Mazda Premacy 1.8 – Jaka instalacja LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Golab826 » 11 lut 2013, 16:03

Witam.
Noszę sie z zamiarem zamontowania instalacji lpg w mazdzie premacy.
Oto co zaproponował instalator, czy to się nada? Pozdrawiam

STAG 300 ISA2, wtryskiwacze Hana H2000 – prawdopodobnie najlepszy bezwzględnie układ IV gen. na rynku – 3100 zł.
Do tego w cenie: reduktor ZAVOLI ZETA N,
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV,
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące – GOMET.
podpinam do istniejącego wątku
Golab826
 

Postprzez pawelc » 12 lut 2013, 09:53

montuj techa zamiast staga ,stag tylko pudruje zubożanie ,reszta może zostać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Gregory » 12 lut 2013, 19:41

Nie wydaje wam się, że cena jest troszkę wygórowana ? około 500PLN
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 11:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez enkai » 16 lut 2013, 08:25

Albo poszukaj Optimy ale staga nie wstawiaj. Ja mam Tech.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez SebastianS » 17 lut 2013, 17:48

Można spokojnie montować Staga i nie przejmować się agitacją za jakimiś dziwolągami typu Optima. Tech posiada pozornie nieco staranniej rozwiązane obsługiwanie algorytmu Mazdy, zwłaszcza na płaszczyźnie wizualizacji – nie pokazuje "wariujących" czasów wtrysku benzyny, a zamiast tego zwraca syntetyczny, przeliczony czas benzyny, będący zdaniem Tech-owych programistów ekwiwalentem dawki w cyklu sekwencyjnym z jednym wtryskiem na cykl pracy do każdego cylindra. Niestety nie jest to zawsze zgodne z prawdą, choć summa summarum jeśli wziąć pod uwagę przypadek przeciętnego gazownika podchodzącego do mazdy "szarpaka", to pewnie na Techu będzie lepiej, niż na innych sterownikach. Natomiast jeśli wziąć sytuację świadomego gazownika, chcącego wystroić auto naprawdę "w punkt" – sądzę, że sytuacja może się odwrócić – a to dlatego właśnie, że Tech nie pokazuje rzeczywistych czasów wtrysku benzyny, tylko syntetyczne, będące wynikiem działania wewnętrznego algorytmu, który nie jest do końca pozbawiony wad (widać to na oscyloskopie). Mając prawdziwe czasy wtrysku benzyny, da się opanować zachowanie tych silników wręcz idealnie, na co posiadam niemało dowodów w postaci wielu zagazowanych za pomocą Staga aut tej marki, realizujących ów ciekawy sposób zasilania benzyną. Na przykład tutaj:
viewtopic.php?p=2176794#p2176794
GZW Odbudowa i Tuning. Profesjonalne instalacje LPG
Zbrosławice / Gliwice
Tel. 889 77 11 77
http://gzw.pl
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 01:27
Posty: 20
Skąd: Zbrosławice / Gliwice
Auto: Kilka różnych :–)

Postprzez rajtkezjusz » 17 mar 2013, 17:06

mam takie niecodzienne zapytanie,ale dośc proste.Posiadam prymasa 1.8 z 2003 roku i ma legalny przebieg 195 tys km,jeździ ciągle na syntetyku i nie łyka ani grama. Chcę ją sprzedać,albo...zostawić na 3 lata,ale wtedy zamontować lpg (zwrot instalacji następowałby dopiero po ok roku i 3 miesiącach).Boję się częstszego ustawiania zaworów-płytki (koszt),brania oleju-oczyści silnik,utwardzi uszczelnienia trzonków zaworowych itd),szybsze zuzycie cewek-mam nowe ale zamienniki i koszt tego całej inwestycji moze być niewarty zysków,głowica itd to jakby wkalkulowane w ryzyko. Proszę o porady długoletnich użytkowników lpg w tym modelu mazdy,czy serwisując odpowiednio to auto,to koszty posiadania lpg nie przysłonią zysków?(głupie cewki to ok 1000 zł i roczna oszczędnośc na paliwie jest fikcją).Miałem parę lpg ale ople,fiaty ,japończyki mogą się rzadzić swoimi prawami.Instalator gazu byłby ten sam co zawsze i montował,raczej BRC lub Lovato dedykowane -nie składane przez niego ,jest drożej ale jakby..fabrycznie,bo to dana firma dobiera komponenty i jako całość gwarantuje.
podpinam bo temat zbliżony
rajtkezjusz
 

Postprzez rajtkezjusz » 18 mar 2013, 21:31

dostałem ofertę -bo kolega jest instalatorem lpg i tak:
STAG 4 lub 300 PLUS:

-wtryskiwacze Hanna 2000,

-reduktor Tomasetto lub Zavoli

-lubryfikator

-wlew i wielozawór Tomasetto
za 3000 zł

tyle ze ciągle aktualne sa pytania jakie zadałem wyżej.
rajtkezjusz
 

Postprzez lucxxx » 25 kwi 2013, 07:39

Czy ktoś z was testował może w Premacy albo innym modelu z tzw. zubożeniem instalkę AGIS MINI?
Pytam bo wczoraj dostałem propozycję montażu tego cudeńka. Instalator zapewniał mnie że nie będzie zadnego problemu ponieważ ten sterownik odczytuje czasy wtrysków benzyny w czasie rzeczywistym i tak też dozuje wtrysk gazu.
Proszę forumowych speców o opinie czy warto się w to pchać.
z góry dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 11:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez kostasik » 30 kwi 2013, 11:01

Omijajcie czerwone Valteki a będzie dobrze:)
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 07:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez Sadek883 » 9 maja 2013, 08:38

witam kolegów z forum mam wielką prośbę do was mianowicie potrzebuje pomocy chce zamontować instalację gazową do swojej Premacy ale szukam godnego polecenia gazownika w Lesznie woj. wlkp proszę o opinie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sie 2008, 10:55
Posty: 19
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 6, 121 KM, 2004r

Postprzez lucxxx » 14 maja 2013, 12:49

podbijam pytanie o instalkę AGIS mini. ma ktoś może na ten temat jakies informacje?
z góry dziękuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 11:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez szy_a » 4 cze 2013, 07:36

Witam. (Premacy grudzień 2002 – 1.8 CP)
Wększość wpisów jest nieco starych (2011 rok ) i dopiero teraz pojawiły się z roku 2013.
Powiedzcie koledzy czy czasami KME cośnie poprawiło w oprogramowaniu do Mazd. Czy obecnie KME daje już radę ze zubożeniem i czy można już spokojnie instalować podzespoły tej firmy.
Jestem z Łodzi i mam zamiar montować gaz na Pomorskiej 251 – firma "TERAZ" – z polecenia. Właściciel powiedział, że spokojnie – KME można się nie obawiać. <co?>
szy_a
 

Postprzez rob777 » 4 cze 2013, 09:02

Ja mam mieszane uczucia co do "Teraz GAZ" z pomorskiej. Na początek (też Premacy 1,8) przy instalacji rozwalili mi chłodnicę (łaskawie mi ją załatali). Gdy zadzwoniłem i pytałem się o godzinę odbioru po instalacji usłyszałem,że autko prawie gotowe, wszystko wystrojone i ok i mam przyjechać za 2 godziny, gdy przyjechałem za godzinę to jechali dopiero zatankować "pierwszy" gaz. Strojenie polegało na ustawieniu na sucho. Następnego dnia zauważyłem, że przy odpalaniu auta nie pali się kontrolka "check". Myślałem, że przepaliła się żarówka – ale tej żarówki nie było wcale!!!!!. A mam 100 % pewność, że była dzień przed instalacją, ponieważ przy ubezpieczaniu auta zostałem wytypowany do oględzin i zostały zrobione zdjęcia całego auta + zdjęcia stanu licznika, gdzie widać deskę rozdzielczą z palącą się ową kontrolką. Także za rękę nie złapałem ale...... niesmak zostaje. Później po kilku strojeniach, autko w miarę jeździło tylko, na początku były problemy z szarpaniem 2,5-2,8 tys. W sumie autem jeździłem 3,5 roku i jakiś większych problemów z instalacją nie było (instalacja BRC ). Z kolejnym samochodem pojechałem gdzie indziej.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 16:04
Posty: 30
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 Kombi '14
Mazda 6 2,5 L5 KOMBI '08+LPG
Mazda 6 KOMBI 2,0 LF '06+LPG

Postprzez Mario10 » 4 cze 2013, 10:02

Panowie a co sądzicie o gazie Landi Renzo Smart bo taką mi zaproponował gazownik do premacy 1,8 , powiedział, że do tego szybka listwa i koszt ok 2700zł . Z ogólnej dyskusji sam nadmienił, że do mazdy trzeba inną listwę ( cokolwiek to znaczy) zamontować i jakieś oprogramowanie jest inne do nich . Montował mi gaz do wcześniejszego auta i byłem zadowolony. Ma gość pojęcie o gazie, a sam mi tam zaczął mówić, że mazdy są ogólnie inne do gazu i w ogóle co tam musi być innego.

Co myślicie ?
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 16:10
Posty: 31

Postprzez szy_a » 4 cze 2013, 15:49

rob777 a gdzie zakładałeś instalację w kolejnym samochodzie?
szy_a
 

Postprzez quorce » 11 cze 2013, 18:48

Mi doradzili dobrą instalację, nie wiem nawet dokładnie jakiej firmy ale oni mają wiele różnych firm w ofercie więc, że dopasowali idealnie do mojego samochodu.

http://goo.gl/BTYpU

Na dodatek skierowali do dobrego warsztatu, który jest blisko. Jeżdżę już pół roku z instalacją i jest ok.
quorce
 

Postprzez rufuse » 19 cze 2013, 16:40

Witam
Przymiarzam się z zamiarem założenia gazu. Dzisiaj byłem w AUTO GAZ na Cementowej gość sprawdził autko zaproponował instalacje BRC za 3400zł raczej wydaje się że gośc w porządku ;) gdzieś już na forum natknąłem się na jego temat. Pytanko czy Mazda 323 a premacy mają podobne silniki?? Pytam bo szwagier założył sobie gaz ale jego kosztowało to 2300zł fakt że pod Kielcami to tysiak taniej dlatego zastanawia mnie czy to przez miasto czy znaczące różnice w silniku. No i pytanie czy cena 3400zł to dużo za instalacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2013, 17:02
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy 1.8 101km 12.2002r LPG OptimaGas+ Baracuda+Shark1500

Postprzez rajtkezjusz » 20 cze 2013, 07:53

tajemnica w komponentach,listwa itd,instalkę do mojego podałem w którym poście wyżej,koszt takiej ok to 3tys coś,także to raczej jest normalna cena
rajtkezjusz
 

Postprzez lucxxx » 12 lip 2013, 21:41

no i zdecydowałem się w końcu na podtlenek LPG. Mój zestaw to sterownik Agis mini, wtryskiwacze Hana, reduktor Acr01, zbiornik 44 w koło zapasowe oraz pełny wlew w klapkę. Wydaje mi się że chłopaki zrobili dobrą robotę bo autko jeździ zajefajnie. Praktycznie żadnej róznicy LPG – benzyna. Czasem jedynie na 2 biegu przy obrotach 3200 jest delikatne, trwające 0,1 sek szarpnięcie. Spalanie na pierwszym zbiorniku wyszło mi 12 litów więc myślę że w normie biorąc pod uwagę że większość zrobione po mieście bez oszczędzania. Jedyne co mi sie nie podoba to ze do zbiornika 44 litry wchodzi mi 30 litrów gazu – ale to jest do poprawienia. Jakby ktoś szukał dobrego gazownika na podkarpaciu to mogę szczerze polecić ARMAKO w Krośnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 11:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez hellkuli » 18 lip 2013, 09:13

Witam stoję własnie prze wyborem instalacji
mam dwie opcje z dwóch róznych warsztatów
1. Instalacja Zenit Pro OBD ( z lubykacją )
2. BRC ( bez lubrykacji )

z tego co mi się wydaje ten pierwszy jest mniej znanej marki , chyba mniej "prestiżowy" ale bardziej zaawansowany dodatkowo zaraz obok jest firma która to sprzedaje więc podobno łatwiej jest naprawić i wyregulować, drugi wydaje się pewniejszy i wystarczający do starego typu silnika jaki jest w Premacy.

Czy ktoś kto zna się na temacie może wyrazić swoja opinie

Pozdrawiam

Dopisano 18 lip 2013, 10:28:

dodam jeszcze że instalacja BRC ma swoje podzespoły
a instalacja Zenit pro OBD ma wtryski Hana 2000 , reduktor Alaska
Początkujący
 
Od: 11 mar 2013, 10:53
Posty: 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG