Bolesna prawda na temat mojej instalacji LPG! Prosze o rady co z tym zrobic!

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez sołtys » 22 lut 2006, 17:27

To i ja powiem co wiem na temat staga 2L.
Posiadam to urządzenie pod maską od lipca.
i tak.

1Jeżeli założyli to komukolwiek za 2000zł to go nieżle orżneli ja za całą instalke ze stagiem zapłaciłem 1550zł
2 Stag 2L to dziceko włochów z początku lat dziewięćdziesiątych, gdzie Fiat wprowadzał dopiero wtrysk jednopunktowy.
3 Schemat działania.
Jeżeli stag jest prawidłowo podpięty to działa tak:
dodajemy gazu sterownik dostaje informację z TPS i wzgocaca mieszankę otwierając sie na max następnie czeka na sygnał z sondy lambda jeżeli sonda jest już ciepła i działa prawidłowo to reaguje na jej wskazania jeżeli jest jeszcze zimna pozostaje otwarty na max. I po to jest śruba przy krokowcu aby w sytuacji zimnego silnika nie zalewało auta. Reasumując śruba przy krokowcu odpowiada za maksymalny przepływ.
Puszczamy nogę z gazu TPS sie wyłancza silnik krokowy zostaje w ostatnim położeniu jaki jest.

czyli panowie jak widzicie jest to totalny prymityw.
Wady:
-brak funkcji cut off czyli hamowanie silnikiem nie daje oszczędności gazu
-brak możliwości podpatrzenia na ilu krokach działa krokowiec a zatem czy mikser został dobrany prawidłowo
-brak wzbogacenia mieszanki przy gwałtownym wdepnięciu gazu
– brak regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach

Zalety
-Prostota a zatem i mała awaryjność
-brak problemów z ustawieniami tuaczką po gaziarzach itd.

Jeszcze kilka słów.
Aby stag miał szansę jakiegokolwiek zadziałania, parownik musi być ustawiony w sposób perfekcyjny, a to uwierzcie potrafi zrobić 1 gaziarz na 10. Inaczej kończy się to tym że auto strzela nie chce chodzić dławi sie itd.
Następna sprawa to fakt że ten sterowwnik uwielbiają partacze którzy zakładają go jako atrapę i nie podpinają TPS efekt auto chodzi na śrubie a sterownik nie działa a zatem i nie stwarza problemów. Czyli otrzymujemy instalację na śrubie do której nie przyczepi się diagnosta czy policjant. Klient jest zadowolony jeżeli nie wie o co chodzi a gaziarz zbija majątek bo STAG 2L +przełącznik Stag 2W można dostać za 150zł podczas gdy porządny AL 700 kosztuje 2 razy tyle i jeszcze trzeba go umieć zaprogramować.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Huano » 22 lut 2006, 21:15

Mnie wlasnie tak orzneli gaziarze – mam silnik krokowy + śrubę + komputer. Po zmianie gaziarzy (po okresie gwarancyjnym) – czyli teraz bedzie jakieś 2,5 roku, podjechałem na regulację do innego zakładu – cos mi autko przymuliło – wyglądało że są problemy z silnikiem krokowym. Po otwarciu obudowy krokowego okazło się że go tam NIE MA! Zapłaciłem 1950 zł za instalkę która kosztuje około 1.500 :( Jest tak jak pisze sołtys – ZERO problemów jeśli chodzi o strzały, proaktycznie zerowa awaryjność, przeglądy przechodzi bez problemów. Niestety – spalanie 13 l LPG to norma (a bywało i 15). Co ciekawe, autko na LPG zbiera się na prawdę dobrze – Ci którzy mieli przyjemność ze mną/obok mnie/za mną (:D) jechać to potwierdzą... Jedyne co mnie boli to że straciłem 500 zł – po prostu zostałem okradziony :(
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG