jaka instalacje LPG mazda 323F 1.5 16v
1, 2
Witam chciałbym założyc do swojej mazdy instalacje LPG .
byłem u jednego gazownika i powiedział mi 2,500 zł
stag 300+
może ktos mi doradzić jaki gaz założyć
czy musi być sekwencyjny gaz ?
prosze o pomoc bo dokładanie do samochodu 2,500zł to nie jest mało
pozdrawiam
byłem u jednego gazownika i powiedział mi 2,500 zł
stag 300+
może ktos mi doradzić jaki gaz założyć
czy musi być sekwencyjny gaz ?
prosze o pomoc bo dokładanie do samochodu 2,500zł to nie jest mało
pozdrawiam
- Od: 22 sie 2010, 13:34
- Posty: 8
- Skąd: KIELCE
- Auto: Mazda 323F 96r 1.5 16V
Fakt 2500 nie jest malo.. Najpierw zadaj sobie pytanie ile tym autem bedziesz jeszcze jezdził ...
Potem policz spalanie i koszta benzyny.. dolicz jakis litr ,poltora gazu i policz znowu..
Nie wiem jak jest w przypadku twojego silnika czy konieczna jest sekwencja – tu ci nie doradze.
Powiem ci tylko , ze mnie przejechanie 100 kilometrow kosztuje 21 pln ( okolo) a za instalacje dalem 3100 . Jednak moje auto jest troszke mlodsze. Sam musisz sobie pomyslec a co do wyboru instalacji to juz ci nie pomoge bo sie nie znam.
Potem policz spalanie i koszta benzyny.. dolicz jakis litr ,poltora gazu i policz znowu..
Nie wiem jak jest w przypadku twojego silnika czy konieczna jest sekwencja – tu ci nie doradze.
Powiem ci tylko , ze mnie przejechanie 100 kilometrow kosztuje 21 pln ( okolo) a za instalacje dalem 3100 . Jednak moje auto jest troszke mlodsze. Sam musisz sobie pomyslec a co do wyboru instalacji to juz ci nie pomoge bo sie nie znam.
Witam, już kiedyś o tym były wątki, ale powtórzę
Jeśli nie chcesz problemów to w tym silniku konieczne jest stosowanie sekwencji, ponieważ instalacje II generacji przy ewentualnym wybuchu gazu w układzie dolotowym powietrza powodują zniszczenie przepływomierza oraz puszki zwanej rezonatorem.
Jeśli nie chcesz problemów to w tym silniku konieczne jest stosowanie sekwencji, ponieważ instalacje II generacji przy ewentualnym wybuchu gazu w układzie dolotowym powietrza powodują zniszczenie przepływomierza oraz puszki zwanej rezonatorem.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Założyłem jakiś czas temu do swojej mazdy ( silnik taki jak u Ciebie ) sekwencje tyle że stag 4 i zero problemów .Od założenia zrobiłem wprawdzie dopiero z 8 tyś km , ale śmiga się bardzo dobrze spalanie jak jeździłem do Belgii wyszło mi coś 0k 8 l , na krótkich trasach tak o 9 . Wtryski megik jet (czy jak tam się to pisze ) parownik alaska komp stag 4
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
- Od: 26 wrz 2008, 08:01
- Posty: 63
- Skąd: podlasie
- Auto: z5 ba
-Cinek- napisał(a):Wtryski megik jet (czy jak tam się to pisze ) parownik alaska komp stag 4
nom to bardzo dobry zestaw do tego silnika
Witam, ja założyłem gaz sekwencyjny do Z5, koszt 2500 zł, na STAG 300 plus, wtryskiwacze Matrix, reduktor tomasetto alaska. Spalanie ok 9 l/100. Tylko trzeba dobry warsztat znaleźć.. bo samo założenie też ma duże znaczenie. W mojej maździe nie odczuwam żadnej różnicy w jeździe na Pb czy LPG
Jeżeli dużo jeździsz to jak najbardziej opłacalne, ja robię średnio 8-9 tyś km w 3 miesiące :/ więc nie było wyjścia.
Jeżeli dużo jeździsz to jak najbardziej opłacalne, ja robię średnio 8-9 tyś km w 3 miesiące :/ więc nie było wyjścia.
- Od: 8 lut 2010, 18:39
- Posty: 4
- Skąd: Kolbuszowa k. Rzeszowa
- Auto: Mazda 323 S BA '96 1.5 16V
też polecam BRC SQ24 posiadam taką i nie ma problemów spalanie ok 8l – 8,5 l
Moja eFelina :D viewtopic.php?f=312&t=129705&p=2203134#p2203134
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
gaz II generacji w silnikach 16v to nieporozumienie a ja taki mam ... jeździ ale przy ruszaniu i przyśpieszaniu na wysokim biegu czasami są problemy. Kolega zamontował też w 626 stag 300 i jest super -polecam . sam przymierzam się do takiej zmiany
Instalacja gazowa to bardzo dobra sprawa
Ja jeżdżę na gazie od wielu lat i nie przejmuję się jak ktoś się śmieje
na gazie miałem kilka aut:
POLDEK 1.6 – palił 11/100 a koszt instalki wrócił mi się po półtory roku (jeździłem 5 lat)
AUDI 80 1.8 – palił 12/100 kupiłem z gazem (jeździłem 5 lat zrobiłem na gazie ok 200000km !)
UNO 1.4 – palił 10/100 kupiłem z gazem (jeździłem rok)
CINQUECENTO 700 – palił 7/100 kupiłem z gazem (jeździłem 2 lata)
ESCORT 1.6 palił 10/100 koszt instalki wrócił się po roku i 10 miesięcy (sekwencja) (jeździłem 3 lata)
SIENA 1.4 pali 9/100 instalka założona 2 miesiące temu (jeździ żona )
Mazdy Premacy 1.8 . jutro zakładam instalację
w żadnym z tych aut nie miałem problemów wynikających z jazdy na gazie
a wręcz przeciwnie niektóre lepiej śmigały na gazie niż na benie (cienkuś i uno)
Więc jak chcesz pojeździć swoją 323 ze dwa lata (ja robię obecnie około 18000/rok) to warto
zainwestować w sekwencję
pozdrawiam
Ja jeżdżę na gazie od wielu lat i nie przejmuję się jak ktoś się śmieje
na gazie miałem kilka aut:
POLDEK 1.6 – palił 11/100 a koszt instalki wrócił mi się po półtory roku (jeździłem 5 lat)
AUDI 80 1.8 – palił 12/100 kupiłem z gazem (jeździłem 5 lat zrobiłem na gazie ok 200000km !)
UNO 1.4 – palił 10/100 kupiłem z gazem (jeździłem rok)
CINQUECENTO 700 – palił 7/100 kupiłem z gazem (jeździłem 2 lata)
ESCORT 1.6 palił 10/100 koszt instalki wrócił się po roku i 10 miesięcy (sekwencja) (jeździłem 3 lata)
SIENA 1.4 pali 9/100 instalka założona 2 miesiące temu (jeździ żona )
Mazdy Premacy 1.8 . jutro zakładam instalację
w żadnym z tych aut nie miałem problemów wynikających z jazdy na gazie
a wręcz przeciwnie niektóre lepiej śmigały na gazie niż na benie (cienkuś i uno)
Więc jak chcesz pojeździć swoją 323 ze dwa lata (ja robię obecnie około 18000/rok) to warto
zainwestować w sekwencję
pozdrawiam
MAZDA PREMACY 1.8 STAG 300+ :)
- Od: 16 sty 2011, 22:48
- Posty: 15
- Skąd: Siemianowice Śl.
- Auto: MAZDA PREMACY 1,8 STAG 300+
Witam, mogł by mi ktoś napisac jaki zbiornik bedzie najlepszy(znaczy sie jaka pojemnośc i czy w kole czy walec w bagażniku?????
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Lantis 89
Im większy, tym lepszy – pamiętaj, że do zbiornika wchodzi 80%. Czyli ja dla przykładu mam butlę w kole w mx-3 o pojemności 42 l, to tankuję 34 góra. Daje to w miarę dobry zasięg, licząc 9-10 litrów na 100 przejadę ok. 350 km. Przy mniejszej pojemności, np. 20 litrów będziesz odwiedzał stację co parę dni i będzie to męczące jak nie wiem co – miałem tak w Fieście. W trasie jadąc nad morze czy w Bieszczady nikomu nie uśmiecha się stawać 3 razy by tankować, więc przemyśl to dobrze
A jeśli chodzi o wybór – w kole czy walec w bagażniku: we Fieście miałem w bagażniku, tutaj w kole, więc trochę wiem na ten temat. Małą zapasówkę dobrze mieć, więc i tak bagażnik mamy trochę zajęty, jednak to nic w porównaniu z walcem, który zajmie połowę bagażnika, w dodatku w razie złożenia tylnych siedzeń (jak będziesz chciał coś trochę większego przewieźć) to go nie zdemontujesz, a koło możesz wynieść do piwnicy na ten jeden kurs.
Także pakować w koło zapasowe jak największą butlę i śmigać śmiało na podtlenku!
A jeśli chodzi o wybór – w kole czy walec w bagażniku: we Fieście miałem w bagażniku, tutaj w kole, więc trochę wiem na ten temat. Małą zapasówkę dobrze mieć, więc i tak bagażnik mamy trochę zajęty, jednak to nic w porównaniu z walcem, który zajmie połowę bagażnika, w dodatku w razie złożenia tylnych siedzeń (jak będziesz chciał coś trochę większego przewieźć) to go nie zdemontujesz, a koło możesz wynieść do piwnicy na ten jeden kurs.
Także pakować w koło zapasowe jak największą butlę i śmigać śmiało na podtlenku!
- Od: 12 cze 2008, 12:34
- Posty: 232
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
Dzieki za info,przymierzam sie do zalożenia gazu i własnie najtrudniejsza decyzja jest butla,włożę w koło to znowu bedzie wystawać jak cholera bo nie mam pelno wymiarowego koła. a i kilometrów też nie zrobię sporo bo tyle samo co Ty,350 max.
Zeby przynajmniej to 500 czy 600 kilosów zrobić to było by fajnie.....sam już nie wiem....
Zeby przynajmniej to 500 czy 600 kilosów zrobić to było by fajnie.....sam już nie wiem....
-
Lantis 89
Akurat z tym nie pełnowymiarowym kołem to nie wiem jak jest – musiałbyś po prostu gazownikowi kazać wymierzyć i by Ci powiedział jaka butla wejdzie i czy będzie wystawać. W mx-3 mam to małe kółko zapasowe, więc ta luka w bagażniku pewnie była pod małą zapasówkę i butla mi nie wystaje nic a nic, jeszcze jest zapas. Ale z drugiej strony brat w Alfie 145 wsadził butlę i mu wystawała z 5-10 cm i to już był kłopot. To po prostu trzeba dokładnie zmierzyć i wtedy podjąć decyzję, bo duża bańka w bagażniku taka na 500-600 km zajmie Ci chyba cały bagażnik
- Od: 12 cze 2008, 12:34
- Posty: 232
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
ja mam w kole zapasowym ( dojazdowym ) starcza na 300km i jak jadę w trasę to przynajmniej mam rozplanowane postoje zawsze to po kilku godzinach, bo tyle zajmuje przejazd tej trasy po naszych drogach, jest miło rozprostować kości
a przynajmniej cały bagażnik do wykorzystania miałem wcześnie butle w bagażniku nie w kole i czasem brakowało miejsca i to zawsze w najmniej odpowiednim momencie
ale wybór należy do ciebie
pozdro
a przynajmniej cały bagażnik do wykorzystania miałem wcześnie butle w bagażniku nie w kole i czasem brakowało miejsca i to zawsze w najmniej odpowiednim momencie
ale wybór należy do ciebie
pozdro
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
42l (max nap 36l mi weszło ...)w kole trochę wystaje ale daję radę taka pojemność pozwala mi zrobić do 450 km na pełnym. Wystaje jakieś chyba nie całe 10cm nad płaszczyznę bagażnika
Moja eFelina :D viewtopic.php?f=312&t=129705&p=2203134#p2203134
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości