Szarpie na niskich obrotach

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez mariusz323wgr » 1 mar 2011, 00:55

Radex napisał(a):Kable Sentech nr 8488 105zł
Świece ngk BRK6E 35zł komplet, przerwa zmniejszona do 0,7mm!

coś czuję, że mnie też to czeka... dziś założona instalacja STAG4 i przejechane ponad 100 km z szarpaniem lekkim, ale szarpaniem przy przyspieszaniu i tak przy 2 tyś. obr. na każdym biegu przy jednostajnej jeździe. :(
na benzynie jest idealnie jak zawsze :)

P.S. gazownik mówił, że może być powietrza trochę w butli, ale to chyba nie od tego by było...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 18:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez gazparts » 1 mar 2011, 07:36

mariusz323wgr napisał(a):coś czuję, że mnie też to czeka... dziś założona instalacja STAG4 i przejechane ponad 100 km z szarpaniem lekkim, ale szarpaniem przy przyspieszaniu i tak przy 2 tyś. obr. na każdym biegu przy jednostajnej jeździe.

to nie od świec , a zubożenie mieszanki, czyli przejście chwilowe z sekwencji na półsekwencję, objawia się to tym ze jedziesz równo w okolicach 2-3 tys obr a auto przyśpiesza i delikatnie zwalnia, stag 4 nie radzi sobie z tym tematem musi być 300+.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez mariusz323wgr » 1 mar 2011, 10:11

@bananmin nie mów, że na tej instalacji nie da się tego ustawić...
P.s. myślę o wymianie świec i kabli gdyż Radex w swoim FSie ma tą samą instalkę i lata mu bardzo dobrze właśnie na tym zestawie od NGK :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 18:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez gazparts » 1 mar 2011, 14:35

jeśli masz poszarpywanie jak jedziesz równo auto delikatnie przyspiesza i zwalnia to to ani kable ani świece, i zacznij od regulacji instalacji
300+ ma więcej funkcji i można to dawkowanie sprecyzować, nie wiem jak u Radexa, ale jeśli mu na stagu 4 i valtekach chodzi super to może nie ma zubożenia, bo nie wszystkie FS czy FP mają tą dziwną fazę dawkowania paliwa.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez mariusz323wgr » 1 mar 2011, 16:08

byłem dzis w Energy Gaz...
sprawdzili i do cholery powiedzieli, że muszą wymienić jakiś "moduł sterujący" że zły wstawili nie do Mazdy.
I na tym nowym ma już chodzić idealnie, zobaczymy <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 18:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez gazparts » 1 mar 2011, 16:17

No czyli wymiana pewnie na 300+, i dobra regulacja i będzie git
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez mariusz323wgr » 1 mar 2011, 22:40

bananmin napisał(a):No czyli wymiana pewnie na 300+, i dobra regulacja i będzie git


nono miejmy nadzieję, że będzie już dobrze.. bo nerwy mnie dziś wzięły – no i szkoda mi Madzi oczywiście najbardziej :( [na zimnym włączył się od razu LPG, ale na szczęście silnik zgasł].
w czwartek się okaże co zdziałają magiki z Energy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 18:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez Crashu » 3 mar 2011, 09:12

Jednak trafić za 1 razem gazownika co wszystko zrobi od razu idealnie i nic nie spieprzy to mega szczęście;P Gazowników na rynku na pęczki, a warci uwagi to może z 10% tego.
Mazdy ogólnie nie należą do najłatwiejszych do zgazowania, ale dla chcącego (i zdolnego) nic trudnego;)
No to napisz jak tam po wymianie, trzymamy kciuki
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2010, 16:28
Posty: 41
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC 98'

Postprzez mariusz323wgr » 3 mar 2011, 18:25

lipnie a nawet bardzo..
wymienili co trzeba było, czyli moduł [komputer] regulacja była, no i byłoby OK gdyby nie to, że po 10 km zapaliła mi się kontrolka LAMBDA!!!
z powrotem na regulacje, zniknęła oczywiście, choć znowu się pojawiła po takim samym dystansie... Gaz wyregulowany nie idealnie, po hamowaniu przed światłami i zatrzymaniu auta obroty spadają bardzo nisko i odbijają do swej wartości +– 600/700 obr.

jutro mam z Panem gazownikiem jeździć z komputerem, bo powiedział, że Mazdy te modele, są bardzo trudne do regulacji i będzie jeszcze motania!

Szlag już mnie trafia na ten LPG, jakbym wiedział, że takie pajace będą w Warszawie z LPG to bym do Buska się udał to @bananmin'a. :)
więc jutro ciąg dalszy mojej historii...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 18:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez gazparts » 3 mar 2011, 21:40

rozumiem że masz staga 300+ teraz
ale jakie masz pozostałe podzespoły listwę wtryskiwaczy itd ?
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Crashu » 6 mar 2011, 08:38

Kolego Mariusz jakby co to polecę Ci mojego gazownika w Nadarzynie, jakby te spece nie dały rady. Pojechanie z kompem ok możliwe, że masz niekompletną mapę paliwa. Mazdy są trudne do zgazowania dla tych, którzy nie wiedzą jak je gazować, jak pisałem wcześniej dla chcącego i zdolnego nic trudnego.

Co do lambdy to sobie przeczytaj ten temat, jest wszystko opisane
Kontrolka Lambda świeci

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2010, 16:28
Posty: 41
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC 98'

Postprzez piasek2006 » 6 mar 2011, 12:40

no i jak zwykle problem ze zubożeniem o czym większość gazowników nie słyszała przynajmniej w mojej okolicy. Ja nie żałuję przejechanych 150 km do buska do BANANMINA przynajmniej mam spokojną głowę, i problemu nie ma żeby zerknął czy wszystko chodzi jak trzeba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:05
Posty: 45
Skąd: WZW i okolice
Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG

Postprzez mariusz323wgr » 13 mar 2011, 16:59

dzięki pomocy ogromnej @bananmina – [jeszcze raz wielkie dzięki za profesjonalną pomoc i rady] sytuacja z moim LPG w Maździe 626 poszła dalej.

do wymiany są świece i prawdopodobnie kable
w grę wchodzą też wtryskiwacze, które obecnie są na listwie jednej [Magic], a wg @bananmina powinny być pojedynczo [Hany] i do tego bliżej umieszczone...

Obecnie na wyższych obr. jest bardzo dobrze, tylko na niższych są tyrpie widocznie z wywalania świecy.

P.S. Enery Gaz Polska nie polecam już teraz – odwalili fuszerkę i tyle, a ja mam tylko i wyłącznie do siebie pretensję, że od razu do Buska się nie udałem... <glupek2>

pozdr. Mariusz :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 18:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez noxes » 13 mar 2011, 20:58

Heh mi też bananmin pomógł i to na odległość :) Teraz zbieram pieniądze na wtryskiwacze bo na tych waltekach ych nie jazda.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mariusz323wgr » 16 mar 2011, 23:38

mariusz323wgr napisał(a):dzięki pomocy ogromnej @bananmina...


w końcu jest OK! :D

Warto było jechać te 200 km w jedną stronę żeby wracać już ustawionym na fest autem. Ale jak powiedział, sam @bananmin Mazda 626 to bardzo trudne auto do ustawienia na LPG... dobre 3h jazdy i około 100 km przejechane z ustawianiem] same mówią za siebie.

Udało się Maździna nie spada z obrotów, twardo trzyma się 640/620 obr. na jałowym no i ładnie, precyzyjnie przyspiesza [co najważniejsze płynnie].
Była zamiana listwy Magików na pojedyncze, no i wyrównanie długości wężyków.

Jak ktoś chce tą Mazdę gazować, to tylko u @bananmina! – fachowość, znajomość tematu no i chęci dla rozwiązania problemów z autem, które po próbach zamieniają się w czyny, a to wszystko w miejscowości Młyny... ;)

pozdrawiam, Mariusz.

P.S. Energy Gaz w Warszawie odradzam i przestrzegam, nie znają się na instalacjach i tyle!!! <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 18:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez Lowiec » 26 mar 2011, 00:56

Po odebraniu z warsztatu wymieniłem świece tym razem na Denso i "przyśpieszyłem" zapłon – przekręciłem aparatem zgodnie ze wskazówkami zegara o jakieś 3mm od poprzedniego stanu. Efekt? Auto mniej pali i ciągnie bez szarpania od samego dołu – od np 1500obr /min na 5 biegu! Wymieniłem jeszcze filtr powietrza na knecht ale wątpię by on miał wpływ na zanik szarpania. Póki co od ok 1500km szarpanie nie powraca.
cholera nie w tym temacie napisałem:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Radex » 4 kwi 2011, 19:41

bananmin napisał(a):nie wiem jak u Radexa, ale jeśli mu na stagu 4 i valtekach chodzi super to może nie ma zubożenia,
noo mi dwa razy podnosił dawkę lpg żeby nawet na włączonej klimie nie szarpał <czarodziej>

gaz gazem ale auto ma jechać!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez artmaks » 13 kwi 2011, 15:00

bananmina

a czy nowy stag 4_ nie ma juz funkcji zubozania mazdy ?
gdzies wyczytalme ze ponoc tak..... ?

Radex nie szkoda Ci paliwa ze tak chcialme sobie podniesc dawke ?:–) ile % wiecej lpg pali Ci niz benzyny ? z czystej ciekawosci pytam ;–)
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2011, 14:55
Posty: 56
Auto: mazda 323 BJ 1.5

Postprzez gazparts » 13 kwi 2011, 18:04

artmaks napisał(a):bananmina

a czy nowy stag 4_ nie ma juz funkcji zubozania mazdy ?
gdzies wyczytalme ze ponoc tak..... ?

tak doszły w nowym sofcie funkcje
zubożenie mazda
zrzucanie ciśnienia na cut-off ie
odchyłka po temperaturze,
korekta od obrotów ( mapa3d )
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez rumunn95 » 13 kwi 2011, 19:53

znaczy ze jest aktualizacja czy trzeba kupic nowy sterownik?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG