Mazda Premacy 1.8 – Jaka instalacja LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez gazparts » 29 paź 2013, 19:24

siarasiarzewski napisał(a):Stag 4+, wtryskiwacze HANA czarne, reduktor Tomasetto.
wlew gazu pod kapką wlewu paiwa

hana zielone , czarne za małe
a staga 4 zamienił bym na stag 4 q box , na najnowszym sofcie fajnie ogarnia temat
funkcją "ineligentna obsługa dotrysków "
reduktor też wybrał bym acr01
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez siarasiarzewski » 31 paź 2013, 16:03

witka bananmin

montowałeś coś takiego w Madzi 1,8 74,00kW ?
jak założe zielone nie wyskączą mi za jakiś czas jakieś problemy?

jaka jest różnica, między tym co chce założyć, a tym co proponujesz?

pozdrowionka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 20:04
Posty: 12
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy 1.8 74,00kW benzynka 2004r.

Postprzez gazparts » 31 paź 2013, 20:54

czarna hana jest za mało wydajna do tego motoru
tomasetto ma dość spore spadki w tym aucie
montowałem kilkadziesiąt takich premacek
więc trochę tego modelu przeszło przez nasz warsztat
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez siarasiarzewski » 31 paź 2013, 21:21

dzięki za odpowiedź
zdecyduje się na to co proponujesz
umawiam się na montaż w Krakowie, dam znać jak będzie to się sprawować po założeniu

dzięki za rady
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 20:04
Posty: 12
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy 1.8 74,00kW benzynka 2004r.

Postprzez maciek_800 » 6 lis 2013, 19:03

Witam
Ponieważ zamierzam założyc LPG do swojej Premacy mam pytanie dotyczące wyboru instalacji.
W poprzedniej 626 1.8 66kw GE miałem założoną instalację ELPIGAZ na takich podzespołach jak widać na załączniku. Instalacja ta od założenia do późniejszej sprzedaży (5lat) sprawowała się idealnie. W czasie użytkowania nie było ani jednej awarii czy usterki nie było nawet żadnej regulacji wszystko było od początku do końca OK. A teraz moje pytania:
1.Czy taka instalacja na takich podzespołach nadawała by się do mojej premacy?
2.Czy instalacja na takich podzespołach jest jeszcze dostępna na rynku?

Na koniec dodam tylko że gazownik który mi ją zakładał już nie oferuje usług montażu LPG więc zmuszony
jestem szukać nowego lecz nie wiem czy szukać takiego który zakłada elpigaz czy może wybrać jakąś inną instalacje?
Załączniki
CAM00168.jpg
Początkujący
 
Od: 5 mar 2006, 16:08
Posty: 25
Skąd: Siemianowice
Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.

Postprzez maciek_800 » 10 lis 2013, 13:00

Czyżby wszyscy fachowcy wymarli???
Początkujący
 
Od: 5 mar 2006, 16:08
Posty: 25
Skąd: Siemianowice
Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.

Postprzez niedzwiedz1111 » 30 lis 2013, 02:12

Witam

Podzielę się też swoimi uwagami. Premacy 1.8 rok 2001 trafiła w grudniu 2012 w moje ręce jako 3 właściciel. Poprzednich dwóch to byli Niemcy. Zdecydowałem się na gazowanie i na początku lutego 2013 założyłem instalkę (stan licznika 185 tyś). Polecany wszem i obec gaziarz z mojej okolicy (wlkp) polecił mi lovato smarta za 2300 zł z klapką, butla w kole wtryski podstawowe. Zdecydowałem się. Po czym miesiąc mnie szarpało przy 2500 tyś obrotów. 5 wizyt, wymiana świec, spełzły na niczym mimo tego ze wspominałem że ten silnik ma problem z zubożaniem itp. Skończyło się tym że serwis nie podejmie się już żadnych działań jak nie wymienię cewek i kabli ( na benzynie wszystko chodziło ok). Zdecydowałem się na zakup interfejsu do instalki rozpytałem doświadczonych w internecie gaziarzy itp. Ustawiłem tak ze że nie ma szarpania. Spalanie w cyklu mieszanym około 10,5 litra i dynamika jest taka sama jak na benzynie. Przejechane aktualnie 17 tys km. Pierwszy przegląd po 15 tyś km wykonany na tym samym poziomie co obsługa po założeniu instalacji. Jedyny problem z którym się borykam do tej pory to coś czego nie mogę opisać jednoznacznie lecz nazwał bym to "momentem zamrożenia" chodzi o sytuację w której na drugim np po dojeździe do skrzyżowania tocząc się chce rozpędzać samochód a obroty spadły już poniżej 1 tyś to w momencie kiedy silnik zaczyna ciągnąć w górę powstaje moment około 1-1,5 s w którym obroty są na takim samym poziomie nie zachodzą w górę ani w dół nie zależnie od tego czy się dodaje gaz czy odejmuje. Występuje to sporadycznie gdyż takie sytuacje w normalnej jeździe nie zdarzają się często. O ile nie spotkają mnie jakieś problemy wcześniej niż po przejechaniu 60tyś. to wiem że przy zmianie listwy kupię KP ponoć na tej listwie lepiej to pracuje. Puki co poziom zadowolenia jest powiedzmy ze słaby bo wszystkie nerwy stracone z początku okazały się zbędne bo nic nie przyniosły a okazało się ze da się to zrobić, jednak wiem ze w przypadku jakich kol wiek problemów raczej nie mam na co liczyć na wsparcie z strony serwisu gdyż ich podejście do tematu jest po prostu słabe. Wiem tez że to moja wina że nie wyjaśniłem sprawy do końca, mogłem to zgłosić do dystrybutora i tam się serwisować oczekując zwrotu kosztów poniesionych po przez nieudolność serwisu, składać reklamacje itp. Ale nie miałem na to siły i czasu, chciałem mieć po prostu sprawne auto. Podsumowując Smart ma prawo działac zadowalająco w Premacy, po warunkiem prawidłowo założonej i wyregulowanej instalacji oraz listwy KP.
niedzwiedz1111
 

Postprzez pawelc » 1 gru 2013, 10:36

Sprawdzony zestaw do tego autka :
-sterownik LPGTECH
-wtryski hana czerwone
-reduktor (tu od wyboru do koloru ,praktycznie każdy producent tu podejdzie)

Ważne oprócz komponentów to nawiercenie kolektora, (bez zdejmowania nie wykonalne praktycznie)
jak najbliżej wtrysków PB i nie pod wiatr

Strojenie LPG-TECH-a banalne ,praktycznie sprowadza się do ustawienia suwaka i ewentualnie korekty od temperatur ,ze stag-iem 300+ jest już większy problem ,tutaj ustawienie zubożania to nie wszystko ,należy pobawić się jeszcze korektami po obrotach i tutaj bez sporej wiedzy na temat tego silnika jest to ciężkie do osiągnięcia ,chociaż nie mówię że nie niemożliwe .Ze stag-iem q-box nie miałem styczności , bananmin napisz czy tam chodzi od strzała czy trzeba tez poświęcić mu sporo czasu na strojenie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Przemek323c » 1 gru 2013, 13:48

Niestety nie jest tak rozowo jak piszesz nawet na techu bo czesto wymaga to korekt po obrotach nawet w algorytmie tech.
Przemek323c
 

Postprzez pawelc » 1 gru 2013, 18:23

Zakładałem tech-a jakiś tydzień temu ,zero szarpań bez żadnych korekt ,tak że wiem co pisze ,bardzo ważne są wtryski i montaż wkrętek w kolektorze ....,po moich poprawkach po gazownikach w dwóch premacy ,już same przeniesienie wkrętek wyrównanie przewodów od wtrysków znacznie ograniczało szarpanie . Jedna z tych premacy jeździ na agis-ie druga na techu ,ta na techu zachowuje się wzorowo ,ta na agisie też prawie obsługuje ten problem w porównaniu do tego co wyjechało od gazownika to jest idealnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez lucxxx » 1 gru 2013, 20:02

Moja Premacy jeździ na Agisie i złego słowa nie powiem o tym sterowniku. Miałem wątpliwości czy to zakładać bo na forum tylko Stag i Stag, czasem TECH, ale gazownik mnie przekonał tym że już dużo Mazd robili i na 100% będzie działało jak trzeba. Ale tak jak mówicie najważniejsze strojenie i poprawny montaż.
I mam jeszcze pytanie do speców forumowych. Od czasu jak zrobiło się zimno to zaraz po przełączeniu na gaz silnik na wolnych obrotach pracuje mi nierówno i trochę szarpie. Wszystko wraca do normy jak się bardziej nagrzeje. Myślicie że temperatura przełączania jest ustawiona za nisko (jest bodajże na 28 stopni)? Chyba tak nie powinno być. W lecie nie było żadnych problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez Przemek323c » 1 gru 2013, 20:22

Pawelc, oczywiscie jest prawda to co piszesz ale czasem jednak bez korekt po obrotach nie jest tak cacy, i to w tych samych, sprawnych autach :)
Przemek323c
 

Postprzez Hardock » 3 sty 2014, 01:16

Witam!!
Mam pytanie co sądzicie o instalacjach BRC w Premacy 1.8. Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 19:56
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda Premacy Exlusive 1.8 16V benzyna + sekwencja BRC 2002

Postprzez xanavi » 11 sty 2014, 21:40

Witam,

Podepne się pod temat, ponieważ również zamierzam zagazować swoją premacy 1.8, 2001r, 74K. Po przeczytaniu całego tematu myślę że STAG 300+, HANA oraz AC beda dobre. Czy orientujecie się jaka jest cena założenia takiej instalacji w Warszawie/Okolicach? Czy mozecie polecić jakiś sprawdzony warsztat który zrobi to solidnie abym nie musiał biegać na poprawki i regulacje?
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 17:00
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 1,8 B 10.2001 lift

Postprzez gogineo » 18 maja 2014, 23:08

Mam podobny problem. Musze się przesiąść z mojej M6 GH typu traktor na coś tańszego. Mój wybór padł na Premacy 2.0 benz. Zakup auta będzie zwieńczony zakupem "gazu". Jest co prawda dużo ciekawych egzemplarzy wyposażonych już w "gaz" lecz obawiam się nie właściwych instalacji i eksploatacji. Moje pytanie – czy możecie polecić mi gazownika z okolic Trójmiasta. Niestety z moich źródeł wynika że w Gdańsku nie ma nikogo zaufanego. Jestem nawet gotów przejechać kilka set kilometrów w tym celu aby uniknąć niemiłych niespodzianek w przyszłości. Będę także wdzięczny za namiary na ciekawe auta jeśli to nie godzi w ten temat (może PRV)
Początkujący
 
Od: 18 maja 2014, 22:51
Posty: 2
Auto: Mazda6 2.2 GH Kombi

Postprzez Przemek323c » 19 maja 2014, 00:11

Vanos gdynia.
Przemek323c
 

Postprzez maciek.emp » 10 cze 2014, 14:33

Panowie,

chcę założyć lpg.
myślę o zestawie stag + wtryski i reduktor AC. mój gazownik zaleca montaż lubryfikacji.
jest sens bawić się w lubrifikację czy odpuścić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2014, 08:38
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy CP

Postprzez TOMBLA » 10 cze 2014, 15:22

maciek.emp napisał(a):Panowie,

chcę założyć lpg.
myślę o zestawie stag + wtryski i reduktor AC. mój gazownik zaleca montaż lubryfikacji.
jest sens bawić się w lubrifikację czy odpuścić?



odpuść...
najważniejsze poprawne strojenie i "lubry cos" tam nie potrzebne.
a mazda ma trwałe gniazda zaworowe.
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez maciek.emp » 13 cze 2014, 20:17

instalacja założona, na lubryfikację się zdecydowałem.
auto, przynajmniej w założeniach, ma u mnie dożywocie, więc nie chciałem oszczędzać na sobie :)

póki co zrobiłem xx km i śmiga super. żadnych szarpnięć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2014, 08:38
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy CP

Postprzez Przemek323c » 14 cze 2014, 07:46

Bedziesz mial przez nia wiecej problemow niz pozytku.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG