626 ge 1.8 stag4 – strzela, gaśnie, nie przełącza się, sciąga na obrotach

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez ebs » 2 kwi 2011, 10:29

witam.
jeżdżę Mazdą 626 (IV) 1995 1.8 16V mam kilka problemów z instalacją Stag4 listwa valtek. nie wiem już kogo słuchać i nadal nie wiem co mam zrobić. wszyscy mówią mi co innego. pierwszy problem jest taki: rano na zimnym silniku podczas przełączania można zauważyć kilka faz – skoki na obrotach, przy ostatniej fazie przełączania przez ok. 5 – 7 sekund bardzo ściąga go na obrotach – nawet do 200, co wg. mnie nie jest rzeczą normalną. podnoszona była temp. przełączania nic nie pomogło. drugi mianowicie ważniejszy problem jest taki, że podczas hamowania silnikiem potrafi strzelić (zawsze), przy czym czasami (ostatnio często) dzieje się dziwna rzecz – po strzale ściągnie go na obrotach, następnie wciskanie gazu nic nie powoduje, tzn. samochód nie przyśpiesza, tak jak by wypalał ostatki gazu z parownika rur itp. i gaśnie, jeśli zgaśnie – jest tragedia, mianowicie odpalenie go wymaga trzymania (dość długiego) czasami nawet aż 5 – 6 sekundowego trzymania kluczyka na on. gdy już sie odpali autko – nie chce się przełączyć na gaz. najlepiej jak postoi ok. 5 – 10 minut nie odpalone potem po włączeniu dopiero się przełączy... dodam jeszcze, że na benzynie wszystko chodzi pięknie. ostatnio wymienilem filterki, nie pomogło, wyczyszczenie świec także nie pomogło. świece i kable wymienialem ok 1,5 roku temu. prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2011, 10:19
Posty: 5

Postprzez gazparts » 2 kwi 2011, 15:10

jedz chłopie do dobrego gazownika
jak ma PB oki to i na gazie MUSI być dobrze ;)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Piotr Raczkowski » 3 kwi 2011, 10:55

bananmin napisał(a):jedz chłopie do dobrego gazownika
jak ma PB oki to i na gazie MUSI być dobrze ;)

potwierdzam a na pewno zmienił bym te walteki na magi jety
masz źle zestrojoną instalke
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez rumunn95 » 13 kwi 2011, 10:03

daruj sobie magiki u mnie wytrzymaly 32tysie lepiej dolozyc i kupic hanie np
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez ebs » 9 maja 2011, 20:18

byłem u gasmana, wymieniłem swiece, zrobił mi kalibracje, nic nie pomaga, dla proby zamienił listwe na nową, tak jak poprzednio valteka, problem na troche ustąpił, ale kolo krzyknął mi 450 za tą listwę, to go wyśmiałem, powiedziałem ze kupie jakąś na allegro za 160, widziałem że są takie jak on mi chciał wcisnąć. pytanko: jaką w końcu najlepiej wybrać?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2011, 10:19
Posty: 5

Postprzez rumunn95 » 9 maja 2011, 20:40

a wiec zacznijmy od filtra
http://www.drypa.pl/produkt803_FILTRY_D ... tawa_.html pojedyncze wyjscia
czujnik temperatury
http://www.drypa.pl/produkt587_CZUJNIKI ... istwy.html
listwa romano
http://www.drypa.pl/produkt1475_AKCESOR ... omano.html
i na koniec wtryskiwacze
http://www.autogaz-market.pl/wtryskiwac ... m-red.html
plus przejsciowki
http://www.autogaz-market.pl/akcesoria- ... h2000.html
wydaj raz i miej spokoj na lata a jak nie to dalej bujaj sobie na eletkrozaworach waldemarach :D pozdro
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez ebs » 6 cze 2011, 19:25

byłem u innego gasmana, który powiedział mi że poprzednik to fuszernik (jak każdy) podłączył mi staga pod kompa, okazuje się, że reduktor nie łapie temperatury. podobno powinien się rozgrzać w 2 minuty do temperatury ok 50-60 stopni, lecz ma tylko około 30-40. czym to może być spowodowane? płyn w chłodnicy jest uzupełniony.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2011, 10:19
Posty: 5

Postprzez rumunn95 » 6 cze 2011, 22:08

moze zle sie wpieli jak montowali
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez ebs » 12 cze 2011, 16:26

źle się wpieli z czym ? jak na moje może być to jakieś mechaniczne uszkodzenie, bo czujnik temperatury jest dobrze podłączony. chodzi o to, że reduktor nie osiąga odpowiedniej temperatury
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2011, 10:19
Posty: 5

Postprzez rumunn95 » 12 cze 2011, 17:56

z zasilaniem plynu chlodzacego
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Marcin L » 18 cze 2011, 18:38

Po pierwsze trzeba wyregulować skok tłoczka we wtryskiwaczu, po drugie najlepiej znaleźć dobrego gazownika. Daj znać skąd jesteś to może kogoś polecę :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez rumunn95 » 18 cze 2011, 21:45

co moze miec skok tloczka do temp reduktora? wtryski sa jako tako kalibrowane zanim wyjada z fabryki ,pytam bo nie wiem :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Marcin L » 19 cze 2011, 15:04

Valteki trzeba kalibrować przed pierwszym montażem i potem powtarzać to co 10 tys.

Co do reduktora – stwierdzono na podstawie komputera że nie łapie temperatury czy "na dotyk" ?

Jeżeli pierwsza opcja – to może być źle wybrany typ czujnika temperatury...

radzę znaleźć dobrego gazownika, bo inaczej może być cieżko.
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez rumunn95 » 19 cze 2011, 15:07

a no tak przeoczylem ze mowa o elektrozaworach valtek :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez ebs » 19 cze 2011, 21:48

byla kalibracja listwy po podmianie na inna w celu sprawdzenia przez eliminacje elementow,
a co do temperatury, w dotyku nie jest ciepła. na kompie pokazuje ok 36st.
typ czujnika – "w zestawie"
jestem z Kutna / łodzkie
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2011, 10:19
Posty: 5

Postprzez rumunn95 » 19 cze 2011, 23:03

jedz do banannima to tylko 250 km a inwestycja napewno sie oplaci umow sie wczesniej na pw
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy LPG