Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez lukasrap » 13 lis 2017, 09:35

No i jak zapowiadalem tak zrobilem, gaz zalozony. Cena 2650 zł z wlewem przy wlewie i butlą w kole 52.5 l (do tankowania 42l). Pierwsze 100 km w miescie spalanie 12.5 l, a na trasie rowno 10 l (na baku 427 km) przy predkosci 140-160km/h. Pierwsza dluzsza trasa 1500 km zrobiona i smiga az milo.
22.jpg


Pięknie wkomponowany przełącznik :)
11.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez NocnyTygrys » 24 lis 2017, 08:46

Moim zdaniem lepiej poprosić o jakąś fachową poradę. W ten sposób minimalizujemy możliwość błędu. Co więcej – taka porada raczej nie powinna być płatna.
NocnyTygrys
 

Postprzez WisniaUs » 23 gru 2017, 15:16

Witam Koledzy,jako że moja M6 śmiga juz od 2011 roku na LPG od Bananmina w Busku i zrobila ponad 120 000km to zostały profilaktycznie wymienione wtryski LPG z Hana Zielonych na Barracudy.Wymiana lekko odczówalna na plus.Oraz aby być na czasie to tez podmienilem przełacznik LPG/Pb na taki sam jak u kolegi wyżej. <spoko> Zero problemów od zawsze,autko ma sie rewelacyjnie.Pozdrawiam <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez piolsm » 13 sty 2018, 21:49

Warto jechać do dobrego gazownika żeby zweryfikować co się dzieje.

Jeżeli problemy występują na Lpg i Pb w takim samym stropniu to gaz winien nie jest ale wizyta u gazownika nie zaszkodzi oczywiście dobrego.

Swoją GH 147KM zrobiłem na Lpg prawie 100kkm i nie było żadnych problemów. Lubryfikacja to zbędny dodatek promowany przez pseudo fachowców niepotrafiących ustawić instalacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 00:43
Posty: 126 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez 19maniek87 » 14 lip 2018, 13:29

Witam. Panowie tak troszkę odświeżająco jak się wam spisuje LPG w silnikach DISI głownie chodzi mi M6 II 2.0 DISI
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 09:48
Posty: 2
Auto: Mazda 6 Kombii 2.0 PB 2010

Postprzez aslan87 » 16 sty 2019, 10:52

Moja M6 2.5 MZR z 2008 ma taki zestaw:

1) Parownik/reduktor – HL Propan Magic III
2) Zawór odcinający – Tomasetto EGV01
3) Zbiornik – Stakator poj. 55l, śr. 630
4) Wielozawór – Tomasetto TOR 220/225 B/W
5) Obudowa wielozaworu – Stako
6) Przewody elektryczne – Fagumit
7) Jednostka sterująca – AG Centrum Bluebox Rev-4
8) Wtryskiwacze – Hercules GISM-I1000
9) Zespół filtra gazu – AG Centrum F-1 Twister

Przejechane niemal 20 tys. km bez żadnego problemu. Nie czuć jakiegokolwiek ubytku mocy. Spalanie na poziomie 10.5 litra/100 km.
Obecnie Mazda ma przejechane niemal 210 tys. km i przymierzam się do sprawdzenia luzów zaworowych bo raczej nikt przede mną tego nie sprawdzał a ja sam już prawie 60 tys. zrobiłem.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2017, 08:38
Posty: 2
Auto: Mazda 6 GH kombi, 2.5 MZR benzyna, rok produkcji 2008

Postprzez dzi0bas » 29 sie 2019, 08:32

Witam.
Noszę się z zamiarem instalacji LPG.
Mazda 6 2007 147km.
Polecono mi 2 konfiguracje, DC auto Żabia Wola
Załączniki
Screenshot_20190829_092243_com.android.chrome.jpg
Wycena
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2018, 19:28
Posty: 5

Postprzez alk80 » 31 sie 2019, 07:59

jeśli chcesz mieć zamontowane jak w tej galerii to bierz barracudy,
zapytaj czy zdejmują kolektor do wiercenia i gdzie wiercą otwory pod wkrętki

https://m.facebook.com/pg/SilesiaCarsLP ... e_internal
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez dzi0bas » 31 sie 2019, 20:58

Kolektor zdejmowany.
Strojenie na trasie ObD/AFR.
A gdzie maja byc otwory?
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2018, 19:28
Posty: 5

Postprzez alk80 » 1 wrz 2019, 08:14

najlepiej w głowicy, żeby były blisko wtryskiwaczy PB
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Bigbluee » 2 wrz 2019, 18:47

alk80 napisał(a):najlepiej w głowicy, żeby były blisko wtryskiwaczy PB

Akurat w tym silniku nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Nie ma żadnych strat. Kwestia wystrojenia, z resztą tak samo jak we wkrętkach w głowicę. Byle tylko wężyki od wkrętek do wtryskiwaczy nie miały kilometra bo to dopiero może wpłynąć negatywnie na pracę instalacji. Kolektor jest z przodu i można wiercić w kolektorze. Bedzie działać identycznie jak przy wkrętkach w głowicę.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez isztwan22 » 20 lut 2020, 21:48

dzi0bas napisał(a):Witam.
Noszę się z zamiarem instalacji LPG.
Mazda 6 2007 147km.
Polecono mi 2 konfiguracje, DC auto Żabia Wola
[quote="dzi0bas"]

Kolego dzi0bas założyłeś moż którąś z tych instalacji? Sam zastanawiam się nad zalozeniem LPG w tym warsztacie i chciałbym poznać opinie :)
Początkujący
 
Od: 20 lut 2020, 20:50
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GY 141 KM
2.0 Pb 2003

Postprzez Maciek90 » 16 mar 2020, 14:14

Witam wszystkich.
Na środę jestem umówiony na instalację LPG w mojej M6 2.0. Podczas rozmowy gazownik zaproponował mi ustawienie dodatkowego dotrysku benzyny na zawory w celu ochrony ich przed wypaleniem. Nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałem, ma to zużywać między 0,5 a 0,75 l./100 km benzyny i włączać się po osiągnięciu przez silnik 2500 obr/min. Czy słyszeliście o czymś takim, a może ktoś z was używa takiego rozwiązania? Czy jest to gra warta świeczki?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 18:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez alk80 » 16 mar 2020, 14:22

lepiej niech gazownik dobrze wystroi instalację po afr albo przynajmniej na korekty paliwowe,
wtedy będziesz miał mieszankę taką jak trzeba i żadne dotryski czy lubryfikacje nie będą potrzebne,
jeśli monter chce ci montować sterownik lpg z możliwością podłączenia pod obd to nie daj sobie wcisnąć że sterownik lpg musi być podłączony przez obd do sterownika silnika,
to ograniczy ci ewentualny podgląd korekt paliwowych i ocenę czy instalacja działa poprawnie a sterownik silnika nie musi kombinować z dawką paliwa
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez gt10r5 » 17 mar 2020, 22:54

alk80 napisał(a):ograniczy ci ewentualny podgląd korekt paliwowych

Niekoniecznie.

Ogólnie co do dotrysku – jeżeli będziesz regularnie sprawdzać luz zaworowy co 40kkm to dotrysk jest zbędny, jednakże warto włączyć ale to powyżej 4500 obr a nie 2500. Tak czy siak na ogól ustawia się tak, że spali kieliszek benzyny a nie baniak ;)

DC Auto mogę polecić :) będziesz zadowolony.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 307 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 17 mar 2020, 23:12

warto włączyć ale to powyżej 4500 obr

dlaczego? Po co? dla lepszego samopoczucia?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3142 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gt10r5 » 18 mar 2020, 08:56

By obniżyć egt.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 307 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 18 mar 2020, 09:23

W jaki sposób sprawdzisz egt w autach które nie są wyposarzone w sondy?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3142 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Mr_Bartek » 18 mar 2020, 09:45

U mnie jest dotrysk benzyny powyżej 4 lub 4.5k, a strojone było przy użyciu zewnętrznej sondy szerokopasmowej.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez alk80 » 19 mar 2020, 17:50

gt10r5 napisał(a):By obniżyć egt.

przecież da się wystroić instalację tak żeby egt było ok,
tylko trzeba chcieć, mieć cierpliwość, wiedzę,
można też pójść na skróty i włączyć dotrysk,
no ale co komu pasuje, jeden montuje lpg po to by jeździć tylko na tym paliwie, inny jako dodatek obniżający koszty
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG