[Mazda6[ Benzyna + LPG wysokie spalanie – Rozwiazanie
Witam kupiłem miesiąc temu moją wymarzona Mazde 6 niestety od początku pojawił się problem ze spalaniem które w mieście wynosi 22 litry na trasie 19 byłem już u 6 mechaników i na 5 komputerach i cała zabawa w tym że wszystko hula jak należy!!!!
Sądy lambda obie wzorcowo zero lenistwa
potem padło na przepływke wymieniłem i bez zmian
potem rozrząd ale też pracuje jak w zegarku
następnie ciśnienie w cylindrach (gdyby wyszła nieszczelność) – okazało się książkowe 17,2
mechanicy rozkładają ręce i 3 na 6 kazało mi szukać wycieków ale niestety na gazie pali tyle samo nawet po regulacji i wycieków nie ma.
Dziś byłem w serwisie Mazdy i... usłyszałem to samo nie wyskakują powiązane błędy poza... co dziwne zbyt ubogą mieszanką co dla nich tez wydało się dziwne i powiedzieli że musiał bym odstawić auto na kilka dni a niestety nie mogę sobie na to pozwolić ze względu na prace. Kończy mi się cierpliwość i pomysły a spalanie ponad 20 litrów to za dużo nawet na 3 litrowy silnik a ja mam Madzie 1.8 z 2003 roku!
Będe bardzo wdzięczny za rzeczowe porady!
Sądy lambda obie wzorcowo zero lenistwa
potem padło na przepływke wymieniłem i bez zmian
potem rozrząd ale też pracuje jak w zegarku
następnie ciśnienie w cylindrach (gdyby wyszła nieszczelność) – okazało się książkowe 17,2
mechanicy rozkładają ręce i 3 na 6 kazało mi szukać wycieków ale niestety na gazie pali tyle samo nawet po regulacji i wycieków nie ma.
Dziś byłem w serwisie Mazdy i... usłyszałem to samo nie wyskakują powiązane błędy poza... co dziwne zbyt ubogą mieszanką co dla nich tez wydało się dziwne i powiedzieli że musiał bym odstawić auto na kilka dni a niestety nie mogę sobie na to pozwolić ze względu na prace. Kończy mi się cierpliwość i pomysły a spalanie ponad 20 litrów to za dużo nawet na 3 litrowy silnik a ja mam Madzie 1.8 z 2003 roku!
Będe bardzo wdzięczny za rzeczowe porady!
- Od: 8 lut 2011, 00:55
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03
Nazirejczyk napisał(a):spalanie ponad 20 litrów to za dużo nawet na 3 litrowy silnik
uwierz mi ze wcale nie
-
Grucha
kristofc napisał(a):Nazirejczyk napisał(a):spalanie ponad 20 litrów to za dużo nawet na 3 litrowy silnik
uwierz mi ze wcale nie
A ja w to nie wierzę.
W trasie 19 litrów???
W mieście 22???
A kopa Madzia ma normalnego?
Spróbuj z tym co napisał w tym samym temacie kolega
Arek_78 napisał(a):Ja bym obstawiał pompę paliwa. W najgorszym przypadku programowanie ECU.
Powodzenia.
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Dziś byłem u kolejnego mechanika... podsunąłem mu pomysł z zaworem zwrotnym paliwa ale sprawdził i działa prawidłowo gdyby nawalała pompa wykazało by to na jednym z 4 kompów tym czasem nawet w serwisie mazdy nie pokazała błędów o sterowaniu ECU jeszcze nie czytałem ale zaraz zasiądę.
Tymczasem jak ktoś ma lepszy pomysł to nawijajcie...
Ps. co do spalania tez nie chciało mi się wierzyć myślałem że albo komputer szwankuje albo ja liczyć nie potrafię ale zatankowałem po korek wyjechałem na A4 i po 100.2 km weszło 18,43 l zalany znów po korek jeździłem do pracy i spalanie przeraziło mnie jeszcze bardziej 21,83 jeszcze jakieś pytanka??
Aha kopa chyba powinna mieć ciut lepszego.. według opinii jednego mechanika który nią jechał...
Tymczasem jak ktoś ma lepszy pomysł to nawijajcie...
Ps. co do spalania tez nie chciało mi się wierzyć myślałem że albo komputer szwankuje albo ja liczyć nie potrafię ale zatankowałem po korek wyjechałem na A4 i po 100.2 km weszło 18,43 l zalany znów po korek jeździłem do pracy i spalanie przeraziło mnie jeszcze bardziej 21,83 jeszcze jakieś pytanka??
Aha kopa chyba powinna mieć ciut lepszego.. według opinii jednego mechanika który nią jechał...
- Od: 8 lut 2011, 00:55
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03
krabdul napisał(a):Może zaciski trzymają.
Sprawdzane były? Minimalnie trzymające zaciski hamulcowe potrafią sporo zawyżyć spalanie.
to miało by sens ale chyba musiały by być całkiem zaciśnięte żeby palił ponad 20L no i jednak nie tłumaczyło by zbyt ubogiej mieszanki
- Od: 8 lut 2011, 00:55
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03
kolor swiec zaplonowych, zdradzic powinnien stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Nazirejczyk napisał(a):to miało by sens ale chyba musiały by być całkiem zaciśnięte żeby palił ponad 20L no i jednak nie tłumaczyło by zbyt ubogiej mieszanki
Ale tłumaczyłoby to:
Nazirejczyk napisał(a):...Aha kopa chyba powinna mieć ciut lepszego.. według opinii jednego mechanika który nią jechał...
To nic nie kosztuje, tyle co wrzucić auto na podnośnik i pokręcić kołami.
jutro jestem znów umówiony na 15 wiec rzecz oczywista zapytam o hamulce lecz nie wydaje misie by to było przyczyną tak wysokiego spalania.
Enduro a jaki powinien być to kolor? przy pomiarze ciśnienia w tłokach oglądałem świece i co wydało mi się dziwne nie były osmolone to o to chodzi?
Enduro a jaki powinien być to kolor? przy pomiarze ciśnienia w tłokach oglądałem świece i co wydało mi się dziwne nie były osmolone to o to chodzi?
- Od: 8 lut 2011, 00:55
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03
krabdul napisał(a):To nic nie kosztuje, tyle co wrzucić auto na podnośnik i pokręcić kołami.
Nawet nie trzeba podnosić auta do góry – wystarczy po przejechaniu jakiegoś odcinka, zatrzymać się i przyłożyć dłoń do każdego koła. Jeśli wyraźnie czuć, że bije ciepło, to sprawa chyba jest jasna.
Ciśnienie i rozmiar opon może wpływać na spalanie ale nie o 12-14L
Tak jak napisałem wycieków nie ma i na LPG pali tyle samo
komp zawyżą spalanie o 1 L w stosunku do tego co wlałem "na korek" (czyli komp pokazywał 19,2 weszło 18,4)
Wina hamulca to też raczej nie nawet jeśli jest zacisk to minimalny a żeby tyle pali musiał by być wyraźnie odczuwalny
Macie jeszcze jakieś konstruktywne pomysły bo moja wiedza i cierpliwość powoli się wykańcza
Tak jak napisałem wycieków nie ma i na LPG pali tyle samo
komp zawyżą spalanie o 1 L w stosunku do tego co wlałem "na korek" (czyli komp pokazywał 19,2 weszło 18,4)
Wina hamulca to też raczej nie nawet jeśli jest zacisk to minimalny a żeby tyle pali musiał by być wyraźnie odczuwalny
Macie jeszcze jakieś konstruktywne pomysły bo moja wiedza i cierpliwość powoli się wykańcza
- Od: 8 lut 2011, 00:55
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03
Sprawdź kolego dokładnie czy świece są takie jak fabryka przewidziała, czy poprzedni właściciel czasem nie wkręcił co w ręce wpadło. Ja przez chwilę jeździłem na delikatnie krótszych i spalanie od kopa z 10 l skoczyło na jakieś 13. Może spróbuj też odpiąć aku i walnąć mu reseta bo komp głupieje.
- Od: 24 sty 2010, 16:08
- Posty: 52
- Skąd: mazowieckie
- Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM
Był podłączony do 4 komputerów w 4 różnych warsztatach w tym w serwisie mazdy wiec to nie wina kompa ... który zresztą też resetowałem. wina świec była by możliwa ale wtedy spalanie nie było by o 14 L większe.
Byłem w wielu warsztatach dla wszystkich to jest magia! naprawdę mogę zapłacić ale nich ktoś mi powie co to jest!!
Ostatnią rzeczą to jest mój styl jazdy Sprzedałem MX'a i kupiłem 6 bo powiększyła mi się rodzina więc mój styl jest aktualnie nad wyraz spokojny!
Widzę wszyscy rozkładają ręce
Byłem w wielu warsztatach dla wszystkich to jest magia! naprawdę mogę zapłacić ale nich ktoś mi powie co to jest!!
Ostatnią rzeczą to jest mój styl jazdy Sprzedałem MX'a i kupiłem 6 bo powiększyła mi się rodzina więc mój styl jest aktualnie nad wyraz spokojny!
Widzę wszyscy rozkładają ręce
- Od: 8 lut 2011, 00:55
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03
Nazirejczyk napisał(a):...
Enduro a jaki powinien być to kolor? przy pomiarze ciśnienia w tłokach oglądałem świece i co wydało mi się dziwne nie były osmolone to o to chodzi?
jasno ceglasty kolor..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
właśnie taki jasno ceglasty (trudny w zdefiniowaniu) jest
- Od: 8 lut 2011, 00:55
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03
Sprawdź jeszcze te koła dla "spokojności".Skoro Twój przypadek jest taki ciężki to po kolei,metodą eliminacji i najlepiej podwójnego sprawdzania(by nie przeoczyć niczego)trzeba wykluczać wszystkie możliwości.Akurat opory kół pasowały by idealnie do Twojego opisu.Dawaj auto na podnośnik,albo samemu lewarek pod każde koło po kolei i sprawdź jak się kręcą.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
a przed założeniem LPG tak samo było, czy kupiłeś już z instalacją? Może ten co sprzedawał wiedział co robi. Zadzwoń do gościa i podejdź go odpowiednio.
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości