Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez gazparts » 26 paź 2014, 20:05

wojtekzM6 napisał(a):Bananmin, rozumiem że polecił byś zestaw oparty na Stag'u :>

tak bo sterownik jest sprawdzony , od lat na rynku , wiązka elektryczna nie sprawia problemów po latach.
Zobaczcie inne fora tematyczne, większość poleca, montuje sterowniki stag, nie znaczy to że nic innego nie można zakładać owszem, jest masa innych produktów ciekawych na rynku, dzięki czemu mamy wybór i konkurencyjne ceny :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Przemek323c » 26 paź 2014, 20:58

Stag to tylko elektronika. Tak naprawde to auto pojedzie na kazdym sterowniku znanych polskich producentow.
Przemek323c
 

Postprzez brencik » 26 paź 2014, 21:32

Tylko i aż. Pojedzie nawet i bez sterownika, ale na benzynie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Arko85 » 27 paź 2014, 14:57

makmarc napisał(a):
Arko85 napisał(a):ale teraz chce zamontować gaz w M6 2.0 2006r czy brc spisze się tak samo dobrze czy warto zainstalować coś innego?


Nie widzę sensu zakładania BRC, ten silnik to nie jest jakaś skomplikowana konstrukcja, ja swój sprawdzony zestaw mam, już nie pierwszy w moich autach i działa wzorowo zawsze.

ale tzn że brc jest złe <co?> Mi chodzi o to czy brc sq 24.11 jest ok czy lepszy stag wiem że wszystko zależy od montera ale porównując same instalacje brc będzie dobrym wyborem czy nie ?
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 23:25
Posty: 26
Skąd: Ostrowiec Św. lub Wawa lub Kielce
Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006r polift
LPG BRC SQ24

Postprzez Przemek323c » 27 paź 2014, 15:24

Ja jestem anty brc bo zdecydowana wiekszosc montazy to druciarnia, serwis drogi, graty drogie a wcale nie lepsze.
Przemek323c
 

Postprzez wojtekzM6 » 27 paź 2014, 16:53

Dzisiaj pojeździłem u siebie po gazownikach, każdy jeden polecał BRC i OBOWIĄZKOWO lubryfikator <glupek2> Do tego zapewniali, że jakiś tam reduktor (marki nie pamiętam) do 140kw nie wyrobi z tym silnikiem (125kw) i polecali droższy o parę stówek, stąd ostateczne kwoty to 3400-3600zł.
Panowie z Almy we Wrocławiu natomiast proponują :
"Sterownik STAG Q-BOX + reduktor AC250 + wtryskiwacze HANA (lub Barracuda) + wlew pod klapkę benzyny

lub

Sterownik LPG-Tech 204 + reduktor AC250 + wtryskiwacze HANA (lub Barracuda) + wlew pod klapkę benzyny

koszt 2950 zł"

Więc raczej wybiorę się założyć instalacje do Wrocka, dopłacę co najwyżej za większą butlę, bo chcę coś powyżej 60l, trzeba będzie też ogarnąć jakoś temat suba w bagażniku, który będzie przeszkadzał w montażu :)
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 12:20
Posty: 17
Skąd: Żary
Auto: M6 GH, 08, dynamic sport, MZR 2,5l

Postprzez Fred.X » 27 paź 2014, 21:16

wojtekzM6 napisał(a):Sterownik LPG-Tech 204 + reduktor AC250 + wtryskiwacze HANA (lub Barracuda) + wlew pod klapkę benzyny
i przy tym bym został
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Arko85 » 31 paź 2014, 14:32

w kielcach w lpg-system powiedzieli mi 2700 za BRC Sequent 24.11 kojarzy ktoś zakład <co?> jakieś opinie?, cena porównywalna ze stagiem i teraz już nie wiem co wybrać <co?>
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 23:25
Posty: 26
Skąd: Ostrowiec Św. lub Wawa lub Kielce
Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006r polift
LPG BRC SQ24

Postprzez t34567 » 31 paź 2014, 15:42

zakład wisi w niepolecanych na lpg-forum <głaszcze>

załóż instalacje w jakimś renomowanym warsztacie:

viewtopic.php?f=107&t=175380

lepiej dołożyć 300zł do montażu w porządnym warsztacie niż potem mieć problemy przez jakiegoś druciarza ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez pin54 » 3 lis 2014, 12:53

Muszę podjąć decyzję, ale mam za małe pojęcie. Po wstępnej selekcji pozostawiłem dwóch gazowników, obaj mają dobre opinie w internecie.

Pierwszy może założyć mi instalację BRC (cała BRC – elektronika, reduktor i wtryski) Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów, jest to zakład sieci Czakram, więc w razie problemów wsparcie w placówkach w kraju będzie.
Drugi zakład chce założyć Staga (300 lub 4, podobno to bez różnicy bo ma takie same możliwości) do tego wtryski Barakudy – wychodzi o niecałe 10% taniej, ale podobno po gwarancji w razie co tańsze części będę do naprawy. Gwarancja na wtryski 2 lata bez limitu kilometrów, a na elektronikę 3 lata.
W tym drugim jest też możliwość założenia całej instalacji BRC (stówkę taniej niż w pierwszym – więc w tym przypadku bym się i tak zdecydował na pierwszy serwis ze względu na wsparcie w kraju).

Pytanie: wszystko BRC czy lepiej Stag+Baracuda? (przy założeniu że umiejętności gazowników identyczne)
pin54
 

Postprzez Przemek323c » 3 lis 2014, 13:43

Oczywiscie stag z barracuda jesli zostanie zalozone z glowa.
Przemek323c
 

Postprzez wojtekzM6 » 19 lis 2014, 14:08

No to i w mojej Madzi zawitała instalacja LPG, zamontowana w Almie, we Wrocławiu na Grabiszyńskiej.
LPG Tech 224, reduktor AC 250, Listwa wtryskowa Hana typ A+. Do tego butla 70l w koło i można jeździć.
Po pierwszej trasie 280km, delikatnie jechane 120-140km/h spaliło 24,5 litra lpg ;P

Dziwnym jest tylko to, że wracając do domu od rodzinki, zatankowałem benzyny prawie pod korek (brakowało 4-4,5l do pełna) i lpg w butle ile wejdzie. Po drodze do domu (280km) wskaźnik benzyny zaczął pokazywać że ubyło ok 25l z baku. Gaz oczywiście też ubywał. Z ciekawości od razu po przyjeździe zajechałem na cpn, wlałem gaz (weszło właśnie 24,5l), a benzynki weszło tylko 4,5l (czyli mniej więcej tyle ile powinno). Czyżby pływak się utopił <czarodziej> ? Po drodze wskaźnik szedł równo i powoli na dół, mniej więcej tak jak by autko jechało na samej benzynie, dziwne to <oczy> Wcześniej jeżdżąc na benzynce wskaźnik działał ok, kilkukrotnie Madzia już piła na cpn'ie i nic się dziwnego nie działo.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 12:20
Posty: 17
Skąd: Żary
Auto: M6 GH, 08, dynamic sport, MZR 2,5l

Postprzez Przemek323c » 19 lis 2014, 14:19

Pewnie emulator potrzebny.
Przemek323c
 

Postprzez gazparts » 19 lis 2014, 22:11

Przemek323c napisał(a):Pewnie emulator potrzebny.

dokładnie emulator w GH jest wymagany
jak coś mogę pomóc :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez wojtekzM6 » 19 lis 2014, 22:31

Do Ciebie bananku nie dojadę, bo ponad 500km :) Ewentualnie możesz napisać, o co się rozchodzi z tym emulatorem, bo jestem w dziedzinie lpg totalny laik.
Zajadę na przegląd po 1000-1500km i zapytam o ten emulator, może w ramach gwarancji mi to zrobią.
Poza tym co napisałem instalacja działa bez zarzutów.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 12:20
Posty: 17
Skąd: Żary
Auto: M6 GH, 08, dynamic sport, MZR 2,5l

Postprzez gazparts » 19 lis 2014, 22:47

mazda GH sprawdza poziom PBw baku tylko po zatankowaniu
jadąc autem algorytm odejmuje ze wskaźnika poziom paliwa
nie sprawdzając fizycznej wartości na pływaku w zbiorniku
samochód jedzie więc według kompa pali PB a więc wskazanie opada
ponowne sprawdzenie poziomu następuje po zatankowaniu
i ten właśnie proces wywołuje emulator
po zatrzymaniu auta emituje do sterownika PB sygnał tankowania
co powoduje odświeżenie wartości z pływaka
ot cała filozofia
ps temat notorycznie spotykany w grupie aut francuskich po 2002 r
hondy po 2006 , niektóre ople po 2005
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez dekoder26 » 23 lis 2014, 00:07

Kupiłem niedawno Mazde 6 2.0 141KM z 2005r. No i postanowiłem założyć gaz. Jak postanowiłem tak zrobiłem. Moja instalacja to KME
Komputer – NEVO
Reduktor – G3 TUR
Listwa – STEFANELLI RED
Wielozawór – TOMAETTO
Urządzenie wtrysku gazu – RAIL
Elektroniczna jednostka sterująca – KME

No i proszę o opinie na powyższy zestaw. Nadmieniam, że ten zawodnik zakładał mi już gaz do 3 aut tj. Seicento, Chevrolet Aveo no i teraz Mazda. Nigdy nie było żadnych problemów z tymi autami. Oczywiście lubryfikacje założyłem dla śwętego spokoju. Koszt wyniósł mnie 2.500PLN. Zrobiłem dopiero 200 km i raczej ciężko mi ocenić. Raczej słabo się ogarniam w gazie ale jak czytam to większość zakłada BRC, STAG itd a ja tu założyłem zupełnie coś innego i boję się, że popełniłem błąd. Z góry dziękuje za opinie i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2014, 22:36
Posty: 7
Auto: Mazda 6, 2.0, 2005r

Postprzez Przemek323c » 23 lis 2014, 01:41

dekoder26 napisał(a):Listwa – STEFANELLI RED
dekoder26 napisał(a):Urządzenie wtrysku gazu – RAIL

To w koncu jakie wtryskiwacze ?
Przemek323c
 

Postprzez brencik » 23 lis 2014, 11:25

RAIL=LISTWA <lol> <rotfl> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez dekoder26 » 23 lis 2014, 14:49

Przydałaby się jakaś bardziej sensowna odpowiedź. Pisałem, że słabo ogarniam się z gazem dlatego prosiłem forumowiczów o ocenę.
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2014, 22:36
Posty: 7
Auto: Mazda 6, 2.0, 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy LPG