Tak jak w tytule mam kilka pytań odnośnie samodzielnego ustawienia gazu. Pytanie to kieruję do osób mających z tym do czynienia. Samochód jaki bedzie ustawiany to mazda 626 2.0 16V. Gaz to stag200 wtryski jeszcze valteka 3ohm.
1. Co daje podniesienie mnożnika, a co daje jego obniżenie(obecnie mam 1.2)
2. jakie powinno być ustawione ciśnienie robocze parownika?(mam 1.20)
3. Jakie powinny być wskazania sondy lambda?(mam 3.61V)
4. Jakie powinny być czasy wtrysków?
5. Pewien człowiek ni powiedział, że sgi nie pobiera sobie benzyny. To chyba jest nie prawda?
6. Jest gdzieś w internecie jakiś poradnik jak to prawidłowo ustawic?
Moja mapa, proszę o jej ocenę czy jest poprawna?
Mogę dodać jeszcze wykres(oscyloskop) z pomiarów w czasie jazdy.
Poproszę o poprawne wartości jakie powinny być ustawione.
SGI kilka pytań z teori(ustawianie gazu samodzielnie)
Strona 1 z 1
1. Co daje podniesienie mnożnika, a co daje jego obniżenie(obecnie mam 1.2),
2. jakie powinno być ustawione ciśnienie robocze parownika?(mam 1.20) Im bliżej 1 tym lepiej ale jak masz za słaby parownik to bedzie gorzej jak bedzie mniej, ale skoro masz 1.2 to masz coś słabiutkiego, wiec jak dobrze wszystko działa to nie zmieniaj
3. Jakie powinny być wskazania sondy lambda?(mam 3.61V)
4. Jakie powinny być czasy wtrysków? Nie ma czegoś takiego jak regulaminowe czasy wtrysków, to przecież zależy od wielu czynników, temp gazu, ciśnienie gazu, rozmiar dysz i inne, jak jest dobrze to nie ruszaj
5. Pewien człowiek ni powiedział, że sgi nie pobiera sobie benzyny. To chyba jest nie prawda? No nie wiem jak jest w full grupie ale raczej nie powinien pobierać Chyba że pytasz czy odpala na benzynie to tak ale poźniej tylko na LPG jeździ
6. Jest gdzieś w internecie jakiś poradnik jak to prawidłowo ustawic? Nie ma, to tylko doświadczenie Ci daje wiedze, teoria jest na stronach producentów, ale ma się jak kij w oko w tańszych instalacjach. Ciekawe info masz na stronach od gazu, wiem że na tym forum jest użytkownik SOUL który ma temat obcykany w małym paluszku jeśli chodzi o Mazde więc polecam do niego
2. jakie powinno być ustawione ciśnienie robocze parownika?(mam 1.20) Im bliżej 1 tym lepiej ale jak masz za słaby parownik to bedzie gorzej jak bedzie mniej, ale skoro masz 1.2 to masz coś słabiutkiego, wiec jak dobrze wszystko działa to nie zmieniaj
3. Jakie powinny być wskazania sondy lambda?(mam 3.61V)
4. Jakie powinny być czasy wtrysków? Nie ma czegoś takiego jak regulaminowe czasy wtrysków, to przecież zależy od wielu czynników, temp gazu, ciśnienie gazu, rozmiar dysz i inne, jak jest dobrze to nie ruszaj
5. Pewien człowiek ni powiedział, że sgi nie pobiera sobie benzyny. To chyba jest nie prawda? No nie wiem jak jest w full grupie ale raczej nie powinien pobierać Chyba że pytasz czy odpala na benzynie to tak ale poźniej tylko na LPG jeździ
6. Jest gdzieś w internecie jakiś poradnik jak to prawidłowo ustawic? Nie ma, to tylko doświadczenie Ci daje wiedze, teoria jest na stronach producentów, ale ma się jak kij w oko w tańszych instalacjach. Ciekawe info masz na stronach od gazu, wiem że na tym forum jest użytkownik SOUL który ma temat obcykany w małym paluszku jeśli chodzi o Mazde więc polecam do niego
- Od: 26 cze 2008, 22:33
- Posty: 37
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: CIVIC EK3 D15Z6
Na początek wejdz na strone www.ac.com.pl i sciągnij najnowsze oprogramowanie do staga i zaktualizuj sterownik, bo masz chyba jakąs starą wersje. Bedzie tam rownież instrukcja jak ustawiać instalke.
Podnoszenie mnożnika wzbogaca mieszanke a opuszczanie zubaza. ciśnienie parownika 1,2 ok.
Wskazania sondy coś nie za bardzo wygląda że sonda wogóle nie podłączona, sprawdz czy fioletowy kabelek z wiązki staga podłączony po sonde.
Ustawiałes wogóle mnożnik podcza jazdy czy tylko robiłeś autokalibracje?
Ogólnie nie jest żle, troche słabo zebrane mapy, najpierw powinieniś zebrać mapę benzyny aż wyrysuje ciągła linie, potem przełanczasz na gaz jedziesz i zbierasz mapę gazu, jak się wyrysuje mnożnikiem regulujesz tak zeby obie mapy się pokryły.
Nie wiem czy masz dobrze wybrane czujnik temperatury temp. gazu jest przewaznie niższa od temp. reduktora
Podnoszenie mnożnika wzbogaca mieszanke a opuszczanie zubaza. ciśnienie parownika 1,2 ok.
Wskazania sondy coś nie za bardzo wygląda że sonda wogóle nie podłączona, sprawdz czy fioletowy kabelek z wiązki staga podłączony po sonde.
Ustawiałes wogóle mnożnik podcza jazdy czy tylko robiłeś autokalibracje?
Ogólnie nie jest żle, troche słabo zebrane mapy, najpierw powinieniś zebrać mapę benzyny aż wyrysuje ciągła linie, potem przełanczasz na gaz jedziesz i zbierasz mapę gazu, jak się wyrysuje mnożnikiem regulujesz tak zeby obie mapy się pokryły.
Nie wiem czy masz dobrze wybrane czujnik temperatury temp. gazu jest przewaznie niższa od temp. reduktora
siewcu napisał(a):Lamba pokazuje inne wskazania dla gazu niż dla benzyny. Poprawny skład mieszanki dla benzyny jest przy lamba=1 a dla gazu przy lambda=0.8
Kolego to nie wnosi nic do tematu to nie jest 1 generacja lpg gdzie wsadzasz sonde do wydechu i sprawdzasz lambde i regulujesz śruba.
U Ciebie sonda jest (chyba) 1 voltowa jeśli by była podpięta do staga powinna ładnie falować od mniej więcej 0,2v do 0,8v na wolnych po rogrzaniu silnika, na benzynie i na gazie tak samo.
Dzięki za te informacje, jak tylko będę miał trochę czasu to się pobawię tym. Zielone i niebieski prawie mi się pokrywa tzn na jałowym są rozbieżności i u samej góry trochę uciekają.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości