długosc przewodów od listwy do wtryskiwaczy

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Marek 161BD081 » 9 mar 2011, 14:57

Szczerze to .... nie mam pojęcia.
Nie mam takowej instalacji i nawet do głowy mi nie przyszło aby się tym interesować bo i po co.
<oczko>
Ale ogólnie to pozostaje TYLKO korekcja map wtrysku i nic poza tym nie zrobisz mądrego.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez woojas25 » 9 mar 2011, 15:09

chyba tak bede próbował , ogolnie mi to bardzo nie prezszkadza bo reszta wszystko ok spalanie 8-9litrówale zobacze moze cos poprawie , albo zepsuje
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez Marek 161BD081 » 9 mar 2011, 15:53

Zapisz sobie wcześniej oryginalne nastawy aby móc do tego w razie problemów wrócić :D
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ptaszek775 » 11 lip 2014, 23:30

Dzis po zakladalem dluzsze weze idace od listwy wtryskowej do krucca w kolektorze
Byle 18 cm a zalozylem 23 bo mi braklo zeby ulozyc listwy w ladnym niejscu i auto tak chodzi jak by nie palilo na wszystkie tloki .
Przy wcisnieciu pedalu dysi sie i przebiera
Czy powodem sa te dluzsze weze
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez rumunn95 » 12 lip 2014, 08:53

Przewody poeinny byc jak najkrotsze najlepiej wstawic wtryski pojedynczo do tego rozdzielacz romano i czujnik temp w strudze
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Piotr Raczkowski » 21 lip 2014, 16:53

ptaszek775 napisał(a):Czy powodem sa te dluzsze weze

trzeba kompa podłączyć i nowe nastawienia zrobić
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez rumunn95 » 21 lip 2014, 20:37

Każda ingerecja w mechanike instalacji powinna zakończyć się kalibracja i ustawieniami w drodze
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Przemek323c » 22 lip 2014, 14:37

Watpliwe zeby te dluzsze o 5cm wezyki powodowaly koniecznosc ostrych zmian ustawien ale sprawdzic zawsze wskazane.
Przemek323c
 

Postprzez rumunn95 » 23 lip 2014, 08:24

Czasy wtryskow mierzone sa w ms wiec 5cm ma znaczenie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Piotr Raczkowski » 23 lip 2014, 08:29

ja osobiście to bym jeszcze skrócił bo 18 cm i bardzo dużo a najlepszym rozwiązaniem są pojedyncze wtryskiwacze i bardzo krótki wężyki
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Przemek323c » 23 lip 2014, 08:59

Po to jest sonda lambda zeby te minimalne roznice kompensowac. Nikt nie mowi zeby to olac ale nie popadajmy w skrajnosci. Niedlugo trzeba bedzie stroic po dotknieciu listwy.
Przemek323c
 

Postprzez rumunn95 » 23 lip 2014, 09:35

Twoje auto twoja decyzja. Jak pisalem wczesniej jedyne sensowne rozwiazanie to pojedyncze wtryski i czujnik temp w strudze,a jak juz ktos ma listwe to niech przynajmniej zadba o weze tej samej dlugosci
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez ptaszek775 » 24 lip 2014, 23:24

Wszyscy macie racje
a prawda jest taka ze zagiety byl wezyk od listwy do kolektora
zalozylem nowe DLYZSZE wsumie to maja prawie po 30Cm skasowalem bledy zmniejszylem szparki na swiecach i chodzi jak petarda
Jak listwy wysiada to zakladam pojedyncze i krociutkieweze a narazie jezdzi
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez Przemek323c » 25 lip 2014, 06:37

To wymieniales wezyki i nie zauwazyles ?
Przemek323c
 

Postprzez ptaszek775 » 25 lip 2014, 19:19

Jak wymienialem bylo ok
przejechalem sie i tez ok
silnik sie na grzal i wezyk zagial
nie widzialem po listwa byla wcisnieta lekko pod kolektor
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lip 2014, 06:52

Takie małe pytanie nieco OT:
Czy i jaka jest możliwość wyliczenia szybkości przepływu gazu w takim przewodzie między wtryskiwaczem a wwietrką?
Realne wyliczenie tego da nam konkretną odpowiedź czy to faktycznie ma jakieś większe znaczenie czy też niekoniecznie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rumunn95 » 26 lip 2014, 08:05

Mysle ze tak wystarczy sprawdzic czasy wtryskow na dlugich wezach pozniej zamontowac wtryski pojedynczo zaraz przy kolektorze i wtedy sprawdIc czasy wtryskow roznoca napewno bedzie ,tak samo jak z rozwiercaniem dysz w magic jetach wystarczy 0.1mm i zmienia to bardzo duzo.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Przemek323c » 26 lip 2014, 10:22

Da sie to wyliczyc. Mamy cisnienie i przekroj, jakies zaleznosc sa. Dysze to zupelnie co innego. Dluzszym wezem nie dlawisz wtryskiwacza zmieniajac jego wydatek (oczywiscie w jakims sensownym zakresie), tylko opozniasz cala sekwencje podawania paliwa. Przyjmujac ze cisnienie "przepycha" gaz w wezu, to sa to wartosci stale dla danej konfiguracji. Jasne ze wezyk dluzszy da wiekszy opor przeplywu ale przy tych 5cm sa to wartosci marginalne. Jak pokazuje czesto brc auta jezdza i na wezach 40cm bez szkody dla nich. Nie przesadzaj tez z tym bardzo duzo przy 0.1mm. Po tyle to sie wierci dla dopieszczenia koncowego nastaw (o ile ktos jest drobiazgowy i mu sie chce) albo zmienia cisnienie dla uzyskania optymalnych parametrow.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lip 2014, 10:46

Inna sprawa Przemku, że przecież wężyk po każdym wtryśnięciu dawki gazu nie opróżnia się więc to jest prawie typowe "przepychanie".
Dłuższy wężyk nieznacznie wydłuży czas reakcji ale nie sądzę aby to były jakieś znaczące wartości.
Fizyki już nie miałem daaawno i nie podejmuje się wyliczenia jak szybko gaz może przemieszczać się w przewodzie o danej średnicy węża, dyszy i danym ciśnieniu czy temperaturze gazu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy LPG