Mazda 6 błąd U0155- interfejs komunikacyjny LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez artureck » 11 mar 2011, 20:53

Dziś odebrałem auto z warsztatu montującego LPG. Niedługo po uruchomieniu silnika zaświeciła kontrolka Check engine. Gość podpiął komputer i odczytał usterkę z kodem jak wyżej. Opis brzmiał: Przerwa w komunikacji z modułem wskaźników IPC. Skasowanie błędu pomogło na krótko. Niedługo potem wyskoczył znów. Czy łączyć to z montażem instalacji LPG? Co ten błąd oznacza?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 20:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez vqsoft » 11 mar 2011, 21:55

zabijasz gazem samochód i dziwisz się ze się biedak broni ?
do gazu nadają się stare konstrukcje a nie nowe silniki. nie wspomnę ze gaz dobry jest tylko w kuchence.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 18:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez artureck » 11 mar 2011, 22:09

W mojej firmie jeżdżą auta zasilane CNG fabrycznie, więc to nie argument. Poproszę o jakieś merytoryczne wskazówki.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 20:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Blumek » 12 mar 2011, 02:29

artureck napisał(a):Poproszę o jakieś merytoryczne wskazówki.

Proszę bardzo... Do Madzi trzeba podejść z szacunkiem, a twoi gazownicy, nie wiedza co i jak.

artureck napisał(a):W mojej firmie jeżdżą auta zasilane CNG fabrycznie

Jakie to auta?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez radzi89 » 12 mar 2011, 11:06

Jest roznica pomiedzy CNG , a LPG :)
Blumek np. Mercedes Sprinter 1,8 Kompressor z CNG – wszystko fabryczne :)

Z tym bledem to bym jechal do gazownikow – nie wierze, ze to przypadek, powinni sie tym zajac.

PS: szkoda takiej Mazdy na gaz :(
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Seraf » 12 mar 2011, 11:40

Droga to była instalacja? znanego producenta? montowana u pana Mietka czy zakładana w jakimś autoryzowanym przez producenta instalacji warsztacie?
Osobiście nie jestem uprzedzony do LPG i mam zamontowany gaz w swojej 3-ce ale do tematu podszedłem z nastawieniem że będzie mnie to kosztować bo nie chce mieć w przyszłości problemów z instalacją.
Może warto sobie odpowiedzieć na powyższe pytania? Tak jak poprzednicy dopatrywałbym się spartolonej roboty gazowników.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez artureck » 12 mar 2011, 20:02

Dziś rozmawiałem z kolegą, który ma znajomego instalatora (obaj są z innego miasta). Ów zasugerował, że to wina niekompatybilności elektroniki instalacji z elektroniką samochodu. Właściciel warsztatu od razu po zauważeniu przeze mnie usterki zaproponował wizytę we wtorek, jeśli CE nie zniknie. Do tego czasu będę jeździł na benzynie.
Sterownik to Stag 300-4 Premium. Instalacja kosztowała 3000. Dzwoniłem do kilku warsztatów. W każdym pytali o markę auta i pojemność silnika, po czym wyceniali robotę na tę właśnie cenę. Wybrałem warsztat, w którym koledzy montowali swoje instalacje.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 20:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez artureck » 15 mar 2011, 21:32

Dziś po wizycie w warsztacie znalazł się prawdopodobny winowajca. To moduł do komunikacji przez interfejs ODB (jeśli dobrze zrozumiałem wyjaśnienia pana instalatora) Stag ODB Adapter czy jakoś tak. Wymontował go i kazał pojeździć obserwując czy pojawi się znów CE. Zrobiłem paręnaście kilometrów i jak na razie żółty silniczek się nie zapalił. Mam się zgłosić za kilka dni, o ile nie zdarzy się nic niepokojącego. Dodam, że silnik pracuje bez zarzutu. O postępach "śledztwa" będę informował.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 20:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Blumek » 16 mar 2011, 01:00

radzi89 napisał(a):Jest roznica pomiedzy CNG , a LPG :)
Blumek np. Mercedes Sprinter 1,8 Kompressor z CNG – wszystko fabryczne :)

Ja tylko zapytałem jakie to auta, i wiem że różnica jest.
radzi89 napisał(a):PS: szkoda takiej Mazdy na gaz :(

OOO tak :)
artureck napisał(a):O postępach "śledztwa" będę informował.

Czekamy :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez radzi89 » 16 mar 2011, 09:11

To o roznicy CNG i LPG bylo do artureck :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez artureck » 22 mar 2011, 19:47

Winnym zamieszania okazał się adapter komunikacyjny (nie wiem czy to fachowa nazwa). Tydzień temu instalator wypiął go, kazał pojeździć kilka dni bacząc na deskę rozdzielczą czy błąd nie wróci. Wczoraj wpiął inny egzemplarz i jak na razie błędu nie ma.
Co do CNG i LPG, to zdaje się że ten pierwszy ma wyższe ciepło spalania, więc powinien być bardziej problematyczny od LPG. Mylę się? W mojej firmie jeżdżą fiaty doblo i ople combo zasilane CNG. Mają przebiegi po kilkadziesiąt tysięcy km. Pewnie to za mało, by coś miarodajnie ocenić, ale jeśli uda mi się tyle przejechać bezawaryjnie do następnej zmiany auta, to czym mam się martwić?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 20:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez gazparts » 11 cze 2013, 10:17

Niech ten gaziarz da dodatkową masę z samochodu na brązowy kabel adaptera obd
po prostu brakuje czasami masy na sterowniku i stąd jaja
adapter będzie śmigał na 100%
pozdrawiam :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG