Szarpie na niskich obrotach

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez radoo » 26 wrz 2010, 20:50

Witam,

Poczytałem trochę o wpływie świec i przewodów WN na szarpanie samochodem, ale wydaje mi się, że to może być ciut inny problem u mnie.

Jeśli jadąc na benzynie przy niskich obrotach, dopiero startując wciskam do dechy dwójkę to moja GF 2.0 115KM ładnie płynnie rwie do przodu, ale jeśli zrobię to samo już na gazie to ostro szarpie (po depnięciu do dechy), podobnie jest po depnięciu do dechy na niższych obrotach przy kolejnych wyższych biegach aż do 5ki włącznie – a na benzynie wolno bo wolno ale z piątki płynnie przyspiesza..

Czy ten problem to też podpada pod świece albo przewody?

I tak jutro idę do gazowników bo instalacja dopiero 1000 km przejechała, więc i tak konieczny jest obowiązkowy przegląd i regulacja, zobaczymy co powiedzą.
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 00:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez Radex » 26 wrz 2010, 21:20

z tego co slyszalem to problem na lpg moze wystepowac taki dlatego ze świece ktore masz w silniku przeznaczone sa do benzyny.
na lpg powinny byc chyba inne przerwy, ale auto jest zrobione pod benzyne wiec zmienic ich nie mozna, pozostaje chyba jedynie regulacja sekwencji
tym bardziej ze dopiero co zalozyles lpg.
na razie sie nie przejmuj, jeszcze Ci podreguluje gazownik wszystko. instalacja musi sie ulozyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez radoo » 26 wrz 2010, 21:32

Radex napisał(a):na razie sie nie przejmuj, jeszcze Ci podreguluje gazownik wszystko. instalacja musi sie ulozyc.
oby :) dziękuję :) zobaczymy jak będzie po regulacji..
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 00:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez Radex » 27 wrz 2010, 07:47

na pewno Ci to zrobi ale niech podniesie dawke gazu, tym bardziej przy tej pojemności nie ma go co tłamsić, a spalanie wieksze o troszke nie powinno byc argumentem przeciw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Grzyby » 27 wrz 2010, 08:07

Ktoś zamknął dział LPG?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez radoo » 27 wrz 2010, 08:33

Grzyby napisał(a):Ktoś zamknął dział LPG?
właśnie uświadomiłem sobie istnienie takiego działu. Najmocniej przepraszam i proszę o przeniesienie + usunięcie tego wpisu. Z góry dziękuję..
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 00:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez Steve » 27 wrz 2010, 09:12

To raczej kwestia dawki LPG. Czasami chlopcy oszczedzaja na parowniku i innym osprzecie, ktory jest za maly w stosunku do pojemnosci silnika.
Jaki typ instalki LPG ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez radoo » 27 wrz 2010, 14:53

Typ instalacji STAG 300 Plus
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 00:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez Steve » 28 wrz 2010, 10:51

radoo napisał(a):STAG 300 Plus

Sprawdz wszystkie elementy (google.com) po ich numerkach, czy pasuja do mocy i pojemnosci silnika.
Jesli dawka gazu jest ok, to wyglada na brak powietrza. Sprawdzales filtr ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Kornacki » 28 wrz 2010, 13:41

u mnie też tak było, także po wymianie świec.Na benzynie ok,a na gazie szarpało w trakcie przyspieszania.Wymieniłem przewody WN na SENTECH do Lpg i jak ręką odjął.Też myślałem,że gazownik coś spierdzielił.
Kornacki
 

Postprzez radoo » 28 wrz 2010, 15:50

byłem u gazownika na pierwszym przeglądzie, wszystko wyregulował, dodał trochę więcej gazu na niższych biegach/obrotach ale wyjechałem z garażu i dalej to samo... wziąłem go do auta – przejechał się i mówi że jak wymienię świece to będzie dobrze :) kupiłem dziś świece – NGK platynowe – jutro wymienię i zobaczymy jak będzie... tak się po cichu spodziewam, że pewnie jeszcze kable WN będą do wymiany.. ale zobaczymy :)
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 00:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez radoo » 28 wrz 2010, 15:53

Kornacki napisał(a):Wymieniłem przewody WN na SENTECH do Lpg i jak ręką odjął.Też myślałem,że gazownik coś spierdzielił.
a są jakieś przewody lepsze do gazu? Czy po prostu Sentech dobrze z gazem działa? Ile zapłaciłeś?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 00:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez siegu » 28 wrz 2010, 17:44

>>> LPG
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 17:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Steve » 29 wrz 2010, 09:40

radoo napisał(a):
Kornacki napisał(a):Wymieniłem przewody WN na SENTECH do Lpg i jak ręką odjął.Też myślałem,że gazownik coś spierdzielił.
a są jakieś przewody lepsze do gazu? Czy po prostu Sentech dobrze z gazem działa? Ile zapłaciłeś?

Zanim wezmiesz sie za wymiane odpal auto po ciemku i podnies maske – zly przewod, bedzie swiecil, jak neonowka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez marmarek » 29 wrz 2010, 17:51

kolego jaki masz reduktor ?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 08:07
Posty: 105

Postprzez gazparts » 29 wrz 2010, 19:31

a ta twoja mazda 626 to jest po lifcie czy przed liftem ?
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez radoo » 30 wrz 2010, 11:16

Mazda jest rocznik 1998 z listopada, ale zarejestrowana dopiero w lutym 99r. więc chyba przed FL
Co do reduktora to nie bardzo przyznam się znam.. ale.. patrząc na wyciąg z homologacji to jest:

Reduktor ZAVOLI

Jutro – za nim zabiorę się za kable – jadę zostawić auto do gazownika, mówił, że wszystko przejrzy i pojeździ z komputerem i posprawdza.

Wczoraj wymieniłem świece na zalecane platynówki NGK – po dużych rabatach w hurtowni motoryzacyjnej 43 zł za sztukę.. i nic.. szarpie bez zmian :/ mogłem świec nie zmieniać, ale pocieszam się chociaż tym, że mam już wymienione :)
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 00:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez Steve » 30 wrz 2010, 11:44

radoo napisał(a):Reduktor ZAVOLI

Tylko jaki ZAVOLI ?
To tak jak bys napisal : Mam mazde. <nie>
Ale ktora Mazde ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez radoo » 30 wrz 2010, 11:52

kurczaki... a jak to sprawdzić jaki ZAVOLI? Przepraszam, ale naprawdę się nie znam ... liczę na wyrozumiałoć...

Dodam jeszcze może w celu wyjaśnienia, że te szarpania na gazie to występują:

1. wyłącznie na gazie
2. wyłącznie przy przyspieszaniu
3. wyłącznie na obrotach poniżej 1500.
4. wyłącznie gdy wrzucę bieg "niższy niż powinien być do konkretnych obrotów"

Po za tymi przypadkami autko zarówno na benzynie jak i na gazie przyspiesza bez zarzutu, bez najmniejszego szarpnięcia. Żadne krztuszenie się, czy szarpanie nie występuje na wyższych obrotach :)
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 00:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez marmarek » 30 wrz 2010, 14:58

mapy zle ustawione to mi przychodzi na pierwszy pomysl z toich opisow.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 08:07
Posty: 105

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG