Zabezpieczenia przed wybuchem LPG. Opinie/porady.

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez karolq » 26 lut 2007, 14:54

skarkop napisał(a):
Andrzej 123 napisał(a):W mojej Madzi GE 2,0 FS gazownicy zrobili taki patent, że nie przełączy się na zasilanie gazem zanim silnik nie osiągnie 5 st. C (naturalnie chodzi o ciecz chłodzącą) .


U mnie przelacza sie na gaz po przekroczeniu 2000 obrotow/min i jak mam zimny silnik to praktycznie zaraz po odpaleniu przelacza mi na gaz. Dlatego czesto przelaczam na sama benzyne i recznie zmieniam na gaz po zagrzaniu silnika. Chcialbym zeby wlasnie gaz sie wlaczal w zaleznosci od temp. silnika niz od obrotow. Czy jest mozliwy taki patent przy I generacji instalacji?


to zalezy czy masz kompa w instalacji czy tylko jakis sterownik. jesli masz kompa to da sie to ustawic :) ja u siebie mam Razmusa AF800 i mam przelaczanie dopiero po 15 st :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez skarkop » 26 lut 2007, 15:19

To jest I generacja wiec chyba tam nie ma zadnego kompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez Andrzej 123 » 26 lut 2007, 19:08

Chciałbym dodać, że obroty to drugi czynnik (pierwszy- temperatura) przełączający na zasilanie gazem w mojej Madzi i jest to to 2000 obrotów. Co do przeróbki instalacji najprostszej to nie powinno sprawić kłopotu. Wystarczy szeregowo z cewką elektrozaworu podłączyć jakiś w miarę dokładny termostat, który będzie mógł sterować załączaniem zasilania gazem w zależności od temperatury parownika bądź cieczy chłodzącej w innym miejscu układu chłodzenia. Całkowite odłączenie centralki sterującej gazem w kabinie samochodu powoduje pracę na bęzynie. Wpięcie termostatu w zasilanie centralki to drugie miejsce do wykorzystania do "naszych" celów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2005, 17:43
Posty: 19
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 626 2,0 FS GE

Postprzez skarkop » 26 lut 2007, 20:33

Dzieki. W sumie nie byloby klopotow z przerobieniem tego sterowania. Ale jeszcze inne pytanie. Kiedy mam zimny silnik, po odpaleniu, obroty leca ponad 2000 obrotow/min i dlatego wlacza mi sie od razu gaz. Czy mozna jakos wyregulowac ssanie, zeby nie przekraczaly 2000 obrotow? Ewentualnie czy mozna wyregulowac sterowanie wlaczaniem gazu np. przy 2500 obrotach/min?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez Andrzej 123 » 3 mar 2007, 22:30

No ale jak będziesz miał termostat to nie przełączy Ci na gaz. Między innymi po to jest termostat. Co do zmniejszenia obrotów to nie wiem, ale chyba nie da się zmniejszyć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2005, 17:43
Posty: 19
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 626 2,0 FS GE

Postprzez Andrzej 123 » 11 mar 2007, 20:01

Jeśli ten temat jeszcze kogoś interesuje tu jest link do termostatu do LPG http://moto.allegro.pl/item171815633_cz ... _lpg_.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2005, 17:43
Posty: 19
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 626 2,0 FS GE

Postprzez BratCukierka » 11 mar 2007, 22:24

Cukierek w swojej 323P 1,3 16V+LPG BRC (II generacja z komputerem chyba AUTRONIC??) też miał tak jak Andrzej 123...zasilanie gazem włączało sie po przekroczeniu określonej ilości obrotów ale tylko wtedy gdy silnik osiągnął określoną temperaturę...ale temperatura na 99% było ustawiona o kilkanaście stopni wyżej niz u Andrzeja 123....ale niżej niż gazownicy chcieli ustawić...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG