Pierwszy wybuch w mojej nowej madzi. Proszę o radę.

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez waldi » 13 gru 2004, 21:31

Po przejechaniu ok. 6000 km ,myślałem że wybuchy mam już za sobą. Założyłem Autronica z mikserem Lovato ,pełen komputer z silniczkim krokowym.Instalację założyłem w Żurawinie koło Wrocławia,podobno najlepsza w okolicy Wrocławia firma, dlatego zdecydowłe się tam założyć.Mam z przodu filtra jedną klapę przeciw uderzeniową.W trakcie jazdy nagle przy końcówce gazu na ciepłym silniku po nierównej powierzchni 1 strzał po chwili 2. zatrzymałem auto. Otworzyłem klapę .Gwizdek wystrzelił,ale również pokrywa górna filtra powietrza zsuneła się z zatrzepów i styłu wyrwała dwa zawiasy.złożyłem to do kupy ,odpaliłem silnik i wydaje mi się, że wszystko w porzątku chodzi.Zastanawia mnie to co mogło to spowodować świece ma nowe i przewody.Czy końcówka gazu ma na to wpływ lub powiązane z tym poruszanie się po drodze wyboistej.Proszę o radę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez nightcomer » 15 gru 2004, 01:42

Waldi, chodzi o to, że strzeliło jak gaz się kończył?
Tak się zdarza i należy to uznać za normę. I lepiej nie ryzykować tylko przełączyć... wcześniej.
pozdr...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez waldi » 15 gru 2004, 21:14

Trochę mnie poniosło,przepraszam dzięki .ZROZUMIAŁEM. Hej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez Smirnoff » 16 gru 2004, 01:16

W ramach tego, ze doszliśmy do konsensusu, usuwam posty porządkowe i zostawiam tylko związane z tematem.
Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez waldi » 16 sty 2005, 12:44

Doszedłem co było przyczyną wybuchów.Bo kolejny miałem po wymianie świec na NGK.Okazało się że to świece ,a szczególnie przerwa w nich.Przy pierwszym wybuchu miałem championki ,które miały przejechane ok.20000km.Przerwe orginalnie miały 0.7 ,po wykręceniu miały1.0 ,zmieniłem na NGK nie zwróciłem uwagi że mają przerwę 1.1 i je założyłem.Wszystko było ok. nie szarpał ,ale po 2- dniach nagle 2 wybuch.Zaczełem się zastanawiać.Przed wymianą świec na NGK także, sprawdziłem kable ,aparat zapłonowy,zmieniłem filtr powitrza w serwisie Boscha.Przerwa na 0.8 rozwiązała mi problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez nightcomer » 17 sty 2005, 07:37

Przerwe orginalnie miały 0.7
(...)
Przerwa na 0.8 rozwiązała mi problem.
Panowie, po co kombinować, ustawcie sobie przerwę na zero i naprwdę nic już wam nie strzeli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez alinoe » 17 sty 2005, 12:10

Ja mam oryginalną przerwę 1.1 na NGK i też mi walił równo w kolektor. Ale od czasu kiedy mam parownik we właściwym miejscu (odcinek między parownikiem a mikserem wynosi ok 50 cm) strzały ustały.
Oczywiście cały czas nie jest idealnie – ale po pierwszym strzale mechanik podkręcił mi przepustnicę i teraz po wymianie przepływki muszę to skorygować.
Najważniejsze w gazie to to aby przy niskich obrotach nie deptać pedału gazu bo efekt murowany i nawet na dobrze wyragulowanej instalacji się to zdarza.
Pozdro i życzę mniej salw pod maską.
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez waldi » 22 sty 2005, 21:18

Nightcomer.To jak mi wyjaśnisz ,że teraz przy przejechaniu 3000 wszystko chodzi ok.Przy orginalnej świecy przerwa jest 0,8, a przy zamienniku jest 1,1 to chyba normalne ,że musiałem zmienić przerwę, zresztą sam się silnik domagał.Na championkach zrobiłem 20000 jak wcześniej wspominałem i to chyba normalne ,że zrobiła się większa przerwa.Jestem w 100% przekonany, że dobrze zrobiłem a twoja teoria o pozostawieniu świec w normach producenta to tylko przy orginalnych.A jak wiadomo do GF trochę kosztują.Twoją radę wezne pod uwagę.Pozdrowienia.Hej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez nightcomer » 23 sty 2005, 01:54

waldi napisał(a):Jestem w 100% przekonany, że dobrze zrobiłem
jestem w 100% przekonany, że poprawianie hiroshimy sensu nie ma, ale jeżeli ktoś jest mądrzejszy niż japońskie pokemony to już tylko <uklon>

Jakie są świece "oryginalne"?
ja mam denso dedykowane do tego silnika i chodzą sobie spokojnie do max 1.5 mm a typowo 1.1 – 1.2.
ograniczanie energii iskry przez zmniejszanie przerwy naprawde niczemu dobremu nie służy
pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez waldi » 23 sty 2005, 12:08

Jak widzę jesteś uparty w swojej teorii.Świece orginalne to NGK PZFR6F z przerwą 0,8mm.Jak widze ty masz silnik starszy od mojego i tam właśnie stoswać możesz taką przerwe tzn.1.1 (+ 2).Po Lipcu 97 silniki FS mają cewkę dwubiegunową i co za tym idzie napięcie zapłonu jest większe.Przy zastosowaniu swiec NGK z poprzedniego modelu gdzie przerwa jest 1.1 i zarazem ciepłota świec całkiem odmienna , musi być zmieniona przerwa.Proszę osoby o wsparcie mojej idei bo jak widze sam sobie nie poradze.Pozdrowienia.

PS.Orginalna przerwa w Madziach po Lipcu 97 to 0,8mm ,nikt tu Hieroszymy nie zmienia tylko portfel.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez nightcomer » 23 sty 2005, 20:02

waldi napisał(a):Orginalna przerwa w Madziach po Lipcu 97 to 0,8mm
hayness podaje dla FS '98+ ten sam typ świec co dla starszych NGKBKR5E-11 z odstępem 1 do 1.1 mm. Oczywiście może to być błąd, albo dane zostały zmienione przez żółtego człowieka po wydrukowaniu księgi w 2001.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez waldi » 24 sty 2005, 19:48

Na 100% jest to błąd .W wszystkich katalogach serwisowych i zamiennikach jest tylko platyna.z 0,8mm.Dlatego twierdze ,że trzeba zmienić przerwe na normalnych świecach bo będą wybuchy.W starszym modelu tj.do97 nie ma znaczenia faktycznie przerwa 1,1mm bo taka ma być.Widzę, że często myli się na forum silnik 2litr. 16v z 98r . z 2.16v do 97r może podobnie wyglądają .ale wiele je różni ,a zwłaszcza elektronicznie.Hej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez nightcomer » 24 sty 2005, 20:17

no to sprawa GF wyjaśniona...
tylko dlaczego wszyscy zmniejszają przerwę w GE zamiast usunąć prawdziwą przyczynę strzałów?...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez waldi » 24 sty 2005, 21:42

Myśle ,że dlatego bo mają stare świece ,kable lub zanieczyszczony aparat zapł.Przy zmniejszeniu orginalnej przerwy znikają szarpnięcia na jakiś okres ,ale kable długo nie wytrzymają.A to trochę kosztuje.Wracając do tematu przerwy na świecach,zajrzyj na stronę www.iskra-kielce.pl .Na tej stronie wejdź w aktualności o świecy gazowej,,Nowe FE55PRS GAZ.Poczytaj o niej,wyraźnie producent świec iskra wskazuję na wielkość szczeliny i jej regulację na niej do danego modelu.Pozdrowienia Waldi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez krzysiek626 » 25 sty 2005, 15:01

Ja mam świece ngk 11 i nie mam strzałów i nigdy nie miałem a zrobiłem prawie 15 tyś na gazie. ZAwsze co 5 tys sprawdzam reg. gazu i narazie(odpukać ) jest oki nie ma problemów ani na lpg ani na benzynie
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez waldi » 25 sty 2005, 21:50

Masz prawidłowe świece do tego rocznika.Ten silnik nie jest tak wymagający do LPG.Powodzenia i dalszych kilometrów bez strzału.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez krzysiek626 » 26 sty 2005, 13:14

Nie wiem czy to komuś pomoże ale u mnie ma ręczą regulację zapłonu gaz montowałem u kumpla w zakładzie mam zapłon przyśpieszony o 2-3 stopni względem gazu ponoć to coś pomaga tak mi tłumaczył.Jak na razie jest oki
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG