przez niedzwiedz1111 » 30 lis 2013, 02:12
Witam
Podzielę się też swoimi uwagami. Premacy 1.8 rok 2001 trafiła w grudniu 2012 w moje ręce jako 3 właściciel. Poprzednich dwóch to byli Niemcy. Zdecydowałem się na gazowanie i na początku lutego 2013 założyłem instalkę (stan licznika 185 tyś). Polecany wszem i obec gaziarz z mojej okolicy (wlkp) polecił mi lovato smarta za 2300 zł z klapką, butla w kole wtryski podstawowe. Zdecydowałem się. Po czym miesiąc mnie szarpało przy 2500 tyś obrotów. 5 wizyt, wymiana świec, spełzły na niczym mimo tego ze wspominałem że ten silnik ma problem z zubożaniem itp. Skończyło się tym że serwis nie podejmie się już żadnych działań jak nie wymienię cewek i kabli ( na benzynie wszystko chodziło ok). Zdecydowałem się na zakup interfejsu do instalki rozpytałem doświadczonych w internecie gaziarzy itp. Ustawiłem tak ze że nie ma szarpania. Spalanie w cyklu mieszanym około 10,5 litra i dynamika jest taka sama jak na benzynie. Przejechane aktualnie 17 tys km. Pierwszy przegląd po 15 tyś km wykonany na tym samym poziomie co obsługa po założeniu instalacji. Jedyny problem z którym się borykam do tej pory to coś czego nie mogę opisać jednoznacznie lecz nazwał bym to "momentem zamrożenia" chodzi o sytuację w której na drugim np po dojeździe do skrzyżowania tocząc się chce rozpędzać samochód a obroty spadły już poniżej 1 tyś to w momencie kiedy silnik zaczyna ciągnąć w górę powstaje moment około 1-1,5 s w którym obroty są na takim samym poziomie nie zachodzą w górę ani w dół nie zależnie od tego czy się dodaje gaz czy odejmuje. Występuje to sporadycznie gdyż takie sytuacje w normalnej jeździe nie zdarzają się często. O ile nie spotkają mnie jakieś problemy wcześniej niż po przejechaniu 60tyś. to wiem że przy zmianie listwy kupię KP ponoć na tej listwie lepiej to pracuje. Puki co poziom zadowolenia jest powiedzmy ze słaby bo wszystkie nerwy stracone z początku okazały się zbędne bo nic nie przyniosły a okazało się ze da się to zrobić, jednak wiem ze w przypadku jakich kol wiek problemów raczej nie mam na co liczyć na wsparcie z strony serwisu gdyż ich podejście do tematu jest po prostu słabe. Wiem tez że to moja wina że nie wyjaśniłem sprawy do końca, mogłem to zgłosić do dystrybutora i tam się serwisować oczekując zwrotu kosztów poniesionych po przez nieudolność serwisu, składać reklamacje itp. Ale nie miałem na to siły i czasu, chciałem mieć po prostu sprawne auto. Podsumowując Smart ma prawo działac zadowalająco w Premacy, po warunkiem prawidłowo założonej i wyregulowanej instalacji oraz listwy KP.