Problemy z obrotami po wystrzale gazu

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez leonlijo » 20 lut 2007, 20:00

Witam wszyskich i z gory dziekuje za wyrozumiałosc. Mam problem bo moja madzia 90' 1.6 16V BG opadła z sił po strzale gazu. Oczywiscie walneło w rezonator i przepływomierz. Obie rzeczy wymienione ale jak odpalam zimną to na benzynie ma tylko 1000obr/min na ciepłymm to skacza i prawie gasnie, przełaczam na gaz i stabilizują sie. Jednak jazda jest owiele mniej elastyczna i jak cisne pedał to obroty rosnął ale przyspieszam w tepie slimaczym a dotego czuje lekie przerywanie.Instalacja jest II generacji wsawiona rok temu i przejechałem na niej 16 tys. Kable miałem wymienione jak wstawiłem instalacje lecz swiec nie wymieniłem bo gaziarz powiedzial ze są ok. Zeby tego było malo zaczeła palic po 13 litrów , kiedy wczesniej jak bylo jeszcze zimniej niezjadała w miescie wiecej jak 11-12. Prosze o pomoc . Wybiore sie z tym do mechanika ale chciałbym wiedziec co moze byc grane zeby nie wciskal mi ciemnoty. DZieki jeszcze raz.

EDIT : Poprawiłem temat, a jezeli znajde podobny to je połącze
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Postprzez karolq » 21 lut 2007, 10:36

Sprawdz sobie silniczek krokowy. Znajdziesz go pod przepustnicą. Odlacz od niego wtyczke i zobacz co sie stanie. Jak obroty sie unormuja to znaczy ze jest walniety. A u gaziarza polecam sprawdzenie składu mieszanki bo jesli ci szarpie od czasu do czasu to moze ci zalewac silnik i dlatego tyle ci pali. I swiece tez przy okazji mozesz wymienić. Przewody WN kiedy były wymieniane ? Temat x razy wałkowany wystarczy poszukać:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez leonlijo » 21 lut 2007, 15:28

Dzieki wielki za podpowiedz! Poszukam
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Postprzez leonlijo » 23 lut 2007, 18:10

sprawdziłem ten silniczek i jak odłacze to nic sie nie dzieje ale zauwazyłem jak odłacze przepływke to na gazie jest normalna jazda tak jak kiedys i zastanawiam sie co przepływa ma wsolnego z jaza na gazie . przepływke ktora kupiłem ma inne oznaczenia (choc miały byc takie same). karolq czytałem gdzies ze twoja przepływa ma oznaczenia S B6S7 taką mialem przed strzałem teraz dostałem jakąs inna zaczyna sie na 'W'. to moze byc powod tych falujacych obrotow na Pb?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Postprzez karolq » 23 lut 2007, 22:25

leonlijo napisał(a):sprawdziłem ten silniczek i jak odłacze to nic sie nie dzieje ale zauwazyłem jak odłacze przepływke to na gazie jest normalna jazda tak jak kiedys i zastanawiam sie co przepływa ma wsolnego z jaza na gazie . przepływke ktora kupiłem ma inne oznaczenia (choc miały byc takie same). karolq czytałem gdzies ze twoja przepływa ma oznaczenia S B6S7 taką mialem przed strzałem teraz dostałem jakąs inna zaczyna sie na 'W'. to moze byc powod tych falujacych obrotow na Pb?


jesli zalozyles zla przeplywke to komp powinien ci wywalac blad przepływomierza jesli jest podlaczony. jesli ja odlaczysz to powinny byc 2 bledy: przeplywki i czujnika temperatury powietrza czy jaks tam. Jesli jeździsz na zlej przeplywce to auto bedzie ci palic sporo wiecej beny i beda falowac obroty bo komp za posrednictwem sondy bedzie probowal korygowac sklad mieszanki.
jeszcze w klapkowych przeplywkach mogla ci przeskoczyc o zabek albo 2 klapka przeplywki i moze dlatego :/ trzeba by bylo najpierw sprawdzic sygnaly z kompa a poźniej odkleic ta czarna klapke i sprawdzic czy nie jest przesunieta za duzo klapka ewentualnie skorygowac ustawienie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez leonlijo » 24 lut 2007, 14:31

wszysko rozumiem i mysle ze jesli znajde przepływke z dobrymi oznaczeniami to powinno to wszysko zniknąc bo w tej chwyli przepływka ma wogle inne oznaczenia i podejrzewam ze to wogle jest od innego silnika i dlatego takie zachowanie.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Postprzez nemi » 24 lut 2007, 14:40

leonlijo napisał(a):sprawdziłem ten silniczek i jak odłacze to nic sie nie dzieje ale zauwazyłem jak odłacze przepływke to na gazie jest normalna jazda tak jak kiedys i zastanawiam sie co przepływa ma wsolnego z jaza na gazie

leonlijo napisał(a):Zeby tego było malo zaczeła palic po 13 litrów , kiedy wczesniej jak bylo jeszcze zimniej niezjadała w miescie wiecej jak 11-12

Przeplywka ma związek ze spalaniem gazu niestety i przekonałem się o tym na własnej skórze.
Skład mieszanki pozostaje taki sam, ale niepoprawny sygnał (bądź jego brak) przestawia kąt zapłonu i spala więcej paliwa.
Musisz wymienić przepływomierz na dedykowany do swojego auta. Sprawdź też koniecznie sprawność dolotu!
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez karolq » 26 lut 2007, 08:57

nemi napisał(a):
leonlijo napisał(a):sprawdziłem ten silniczek i jak odłacze to nic sie nie dzieje ale zauwazyłem jak odłacze przepływke to na gazie jest normalna jazda tak jak kiedys i zastanawiam sie co przepływa ma wsolnego z jaza na gazie

leonlijo napisał(a):Zeby tego było malo zaczeła palic po 13 litrów , kiedy wczesniej jak bylo jeszcze zimniej niezjadała w miescie wiecej jak 11-12

Przeplywka ma związek ze spalaniem gazu niestety i przekonałem się o tym na własnej skórze.
Skład mieszanki pozostaje taki sam, ale niepoprawny sygnał (bądź jego brak) przestawia kąt zapłonu i spala więcej paliwa.
Musisz wymienić przepływomierz na dedykowany do swojego auta. Sprawdź też koniecznie sprawność dolotu!


I tu sie musze niestety zgodzic :) Jednak walniety przepływomierz ma wpływ na spalanie wbrew wypowiedzi niektorych na tym forum :( W swojej tez puki nie wymieniłem przepływki to palił prawie 13 :) A teraz zeszlo do 10 :| Odrazu moglem roznice zaobserwowac po włozeniu innego przepływomierza bo jeżdze non stop z testerem odkad eksperymentuje ze spalaniem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez leonlijo » 28 lut 2007, 21:42

dzieki koledzy za podpowiedzi tak jak myslałem to wina przepływki . kupiłem z tymi samy mi oznaczeniami i jest idealnie.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG