Mazda3 1.6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje
instalacja stag premium potem lpgtech ustawiane obie po korektach przejechane na lpg ponad 60 lubryfikacja była na początku ale tylko zalepia kolektor serwis odradzał i miał racje niestety nic to jak to się mowi Polak madry po szkodzie
Witam,
Nie mogłem nigdzie znaleźć podobnego wątku dlatego założyłem nowy temat.
Chciałem się dowiedzieć, czy da sie zainstalować do Mazdy 3 BL 1.6 105KM z 2009 roku instalacje gazową?
Czy ten silnik dobrze znosi gaz? Czy ktoś już to zrobił, czy to sie opłaca?
Pozdrawiam Pan Stasio
Nie mogłem nigdzie znaleźć podobnego wątku dlatego założyłem nowy temat.
Chciałem się dowiedzieć, czy da sie zainstalować do Mazdy 3 BL 1.6 105KM z 2009 roku instalacje gazową?
Czy ten silnik dobrze znosi gaz? Czy ktoś już to zrobił, czy to sie opłaca?
Pozdrawiam Pan Stasio
-
Pan Stasio
Ja bym na twoim miejscu udal sie do gazownika co spier.... ta instalacje. Ja juz mam ponad 50tys. przejechane i nic sie nie dzieje. Po pierwsze KUMATY gazownik ktory dobrze wystroi instalke plus podzespoly na dobrym poziomie. Ale tak to jest jak kazdy chce jak najtaniej i jak najszybciej. Potem widac skutki.
Witam,
Tematów tego typu przeglądnąłem już kilka na forum, jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na te pytania, które nurtują mnie najbardziej. Jestem użytkownikiem Mazdy 3 1.6Pb Z6 z 2008r. Autko ma przejechane 116 tys. km. Rocznie przejeżdżam ok. 30tys. km. Planuję montaż instalacji gazowej i mam następujące pytania:
1) Co sądzicie o instalacji gazowej do mojej Mazdy? Czy to dobry pomysł? Te silniki w Maździe to podobno konstrukcja Forda (różnica w rozrządzie) i nie najlepiej znoszą one gaz. Objawia się to podobno tym, że co 40 tys. km trzeba regulować zawory, które są na płytkach. Zaworów jest 16, koszt za sztukę to 80 złotych, co daje 1280 zł bez robocizny. Co się stanie, jeżeli nie będę regulował zaworów?
2) Gazownik polecany przez znajomych zaproponował mi następującą konfigurację: sterownik Zenit Pro, wtryskiwacze Hana, reduktor Zavoli, lubryfikacja. Koszt 2800 zł. Od razu zaznaczam, że z lubryfikacji zrezygnuję, bo czytając opinie na forum stwierdzam, że to nic nie daje, a generuje dodatkowe koszty (czyli koszt instalacji -150zł).
3) Gazownik wymieniony powyżej zaoferował mi coś, co nazywa się "lubryfikacja elektroniczna". Koszt 450 zł. Takie rozwiązanie "coś" podobno już daje, ale czy jest na forum osoba, która może zająć stanowisko w tym temacie?
4) Jak się ma sterownik Zenit Pro do Stag'a 300 polecanego na forum? Jest on przynajmniej takiej samej klasy?
5) Czy ktoś z forumowiczów zrobił na gazie >100 tys. km? Jeżeli tak, to czy wykonywana była "kalibracja zaworów"? Jak sprawuje się auto?
6) Czy może ma ktoś dobrego, sprawdzonego instalatora z woj. Śląskiego lub Małopolskiego? Potrzebuję osoby pewnej, "Andrzeja Miciałkiewicza" wśród instalatorów, kogoś, komu można bezpiecznie powierzyć samochód bez obawy, że wszystko będzie później spartaczone.
7) Jeszcze jedno trochę bardziej ogólne pytanie: wyGooglowałem, że instalacje gazowe 4 generacji, to inaczej instalacje sekwencyjne i że podobno tylko takie należy do Mazdy montować (to znowu opinia znajomych). Czy to faktycznie prawda? Jest coś lepszego niż ta 4 generacja instalacji?
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi, opinie i komentarze. Wybaczcie ilość pytań, ale nie chcę zaniedbać tego tematu, żeby nie wpakować się w koszty.
Pozdrawiam,
Krzysiek.
Tematów tego typu przeglądnąłem już kilka na forum, jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na te pytania, które nurtują mnie najbardziej. Jestem użytkownikiem Mazdy 3 1.6Pb Z6 z 2008r. Autko ma przejechane 116 tys. km. Rocznie przejeżdżam ok. 30tys. km. Planuję montaż instalacji gazowej i mam następujące pytania:
1) Co sądzicie o instalacji gazowej do mojej Mazdy? Czy to dobry pomysł? Te silniki w Maździe to podobno konstrukcja Forda (różnica w rozrządzie) i nie najlepiej znoszą one gaz. Objawia się to podobno tym, że co 40 tys. km trzeba regulować zawory, które są na płytkach. Zaworów jest 16, koszt za sztukę to 80 złotych, co daje 1280 zł bez robocizny. Co się stanie, jeżeli nie będę regulował zaworów?
2) Gazownik polecany przez znajomych zaproponował mi następującą konfigurację: sterownik Zenit Pro, wtryskiwacze Hana, reduktor Zavoli, lubryfikacja. Koszt 2800 zł. Od razu zaznaczam, że z lubryfikacji zrezygnuję, bo czytając opinie na forum stwierdzam, że to nic nie daje, a generuje dodatkowe koszty (czyli koszt instalacji -150zł).
3) Gazownik wymieniony powyżej zaoferował mi coś, co nazywa się "lubryfikacja elektroniczna". Koszt 450 zł. Takie rozwiązanie "coś" podobno już daje, ale czy jest na forum osoba, która może zająć stanowisko w tym temacie?
4) Jak się ma sterownik Zenit Pro do Stag'a 300 polecanego na forum? Jest on przynajmniej takiej samej klasy?
5) Czy ktoś z forumowiczów zrobił na gazie >100 tys. km? Jeżeli tak, to czy wykonywana była "kalibracja zaworów"? Jak sprawuje się auto?
6) Czy może ma ktoś dobrego, sprawdzonego instalatora z woj. Śląskiego lub Małopolskiego? Potrzebuję osoby pewnej, "Andrzeja Miciałkiewicza" wśród instalatorów, kogoś, komu można bezpiecznie powierzyć samochód bez obawy, że wszystko będzie później spartaczone.
7) Jeszcze jedno trochę bardziej ogólne pytanie: wyGooglowałem, że instalacje gazowe 4 generacji, to inaczej instalacje sekwencyjne i że podobno tylko takie należy do Mazdy montować (to znowu opinia znajomych). Czy to faktycznie prawda? Jest coś lepszego niż ta 4 generacja instalacji?
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi, opinie i komentarze. Wybaczcie ilość pytań, ale nie chcę zaniedbać tego tematu, żeby nie wpakować się w koszty.
Pozdrawiam,
Krzysiek.
1. Warto sprawdzac co 40000 ale przy prawidlowej regulacji i porzadnych gratach nie kazde sprawdzenie bedzie konczyc sie regulacja.
2. Lubra jak wiadomo nie potrzebna i nic nie daje.
3. To prawie taki sa syf jak zwykla tylko zamiast kraniku jest elektronika.
4. Zenit jest porownywalny ze stagami, a w wersji obd ze stagiem premium.
5. Na to pytanie moge odpowiedziec ze swoja BA zrobilem pona 100 tysiecy na gazie a regulacje luzow tez mam plytkowa i jest ok.
6. Na slasku uderz do zakladu DAVANTI.
7. Sa instalacje 5gen/6gen (wtrysk ciekly) ale koszta kosmiczne i bardzo malo popularne w pl.
2. Lubra jak wiadomo nie potrzebna i nic nie daje.
3. To prawie taki sa syf jak zwykla tylko zamiast kraniku jest elektronika.
4. Zenit jest porownywalny ze stagami, a w wersji obd ze stagiem premium.
5. Na to pytanie moge odpowiedziec ze swoja BA zrobilem pona 100 tysiecy na gazie a regulacje luzow tez mam plytkowa i jest ok.
6. Na slasku uderz do zakladu DAVANTI.
7. Sa instalacje 5gen/6gen (wtrysk ciekly) ale koszta kosmiczne i bardzo malo popularne w pl.
-
Przemek323c
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, dało mi to dużo do myślenia!
Mam tylko jeszcze jedno pytanie w kwestii sterownika. Piszesz:
Czy ten Zenit Pro to jest wersja z OBD? A jeżeli bez OBD to czy sprawuje się równie dobrze bez komunikacji?
Mam tylko jeszcze jedno pytanie w kwestii sterownika. Piszesz:
Przemek323c napisał(a):4. Zenit jest porownywalny ze stagami, a w wersji obd ze stagiem premium.
Czy ten Zenit Pro to jest wersja z OBD? A jeżeli bez OBD to czy sprawuje się równie dobrze bez komunikacji?
Wszystko zalezy od tego jak gaziarz tego uzyje, niestety wielu zalacza obd i mysli ze cuda sie stana a instalacja wystroi sie sama.
-
Przemek323c
Dzięki jeszcze raz!
Powiedz mi proszę jeszcze jedno: dzwoniłem do zakładu Davanti w Katowicach. To jacyś sprawdzeni ludzie? Po opiniach znalezionych na internecie widać, że pracują dobrze, choć kilka niejasnych sytuacji też się przewija.
Propozycja z firmy Davanti:
– STAG 300 Premium (OBD)
– Wtryski Hana
– Reduktor STAG
Cena: 3100zł
Czas montażu: 1,5 dnia
Powiedz mi proszę jeszcze jedno: dzwoniłem do zakładu Davanti w Katowicach. To jacyś sprawdzeni ludzie? Po opiniach znalezionych na internecie widać, że pracują dobrze, choć kilka niejasnych sytuacji też się przewija.
Propozycja z firmy Davanti:
– STAG 300 Premium (OBD)
– Wtryski Hana
– Reduktor STAG
Cena: 3100zł
Czas montażu: 1,5 dnia
Przemek323c napisał(a):Chlopaki najtansi nie sa ale masz pewnosc ze wszystko bedzie jak trzeba.
Właśnie o to mi chodzi! Nie chcę, żeby ktoś spaprał sprawę. Mogę wiedzieć skąd Twoje doświadczenia z tą firmą? Dęblin (z lokalizacji) nie jest zbyt blisko Katowic .
Davanti wrzuca duzo do galerii na lpgforum, jest polecanym instalatorem, robia tez sporo samochodow a po zdjeciach i wypowiedziach klientow oraz samego wlasciciela widac ze ma leb do samochodow i gazu. Sam z reszta zasiegalem porady nieraz. Ja ze swojej strony moge powiedziec ze widzialem kilka aut robionych przez zaklad davanti i nie ma sie czego doczepic ani w kwestii doboru gratow, ani montazu, ani strojenia. Samo to ze montuja 1,5 dnia swiadczy o dokladnosci bo sa tez zaklady ktore montuja a wlasciwie wrzucaja pod maske byle szybciej 6 godzin.
AUTO-BOX w Gliwicach ul. Dworcowa 60, GZW Wolności 38 42-674 Zbrosławice, Gazmobil Tychy. Akurat na slasku chyba najlatwiej o dobrego gaziarza.
AUTO-BOX w Gliwicach ul. Dworcowa 60, GZW Wolności 38 42-674 Zbrosławice, Gazmobil Tychy. Akurat na slasku chyba najlatwiej o dobrego gaziarza.
-
Przemek323c
Super! Wielkie dzięki! Wyczerpałeś temat
Nie traktuj mojej opini jako jakas wyrocznie bo mozesz sie spotkac z zupelnie odmiennymi zdaniami niz moje Podpytaj tez w innych miejscach i wybierz to co twoim zdaniem bedzie ok.
-
Przemek323c
Jestam nowym użytkownikiem Mazdy 3 i świeżo po zagazowaniu autka, natomiast jestem ciekaw opini mojej instalacji u bardziej doświadczonych kolegów
przystałem na to co zaproponował mi gazownik, bo ze mnie żaden fachowiec
elektronika- Stag4
wtryskiwacz- Barrcuda
reduktor- KME
wielozawór- tomasetto
cena kompletu z montażem 2100
przystałem na to co zaproponował mi gazownik, bo ze mnie żaden fachowiec
elektronika- Stag4
wtryskiwacz- Barrcuda
reduktor- KME
wielozawór- tomasetto
cena kompletu z montażem 2100
- Od: 26 sie 2013, 15:29
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 Sport Top
2005r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość