Cena instalacji gazowej i lubryfikacja

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez qweerty » 27 lip 2012, 17:39

Witam, zamierzam we wtorek zainstalowac instalacje gazowa Stag 300, reduktor Zavoli, wtryski Hana, cena 2800zl, czy to dobra cena? Czy konieczna jest lubryfikacja ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 20:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez kamilofone » 29 lip 2012, 00:11

Sam ostatnio montowałem identyczny zestaw jak ten który planujesz do swojego autka !
Mi ostatecznie udało się zamknąć w 2600zł w Mazdzie 3 z silnikiem 2.0 150KM i nie zdecydowałem się na "magiczny" lubryfikator. Choć mam przejechane ok. 1500km instalacja sprawuje się bez zarzutu ;–)
Spalanie w granicach 10L gazu w przypadku sporego silnika uważam za bardzo atrakcyjne więc nie pozostaje mi jak tylko polecić ten zestaw i darować sobie gadżet jakim jest wspomniany lubryfikator !
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2012, 22:21
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 Top Sport

Postprzez grzegorz176 » 17 sie 2012, 10:46

Ja w swojej M6 mam lubryfikację, ale nie jestem w stanie powiedzieć, czy coś ona daje. Opinię może wyrazić tylko mechanik, który ma doświadczenie w pracy z silnikami pracującymi na LPG z i bez lubryfikacji. Z tego co się orientuję, to dośc istotną kwestią jest to jak jest lubryfikacja podłaczona. Czy jest jedno wejście do kolektora, czy wejść jest tyle na ile silnik ma cylindrów (do każdej części kolektora osobno). Przy pierwszym rozwiązaniu jest ryzyko, że olej będzie podawany na cylindry nierówno, a nawet nie wszystkie mogą być smarowane. Ja nie byłem i nie jestem do lubryfikacji przekonany. W warsztacie, w którym mi montowano gaz nalegano na nią do mojego silnika (jako "fordowskiego"), a że wcześniej jak uzgadniałem cenę, to nie było mowy o lubryfikacji, a okazało się, że i tak jest ona zawarta w cenie, to nie protestowałem. Dodatkowo działa to na zasadzie "zasysania" oleju do kolektora, wygląda to jak kroplówka z regulacją ilości oleju, więc mozna zakręcić "kurek" i nie korzystać z tego, jak np. nie będzie pieniędzy na uzupełnienie oleju <glupek2> .
Ja za swoją instalkę, w marcu 2011 r dałem 3150 PLN.
"Nie czas żałować róż, gdy płoną lasy..."
Początkujący
 
Od: 17 sie 2012, 09:20
Posty: 5
Skąd: Zachodniopomorskie, PL
Auto: Mazda 3 BN SD 2017 2.0 AT 120KM Soul Red, SkyPassion;
M6 1.8l 120 KM 2004 Hatchback
LPG BRC Sequent 24

Postprzez Przemek323c » 17 sie 2012, 10:48

Lubra to cuda i bajki. Wystroj porzadnie instalacje najlepiej na korekty z OBD i AFR (kumaty gaziarz bedzie wiedzial o co chodzi) a na pewno nie bedzie potrzebna.
Przemek323c
 

Postprzez dajanek33 » 21 lip 2017, 09:42

u mnie zrobiona instalacja za 2400zł, zalezy od mechanika i samochodu
Początkujący
 
Od: 14 cze 2017, 10:35
Posty: 3
Skąd: Kraków

Postprzez lucxxx » 28 lip 2017, 10:02

złoty szpadel dla ciebie za odkopanie tematu sprzed 5 lat.
Ciekawe co masz założone za 2400 PLN bo to atrakcyjna cena i obawiam się że dodatkowe atrakcje mogą być również w nią wliczone ;)
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 11:20
Posty: 162 (11/8)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez makmarc » 30 lip 2017, 22:33

To jesteś w błędzie, a pro po Staga, Ci, którzy zakładają to w naszym regionie liczą za to 2100-2200, bo to najtańsza instalacja na rynku. Kwota rzędu 2400-2600 to elektronika AEB, barracudy, zavoli, sportowe tankowanie itp.
Obrazek
Can I help you :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 lip 2008, 19:00
Posty: 3206 (43/55)
Skąd: Łomża
Auto: Actual car:
Mazda6 GL 2.5 "17 SkyPassion
Mazda3 BL '09

Previous cars:
Toyota Corolla FL '01
Opel Vectra B '98
Honda Civic VI '97
Opel Astra II DTI '00
Seat Toledo II ARL '99
Renault Laguna IIFL '06
BMW E39 530D '00
Mercedes C W203 '00
Opel Astra II OPC '01
Toyota Avensis T25 '04
Honda Civic Type-S '04
Mazda6 GG US '06
Toyota Avensis T27 '10
Mazda6 GH Sport '10

Postprzez Sigg » 31 lip 2017, 08:26

cena okej, lubre odpuść sobie, i znajdź na lpg forum ogarniętego fachowca od lpg w twoich okolicach.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2016, 15:03
Posty: 21 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 + LPG

Postprzez Taco » 11 sie 2017, 21:04

makmarc napisał(a):Ci, którzy zakładają to w naszym regionie liczą za to 2100-2200, bo to najtańsza instalacja na rynku
a to dlatego, ze byle szopiarz ma do niego dostęp. i montuje w sposób pozostawiający do życzenia wiele....
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (2/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez makmarc » 12 sie 2017, 16:24

I tak i nie, zakłady je montujące to sprawdzone zakłady, ale kupują to właśnie ze względu na cenę, każdy może zakupić każdy rodzaj instalacji na rynku i tyle. Problem jest innej natury.
Obrazek
Can I help you :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 lip 2008, 19:00
Posty: 3206 (43/55)
Skąd: Łomża
Auto: Actual car:
Mazda6 GL 2.5 "17 SkyPassion
Mazda3 BL '09

Previous cars:
Toyota Corolla FL '01
Opel Vectra B '98
Honda Civic VI '97
Opel Astra II DTI '00
Seat Toledo II ARL '99
Renault Laguna IIFL '06
BMW E39 530D '00
Mercedes C W203 '00
Opel Astra II OPC '01
Toyota Avensis T25 '04
Honda Civic Type-S '04
Mazda6 GG US '06
Toyota Avensis T27 '10
Mazda6 GH Sport '10

Postprzez Diabolo Madzioro » 22 wrz 2017, 07:10

Hej, ja mam założoną lubryfikację i szczerze z tego co wiem do sprawnego działania samej instalacji nie jest on potrzebny. Można go nie zakładać ale...
Biorąc pod uwagę, że instalacja LPG poza dużym plusem (oszczędność na paliwie) ma też kilka minusów min. trzeba się liczyć z tym, że niektóre elementy zużywają się częściej (np, kable wysokiego napięcia, świece, filtr powietrza, uszczelka pod głowicą...). Lubryfikacja ma na celu głównie dodatkową ochronę gniazd zaworowych.
Biorąc pod uwagę to, że koszt lubryfikatora to wydatek jednorazowo ok 150-200zł przy i tak sporej inwestycji jaką jest założenie instalacji (2200 – 2700), w mojej ocenie nie zaszkodzi założyć to dodatkowe smarowanie. Litr płynu to wydatek zaledwie 30-60zł, co przekłada się na ok rok użytkowania ( oczywiście zależy od ilości godzin spędzonych za kółkiem). Serwisowanie jest banalnie proste, wiec regulować i dolewać płynu można spokojnie samemu. 8-13 kropli na minutę lubryfikacji i tyle...
Podsumowując jestem zdania, że jeżeli już oszczędzamy na paliwie instalując LPG, powinniśmy bardziej dbać o ww części. Bilans i tak jest na plus a mniejsze ryzyko większej awarii.

Tu jest ciekawy artykuł
http://autokult.pl/27987,lubryfikacja-gniazd-zaworowych-co-to-jest-i-czy-dziala
by Wilku
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sie 2017, 19:25
Posty: 244 (25/16)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MPV II (LW) benzyna 2.0 Rocznik 2000