Szarpie na niskich obrotach
wystarczy pobrać
http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/acgassynchro-70090
i wgrać do staga4 aktualizację i mamy 300+
http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/acgassynchro-70090
i wgrać do staga4 aktualizację i mamy 300+
Ja mam podobny problem z szarpaniem, tyle że to nie ważne czy lekko dodam gazu, czy mocno. Moja premacy szarpie, że poprostu na gazie nie da się jeździć. Instalacja sekwencja BRC
Stało się to po serwisie u mechanika tzn wymiana filtrów i olejów i świec. Jeżeli chodzi o świece to mam NGK takie jak w książce zalecają, natomiast myślę o zmiany przerwy z 1.0 na 0.7-0.8 oraz zakupiłem wczoraj przewody http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWNX:IT
Tak więc czekam aż przewody przyjdą i zobaczę czy coś pomogło. Zastanawiam się też nad przeczyszczeniem przepustnicy gdyż obroty lekko falują i są w granicach 600rpm
O wynikach dam znać. Opinie na temat przewodów mile widziane
Zastanawiam się po wszystkim również nad zakupem takich świec
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... ESINDXX:IT
gdyż jak doczytałem te świece NGK są niklowe?! i nie nadają się kompletnie do instalacji gazowych. Jak by wierzyć tabelce zawartej w powyższym linku, to najlepsze są własnie te, "silver". Niech ktoś się wypowie jeżeli ma inne zdanie
pzdr
EDIT
nie chciałem tworzyć nowego postu więc wyedytowałem.
Nadal nie zakupiłem świec do mojej Premacy z LPG i teraz zastanawiam się nad tymi http://cgi.ebay.co.uk/DENSO-IRIDIUM-SPA ... 563db12c7e
czy ktoś może mi coś doradzić? Jakie świece do LPG? Przypomnę, że mam problem tylko na gazie. Na benzynie moje NGK sprawują się bardzo dobrze. Problem się pojawił zaraz po wymianie świec, jednak jakie poprzednie były tego nie wiem
Stało się to po serwisie u mechanika tzn wymiana filtrów i olejów i świec. Jeżeli chodzi o świece to mam NGK takie jak w książce zalecają, natomiast myślę o zmiany przerwy z 1.0 na 0.7-0.8 oraz zakupiłem wczoraj przewody http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWNX:IT
Tak więc czekam aż przewody przyjdą i zobaczę czy coś pomogło. Zastanawiam się też nad przeczyszczeniem przepustnicy gdyż obroty lekko falują i są w granicach 600rpm
O wynikach dam znać. Opinie na temat przewodów mile widziane
Zastanawiam się po wszystkim również nad zakupem takich świec
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... ESINDXX:IT
gdyż jak doczytałem te świece NGK są niklowe?! i nie nadają się kompletnie do instalacji gazowych. Jak by wierzyć tabelce zawartej w powyższym linku, to najlepsze są własnie te, "silver". Niech ktoś się wypowie jeżeli ma inne zdanie
pzdr
EDIT
nie chciałem tworzyć nowego postu więc wyedytowałem.
Nadal nie zakupiłem świec do mojej Premacy z LPG i teraz zastanawiam się nad tymi http://cgi.ebay.co.uk/DENSO-IRIDIUM-SPA ... 563db12c7e
czy ktoś może mi coś doradzić? Jakie świece do LPG? Przypomnę, że mam problem tylko na gazie. Na benzynie moje NGK sprawują się bardzo dobrze. Problem się pojawił zaraz po wymianie świec, jednak jakie poprzednie były tego nie wiem
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
- Od: 11 kwi 2011, 01:34
- Posty: 27
- Skąd: London UK
- Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..
Witam wszystkich
Mam też maly problem z moim LPG , tzn. szarpie na wszystkich biegach do 2000 obrotow.
Mam załozone takie cos:
reduktor – FIORE FORTE
wielozawor – ELPIGAZ AT02A 200/30-TOR
zespol wtryskiwaczy – AEB
komputer sterujacy – STELLA EXCLUSIVE
W czym moze leżec problem?? STELLA raczej jest dobrym sterownikiem , może wtryski sa kiepskie ,lub ustawienie nie takie jak trzeba??
Ustawialem juz 3 razy u gaziarza ale jezdzenie z gosciem z kompem na kolanach w trojmiejskich korkach nie za bardzo mi przypada do gustu . Chyba najlepsza bylaby hamownia.
Dodam ze za ta instalację zaplacilem 3200 i chcialbym aby auto jezdzilo.
Poprzednio mialem zagazowaną Primerę u tego samego gaziarza i jedzilem nia 4 lata bez zadnego problemu wymieniajac tylko filtry a teraz taki niefart
Mam też maly problem z moim LPG , tzn. szarpie na wszystkich biegach do 2000 obrotow.
Mam załozone takie cos:
reduktor – FIORE FORTE
wielozawor – ELPIGAZ AT02A 200/30-TOR
zespol wtryskiwaczy – AEB
komputer sterujacy – STELLA EXCLUSIVE
W czym moze leżec problem?? STELLA raczej jest dobrym sterownikiem , może wtryski sa kiepskie ,lub ustawienie nie takie jak trzeba??
Ustawialem juz 3 razy u gaziarza ale jezdzenie z gosciem z kompem na kolanach w trojmiejskich korkach nie za bardzo mi przypada do gustu . Chyba najlepsza bylaby hamownia.
Dodam ze za ta instalację zaplacilem 3200 i chcialbym aby auto jezdzilo.
Poprzednio mialem zagazowaną Primerę u tego samego gaziarza i jedzilem nia 4 lata bez zadnego problemu wymieniajac tylko filtry a teraz taki niefart
- Od: 14 mar 2011, 13:05
- Posty: 21
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black
No właśnie obsługuje... Sterowniki elpigazu sa dosyc nowoczesnymi jednostkami , więc tym bardziej nie wiem gdzie moze lezeć problem... w poniedzialek jadę wymienić wtryski, jeżeli to nie pomoże to będę szukał hamowni i ustawiał do bólu...
- Od: 14 mar 2011, 13:05
- Posty: 21
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black
Hej,
Jestem posiadaczem Mazdy 6/2002/2.3 177 KM z instalacją BRC Sequent 24.11 założona 3 miesiące temu. Przejechane może z 2000 km. Pierwszą kontrolę gazownik powiedziął po 15 000 kilometrów ale wybiore się oczywiście wcześniej ze względu na problem.
Problem analogiczny do wskazanego tutaj –> viewtopic.php?f=107&t=105505 (nie wiem czy powinienem dublować temat).
OPIS:
Samochód szarpie się na wolnych obrotach (do 3000) tylko na LPG. Na benzynie chodzi płynnie. Jeśli i umnie usterkę mają rozwiązać przewody i świece to proszę o potwierdzenie czy świece to model TR6F-13 lub alternatywnie BPR6EF-13 i gdzie szukać kabli bo nie mogę znaleść nic na NGK.
Drugi problem jaki mam to odczówalny spadek mocy. Wiadomo że czym więcej kucyków tym bardziej czyć... no ale, no właśnie... wierzę że ktoś kompetentny powie mi co myśli na ten temat .
Przeniosłem do tego tematu. Zapoznaj się z regulaminem forum, przywitaj w odpowiednim miejscu i staraj korzystać z wyszukiwarki.
Jestem posiadaczem Mazdy 6/2002/2.3 177 KM z instalacją BRC Sequent 24.11 założona 3 miesiące temu. Przejechane może z 2000 km. Pierwszą kontrolę gazownik powiedziął po 15 000 kilometrów ale wybiore się oczywiście wcześniej ze względu na problem.
Problem analogiczny do wskazanego tutaj –> viewtopic.php?f=107&t=105505 (nie wiem czy powinienem dublować temat).
OPIS:
Samochód szarpie się na wolnych obrotach (do 3000) tylko na LPG. Na benzynie chodzi płynnie. Jeśli i umnie usterkę mają rozwiązać przewody i świece to proszę o potwierdzenie czy świece to model TR6F-13 lub alternatywnie BPR6EF-13 i gdzie szukać kabli bo nie mogę znaleść nic na NGK.
Drugi problem jaki mam to odczówalny spadek mocy. Wiadomo że czym więcej kucyków tym bardziej czyć... no ale, no właśnie... wierzę że ktoś kompetentny powie mi co myśli na ten temat .
Przeniosłem do tego tematu. Zapoznaj się z regulaminem forum, przywitaj w odpowiednim miejscu i staraj korzystać z wyszukiwarki.
- Od: 7 gru 2014, 22:11
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6/2002/2.3 177KM
LPG – BRC Seqwent 24
powalcz z zapłonem '
czyli świece , potem kabelki ewentualnie
czyli świece , potem kabelki ewentualnie
Kupiłem nowe NGK świecę (stare niestety też NGK) i wymianiłem z zmniejszoną przerwą na 0,8 mm bo robiłem parę spraw w garażu.
Odtłuściłem przewody przy okazji i pomogło. Nieraz może jeszcze na zimnym silniku skoczy raz na rusi rok ale to już napewno kwestia przewodów bo te już mają 10 lat.
CZyli reasumując, GAZ jako bardziej wymagająca mieszanka musi mieć zapłon tiptop . Dzięki Panowie za pomoc!!!
Odtłuściłem przewody przy okazji i pomogło. Nieraz może jeszcze na zimnym silniku skoczy raz na rusi rok ale to już napewno kwestia przewodów bo te już mają 10 lat.
CZyli reasumując, GAZ jako bardziej wymagająca mieszanka musi mieć zapłon tiptop . Dzięki Panowie za pomoc!!!
- Od: 7 gru 2014, 22:11
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6/2002/2.3 177KM
LPG – BRC Seqwent 24
Piotraski napisał(a):GAZ jako bardziej wymagająca mieszanka musi mieć zapłon tiptop
Prawda znana nie od dziś, na PB możesz w ogóle nie poczuć, a na LPG poczujesz. Codzienna praktyka przy montażu LPG.
-
makmarc
Też miałem małe problemy z szarpaniem. Przy niskich obrotach jak depnąłem to potrafiło szarpać.
- Od: 13 lis 2014, 17:35
- Posty: 29
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 Benz + LPG
Niskie obroty i szarpanie sa wynikiem duzego obciazenia silnika.na benzynie nie odczuje sie roznicy z racji tego ze instalacja gazowa jest bardziej czula i wymaga dobrego pradu.przerabialem ten problem co wy czyli na duzym obciazeniu silnika przy niskich obrotach samochod strasznie szarpal.diagnoza jest prosta.zaczac od wymiany swiec ale na takie jak powinny byc nie tansze jak nie pomoze wymienic kable ewentualnie cewka.i problem z glowy chyba ze to jie pomoze to zaczynaja sie schody
- Od: 11 kwi 2014, 18:23
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 02r GG 2.0 B+LPG 141KM
Bolo545 napisał(a):Niskie obroty i szarpanie sa wynikiem duzego obciazenia silnika
Ale może to być też powodem źle wyregulowanej instalacji.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Hej,
Wymieniłem świece na NGK 1477 i przerwa zmniejszona do 0,8. Natomiast zastanawiam się co sądzicie o świecach gazowych NGK. Czy był by to lepszy wybór?
http://www.ngk.de/pl/produkty-i-technol ... we-lpgcng/
Odtłuściłem też przewody i aut przestało szarpać na parę dni ale później problem wrócił więc podejrzewam że przewody powinny rozwiązać problem.
Wymieniłem świece na NGK 1477 i przerwa zmniejszona do 0,8. Natomiast zastanawiam się co sądzicie o świecach gazowych NGK. Czy był by to lepszy wybór?
http://www.ngk.de/pl/produkty-i-technol ... we-lpgcng/
Odtłuściłem też przewody i aut przestało szarpać na parę dni ale później problem wrócił więc podejrzewam że przewody powinny rozwiązać problem.
- Od: 7 gru 2014, 22:11
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6/2002/2.3 177KM
LPG – BRC Seqwent 24
Witam. Z doświadczenia polecam:
1. Sprawdzić/zapytać w sklepie motoryzacyjnym jakie świczki zaleca katalog do twojej Madziny lub ściągnąć Auto-Data / Manual i sprawdzić co fabryka napisała na tan temat, np. u mnie w 323 BA fabryka zaleca świczki z przerwą 1.0-1.1 mm ( DLA BENZYNY).
2. Ty jeździsz na gazociągu, ja również, dlatego jest to różnica również dla świeczek ponieważ gazik potrzebuje trochę mocniejszego zapłonu do wytworzenia odpowiedniej energii, jak to ująłeś w zamieszczonym linku, dlatego świczki będą musiały być troszkę insze, jak czytałem w temacie ujmę to ta Ngk 1.1mm dobrze jedzie na benzynce lecz dusi się na gazie, odpowiedź ? Denso 0.9mm jak porównałem obydwie świczki, mają inne końcówki, inaczej tworzą zapłon.
3. Sprawa z kablami jest przymusowa i jasna przy szarpance/niepłynnej jeździe, jak przemierzam forum bardzo wielu użytkowników dotyka problem z nimi.
4. A to ostatnia porada, ten problem co napisze dotyka mnie, sprawdź czy po przeczyszczeniu świeczek po jakimś czasie nie są one oblane olejem, ja mam u siebie zmarniałe uszczelki pod pokrywami zaworów i olej z silnika zalewa mi świczki, przez co na którymś cylindrze mogą być (Niedopały) paliwa, wniosek ?
Spadek mocy, niepłynna jazda, szarpanka.
Mam nadzieję ze pomogę i szerokich dróg
1. Sprawdzić/zapytać w sklepie motoryzacyjnym jakie świczki zaleca katalog do twojej Madziny lub ściągnąć Auto-Data / Manual i sprawdzić co fabryka napisała na tan temat, np. u mnie w 323 BA fabryka zaleca świczki z przerwą 1.0-1.1 mm ( DLA BENZYNY).
2. Ty jeździsz na gazociągu, ja również, dlatego jest to różnica również dla świeczek ponieważ gazik potrzebuje trochę mocniejszego zapłonu do wytworzenia odpowiedniej energii, jak to ująłeś w zamieszczonym linku, dlatego świczki będą musiały być troszkę insze, jak czytałem w temacie ujmę to ta Ngk 1.1mm dobrze jedzie na benzynce lecz dusi się na gazie, odpowiedź ? Denso 0.9mm jak porównałem obydwie świczki, mają inne końcówki, inaczej tworzą zapłon.
3. Sprawa z kablami jest przymusowa i jasna przy szarpance/niepłynnej jeździe, jak przemierzam forum bardzo wielu użytkowników dotyka problem z nimi.
4. A to ostatnia porada, ten problem co napisze dotyka mnie, sprawdź czy po przeczyszczeniu świeczek po jakimś czasie nie są one oblane olejem, ja mam u siebie zmarniałe uszczelki pod pokrywami zaworów i olej z silnika zalewa mi świczki, przez co na którymś cylindrze mogą być (Niedopały) paliwa, wniosek ?
Spadek mocy, niepłynna jazda, szarpanka.
Mam nadzieję ze pomogę i szerokich dróg
- Od: 2 lip 2014, 10:52
- Posty: 12
- Skąd: Koło Tarnobrzega
- Auto: 323F 2.0 v6 95'
dziki napisał(a):....., ja mam u siebie zmarniałe uszczelki pod pokrywami zaworów i olej z silnika zalewa mi świczki.....
Hmm, nie zebym sie czepial, ale widziales kiedys co jest pod pokrywa zaworow ?
CZy masz na mysli, ze olej wylewajac sie na zewnatrz dekla, wlewa sie do gniazda swieczek i je zalewa ?
Jesli gniazdo swiecy mialoby, az taki przedmuch, ze olej lałby sie tedy do glowicy, to walczylbys z zupelnie innymi problemami niz dobor wlasciwej swieczki.
A moze sa brudne gniazda swiecy i nie jestes ich w stanie dobrze dokrecic ?
Aktualnie jezdze klekotami, ale pierwszy samochod przerobilem na gaz w 1995 i mialem aut zasilanych LPG sztuk 6 ( 1xFSO1500,4x Audi, 1xFord), wiec troche doswiadczenia zebralem, wlacznie z samodzielnym montazem instalacji .
Moim zdaniem porzadna benzynowa wymieniana regularnie swieca, porzadne kable, regularna wymiana filtrow i to wystarczy.
Specjalne swiece dla LPG, zmiana przerwy itd. itp. nigdy nic nie poprawialo w moich autach, a wrecz odwrotnie.
Ostatnio edytowano 3 lut 2015, 20:38 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Ej spokojnie chcę tylko pomóc, napisałem co mi doskwiera, pomyślałem że kolegę też "Może" trapić takie coś więc pisze. Mam 2.0 KF i wiem co go boli, na zadane pytania nie odpowiadam bo zbyt retoryczne, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy
- Od: 2 lip 2014, 10:52
- Posty: 12
- Skąd: Koło Tarnobrzega
- Auto: 323F 2.0 v6 95'
Panowie, jeśli chcecie coś komentować to róbcie to tak, aby żadna ze stron nie miała powodów do nerwów, bo to zazwyczaj potem działa w dwie strony. Spuszczamy ciśnienie
-
makmarc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości