Przymierzam się do wymiany filtra fazy ciekłej, ale za chiny nie mogę odnaleźć elektrozaworu. Czy istnieje możliwość iż takowego nie posiadam?
Moja instalacja to BRC Sequent 24. Reduktor GEnius MB, listwa nie wiem. Filtr fazy lotnej jest na wierzchu więc wymiana jego nie stanowi problemu. Natomiast przeszukałem już chyba wszystko (bez rozkręcania na razie ) i nie mogę namierzyć nic co mogłoby być podobne do tego http://nagaz24.pl/elektrozawory-zawory_ ... ,p,pl.html?
Przepraszam za lamerskie pytanie, ale z tego co wiem to musi być taki filtr przy sekwencji i chciałbym go wymienić gdyż mam problemy z instalacją. Zanim pojadę do gazowników chciałbym wyeliminować rzeczy podstawowe. Więc jak to jest?
Brak elektrozaworu w sekwencji?
Strona 1 z 1
Pod spodem reduktora odchodzi czarny przewód(rurka) i jest przed reduktorem w jednym miejscu zawinięty w spirale, idz za przewodem i znajdziesz zawór Może jest przy butli
Posiadasz taki zawór, mam identyczną instalację i na tych samych podzespołach
BartMan napisał(a):Czy istnieje możliwość iż takowego nie posiadam?
Posiadasz taki zawór, mam identyczną instalację i na tych samych podzespołach
-
lukasz2387
tak tak, jak tylko znajdę zawór na pewno nie będę rozbierał bez zakręcenia butli . Problem polega na tym, iż w Anglii instalacje gazowe nie są tak rozpowszechnione jak w Polsce. Chcę najpierw odnaleźć zawór, aby zamówić filterek. Dopiero wtedy jak już przyjdzie to będę rozbierał. Niestety nigdzie na miejscu w sklepach nie mają akcesoriów do LPG :/. Jestem w Pracy i aktualnie nie mogę sprawdzić, ale zrobię to jeszcze dziś. Szczerze to nie przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić przy butli (mam w kole od dojazdówki – 24 litry! )
Obadałem reduktor, jest troszkę ciężko dostępny. Jeżeli jest ten elektrozawór to napewno nie ma dojścia od góry. Pod spodem jednak nie szukałem. Domyślam się że to powinien być BRC na 6mm wy/we ale zanim zamówię MUSZĘ go odnaleźć.
Znalazłem element bardzo podobny do elektrozaworu, jednak bardzo ciężki dostęp jest do tego. Umiejscowiony jest blisko ściany grodziowej na uchwycie przypiętym do kolektora ssącego , tuż przy listwie wtrysków. Zaraz za reduktorem paliwa. U góry wygląda coś jak cewka (z kostką elektryczną). U dołu jest element metalowy, jednak nie wygląda mi to jakby miał w tym siedzieć filterek. Po za tym nie ma tam żadnej śruby która mogłaby to trzymać w kupie. Zastanawiam się czy to nie jest jakiś element niezwiązany z gazem.
Obadałem reduktor, jest troszkę ciężko dostępny. Jeżeli jest ten elektrozawór to napewno nie ma dojścia od góry. Pod spodem jednak nie szukałem. Domyślam się że to powinien być BRC na 6mm wy/we ale zanim zamówię MUSZĘ go odnaleźć.
Znalazłem element bardzo podobny do elektrozaworu, jednak bardzo ciężki dostęp jest do tego. Umiejscowiony jest blisko ściany grodziowej na uchwycie przypiętym do kolektora ssącego , tuż przy listwie wtrysków. Zaraz za reduktorem paliwa. U góry wygląda coś jak cewka (z kostką elektryczną). U dołu jest element metalowy, jednak nie wygląda mi to jakby miał w tym siedzieć filterek. Po za tym nie ma tam żadnej śruby która mogłaby to trzymać w kupie. Zastanawiam się czy to nie jest jakiś element niezwiązany z gazem.
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
- Od: 11 kwi 2011, 01:34
- Posty: 27
- Skąd: London UK
- Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..
Jutro rano zrobie bo już jest późno. Sprawdzałem w butli i elektrozaworu nie ma. mam tylko ręczny zawór butli i manometr. Jutro wg zaleceń postaram się dość wężykami do elektrozaworu od strony reduktora. Z tego co widzę to oryginalny elektrozawór BRC ma we/wy na RURKĘ miedzianą 6mm (lub 8mm w wersji SUPER)
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
- Od: 11 kwi 2011, 01:34
- Posty: 27
- Skąd: London UK
- Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..
To dziwne są te instalacje w Anglii.
Ja tam w Polsce nie widziałem jeszcze instalacji w której nie ma dwóch elektrozaworów, przy butli i przy reduktorze.
Jak wstawisz zdjęcia może coś się wyjaśni.
ja tam nigdy nie zakręcałem zaworu przy butli jak coś robiłem.
Ja tam w Polsce nie widziałem jeszcze instalacji w której nie ma dwóch elektrozaworów, przy butli i przy reduktorze.
Jak wstawisz zdjęcia może coś się wyjaśni.
ja tam nigdy nie zakręcałem zaworu przy butli jak coś robiłem.
Lukano napisał(a):To dziwne są te instalacje w Anglii.
Ja tam w Polsce nie widziałem jeszcze instalacji w której nie ma dwóch elektrozaworów, przy butli i przy reduktorze.
Jak wstawisz zdjęcia może coś się wyjaśni.
ja tam nigdy nie zakręcałem zaworu przy butli jak coś robiłem.
Przyjacielu, instalacja założona w Polsce w Czakram do anglika
Tak więc po wyjęciu airboxa aby zrobić sobie lepszy dostęp do reduktora. Otóż wg zaleceń Lukasz2387 znalazłem od spodu rurkę o sr 6 i poszedłem za nią, jednak nie daleko, bo wchodzi bezpośrednio w nadkole?! Po dokładniejszych oględzinach i zdemontowaniu nadkola znalazłem elektrozawór Od strony maski dostępu do niego nie ma. Natomiast od spodu auta po odkręceniu maskownicy i kilku plastików jest dostęp do filterka. Nie można nazwać tego dogodnym dostępem do wymiany filtra, no ale cóż, "fabryki" poprawiał nie będę.
Dziękuję bardzo za wskazówki i mam nadzieję, że komuś na przyszłość się to przyda.
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
- Od: 11 kwi 2011, 01:34
- Posty: 27
- Skąd: London UK
- Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości