Mazda3 2.0 – Jaką instalację założyć?
Nie sądziłem że napiszę post w tym dziale, ale się stało. Ostatnie wydatki na paliwo mnie pogrążyły i doprowadziły do czarnej rozpaczy (trzeba było brać diesla). Ale do rzeczy. W związku z kosztami i potrzebą zaciśnięcia pasa postanowiłem sprofanować mazdę instalacją LPG. Tak wiem, „po co kupowałeś 2.0 i teraz gazujesz?”. No cóż, rachunek jest prosty. Przeczytałem ten wątek, zapoznałem się również z informacjami na forum lpg. Znalazłem gazownika, (mam nadzieję że dobry) i dostałem taką propozycję:
Stag qnext plus,
wtryskiwacze barracuda,
reduktor acr 01,
butla w koło,
wlew w klapkę,
kolektor demontowany do wiercenia.
Jak to się wg Was prezentuje? Wiem że bebechy to nie wszystko i liczy się fachowość gazownika, ale chciałbym się dowiedzieć czy to dobra kombinacja.
Stag qnext plus,
wtryskiwacze barracuda,
reduktor acr 01,
butla w koło,
wlew w klapkę,
kolektor demontowany do wiercenia.
Jak to się wg Was prezentuje? Wiem że bebechy to nie wszystko i liczy się fachowość gazownika, ale chciałbym się dowiedzieć czy to dobra kombinacja.
Graty OK. Aby gaziarz byl porządny. Tylko dlaczego instalacja lpg to profanacja? I czemu by 2.0 nie gazować?
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu777 odnosiłem się do niektórych wypowiedzi z tego wątku. Osobiście uważam że jeśli wszystko będzie dobrze zrobione i autko będzie śmigało bez zarzutu, to czemu nie zaoszczędzić.
Domin napisał(a):Nie sądziłem że napiszę post w tym dziale, ale się stało. Ostatnie wydatki na paliwo mnie pogrążyły i doprowadziły do czarnej rozpaczy (trzeba było brać diesla). Ale do rzeczy. W związku z kosztami i potrzebą zaciśnięcia pasa postanowiłem sprofanować mazdę instalacją LPG. Tak wiem, „po co kupowałeś 2.0 i teraz gazujesz?”. No cóż, rachunek jest prosty. Przeczytałem ten wątek, zapoznałem się również z informacjami na forum lpg. Znalazłem gazownika, (mam nadzieję że dobry) i dostałem taką propozycję:
Stag qnext plus,
wtryskiwacze barracuda,
reduktor acr 01,
butla w koło,
wlew w klapkę,
kolektor demontowany do wiercenia.
Jak to się wg Was prezentuje? Wiem że bebechy to nie wszystko i liczy się fachowość gazownika, ale chciałbym się dowiedzieć czy to dobra kombinacja.
Witam,
jestem nowy na forum i niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem M3. Dwa miesiące temu założyłem instalację na podzespołach jak kolega Domin i mam 2 pytanka:
– czy można zestroić komputer gazowy z pokładowym tak aby pokazywał rzeczywiste spalanie gazu,
– jeżeli chciałbym podnieść moc swojego auta np. do 180KM czy obecny reduktor wytrzyma czy trzeba wymienić na mocniejszy (ten jest do 150KM ale gazownik zapewniał że do 170KM "da radę") i czy podmienia się tylko reduktor czy też trzeba go programować.
Z góry dzięki za odpowiedź
- Od: 29 wrz 2015, 09:53
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BK 2007r.
2.0 150KM sedan
Spalania raczej sie nie da ale moze sie myle. Na drugie pytanie sam sobie odpowiedziales. Skoro gazownik twierdzi ze do 170 to lepiej sie tego trzymac. Jesli podniosl bus moc to na pewno trzeba bedzie stroic jeszcze raz. Pkus do wymiany reduktor i moze nawet wtryski na wydajniejsze.
Ps. Jak chcesz wyciagnac 180KM z tego silnika?
Ps. Jak chcesz wyciagnac 180KM z tego silnika?
Co do wskazań spalania to możesz wejść w tryb "serwisowy" (nazwa moja) i zrobić korektę tego co pokazuje komputer. Jak będziesz miał średnie spalanie z dystrybutora najlepiej z jakiejś większej ilości km to możesz spróbować sobie przestawić spalanie wyświetlane na kompie na rzeczywiste. Tylko zasięg na zbiorniku bedzie zawsze pokazywal względem ilości benzyny.
No i chyba po każdym odpieciu aku trzeba by procedurę powtórzyć.
No i chyba po każdym odpieciu aku trzeba by procedurę powtórzyć.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Jak w temacie zastanawiam się nad wyborem instalacji do mojej furki
Mozecie mi zaproponować jakieś zestawy ? oraz uargumentować dlaczego akurat takie podzespoły ?
interesuje mnie najlepszy z możliwych zestawów dla ww silnika biorąc za najważniejsze kryteria niezawodność i trwałość samego zestawu jak i silnika.
Zaznaczam ze nie zamierzam oszczędzać wiec jak macie 2 warianty lepszy i gorszy do zaproponowania to piszcie ten lepszy !
co myślicie o :
sterownik Lpgtech 224
wtryski Barracuda
reduktor KME TUR ( 6 ? ) czy moze lepiej KME Silver FZ6
przewody gumowe Parker
linia gazowa Faro
filtr poliester/włókno/odstojnikowy /inny ?
Mozecie mi zaproponować jakieś zestawy ? oraz uargumentować dlaczego akurat takie podzespoły ?
interesuje mnie najlepszy z możliwych zestawów dla ww silnika biorąc za najważniejsze kryteria niezawodność i trwałość samego zestawu jak i silnika.
Zaznaczam ze nie zamierzam oszczędzać wiec jak macie 2 warianty lepszy i gorszy do zaproponowania to piszcie ten lepszy !
co myślicie o :
sterownik Lpgtech 224
wtryski Barracuda
reduktor KME TUR ( 6 ? ) czy moze lepiej KME Silver FZ6
przewody gumowe Parker
linia gazowa Faro
filtr poliester/włókno/odstojnikowy /inny ?
- Od: 3 lis 2015, 18:58
- Posty: 10
Pytanie do użytkowników mazdy 3 BL z LPG. Jaka pojemność butli w koło zapasowe wchodzi maksymalnie bez podnoszenia podłogi?
Widzę, ze nie ma chętnych do odpowiedzi. Z tego co poszukałem powinien wejść zbiornik 45l więc trochę mało przy spalaniu 2.0 (myślałem nawet 2.5 z USA)... A propos spalania 2.0 w M3 BL i 2.0 w M6 GH rozumiem, ze to te same silniki i spalanie podobne, wydawałoby się że bedzie mniejsze w M3 ale raporty z tej stronki mówią co innego:
M6
http://www.autocentrum.pl/spalanie/mazd ... 2007-2010/
i M3
http://www.autocentrum.pl/spalanie/mazd ... m-od-2009/
Większe spalanie w M3 jak to możliwe i czy to w ogóle realne? Z tego co wyczytałem na tym forum i innych to mniej więcej się potwierdza. Pozostaje zakup M6 i nie będzie problemów z pojemnością zbiornika LPG (wchodzi bez podnoszenia podłogi Bromech 680/270/82 litry z dystrybutora 65l co mnie zadowala).
Widzę, ze nie ma chętnych do odpowiedzi. Z tego co poszukałem powinien wejść zbiornik 45l więc trochę mało przy spalaniu 2.0 (myślałem nawet 2.5 z USA)... A propos spalania 2.0 w M3 BL i 2.0 w M6 GH rozumiem, ze to te same silniki i spalanie podobne, wydawałoby się że bedzie mniejsze w M3 ale raporty z tej stronki mówią co innego:
M6
http://www.autocentrum.pl/spalanie/mazd ... 2007-2010/
i M3
http://www.autocentrum.pl/spalanie/mazd ... m-od-2009/
Większe spalanie w M3 jak to możliwe i czy to w ogóle realne? Z tego co wyczytałem na tym forum i innych to mniej więcej się potwierdza. Pozostaje zakup M6 i nie będzie problemów z pojemnością zbiornika LPG (wchodzi bez podnoszenia podłogi Bromech 680/270/82 litry z dystrybutora 65l co mnie zadowala).
Trochę odkopię temat bo ostatecznie nie znalazłem odpowiedzi jak to jest z tą butlą w miejscu koła zapasowego w Mazdzie 3 BK. Jaka butla wchodzi bez konieczności podnoszenia podłogi? Jak to wygląda w sedanie a jak w hatchbacku?
Planuję zakup mazdy 3 BK i zamontowanie instalacji LPG i chciałbym mieć równą i nie podniesioną podłogę. Jest to wykonalne? Z góry dzięki za odpowiedź.
Planuję zakup mazdy 3 BK i zamontowanie instalacji LPG i chciałbym mieć równą i nie podniesioną podłogę. Jest to wykonalne? Z góry dzięki za odpowiedź.
-
mauszl
piotrekkk1985 napisał(a):Wszystko jest do zrobienia. U mnie w HB realnie wchodzi jakies 47l
Tzn, co trzeba było zrobić żeby taka duża butla weszła?
-
mauszl
Zapytaj gazownika on Ci dobierze odpowiednia butle. Ja tylko sam wyciolem otwor w tym plastikowym przyborniku ktory jest pod podloga bagaznika.
Witam,
Panowie niedawno zakupiłem mazdę 2.0 PB od razu z myślą by zamontować do niej lpg(auto na min 4-5lat) teraz główne pytanie jak u Was się sprawują samochody bez lubryfikatora ? Przejechał ktoś może na takiej instalacji z 30-50tysięcy km i może coś powiedzieć warto do tego dopłacać?
Co do instalacji to mam opcję tańszą:
-STAG-4 Q-BOX BASIC
-reduktorem AC do 150 km(AC R01 150KM)
-listwą AC (AC W01)
Oraz droższą o 500zł :
PG-TECH 324 OBD
Wtryski Dragon
Reduktorem MagicJet
Warto dopłacać do tego OBD ?
Dzięki z góry za odpowiedzi.
Panowie niedawno zakupiłem mazdę 2.0 PB od razu z myślą by zamontować do niej lpg(auto na min 4-5lat) teraz główne pytanie jak u Was się sprawują samochody bez lubryfikatora ? Przejechał ktoś może na takiej instalacji z 30-50tysięcy km i może coś powiedzieć warto do tego dopłacać?
Co do instalacji to mam opcję tańszą:
-STAG-4 Q-BOX BASIC
-reduktorem AC do 150 km(AC R01 150KM)
-listwą AC (AC W01)
Oraz droższą o 500zł :
PG-TECH 324 OBD
Wtryski Dragon
Reduktorem MagicJet
Warto dopłacać do tego OBD ?
Dzięki z góry za odpowiedzi.
- Od: 29 cze 2016, 14:47
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 2.0 PB 2004
Bez lubry juz 60tys. Wszystko smiga. Ja bym wziol ta pierwsza opcje chociaz nie napisales jakie wtryski.
AC W01 takie dosc podstawowe, choć nie wymagam by zrobiły nie wiem ile km najwyżej sobie je wymienie.
No to ładnie, w takim razie tez bez tego zamontuję.60tys to dla mnie około 5 lat jazdy.
Możesz napisać jaką Ty masz instalację ?
No to ładnie, w takim razie tez bez tego zamontuję.60tys to dla mnie około 5 lat jazdy.
Możesz napisać jaką Ty masz instalację ?
- Od: 29 cze 2016, 14:47
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 2.0 PB 2004
Planuję założyć instalację gazową do mojej mazdy. Po przeczytaniu całego wątku (i tego o polecanych gazownikach) zakład już wybrałem, natomiast jeśli chodzi o konkretne komponenty nie jestem na tyle biegły żeby móc je dobrze ocenić. Dostałem propozycję:
– sterownik Stag 4 Qbox basic, ewentualnie Staga 4 Qbox plus
– wtryskiwacze ACW02,Barracuda
– reduktor ACR01
Trochę poczytałem o poszczególnych komponentach i pewne zdanie już mam ale jestem ciekawy waszych opinii. Co myślicie o tym zestawie? Warto dołożyć do Qbox plus? Może coś jednak zmienić?
– sterownik Stag 4 Qbox basic, ewentualnie Staga 4 Qbox plus
– wtryskiwacze ACW02,Barracuda
– reduktor ACR01
Trochę poczytałem o poszczególnych komponentach i pewne zdanie już mam ale jestem ciekawy waszych opinii. Co myślicie o tym zestawie? Warto dołożyć do Qbox plus? Może coś jednak zmienić?
-
malachari
Na temat elektroniki się nie wypowiadam, co do reduktor zmień go na zavoli, a wtryski barracudy
-
makmarc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości