJ są przez niektórych chwalone a przez niektórych tak krytykowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 27 lut 2012, 07:01

Hazu napisał(a):Po drugie to wtryskiwacze MJ przy wyższym ciśnieniu mogą się nie otwierać (szarpanie jakby gubił zapłony)
Pewnie dla tego MJ są przez niektórych chwalone a przez niektórych tak krytykowane.

Ja u siebie miałem około 1bar i tak padały te wtryskiwacze ,nie wiem może trafiłem kiepską serie ale po kilkukrotnych wymianach miałem ich dość ,suma sumarum przy dzisiejszych cenach hana nie opłaca się kupować magicjetów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Tomas2000 » 28 mar 2012, 14:47

Witam to ja dam coś od siebie <czytaj>

Ustawione na drodze w pełnym zakresie obrotów

Obrazek

Przy depnięciu do podłogi pjawił się błąd:

"1. Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, – Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu"

Odchyłka ma się tak:

Obrazek

Po przejechaniu się chwile spokojniej mapy zrobiły tak:

Obrazek

Przy auto kalibracji pokazuje się komunikat o za dużej średnicy dysz mam reduktor zeta s wtryski Valtek bfc typ 30 3 ohm czerwone, ciśnienie opuściłem do 1,2 1,4 niżej nie chce zejść. Jedyne co pozostaje to chyba tylko zmiejszyć średnicę dysz w tej chwili mam 2,1 może dać 1,9 2,0? Z drugiej strony casy wtrysków musza być za duże przy wiekszym obciążeniu skoro wywalił błąd "wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte" normalnie pat... <dupa>

Dodaje plik osc z jazdy:

http://wyslijto.pl/files/download/3if75lx59a

Jakieś pomysły??
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Hazu » 28 mar 2012, 17:28

Mnożnik nie może schodzić poniżej 1.
Przy max czasach wtrysku powinien być jednak bliski 1.
Reduktor za słaby jest.
Ja przerobiłem go z S-ki na N-kę i wyrzuciłem bebechy to teraz daje radę zejść z ciśnieniem, ale tak jak u Ciebie Reduktor nie wyrabia przy max, bucie.

Ja mam już Golda na wymianę, wtedy może coś u góry da się dograć.

Poza tym to sondy jakoś niezbyt pięknie pracują, może wtryskiwacze szwankują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Tomas2000 » 28 mar 2012, 18:43

Gazownik zapewnił mnie ze zawoli zeta s daje rade do 250 km w specyfikacji tez jest zaznaczone ze jest to wersja wzmocniona dodam jeszcze ze jak cisnienie było 1,25 błędu o otwarciu wtryskiwaczy nie było ale za to mnożnik był grubo pod 1na całej długości wykresu. Na poprzednim (magic jett III) mnoznik zachowywał się tak samo...

Co do wtryskiwaczy to już od jakiegoś czasu podejrzewam ze bez rewelacji...
Wykresy sond na pb są ładne i równe kształtne sinusoidy a na gazie wychodzą takie krzywe krzaczki... myślałem nawet żeby kupić zestaw naprawczy tylko nie mam ich potem czym skalibrować bo chyba potrzebne jest specjalne urządzenie do kalibracji tak??
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Hazu » 28 mar 2012, 20:02

Zeta S nie da rady na 250KM, na 100% chyba że dwa reduktory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Tomas2000 » 28 mar 2012, 23:29

No ok pies ganiał te 250 ale te 170km to powinien z przysłowiowym palcem w d...

Przy ciśnieniu 1.25 jest ok niema błędów i się wyrabia tylko ten mnożnik leci w dół.... poniżej 1

Jedyne co można zrobić to dać dysze mniejsze tak jak sugeruje oprogramowanie staga.
Czytałem na forum że ktoś tak zrobił mnożnik poszedł do góry a spalanie w dół jednak w wyższych partiach samochód był słabszy niż na pb...

U mnie na dyszach 2.1 jest różnica miedzy lpg a pb głównie na dole na pb lepiej reaguje na gaz.

Zamierzam jeszcze z regenerować Valteki zestawem naprawczym co prawda niby mają przejechane 30 000 ale czy były nowe i czy to prawda to wie tylko poprzedni właściciel hehe... A pracują już głośno...

Teraz pytanie czy obejdzie się bez kalibracji po regeneracji?? jesli nie to czy jest możliwość przeprowadzenia tego procesu domowymi metodami <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez pawelc » 29 mar 2012, 06:56

A przecież pisałem że s-ka nie jest dobrym wyborem ;), ...ale tu nawet nie w niej leży problem, z osc. wynika że od 5tyś obrotów ciśnienie klęka Ci masakrycznie na 0,7 bar , z zadanych 1,15 tu nawet najlepsze wtryski nie pomogą .Co możesz zrobić ?
-Po pierwsze z zaktualizuj sobie soft isa2 bo masz chyba plusa ?
-Po drugie ciśnienie w górę na reduktorze na 1,30
-Następnie na samym końcu mapa w dół tak gdzieś od 11ms bo jakbyś przejechał się z sondą afr to byś zobaczył że masz tam prze bogacone
-W sofcie z isa masz zakładkę autoadaptacja w niej widzisz odchyłkę w stosunku do benzyny i stroisz auto tak aby sterownik za mocno nie korygował
@Hazu a niby dlaczego mnożnik nie może zejść poniżej 1 ,w KL-u czasy wtrysku są długie ,nie ma dotrysków ,tak że w niczym to nie przeszkadza .
Ja już tu na forum pisałem aby mieć stabilne ciśnienie w KL-u to trzeba trochę się nakombinować ;) :
-zasilanie ze zbiornika 8mm (u mnie faro)
-wykorzystane dwa króćce z golda i dwa filtry ,do tego kompensacja listew i zapominamy o komunikacie pętlenia do odcinki ,ciśnienie nawet w piku nie spada poniżej 1bara
-u mnie w tej chwili po modyfikacjach silnika zabawa zaczyna się dopiero od 5 tyś obrotów do około 6,5 tyś ,w tym przedziale najlepiej ciągnie i jak miałbym takie pętlenie jak kolega wyżej to jeździł bym na benzynie bo wtedy gaz mija się z celem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 29 mar 2012, 17:20

pawelc napisał(a):pawelc

to jakie wtryskiwacze masz w Kl-u?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 29 mar 2012, 18:22

hana zielone ,trochę na wyrost ale przy ciśnieniu ok 1 bar mnożnik prawie przy 1 .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez kołomax_lpg » 1 maja 2012, 22:53

pawelc dobrze pisze , przelane masz pełne obciążenie i ciśnienie za niskie nieco na reduktorze. Pomijając już fakt że przelanie na pełnym bucie pogłębia jeszcze bardzie spadki ciśnień.
www.kolomax.pl Montaż i serwis LPG , poprawki , regulacje szarpiących Mazd 323 626 primacy mx-5 Również takie w których nie pomaga funkcja "Zubożenie Mazda"
Początkujący
 
Od: 1 maja 2012, 21:18
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: Audi A4

Postprzez misiek1 » 3 maja 2012, 12:20

Panowie wrzucę screeny z ustawienia LPG. Wydaję mi się, że mnożnik jest za niski. Instalka to Stag 300, Zavoli, valtek 34.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG