[Mazda6[ Benzyna + LPG wysokie spalanie – Rozwiazanie

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Nazirejczyk » 9 lut 2011, 00:12

Tylko czy opór kół dawał by aż o 14L większe spalanie? musiał by być fest wyczuwalny...

Jutro na 15 jadę na sprawdzenie uszczelki pod kolektorem ssącym bo jak łapie fałszywe powietrze to mieszanka może być uboga a komputer dolewa paliwa żeby to wyrównać... ale to też tylko teoria!!!!

ktoś ma lepszą?



Ps. dzieje się tak od kupna zorientowałem się po 3 dniach dzwoniłem do gościa 1 tel odebrał ale łgał jak z nut następnych już nie odbierał ale jak znajdę chwile to go odwiedzę... problem że to nie jest 15 km :]
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:55
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03

Postprzez dobrzyn22 » 9 lut 2011, 00:33

Faktycznie opór musiałby być konkrety...Ale widzę,że tu jest dużo lepszy trop-skoro twierdzisz,że koleś łgał jak najęty,to na bank jest to coś związanego ze zbyt ubogą mieszanką(pytanie tylko-jak bardzo uboga by musiała być,by aż tak wzrosło spalanie??...)i raczej w tym szukaj przyczyn
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Nazirejczyk » 9 lut 2011, 00:54

No właśnie... też się łamie :(
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:55
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03

Postprzez krabdul » 9 lut 2011, 11:01

Kolego Nazirejczyk – może i nasze tropy nie muszą być trafione, ale po co mamy szukać nowych jak nie chce sprawdzać tego co piszemy. Piszesz, że 14 litrów nie łykną zaciski, piszesz, że 14 litrów nie łykną świece. A kto powiedział, że nie możesz mieć problemu z jednym i drugim? Po 7 mogą łyknąć? :>

PS: Spisałeś nr świec? Podaje tutaj na forum co masz wkręcone. Swoją drogą do LPG powinny mieć o jeden stopniej niższa? ciepłotę ale to też nie zawsze.

Swoją drogą z sondami też różnie bywa, czasem pokazują dobre parametry i nie wyrzucają błędu, ale ich problemem jest to, że są ospałe i to też nie pomaga w spalaniu.

Ojciec niedawno wymieniał w mondziaku obie sondy (niby właśnie sprawne) i spalanie w mieście spadło mu tak z 22 do 19 litrów :D ale to V6 automat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 9 lut 2011, 11:21

agnostyk napisał(a):... i podejdź go odpowiednio.

od tył, to jest największe zaskoczenie..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez matys0644 » 9 lut 2011, 19:05

kiedyś miałem taki problew civic z 9L przeskoczyła na 16L przy silniku 1,5 a problemem był mapsensor po wymianie wróciła do 9L tak więc ja bym poszedł w stronę podciśnień czy tam jest wszystko ok
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez magicadm » 9 lut 2011, 22:02

matys0644 napisał(a):problemem był mapsensor

Miałem to samo w Swifcie :)
Palił jak smok, świece czarne, wołowaty, nierówne wolne obroty, zapach beny z tyłu.
Moim zdaniem warto zweryfikować.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Nazirejczyk » 9 lut 2011, 22:47

Łapie się już wszystkiego dziś byłem u mechanika kazałem mu sprawdzić świece (jak pisaliście) i są takie jak być powinny z trzymających zacisków się śmiali więc sprawdziłem sam i wszystko jest OK

Dziś dzwoniąc do następnego mechanika podsunął mi pomysł że to wina źle założonej instalacji LPG wiec w akie desperacji powiedziałem że do niego przyjadę 50km mimo że 2 tygodnie temu byłem u gazownika na wymianie filtrów i regulacji ale... może tym razem ktoś to rozkmini. jestem umówiony na wtorek <spie> Jakieś pomysły jeszcze? <faja>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:55
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03

Postprzez adamb » 9 lut 2011, 23:15

a moze odlacz LPG i zobacz wtedy ile spali.
przy takim spalaniu jak piszesz to powinno walic z rury lub by byla okopcona, duzo sadzy.
A i katalizator tez dostaje w d...... .
A jak wyglada emisja spalin? Powinna byc duzo za duza, na benzynie i na gazie.
A jaki silnik masz?
sprawdz caly dolot od filtra az do kolektora czy szczelny lub nie przytkany czyms.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez Hieronim » 9 lut 2011, 23:54

na 90% to jakis problem z instalacją gazową. Jedno z ryzyk zakładania tego badziewia .
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez Wojtek » 10 lut 2011, 01:24

1. odetnij gaz i zresetuj kompa.
2. sprawdz spalanie na samej benzynie.
3. odczytaj bledy i podaj tutaj na forum odczytany kod (nie jakas interpretacje bledu)
4. wtedy... bedziemy myslec... <oczy>

Ps.1 Uzupelnij profil, bo nie wiemy nawet skad jestes... moze znajdzie sie jakis forumowicz w poblizu..
Ps.2 Nie podajesz konkretow, tylko szarpane informacje... postaraj sie byc bardziej... hm... precyzyjny.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez agnostyk » 10 lut 2011, 03:40

Enduro napisał(a):od tył, to jest największe zaskoczenie


a co będzie jak ten co mu ją sprzedał tak lubi? :P
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez krabdul » 10 lut 2011, 11:35

Nazirejczyk napisał(a):...z trzymających zacisków się śmiali więc sprawdziłem sam i wszystko jest OK

To dobrze, że OK, ale zmień mechanika bo widać, że za wiele z mazdami nie mieli do czynienia skoro to śmiechem odebrali. To znana bolączka 6 i jeszcze większej ilości 626 więc nie bez kozery rzuciłem tą opcję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 10 lut 2011, 12:02

agnostyk napisał(a):
Enduro napisał(a):od tył, to jest największe zaskoczenie


a co będzie jak ten co mu ją sprzedał tak lubi? :P

stworzą pare.. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lukasgr » 10 lut 2011, 22:09

Sprawdź zaworek do odsysania oparów z baku – tzw. purge valve
W V6 jest on na grodziówce – dalej idzie do kolektora ssącego ale już po przepływomierzu więc jeżeli nie trzyma cały czas dostaje się niezmierzone powietrze do silnika, a sondy przy wydechu przez to wykrywają ubogą mieszankę i wzbogacają cały czas, podobny efekt może dać zablokowany EGR ( nie wiem czy w 1,8 jest takowy ) jak również każdy wężyk podłączony do kolektora ssącego lub przepustnicy za przepływomierzem.

Ogólnie stawiam na nieszczelność w dolocie. Najlepiej sprawdzić wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ale nie tylko czy same w sobie są szczelne ale skąd idą i czy są prawidłowo połączone – może ktoś jakiś zamienił.
Może umów się z kimś z tym samym silnikiem , zdejmijcie plastikowe osłony silnika i porównajcie co gdzie idzie.

A jeśli mowa o spalaniu 3,0V6 wcale tak dużo nie pali;) co prawda raczej nie przestaje codziennie w miejskich korkach ale też nie jeżdżę jak kapelusznik i spokojnie mieszczę się w 11 l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez kwaśny » 11 lut 2011, 01:32

smiej sie smiej z zaciskow mi jeden trzymal i spalanie 1,5 litra wieksze :P teraz kalkulator x4 i juz mamy szukana :D nie no smieje sie, bo jak mi jeden trzymal to bylo to wyraznie czuc, jakby 4 trzymaly to chyba bym 5 biegu nie wrzucil :D aczkolwiek warto przejrzec dokladnie, niedosyc ze wiecej pali i ma mniejszego kopa, to jeszcze klocki / tarcze duzo szybciej sie niszcza <spoko>
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez agnostyk » 11 lut 2011, 10:33

Enduro napisał(a):stworzą pare..


to ja już wolę jak poseł Węgrzyn i jego ziom Czuma hahaha
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Enduro » 11 lut 2011, 17:23

agnostyk napisał(a):
Enduro napisał(a):stworzą pare..

to ja już wolę jak poseł Węgrzyn i jego ziom Czuma hahaha

Zagiel i Kuna...to dopiero była parka ! <piwo>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zetek » 12 lut 2011, 14:45

A szczelność całego układu dolotowego była sprawdzana????????? Jeżeli będziesz miał nieszczelność to spalanie może być większe. Silnik pracuje równo na biegu jałowym ?????????? Sprzęgło ok???? Nie ma czasami poślizgu??????????? Przy np. 100km/h jakie masz obroty silnika ?????????? Filtr powietrza chyba czysty ????????? Wtryski sprawdzone?????? Żaden nie leje za dużo ???????? Możesz to poznać po intensywnym zapachu spalin. Kiedyś miałem przypadek, że walnięty był emulator od gazu i silnik dostawał gaz i paliwo równocześnie. Był odczyt na analizatorze spalin??????? Odczyt sondy, a odczyt z analizatora to dwie różne rzeczy. Czy na kompie odczyt temperatury silnika był taki sam jak na wskaźniku????????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Enduro » 12 lut 2011, 16:38

zetek napisał(a):A szczelność całego układu dolotowego była sprawdzana????????? Jeżeli będziesz miał nieszczelność to spalanie może być większe. .... Wtryski sprawdzone?????? Żaden nie leje za dużo ???????? Możesz to poznać po intensywnym zapachu spalin. Kiedyś miałem przypadek, że walnięty był emulator od gazu i silnik dostawał gaz i paliwo równocześnie. Był odczyt na analizatorze spalin???????...

w kazdym przypadku swiece powinny bac zabrudzone, ansolutnie. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG