jaka instalacje LPG mazda 323F 1.5 16v

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez MatiCK » 23 lis 2010, 22:25

Witam chciałbym założyc do swojej mazdy instalacje LPG .
byłem u jednego gazownika i powiedział mi 2,500 zł
stag 300+

może ktos mi doradzić jaki gaz założyć ??
czy musi być sekwencyjny gaz ???

prosze o pomoc bo dokładanie do samochodu 2,500zł to nie jest mało :) :D

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2010, 13:34
Posty: 8
Skąd: KIELCE
Auto: Mazda 323F 96r 1.5 16V

Postprzez Sewer » 24 lis 2010, 00:03

Fakt 2500 nie jest malo.. Najpierw zadaj sobie pytanie ile tym autem bedziesz jeszcze jezdził ...
Potem policz spalanie i koszta benzyny.. dolicz jakis litr ,poltora gazu i policz znowu..
Nie wiem jak jest w przypadku twojego silnika czy konieczna jest sekwencja – tu ci nie doradze.
Powiem ci tylko , ze mnie przejechanie 100 kilometrow kosztuje 21 pln ( okolo) a za instalacje dalem 3100 . Jednak moje auto jest troszke mlodsze. Sam musisz sobie pomyslec a co do wyboru instalacji to juz ci nie pomoge bo sie nie znam.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez MiKo » 24 lis 2010, 11:32

Witam, już kiedyś o tym były wątki, ale powtórzę :)
Jeśli nie chcesz problemów to w tym silniku konieczne jest stosowanie sekwencji, ponieważ instalacje II generacji przy ewentualnym wybuchu gazu w układzie dolotowym powietrza powodują zniszczenie przepływomierza oraz puszki zwanej rezonatorem.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez MatiCK » 24 lis 2010, 18:30

dzięki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2010, 13:34
Posty: 8
Skąd: KIELCE
Auto: Mazda 323F 96r 1.5 16V

Postprzez -Cinek- » 25 lis 2010, 21:15

Założyłem jakiś czas temu do swojej mazdy ( silnik taki jak u Ciebie ) sekwencje tyle że stag 4 i zero problemów .Od założenia zrobiłem wprawdzie dopiero z 8 tyś km , ale śmiga się bardzo dobrze spalanie jak jeździłem do Belgii wyszło mi coś 0k 8 l , na krótkich trasach tak o 9 . Wtryski megik jet (czy jak tam się to pisze ) parownik alaska komp stag 4
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 08:01
Posty: 63
Skąd: podlasie
Auto: z5 ba

Postprzez gazparts » 25 lis 2010, 22:51

-Cinek- napisał(a):Wtryski megik jet (czy jak tam się to pisze ) parownik alaska komp stag 4

nom to bardzo dobry zestaw do tego silnika :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez zeusik » 25 lis 2010, 23:11

mam gaz od 190tys , obecnie 290 tys , laduj gaz i jezdzij . Jesli jezdzisz sporo szybko sie zwroci. Tylko sekwencja. Tez Stag
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez slawak1 » 27 lis 2010, 13:42

Witam, ja założyłem gaz sekwencyjny do Z5, koszt 2500 zł, na STAG 300 plus, wtryskiwacze Matrix, reduktor tomasetto alaska. Spalanie ok 9 l/100. Tylko trzeba dobry warsztat znaleźć.. bo samo założenie też ma duże znaczenie. W mojej maździe nie odczuwam żadnej różnicy w jeździe na Pb czy LPG ;)

Jeżeli dużo jeździsz to jak najbardziej opłacalne, ja robię średnio 8-9 tyś km w 3 miesiące :/ więc nie było wyjścia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 18:39
Posty: 4
Skąd: Kolbuszowa k. Rzeszowa
Auto: Mazda 323 S BA '96 1.5 16V

Postprzez Malina » 28 lis 2010, 15:06

Polecam BRC SQ 24 na wtryskiwaczach BRC.
Zero problemów jeśli tylko zostanie dobrze założona. W lipcu dałem 2900zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez MatiCK » 13 gru 2010, 15:36

Dzięki za pomoc wszystkim ;)

pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2010, 13:34
Posty: 8
Skąd: KIELCE
Auto: Mazda 323F 96r 1.5 16V

Postprzez jabol.88 » 21 sty 2011, 22:32

też polecam BRC SQ24 posiadam taką i nie ma problemów spalanie ok 8l – 8,5 l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 09:49
Posty: 97
Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V

Postprzez kajol » 21 sty 2011, 22:44

gaz II generacji w silnikach 16v to nieporozumienie a ja taki mam ... jeździ ale przy ruszaniu i przyśpieszaniu na wysokim biegu czasami są problemy. Kolega zamontował też w 626 stag 300 i jest super -polecam . sam przymierzam się do takiej zmiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 22:24
Posty: 950 (0/6)
Skąd: Skaryszew/Radom
Auto: 626 GF 2.0FS
Honda CBR 600

Postprzez delfinsoft » 23 sty 2011, 01:19

Instalacja gazowa to bardzo dobra sprawa
Ja jeżdżę na gazie od wielu lat i nie przejmuję się jak ktoś się śmieje
na gazie miałem kilka aut:
POLDEK 1.6 – palił 11/100 a koszt instalki wrócił mi się po półtory roku (jeździłem 5 lat)
AUDI 80 1.8 – palił 12/100 kupiłem z gazem (jeździłem 5 lat zrobiłem na gazie ok 200000km !)
UNO 1.4 – palił 10/100 kupiłem z gazem (jeździłem rok)
CINQUECENTO 700 – palił 7/100 kupiłem z gazem (jeździłem 2 lata)
ESCORT 1.6 palił 10/100 koszt instalki wrócił się po roku i 10 miesięcy (sekwencja) (jeździłem 3 lata)
SIENA 1.4 pali 9/100 instalka założona 2 miesiące temu (jeździ żona )
Mazdy Premacy 1.8 . jutro zakładam instalację
w żadnym z tych aut nie miałem problemów wynikających z jazdy na gazie
a wręcz przeciwnie niektóre lepiej śmigały na gazie niż na benie (cienkuś i uno)
Więc jak chcesz pojeździć swoją 323 ze dwa lata (ja robię obecnie około 18000/rok) to warto
zainwestować w sekwencję :D
pozdrawiam
MAZDA PREMACY 1.8 STAG 300+ :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 22:48
Posty: 15
Skąd: Siemianowice Śl.
Auto: MAZDA PREMACY 1,8 STAG 300+

Postprzez Lantis 89 » 12 lut 2011, 16:48

Witam, mogł by mi ktoś napisac jaki zbiornik bedzie najlepszy(znaczy sie jaka pojemnośc i czy w kole czy walec w bagażniku?????

Pozdrawiam
Lantis 89
 

Postprzez qazxsw1 » 13 lut 2011, 18:57

Im większy, tym lepszy – pamiętaj, że do zbiornika wchodzi 80%. Czyli ja dla przykładu mam butlę w kole w mx-3 o pojemności 42 l, to tankuję 34 góra. Daje to w miarę dobry zasięg, licząc 9-10 litrów na 100 przejadę ok. 350 km. Przy mniejszej pojemności, np. 20 litrów będziesz odwiedzał stację co parę dni i będzie to męczące jak nie wiem co – miałem tak w Fieście. W trasie jadąc nad morze czy w Bieszczady nikomu nie uśmiecha się stawać 3 razy by tankować, więc przemyśl to dobrze :)

A jeśli chodzi o wybór – w kole czy walec w bagażniku: we Fieście miałem w bagażniku, tutaj w kole, więc trochę wiem na ten temat. Małą zapasówkę dobrze mieć, więc i tak bagażnik mamy trochę zajęty, jednak to nic w porównaniu z walcem, który zajmie połowę bagażnika, w dodatku w razie złożenia tylnych siedzeń (jak będziesz chciał coś trochę większego przewieźć) to go nie zdemontujesz, a koło możesz wynieść do piwnicy na ten jeden kurs.

Także pakować w koło zapasowe jak największą butlę i śmigać śmiało na podtlenku! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Lantis 89 » 13 lut 2011, 21:54

Dzieki za info,przymierzam sie do zalożenia gazu i własnie najtrudniejsza decyzja jest butla,włożę w koło to znowu bedzie wystawać jak cholera bo nie mam pelno wymiarowego koła. a i kilometrów też nie zrobię sporo bo tyle samo co Ty,350 max.
Zeby przynajmniej to 500 czy 600 kilosów zrobić to było by fajnie.....sam już nie wiem....
Lantis 89
 

Postprzez qazxsw1 » 14 lut 2011, 13:05

Akurat z tym nie pełnowymiarowym kołem to nie wiem jak jest – musiałbyś po prostu gazownikowi kazać wymierzyć i by Ci powiedział jaka butla wejdzie i czy będzie wystawać. W mx-3 mam to małe kółko zapasowe, więc ta luka w bagażniku pewnie była pod małą zapasówkę i butla mi nie wystaje nic a nic, jeszcze jest zapas. Ale z drugiej strony brat w Alfie 145 wsadził butlę i mu wystawała z 5-10 cm i to już był kłopot. To po prostu trzeba dokładnie zmierzyć i wtedy podjąć decyzję, bo duża bańka w bagażniku taka na 500-600 km zajmie Ci chyba cały bagażnik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Piotr Raczkowski » 15 lut 2011, 18:38

ja mam w kole zapasowym ( dojazdowym ) starcza na 300km i jak jadę w trasę to przynajmniej mam rozplanowane postoje zawsze to po kilku godzinach, bo tyle zajmuje przejazd tej trasy po naszych drogach, jest miło rozprostować kości
a przynajmniej cały bagażnik do wykorzystania miałem wcześnie butle w bagażniku nie w kole i czasem brakowało miejsca i to zawsze w najmniej odpowiednim momencie
ale wybór należy do ciebie
pozdro
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Lantis 89 » 16 lut 2011, 14:12

Jakie zbiorniki macie w swoich 323F BA i czy mocno wystają????
Lantis 89
 

Postprzez jabol.88 » 16 lut 2011, 14:21

42l (max nap 36l mi weszło ...)w kole trochę wystaje ale daję radę taka pojemność pozwala mi zrobić do 450 km na pełnym. Wystaje jakieś chyba nie całe 10cm nad płaszczyznę bagażnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 09:49
Posty: 97
Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG