Strona 1 z 1

Mazda 6 błąd U0155- interfejs komunikacyjny LPG

PostNapisane: 11 mar 2011, 21:53
przez artureck
Dziś odebrałem auto z warsztatu montującego LPG. Niedługo po uruchomieniu silnika zaświeciła kontrolka Check engine. Gość podpiął komputer i odczytał usterkę z kodem jak wyżej. Opis brzmiał: Przerwa w komunikacji z modułem wskaźników IPC. Skasowanie błędu pomogło na krótko. Niedługo potem wyskoczył znów. Czy łączyć to z montażem instalacji LPG? Co ten błąd oznacza?

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać?

PostNapisane: 11 mar 2011, 22:55
przez vqsoft
zabijasz gazem samochód i dziwisz się ze się biedak broni ?
do gazu nadają się stare konstrukcje a nie nowe silniki. nie wspomnę ze gaz dobry jest tylko w kuchence.

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać?

PostNapisane: 11 mar 2011, 23:09
przez artureck
W mojej firmie jeżdżą auta zasilane CNG fabrycznie, więc to nie argument. Poproszę o jakieś merytoryczne wskazówki.

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać?

PostNapisane: 12 mar 2011, 03:29
przez Blumek
artureck napisał(a):Poproszę o jakieś merytoryczne wskazówki.

Proszę bardzo... Do Madzi trzeba podejść z szacunkiem, a twoi gazownicy, nie wiedza co i jak.

artureck napisał(a):W mojej firmie jeżdżą auta zasilane CNG fabrycznie

Jakie to auta?

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać?

PostNapisane: 12 mar 2011, 12:06
przez radzi89
Jest roznica pomiedzy CNG , a LPG :)
Blumek np. Mercedes Sprinter 1,8 Kompressor z CNG – wszystko fabryczne :)

Z tym bledem to bym jechal do gazownikow – nie wierze, ze to przypadek, powinni sie tym zajac.

PS: szkoda takiej Mazdy na gaz :(

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać?

PostNapisane: 12 mar 2011, 12:40
przez Seraf
Droga to była instalacja? znanego producenta? montowana u pana Mietka czy zakładana w jakimś autoryzowanym przez producenta instalacji warsztacie?
Osobiście nie jestem uprzedzony do LPG i mam zamontowany gaz w swojej 3-ce ale do tematu podszedłem z nastawieniem że będzie mnie to kosztować bo nie chce mieć w przyszłości problemów z instalacją.
Może warto sobie odpowiedzieć na powyższe pytania? Tak jak poprzednicy dopatrywałbym się spartolonej roboty gazowników.

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać?

PostNapisane: 12 mar 2011, 21:02
przez artureck
Dziś rozmawiałem z kolegą, który ma znajomego instalatora (obaj są z innego miasta). Ów zasugerował, że to wina niekompatybilności elektroniki instalacji z elektroniką samochodu. Właściciel warsztatu od razu po zauważeniu przeze mnie usterki zaproponował wizytę we wtorek, jeśli CE nie zniknie. Do tego czasu będę jeździł na benzynie.
Sterownik to Stag 300-4 Premium. Instalacja kosztowała 3000. Dzwoniłem do kilku warsztatów. W każdym pytali o markę auta i pojemność silnika, po czym wyceniali robotę na tę właśnie cenę. Wybrałem warsztat, w którym koledzy montowali swoje instalacje.

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać?

PostNapisane: 15 mar 2011, 22:32
przez artureck
Dziś po wizycie w warsztacie znalazł się prawdopodobny winowajca. To moduł do komunikacji przez interfejs ODB (jeśli dobrze zrozumiałem wyjaśnienia pana instalatora) Stag ODB Adapter czy jakoś tak. Wymontował go i kazał pojeździć obserwując czy pojawi się znów CE. Zrobiłem paręnaście kilometrów i jak na razie żółty silniczek się nie zapalił. Mam się zgłosić za kilka dni, o ile nie zdarzy się nic niepokojącego. Dodam, że silnik pracuje bez zarzutu. O postępach "śledztwa" będę informował.

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać?

PostNapisane: 16 mar 2011, 02:00
przez Blumek
radzi89 napisał(a):Jest roznica pomiedzy CNG , a LPG :)
Blumek np. Mercedes Sprinter 1,8 Kompressor z CNG – wszystko fabryczne :)

Ja tylko zapytałem jakie to auta, i wiem że różnica jest.
radzi89 napisał(a):PS: szkoda takiej Mazdy na gaz :(

OOO tak :)
artureck napisał(a):O postępach "śledztwa" będę informował.

Czekamy :)

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać?

PostNapisane: 16 mar 2011, 10:11
przez radzi89
To o roznicy CNG i LPG bylo do artureck :)

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać?

PostNapisane: 22 mar 2011, 20:47
przez artureck
Winnym zamieszania okazał się adapter komunikacyjny (nie wiem czy to fachowa nazwa). Tydzień temu instalator wypiął go, kazał pojeździć kilka dni bacząc na deskę rozdzielczą czy błąd nie wróci. Wczoraj wpiął inny egzemplarz i jak na razie błędu nie ma.
Co do CNG i LPG, to zdaje się że ten pierwszy ma wyższe ciepło spalania, więc powinien być bardziej problematyczny od LPG. Mylę się? W mojej firmie jeżdżą fiaty doblo i ople combo zasilane CNG. Mają przebiegi po kilkadziesiąt tysięcy km. Pewnie to za mało, by coś miarodajnie ocenić, ale jeśli uda mi się tyle przejechać bezawaryjnie do następnej zmiany auta, to czym mam się martwić?

Re: Kod błędu: U0155. Mam się bać? Silnik 2.0 PB/LPG – rozwiązanie winny interfejs komunikacyjny LPG

PostNapisane: 11 cze 2013, 11:17
przez gazparts
Niech ten gaziarz da dodatkową masę z samochodu na brązowy kabel adaptera obd
po prostu brakuje czasami masy na sterowniku i stąd jaja
adapter będzie śmigał na 100%
pozdrawiam :)