Screeny map gazu-silniki R4
1, 2
na pierwszych screeanach czas benzyny 3,2 na ostatnich 2,9-3,0 skąd ta zmiana ?
reszta oki sprawdź ciśnienie przy maksymalnym bucie
a co do zavolaka niejeden nie chce się skręcać poniżej 1,25
reszta oki sprawdź ciśnienie przy maksymalnym bucie
a co do zavolaka niejeden nie chce się skręcać poniżej 1,25
pierwsze screeny byly przed czyszczenia przepustnicy i silnik na jalowym mial 820obr/min mialem troszke wieksze obroty bo zacinala mi sie przepustnica bo byla zasyfiala jak 150 a podniesienie delikatne obrotow i zarazem przepustnicy niwelowalo problem teraz po niedawnym czyszczeniu silniczek ma okolo 780 obr/min z tego co czytalem to zavolaki najlepiej sobie radza z cisnieniem okolo 1.10-1.12 bar
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Podepne się w temat.
Wywaliłem stare zajechane żółte Valteci i założyłem Magic-Jety czarne – podobno jakaś nowość... nie ważne. Problem i zarazem pytanko do kolegów bardziej oblatanych na ile dysze rozwiercić bo założyłem tak jak przyszły ( chociaż rzuciło się w oczy że dziurki jakieś małe,,,) i po kalibracji mam mnożnik 2.5...na maxa... i przy 3900 obr już się mi zapętlają i nie dają rady
na ile je rozwiercić? Mazda 626 GW 2,0 115km 99rok
Uploaded with ImageShack.us
Wywaliłem stare zajechane żółte Valteci i założyłem Magic-Jety czarne – podobno jakaś nowość... nie ważne. Problem i zarazem pytanko do kolegów bardziej oblatanych na ile dysze rozwiercić bo założyłem tak jak przyszły ( chociaż rzuciło się w oczy że dziurki jakieś małe,,,) i po kalibracji mam mnożnik 2.5...na maxa... i przy 3900 obr już się mi zapętlają i nie dają rady
na ile je rozwiercić? Mazda 626 GW 2,0 115km 99rok
Uploaded with ImageShack.us
- Od: 7 wrz 2010, 09:57
- Posty: 19
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 626 GW 2,0+LPG 1999
bananmin napisał(a):a co do zavolaka niejeden nie chce się skręcać poniżej 1,25
reduktory zavoli sa w wersji N i S
S-ka nie daje zmniejszyć ciśnienia ale można wyrzucić jedna sprężynę i z S-ki robi się N-ka która już ładnie daje zejść z ciśnieniem
Do MJ wskazane jest właśnie niższe ciśnienie bliskie 1bar
Po pierwsze dlatego ze mnożnik wychodzi bardzo gładko i poziomo
Po drugie to wtryskiwacze MJ przy wyższym ciśnieniu mogą się nie otwierać (szarpanie jakby gubił zapłony)
Pewnie dla tego MJ są przez niektórych chwalone a przez niektórych tak krytykowane.
Hazu napisał(a):Po drugie to wtryskiwacze MJ przy wyższym ciśnieniu mogą się nie otwierać (szarpanie jakby gubił zapłony)
Pewnie dla tego MJ są przez niektórych chwalone a przez niektórych tak krytykowane.
Ja u siebie miałem około 1bar i tak padały te wtryskiwacze ,nie wiem może trafiłem kiepską serie ale po kilkukrotnych wymianach miałem ich dość ,suma sumarum przy dzisiejszych cenach hana nie opłaca się kupować magicjetów
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Witam to ja dam coś od siebie
Ustawione na drodze w pełnym zakresie obrotów
Przy depnięciu do podłogi pjawił się błąd:
"1. Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte , – Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu"
Odchyłka ma się tak:
Po przejechaniu się chwile spokojniej mapy zrobiły tak:
Przy auto kalibracji pokazuje się komunikat o za dużej średnicy dysz mam reduktor zeta s wtryski Valtek bfc typ 30 3 ohm czerwone, ciśnienie opuściłem do 1,2 1,4 niżej nie chce zejść. Jedyne co pozostaje to chyba tylko zmiejszyć średnicę dysz w tej chwili mam 2,1 może dać 1,9 2,0? Z drugiej strony casy wtrysków musza być za duże przy wiekszym obciążeniu skoro wywalił błąd "wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte" normalnie pat...
Dodaje plik osc z jazdy:
http://wyslijto.pl/files/download/3if75lx59a
Jakieś pomysły??
Ustawione na drodze w pełnym zakresie obrotów
Przy depnięciu do podłogi pjawił się błąd:
"1. Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte , – Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu"
Odchyłka ma się tak:
Po przejechaniu się chwile spokojniej mapy zrobiły tak:
Przy auto kalibracji pokazuje się komunikat o za dużej średnicy dysz mam reduktor zeta s wtryski Valtek bfc typ 30 3 ohm czerwone, ciśnienie opuściłem do 1,2 1,4 niżej nie chce zejść. Jedyne co pozostaje to chyba tylko zmiejszyć średnicę dysz w tej chwili mam 2,1 może dać 1,9 2,0? Z drugiej strony casy wtrysków musza być za duże przy wiekszym obciążeniu skoro wywalił błąd "wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte" normalnie pat...
Dodaje plik osc z jazdy:
http://wyslijto.pl/files/download/3if75lx59a
Jakieś pomysły??
Mnożnik nie może schodzić poniżej 1.
Przy max czasach wtrysku powinien być jednak bliski 1.
Reduktor za słaby jest.
Ja przerobiłem go z S-ki na N-kę i wyrzuciłem bebechy to teraz daje radę zejść z ciśnieniem, ale tak jak u Ciebie Reduktor nie wyrabia przy max, bucie.
Ja mam już Golda na wymianę, wtedy może coś u góry da się dograć.
Poza tym to sondy jakoś niezbyt pięknie pracują, może wtryskiwacze szwankują.
Przy max czasach wtrysku powinien być jednak bliski 1.
Reduktor za słaby jest.
Ja przerobiłem go z S-ki na N-kę i wyrzuciłem bebechy to teraz daje radę zejść z ciśnieniem, ale tak jak u Ciebie Reduktor nie wyrabia przy max, bucie.
Ja mam już Golda na wymianę, wtedy może coś u góry da się dograć.
Poza tym to sondy jakoś niezbyt pięknie pracują, może wtryskiwacze szwankują.
Gazownik zapewnił mnie ze zawoli zeta s daje rade do 250 km w specyfikacji tez jest zaznaczone ze jest to wersja wzmocniona dodam jeszcze ze jak cisnienie było 1,25 błędu o otwarciu wtryskiwaczy nie było ale za to mnożnik był grubo pod 1na całej długości wykresu. Na poprzednim (magic jett III) mnoznik zachowywał się tak samo...
Co do wtryskiwaczy to już od jakiegoś czasu podejrzewam ze bez rewelacji...
Wykresy sond na pb są ładne i równe kształtne sinusoidy a na gazie wychodzą takie krzywe krzaczki... myślałem nawet żeby kupić zestaw naprawczy tylko nie mam ich potem czym skalibrować bo chyba potrzebne jest specjalne urządzenie do kalibracji tak??
Co do wtryskiwaczy to już od jakiegoś czasu podejrzewam ze bez rewelacji...
Wykresy sond na pb są ładne i równe kształtne sinusoidy a na gazie wychodzą takie krzywe krzaczki... myślałem nawet żeby kupić zestaw naprawczy tylko nie mam ich potem czym skalibrować bo chyba potrzebne jest specjalne urządzenie do kalibracji tak??
No ok pies ganiał te 250 ale te 170km to powinien z przysłowiowym palcem w d...
Przy ciśnieniu 1.25 jest ok niema błędów i się wyrabia tylko ten mnożnik leci w dół.... poniżej 1
Jedyne co można zrobić to dać dysze mniejsze tak jak sugeruje oprogramowanie staga.
Czytałem na forum że ktoś tak zrobił mnożnik poszedł do góry a spalanie w dół jednak w wyższych partiach samochód był słabszy niż na pb...
U mnie na dyszach 2.1 jest różnica miedzy lpg a pb głównie na dole na pb lepiej reaguje na gaz.
Zamierzam jeszcze z regenerować Valteki zestawem naprawczym co prawda niby mają przejechane 30 000 ale czy były nowe i czy to prawda to wie tylko poprzedni właściciel hehe... A pracują już głośno...
Teraz pytanie czy obejdzie się bez kalibracji po regeneracji?? jesli nie to czy jest możliwość przeprowadzenia tego procesu domowymi metodami
Przy ciśnieniu 1.25 jest ok niema błędów i się wyrabia tylko ten mnożnik leci w dół.... poniżej 1
Jedyne co można zrobić to dać dysze mniejsze tak jak sugeruje oprogramowanie staga.
Czytałem na forum że ktoś tak zrobił mnożnik poszedł do góry a spalanie w dół jednak w wyższych partiach samochód był słabszy niż na pb...
U mnie na dyszach 2.1 jest różnica miedzy lpg a pb głównie na dole na pb lepiej reaguje na gaz.
Zamierzam jeszcze z regenerować Valteki zestawem naprawczym co prawda niby mają przejechane 30 000 ale czy były nowe i czy to prawda to wie tylko poprzedni właściciel hehe... A pracują już głośno...
Teraz pytanie czy obejdzie się bez kalibracji po regeneracji?? jesli nie to czy jest możliwość przeprowadzenia tego procesu domowymi metodami
A przecież pisałem że s-ka nie jest dobrym wyborem , ...ale tu nawet nie w niej leży problem, z osc. wynika że od 5tyś obrotów ciśnienie klęka Ci masakrycznie na 0,7 bar , z zadanych 1,15 tu nawet najlepsze wtryski nie pomogą .Co możesz zrobić ?
-Po pierwsze z zaktualizuj sobie soft isa2 bo masz chyba plusa ?
-Po drugie ciśnienie w górę na reduktorze na 1,30
-Następnie na samym końcu mapa w dół tak gdzieś od 11ms bo jakbyś przejechał się z sondą afr to byś zobaczył że masz tam prze bogacone
-W sofcie z isa masz zakładkę autoadaptacja w niej widzisz odchyłkę w stosunku do benzyny i stroisz auto tak aby sterownik za mocno nie korygował
@Hazu a niby dlaczego mnożnik nie może zejść poniżej 1 ,w KL-u czasy wtrysku są długie ,nie ma dotrysków ,tak że w niczym to nie przeszkadza .
Ja już tu na forum pisałem aby mieć stabilne ciśnienie w KL-u to trzeba trochę się nakombinować :
-zasilanie ze zbiornika 8mm (u mnie faro)
-wykorzystane dwa króćce z golda i dwa filtry ,do tego kompensacja listew i zapominamy o komunikacie pętlenia do odcinki ,ciśnienie nawet w piku nie spada poniżej 1bara
-u mnie w tej chwili po modyfikacjach silnika zabawa zaczyna się dopiero od 5 tyś obrotów do około 6,5 tyś ,w tym przedziale najlepiej ciągnie i jak miałbym takie pętlenie jak kolega wyżej to jeździł bym na benzynie bo wtedy gaz mija się z celem
-Po pierwsze z zaktualizuj sobie soft isa2 bo masz chyba plusa ?
-Po drugie ciśnienie w górę na reduktorze na 1,30
-Następnie na samym końcu mapa w dół tak gdzieś od 11ms bo jakbyś przejechał się z sondą afr to byś zobaczył że masz tam prze bogacone
-W sofcie z isa masz zakładkę autoadaptacja w niej widzisz odchyłkę w stosunku do benzyny i stroisz auto tak aby sterownik za mocno nie korygował
@Hazu a niby dlaczego mnożnik nie może zejść poniżej 1 ,w KL-u czasy wtrysku są długie ,nie ma dotrysków ,tak że w niczym to nie przeszkadza .
Ja już tu na forum pisałem aby mieć stabilne ciśnienie w KL-u to trzeba trochę się nakombinować :
-zasilanie ze zbiornika 8mm (u mnie faro)
-wykorzystane dwa króćce z golda i dwa filtry ,do tego kompensacja listew i zapominamy o komunikacie pętlenia do odcinki ,ciśnienie nawet w piku nie spada poniżej 1bara
-u mnie w tej chwili po modyfikacjach silnika zabawa zaczyna się dopiero od 5 tyś obrotów do około 6,5 tyś ,w tym przedziale najlepiej ciągnie i jak miałbym takie pętlenie jak kolega wyżej to jeździł bym na benzynie bo wtedy gaz mija się z celem
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
hana zielone ,trochę na wyrost ale przy ciśnieniu ok 1 bar mnożnik prawie przy 1 .
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc dobrze pisze , przelane masz pełne obciążenie i ciśnienie za niskie nieco na reduktorze. Pomijając już fakt że przelanie na pełnym bucie pogłębia jeszcze bardzie spadki ciśnień.
www.kolomax.pl Montaż i serwis LPG , poprawki , regulacje szarpiących Mazd 323 626 primacy mx-5 Również takie w których nie pomaga funkcja "Zubożenie Mazda"
- Od: 1 maja 2012, 21:18
- Posty: 11
- Skąd: Łódź
- Auto: Audi A4
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości