Gaz wyłacza się mimo że zbiornik jest pełny

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Slavkom » 24 gru 2010, 02:12

Witam,
Mam instalację opartą o STAGa zamontowaną w 323C. Przejechałem na niej ponad 70 tysięcy i jak do tej pory nie było żadnych większych problemów. Niestety teraz instalacja niedomaga – kiedy temperatura silnika podrośnie (35 stopni) auto przełącza się z benzyny na gaz i po chwili z powrotem wraca na benzynę sygnalizując brak gazu mimo ze zbiornik jest pełny. Zdarza się że czasami pochodzi chwilę dłużej na gazie, ale niestety nie udało mi się przejechać więcej niż 10 km. Byłem w serwisie, po podłączeniu do komputera wyszły błędy ciśnienia i na tym się skończyło – problem pozostał. Początkowo myślałem, że może elektrozawór nie trzyma bo cewka ma pęknięcie na obudowie, ale to raczej nie to. Teraz zastanawiam się czy czujnik ciśnienia nie przekłamuję.
Czy ktoś miał już coś takiego? Ma ktoś jakiś pomysł?
Dzięki i pozdrawiam
Slavkom
 

Postprzez gazparts » 24 gru 2010, 08:32

Raczej bym obstawiał że coś się dzieje z reduktorem, niedomaga, lub zawalony filtr fazy ciekłej czasem daje takie rezultaty .
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez marmarek » 24 gru 2010, 17:03

zapiac lapka i przejechac sie z lapkiem
poza tym bledy zarejestrowane daja do myslenia, i od tego trzeba zaczac
filterki
szczelnosc
wymienic ta peknieta cewke mimo ze ci sie wydaje ze moze byc dobra
sprawdzic okablowanie
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 08:07
Posty: 105

Postprzez lukasz2387 » 24 gru 2010, 21:11

Dokładniej jak wyżej <oczko> . Prawdopodobnie masz zasyfione filtry, jeśli nie to, to bym szukał winy w reduktorze. Gazem nie śmierdzi?
lukasz2387
 

Postprzez Slavkom » 26 gru 2010, 20:55

Dzięki za rady. Jeśli chodzi o to czy gaz śmierdzi to nic nie czuć. W każdym bądź razie faktycznie, zacznę od wymiany wszystkich filtrów i kupie nową cewkę. Mam nadzieję, że to pomoże – jeśli nie to będę dalej szukał. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam wszystkich.
Slavkom
 

Postprzez noxes » 29 gru 2010, 15:56

Miałem coś takiego w poprzedniej maździe, winowajcą był kończący się reduktor.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez olexxx » 9 sty 2011, 23:10

Miałem podobne objawy , błedy ciśnienia gazu , oszukiwał czujnik że poprostu nie ma gazu w instalacji a był cały zbiornik . Powód – czujnik ciśnienia gazu , mała czarna kosteczka 150-200zł , gazownik stwierdził ze to najbardziej wadliwy element instalacji na STAGu

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 sty 2011, 23:07
Posty: 4

Postprzez Bruce » 30 sty 2011, 18:29

Miałem podobne objawy. Przełączał się z gazu na benzynę bez powodu bez względu na temperaturę i ilość gazu w butli. Po wymianie czujnika ciśnienia mam święty spokój.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 21:00
Posty: 103
Skąd: Bartniczka k/Brodnicy
Auto: Peugeot 407 SW
2.0 HDI 136

Postprzez Raja » 1 kwi 2011, 18:29

Miałem podobny problem, gazownik podłączył pod laptopa i wszystko było jasne. Padł czujnik temperatury silnika. Wymiana darmowa w ramach gwarancji. Podobno w instalacji Elpigazu to najczęściej występujący błąd
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2011, 15:26
Posty: 8
Skąd: Ciechanów/Olsztyn
Auto: Mazda 6, 1.8, 2002

Postprzez mackoGD » 24 paź 2013, 10:12

Witam.
Odgrzewam ale miałem też ten problem. Zaczęło się w upały, od czasu do czasu "zapiszczał" i przełączył się na Bp, bez względu na ilość gazu w baniaku. myślałem z początku że łapie jakiś błąd od temp. Ale ochłodziło się i dalej to samo. Nadmienię że instalka jest nowa. Zaczęło się po przebiegu ok 9500 km. Potem było coraz gorzej. Odpalenie, 10min prób przełączenia na LPG w końcu jak się przełączył to jechał do następnego wyłączenia zapłonu. Z moim gazownikiem postanowiliśmy poczekać do przeglądu po 10 000km i zobaczyć co jest. Stwierdziliśmy tylko małe skoki ciśnienia gazu.
Na przeglądzie złapałem się za głowę. Filtr wyglądał jak doniczka. Do tego stopnia że nie chciał wyjść z puszki. Cały oblepiony brudem, był taki syf że nie puszczał gazu na listwę. Po wymianie filtra i zmianie stacji jak na razie ok.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 20:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez blaze007 » 24 paź 2013, 14:36

a na których stacjach kolega gazuje?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez gik » 24 paź 2013, 17:19

małe skoki ciśnienia przy zawalonym filtrze ? jak ten gazownik to stwierdził, patrząc się na ciśnienie na wolnych obrotach czy jeździł z laptopem na kolanach ? bo skoro instalacja rozłączała tzn, że są problemy z ciśnieniem, przy butowaniu będzie to widać
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 22:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez mackoGD » 25 paź 2013, 19:19

blaze007 napisał(a):a na których stacjach kolega gazuje?


Miałem jedną mała stację w Tczewie. Gaz mieli tani i jak się okazało z wkładką.

gik napisał(a):małe skoki ciśnienia przy zawalonym filtrze ? jak ten gazownik to stwierdził, patrząc się na ciśnienie na wolnych obrotach czy jeździł z laptopem na kolanach ? bo skoro instalacja rozłączała tzn, że są problemy z ciśnieniem, przy butowaniu będzie to widać


Nie trzeba było nikogo butować. Gaz odłączał już przy próbie nawet delikatnego ruszenia z miejsca. Skoki były naprawdę niewielkie, nie pamiętam już dokładnych wartości, laptopa widziałem z dość daleka, ale o ile dobrze pamiętam ciśnienie było trochę pow. 1 bar przy przegazowaniu spadało o kilka bar'ów i rozłaczało.
Po zmianie filtrów wszystko jak ręką odjął.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 20:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez Przemek323c » 28 paź 2013, 11:06

To w koncu niewielkie czy spadalo o kilka barow co juz samo w sobie jest niemozliwe przy roboczym 1bar ?
Przemek323c
 

Postprzez mackoGD » 28 paź 2013, 18:37

<zawstydzony>
Masz rację. Rzeczywiście, walnąłem jak łysy grzywą. Chodziło mi o ninimalne wahania w okolicach 1bar.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 20:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG