długosc przewodów od listwy do wtryskiwaczy

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez woojas25 » 1 mar 2011, 12:28

czesc koledzy mam pytanko , mam założoiną instalacje brc seq.24 i ciekawi mnie czy przewody od listwy do wtryskiwacz nie sa za długie pierwszy i czwarty mają po 30 cm 2i3 poi 20 cm ,
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez Siw-y » 1 mar 2011, 13:41

Powinny być tej samej długości, i z tego co wiem to najoptymalniej jak mają około 17 cm.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez woojas25 » 1 mar 2011, 13:52

czyli wziąsć je wyrównać do jednej długosci?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez Siw-y » 1 mar 2011, 14:02

woojas25 napisał(a):czyli wziąsć je wyrównać do jednej długosci?

Najlepiej by było, ale może być wymagane ponowne strojenie.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez woojas25 » 1 mar 2011, 14:15

a jeszcze u mnie jest taka bajka że 1i4 (te dłuższe)są fi 6 , a te krótsze 2i3 są fi 5 ,(chodzi o węzyki gumowe do wtrysków) może być to powodem (tak mi sie wydaje) ze jest ciut słabszy na wysokich obrotach niż na benzynie bylem u gaziarza , i instalacja jest zestrojona idealnie spalania 8-10 litrów , ogolnie chodzi fajnie
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez Siw-y » 1 mar 2011, 15:08

To tak jakbyś w dwóch różnych butach chodził, da się? da się, nawet pobiegniesz ale przy wyższych prędkościach może zabraknąć Ci siły ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez rumunn95 » 5 mar 2011, 12:07

Od listwy do wtryskiwacza dlugosc jest calkowicie obojetna najwazniejsza jest dlugosc od wtryskiwacza do kolektora mozliwie jak najkrotsze i tej samej dlugosci
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Siw-y » 5 mar 2011, 13:11

Faktycznie, nie doczytałem, że chodzi o tą długość <glupek2>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez rumunn95 » 5 mar 2011, 13:22

spoko loko <spoko>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez gazparts » 5 mar 2011, 14:05

Najlepiej zrobić sobie na pojedyńczych wtryskach i wężyki wtedy można zrobić 3-4 cm, polecam ten sposób montażu.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez rumunn95 » 5 mar 2011, 14:34

tak wlasnie sobie zrobilem :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez woojas25 » 7 mar 2011, 00:02

ale czy coś to daje?
u kumpla w subaru te węzyki mają bez przeasady , ale chyba z 0.5 metra
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez rumunn95 » 7 mar 2011, 17:26

dokladnie daje chodzi o czas wtrysku, dzieje sie to w kilka milisekund jezeli weze beda dluzsze to minie troche czasu zamin gaz od wtrysku do kolektora i dalej do cylindra dotrze, komputer samochodu bedzie wydluzal ten czas otwarcia wtrysku zeby nadgonic uboga mieszanke i komp gazu dostosowujac te czasy tez je wydluzy co przy np pelnym bucie moze skutkowac zapetlaniem wtrysku czyli wtryski ciagle otwarte ,mniejsza dynamika na wyskokich obrotach, troche zamotalem, a jezeli sie myle to prosze mnie poprawic
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Marek 161BD081 » 8 mar 2011, 11:03

Też kiedyś się zastanawiałem nad tym mając na myśli wymianę wtryskiwaczy i .... założyłem pojedyncze na krótkich wężykach.
Ale czy to aż takie bardzo istotne jest to można sobie gdybać.
Gaz jest i tak pod ciśnieniem ok 1 bara więc czy wężyk między wtryskiwaczem a wwiertką ma te 4 czy 20 cm to nie wiem czy będą aż tak zauważalne zmiany.
A korektę +/– kilku ms czasu wtrysku i tak można zrobić korygując mapy w sterowniku lpg.
Różnica średnic wężyków też nie powinna mieć znaczenie czy to jest 4 czy 6 mm bo i tak we wtryskiwaczu masz kalibrowaną dyszę o średnicy sporo mniejszej od średnicy wężyka więc ta dysza będzie w głównej mierze stanowiła o wydatku ilościowym doprowadzonego gazu a nie średnica węża.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez woojas25 » 8 mar 2011, 23:45

powiedzcie , czy jak je poskracam do długosci ok 5cm , to czy trzeba ustawiac wtryski?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez rumunn95 » 8 mar 2011, 23:52

raczej tak
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Marek 161BD081 » 9 mar 2011, 08:38

woojas25 napisał(a):powiedzcie , czy jak je poskracam do długosci ok 5cm , to czy trzeba ustawiac wtryski?

Skracając przewody między wtryskiwaczem a listwą rozdzielczą gazu nie musisz robić korekt.
Korekty wskazane są jedynie przy zmianie długości przewodu między wtryskiwaczem a wwiertką w kolektorze dolotowym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez woojas25 » 9 mar 2011, 10:49

no wlasnie o te mi chodzi miedzy wtryskiwaczem , a rurką wkreconą w kolektor
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez Marek 161BD081 » 9 mar 2011, 11:56

woojas25 napisał(a):no wlasnie o te mi chodzi miedzy wtryskiwaczem , a rurką wkreconą w kolektor

W takim wypadku jednak nie zaszkodziłoby przekalibrować całość jeszcze raz.
Jeśli zmiana jest mała to nie ma aż takie dużej potrzeby korygowania tego ale jeśli długość znacząco zmienisz to i owszem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez woojas25 » 9 mar 2011, 14:09

a jezeli mozez to napisz co można zdiagnozowac w instalacji brc sq 24 (mam interfejs i program) żeby nie bylo roznicy w mocy , bo jednak mi sie wydaje ze jest kapke słabszy na lpg na wysokich obrotach
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy LPG