Szarpie na niskich obrotach

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez gazparts » 13 kwi 2011, 21:19

wystarczy pobrać
http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/acgassynchro-70090
i wgrać do staga4 aktualizację i mamy 300+ :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez BartMan » 15 kwi 2011, 14:23

Ja mam podobny problem z szarpaniem, tyle że to nie ważne czy lekko dodam gazu, czy mocno. Moja premacy szarpie, że poprostu na gazie nie da się jeździć. Instalacja sekwencja BRC

Stało się to po serwisie u mechanika tzn wymiana filtrów i olejów i świec. Jeżeli chodzi o świece to mam NGK takie jak w książce zalecają, natomiast myślę o zmiany przerwy z 1.0 na 0.7-0.8 oraz zakupiłem wczoraj przewody http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWNX:IT

Tak więc czekam aż przewody przyjdą i zobaczę czy coś pomogło. Zastanawiam się też nad przeczyszczeniem przepustnicy gdyż obroty lekko falują i są w granicach 600rpm

O wynikach dam znać. Opinie na temat przewodów mile widziane ;)
Zastanawiam się po wszystkim również nad zakupem takich świec
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... ESINDXX:IT

gdyż jak doczytałem te świece NGK są niklowe?! i nie nadają się kompletnie do instalacji gazowych. Jak by wierzyć tabelce zawartej w powyższym linku, to najlepsze są własnie te, "silver". Niech ktoś się wypowie jeżeli ma inne zdanie

pzdr

EDIT

nie chciałem tworzyć nowego postu więc wyedytowałem.
Nadal nie zakupiłem świec do mojej Premacy z LPG i teraz zastanawiam się nad tymi http://cgi.ebay.co.uk/DENSO-IRIDIUM-SPA ... 563db12c7e

czy ktoś może mi coś doradzić? Jakie świece do LPG? Przypomnę, że mam problem tylko na gazie. Na benzynie moje NGK sprawują się bardzo dobrze. Problem się pojawił zaraz po wymianie świec, jednak jakie poprzednie były tego nie wiem :(
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2011, 00:34
Posty: 27
Skąd: London UK
Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..

Postprzez klops23 » 19 lip 2011, 15:16

Witam wszystkich
Mam też maly problem z moim LPG , tzn. szarpie na wszystkich biegach do 2000 obrotow.
Mam załozone takie cos:
reduktor – FIORE FORTE
wielozawor – ELPIGAZ AT02A 200/30-TOR
zespol wtryskiwaczy – AEB
komputer sterujacy – STELLA EXCLUSIVE
W czym moze leżec problem?? STELLA raczej jest dobrym sterownikiem , może wtryski sa kiepskie ,lub ustawienie nie takie jak trzeba??
Ustawialem juz 3 razy u gaziarza ale jezdzenie z gosciem z kompem na kolanach w trojmiejskich korkach nie za bardzo mi przypada do gustu . Chyba najlepsza bylaby hamownia.
Dodam ze za ta instalację zaplacilem 3200 i chcialbym aby auto jezdzilo.
Poprzednio mialem zagazowaną Primerę u tego samego gaziarza i jedzilem nia 4 lata bez zadnego problemu wymieniajac tylko filtry a teraz taki niefart
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 12:05
Posty: 21
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black

Postprzez rumunn95 » 19 lip 2011, 17:11

zubozenie mazda? ktorego ten sterownik chyba nie obsluguje
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez klops23 » 20 lip 2011, 07:37

No właśnie obsługuje... Sterowniki elpigazu sa dosyc nowoczesnymi jednostkami , więc tym bardziej nie wiem gdzie moze lezeć problem... w poniedzialek jadę wymienić wtryski, jeżeli to nie pomoże to będę szukał hamowni i ustawiał do bólu...
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 12:05
Posty: 21
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black

Postprzez pawulg » 7 lis 2013, 19:38

Moja madzia tez miała problem. Poniżej 2000obr kaszlała,kaszlała na gazie. Po przeczytaniu Waszych postów wymieniłem świece z BKR5E-11 na BKR6E i jak ręką odjął.Dzięki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 09:56
Posty: 11
Skąd: Łańcut/Albigowa
Auto: Xedos 6 1,6 95r

Postprzez Piotraski » 7 gru 2014, 21:37

Hej,

Jestem posiadaczem Mazdy 6/2002/2.3 177 KM z instalacją BRC Sequent 24.11 założona 3 miesiące temu. Przejechane może z 2000 km. Pierwszą kontrolę gazownik powiedziął po 15 000 kilometrów ale wybiore się oczywiście wcześniej ze względu na problem.

Problem analogiczny do wskazanego tutaj –> viewtopic.php?f=107&t=105505 (nie wiem czy powinienem dublować temat).

OPIS:
Samochód szarpie się na wolnych obrotach (do 3000) tylko na LPG. Na benzynie chodzi płynnie. Jeśli i umnie usterkę mają rozwiązać przewody i świece to proszę o potwierdzenie czy świece to model TR6F-13 lub alternatywnie BPR6EF-13 i gdzie szukać kabli bo nie mogę znaleść nic na NGK.

Drugi problem jaki mam to odczówalny spadek mocy. Wiadomo że czym więcej kucyków tym bardziej czyć... no ale, no właśnie... wierzę że ktoś kompetentny powie mi co myśli na ten temat :).

Przeniosłem do tego tematu. Zapoznaj się z regulaminem forum, przywitaj w odpowiednim miejscu i staraj korzystać z wyszukiwarki.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2014, 21:11
Posty: 8
Auto: Mazda 6/2002/2.3 177KM

LPG – BRC Seqwent 24

Postprzez gazparts » 7 gru 2014, 22:24

powalcz z zapłonem '
czyli świece , potem kabelki ewentualnie
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Piotraski » 7 gru 2014, 23:07

Ok, zaczne od świec. Czyli 1477 z przerwą 1,3 mm.

Jak to nie pomoże to wezme się za przewody. Po drodze tak czy siak gazownik. Dam znać co z czego wynikło.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2014, 21:11
Posty: 8
Auto: Mazda 6/2002/2.3 177KM

LPG – BRC Seqwent 24

Postprzez thing » 8 gru 2014, 10:05

a spróbuj zmniejszyć przerwę na świecach do 0.9-0.8 mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Piotraski » 3 sty 2015, 23:18

Kupiłem nowe NGK świecę (stare niestety też NGK) i wymianiłem z zmniejszoną przerwą na 0,8 mm bo robiłem parę spraw w garażu.

Odtłuściłem przewody przy okazji i pomogło. Nieraz może jeszcze na zimnym silniku skoczy raz na rusi rok ale to już napewno kwestia przewodów bo te już mają 10 lat.

CZyli reasumując, GAZ jako bardziej wymagająca mieszanka musi mieć zapłon tiptop ;). Dzięki Panowie za pomoc!!!
Początkujący
 
Od: 7 gru 2014, 21:11
Posty: 8
Auto: Mazda 6/2002/2.3 177KM

LPG – BRC Seqwent 24

Postprzez makmarc » 4 sty 2015, 13:30

Piotraski napisał(a):GAZ jako bardziej wymagająca mieszanka musi mieć zapłon tiptop


Prawda znana nie od dziś, na PB możesz w ogóle nie poczuć, a na LPG poczujesz. Codzienna praktyka przy montażu LPG.
makmarc
 

Postprzez Bartolinho10 » 11 sty 2015, 14:18

Też miałem małe problemy z szarpaniem. Przy niskich obrotach jak depnąłem to potrafiło szarpać.
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2014, 16:35
Posty: 29
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Benz + LPG

Postprzez Bolo545 » 17 sty 2015, 02:42

Niskie obroty i szarpanie sa wynikiem duzego obciazenia silnika.na benzynie nie odczuje sie roznicy z racji tego ze instalacja gazowa jest bardziej czula i wymaga dobrego pradu.przerabialem ten problem co wy czyli na duzym obciazeniu silnika przy niskich obrotach samochod strasznie szarpal.diagnoza jest prosta.zaczac od wymiany swiec ale na takie jak powinny byc nie tansze jak nie pomoze wymienic kable ewentualnie cewka.i problem z glowy :D chyba ze to jie pomoze to zaczynaja sie schody :)
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2014, 17:23
Posty: 24
Auto: Mazda 6 02r GG 2.0 B+LPG 141KM

Postprzez Danmazda » 17 sty 2015, 15:40

Bolo545 napisał(a):Niskie obroty i szarpanie sa wynikiem duzego obciazenia silnika

Ale może to być też powodem źle wyregulowanej instalacji.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Piotraski » 20 sty 2015, 21:38

Hej,

Wymieniłem świece na NGK 1477 i przerwa zmniejszona do 0,8. Natomiast zastanawiam się co sądzicie o świecach gazowych NGK. Czy był by to lepszy wybór?

http://www.ngk.de/pl/produkty-i-technol ... we-lpgcng/

Odtłuściłem też przewody i aut przestało szarpać na parę dni ale później problem wrócił więc podejrzewam że przewody powinny rozwiązać problem.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2014, 21:11
Posty: 8
Auto: Mazda 6/2002/2.3 177KM

LPG – BRC Seqwent 24

Postprzez dziki » 30 sty 2015, 22:38

Witam. Z doświadczenia polecam:
1. Sprawdzić/zapytać w sklepie motoryzacyjnym jakie świczki zaleca katalog do twojej Madziny lub ściągnąć Auto-Data / Manual i sprawdzić co fabryka napisała na tan temat, np. u mnie w 323 BA fabryka zaleca świczki z przerwą 1.0-1.1 mm ( DLA BENZYNY).
2. Ty jeździsz na gazociągu, ja również, dlatego jest to różnica również dla świeczek ponieważ gazik potrzebuje trochę mocniejszego zapłonu do wytworzenia odpowiedniej energii, jak to ująłeś w zamieszczonym linku, dlatego świczki będą musiały być troszkę insze, jak czytałem w temacie ujmę to ta Ngk 1.1mm dobrze jedzie na benzynce lecz dusi się na gazie, odpowiedź ? Denso 0.9mm jak porównałem obydwie świczki, mają inne końcówki, inaczej tworzą zapłon.
3. Sprawa z kablami jest przymusowa i jasna przy szarpance/niepłynnej jeździe, jak przemierzam forum bardzo wielu użytkowników dotyka problem z nimi.
4. A to ostatnia porada, ten problem co napisze dotyka mnie, sprawdź czy po przeczyszczeniu świeczek po jakimś czasie nie są one oblane olejem, ja mam u siebie zmarniałe uszczelki pod pokrywami zaworów i olej z silnika zalewa mi świczki, przez co na którymś cylindrze mogą być (Niedopały) paliwa, wniosek ?
Spadek mocy, niepłynna jazda, szarpanka.

Mam nadzieję ze pomogę i szerokich dróg papa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2014, 09:52
Posty: 12
Skąd: Koło Tarnobrzega
Auto: 323F 2.0 v6 95'

Postprzez Steve » 1 lut 2015, 14:17

dziki napisał(a):....., ja mam u siebie zmarniałe uszczelki pod pokrywami zaworów i olej z silnika zalewa mi świczki.....


Hmm, nie zebym sie czepial, ale widziales kiedys co jest pod pokrywa zaworow ?
CZy masz na mysli, ze olej wylewajac sie na zewnatrz dekla, wlewa sie do gniazda swieczek i je zalewa ?
Jesli gniazdo swiecy mialoby, az taki przedmuch, ze olej lałby sie tedy do glowicy, to walczylbys z zupelnie innymi problemami niz dobor wlasciwej swieczki. <cisza>
A moze sa brudne gniazda swiecy i nie jestes ich w stanie dobrze dokrecic ?

Aktualnie jezdze klekotami, ale pierwszy samochod przerobilem na gaz w 1995 i mialem aut zasilanych LPG sztuk 6 ( 1xFSO1500,4x Audi, 1xFord), wiec troche doswiadczenia zebralem, wlacznie z samodzielnym montazem instalacji :> .

Moim zdaniem porzadna benzynowa wymieniana regularnie swieca, porzadne kable, regularna wymiana filtrow i to wystarczy.
Specjalne swiece dla LPG, zmiana przerwy itd. itp. nigdy nic nie poprawialo w moich autach, a wrecz odwrotnie.
Ostatnio edytowano 3 lut 2015, 19:38 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez dziki » 1 lut 2015, 20:56

Ej spokojnie chcę tylko pomóc, napisałem co mi doskwiera, pomyślałem że kolegę też "Może" trapić takie coś więc pisze. Mam 2.0 KF i wiem co go boli, na zadane pytania nie odpowiadam bo zbyt retoryczne, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2014, 09:52
Posty: 12
Skąd: Koło Tarnobrzega
Auto: 323F 2.0 v6 95'

Postprzez makmarc » 1 lut 2015, 22:05

Panowie, jeśli chcecie coś komentować to róbcie to tak, aby żadna ze stron nie miała powodów do nerwów, bo to zazwyczaj potem działa w dwie strony. Spuszczamy ciśnienie :)
makmarc
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG