[Mazda6[ Benzyna + LPG wysokie spalanie – Rozwiazanie

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Nazirejczyk » 8 lut 2011, 01:08

Witam kupiłem miesiąc temu moją wymarzona Mazde 6 niestety od początku pojawił się problem ze spalaniem które w mieście wynosi 22 litry na trasie 19 byłem już u 6 mechaników i na 5 komputerach i cała zabawa w tym że wszystko hula jak należy!!!!

Sądy lambda obie wzorcowo zero lenistwa
potem padło na przepływke wymieniłem i bez zmian
potem rozrząd ale też pracuje jak w zegarku
następnie ciśnienie w cylindrach (gdyby wyszła nieszczelność) – okazało się książkowe 17,2

mechanicy rozkładają ręce i 3 na 6 kazało mi szukać wycieków ale niestety na gazie pali tyle samo nawet po regulacji i wycieków nie ma.

Dziś byłem w serwisie Mazdy i... usłyszałem to samo nie wyskakują powiązane błędy poza... co dziwne zbyt ubogą mieszanką co dla nich tez wydało się dziwne i powiedzieli że musiał bym odstawić auto na kilka dni a niestety nie mogę sobie na to pozwolić ze względu na prace. Kończy mi się cierpliwość i pomysły a spalanie ponad 20 litrów to za dużo nawet na 3 litrowy silnik a ja mam Madzie 1.8 z 2003 roku!

Będe bardzo wdzięczny za rzeczowe porady!
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:55
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03

Postprzez krabdul » 8 lut 2011, 10:22

Może zaciski trzymają.
PS: Sondy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Grucha » 8 lut 2011, 10:38

Nazirejczyk napisał(a):spalanie ponad 20 litrów to za dużo nawet na 3 litrowy silnik


uwierz mi ze wcale nie :)
Grucha
 

Postprzez s4v4g3 » 8 lut 2011, 13:00

kristofc napisał(a):
Nazirejczyk napisał(a):spalanie ponad 20 litrów to za dużo nawet na 3 litrowy silnik


uwierz mi ze wcale nie :)

A ja w to nie wierzę.
W trasie 19 litrów???
W mieście 22???

A kopa Madzia ma normalnego?
Spróbuj z tym co napisał w tym samym temacie kolega
Arek_78 napisał(a):Ja bym obstawiał pompę paliwa. W najgorszym przypadku programowanie ECU.


Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Nazirejczyk » 8 lut 2011, 16:45

Dziś byłem u kolejnego mechanika... podsunąłem mu pomysł z zaworem zwrotnym paliwa ale sprawdził i działa prawidłowo gdyby nawalała pompa wykazało by to na jednym z 4 kompów tym czasem nawet w serwisie mazdy nie pokazała błędów o sterowaniu ECU jeszcze nie czytałem ale zaraz zasiądę.

Tymczasem jak ktoś ma lepszy pomysł to nawijajcie...

Ps. co do spalania tez nie chciało mi się wierzyć myślałem że albo komputer szwankuje albo ja liczyć nie potrafię ale zatankowałem po korek wyjechałem na A4 i po 100.2 km weszło 18,43 l zalany znów po korek jeździłem do pracy i spalanie przeraziło mnie jeszcze bardziej 21,83 jeszcze jakieś pytanka?? <nauka>

Aha kopa chyba powinna mieć ciut lepszego.. według opinii jednego mechanika który nią jechał...
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:55
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03

Postprzez Grzyby » 8 lut 2011, 17:04

krabdul napisał(a):Może zaciski trzymają.

Sprawdzane były? Minimalnie trzymające zaciski hamulcowe potrafią sporo zawyżyć spalanie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Nazirejczyk » 8 lut 2011, 17:32

to miało by sens <faja> ale chyba musiały by być całkiem zaciśnięte żeby palił ponad 20L no i jednak nie tłumaczyło by zbyt ubogiej mieszanki <nauka>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:55
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03

Postprzez Enduro » 8 lut 2011, 19:46

kolor swiec zaplonowych, zdradzic powinnien stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 8 lut 2011, 20:03

Nazirejczyk napisał(a):to miało by sens <faja> ale chyba musiały by być całkiem zaciśnięte żeby palił ponad 20L no i jednak nie tłumaczyło by zbyt ubogiej mieszanki <nauka>

Ale tłumaczyłoby to:

Nazirejczyk napisał(a):...Aha kopa chyba powinna mieć ciut lepszego.. według opinii jednego mechanika który nią jechał...

To nic nie kosztuje, tyle co wrzucić auto na podnośnik i pokręcić kołami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Nazirejczyk » 8 lut 2011, 20:42

jutro jestem znów umówiony na 15 wiec rzecz oczywista zapytam o hamulce lecz nie wydaje misie by to było przyczyną tak wysokiego spalania.

Enduro a jaki powinien być to kolor? przy pomiarze ciśnienia w tłokach oglądałem świece i co wydało mi się dziwne <co?> nie były osmolone to o to chodzi?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:55
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03

Postprzez magicadm » 8 lut 2011, 21:15

No ja bym jeszcze sprawdził zbieżność, ciśnienie i rozmiar opon...
...a co pokazuje chwilowe spalanie?
Nie masz dziury w zbiorniku??? :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez kubsztyk » 8 lut 2011, 21:46

krabdul napisał(a):To nic nie kosztuje, tyle co wrzucić auto na podnośnik i pokręcić kołami.

Nawet nie trzeba podnosić auta do góry – wystarczy po przejechaniu jakiegoś odcinka, zatrzymać się i przyłożyć dłoń do każdego koła. Jeśli wyraźnie czuć, że bije ciepło, to sprawa chyba jest jasna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Nazirejczyk » 8 lut 2011, 22:10

Ciśnienie i rozmiar opon może wpływać na spalanie ale nie o 12-14L

Tak jak napisałem wycieków nie ma i na LPG pali tyle samo

komp zawyżą spalanie o 1 L w stosunku do tego co wlałem "na korek" (czyli komp pokazywał 19,2 weszło 18,4)

Wina hamulca to też raczej nie nawet jeśli jest zacisk to minimalny a żeby tyle pali musiał by być wyraźnie odczuwalny

Macie jeszcze jakieś konstruktywne pomysły bo moja wiedza i cierpliwość powoli się wykańcza :(
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:55
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03

Postprzez micagh » 8 lut 2011, 22:33

Sprawdź kolego dokładnie czy świece są takie jak fabryka przewidziała, czy poprzedni właściciel czasem nie wkręcił co w ręce wpadło. Ja przez chwilę jeździłem na delikatnie krótszych i spalanie od kopa z 10 l skoczyło na jakieś 13. Może spróbuj też odpiąć aku i walnąć mu reseta bo komp głupieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez magicadm » 8 lut 2011, 22:55

Rozumiem, że nie ma problemów z np termostatem? Silnik nagrzewa się szybko?

PS
Jaki masz styl jazdy?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Nazirejczyk » 8 lut 2011, 23:06

Był podłączony do 4 komputerów w 4 różnych warsztatach w tym w serwisie mazdy wiec to nie wina kompa ... który zresztą też resetowałem. wina świec była by możliwa ale wtedy spalanie nie było by o 14 L większe.

Byłem w wielu warsztatach dla wszystkich to jest magia! naprawdę mogę zapłacić ale nich ktoś mi powie co to jest!!

Ostatnią rzeczą to jest mój styl jazdy Sprzedałem MX'a i kupiłem 6 bo powiększyła mi się rodzina więc mój styl jest aktualnie nad wyraz spokojny!

Widzę wszyscy rozkładają ręce :(
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:55
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03

Postprzez Enduro » 8 lut 2011, 23:13

Nazirejczyk napisał(a):...
Enduro a jaki powinien być to kolor? przy pomiarze ciśnienia w tłokach oglądałem świece i co wydało mi się dziwne <co?> nie były osmolone to o to chodzi?

jasno ceglasty kolor..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Nazirejczyk » 8 lut 2011, 23:29

właśnie taki jasno ceglasty (trudny w zdefiniowaniu) jest :(
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:55
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Kiedyś MX-3 '93 dziś M6 '03

Postprzez dobrzyn22 » 9 lut 2011, 00:06

Sprawdź jeszcze te koła dla "spokojności".Skoro Twój przypadek jest taki ciężki to po kolei,metodą eliminacji i najlepiej podwójnego sprawdzania(by nie przeoczyć niczego)trzeba wykluczać wszystkie możliwości.Akurat opory kół pasowały by idealnie do Twojego opisu.Dawaj auto na podnośnik,albo samemu lewarek pod każde koło po kolei i sprawdź jak się kręcą.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez agnostyk » 9 lut 2011, 00:09

a przed założeniem LPG tak samo było, czy kupiłeś już z instalacją? Może ten co sprzedawał wiedział co robi. Zadzwoń do gościa i podejdź go odpowiednio.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości

Moderator

Moderatorzy LPG