Jaki mikser do 1.6 16V?
Strona 1 z 1
Witam chcialem zapytac z ciekawosci jaki moglbym zalozyc najwiekszy mikser do silnika B6 (1.6 16V) zeby auto mialo choc troche zblizone parametry co do benzyny. Bo obecnie mam mikser o srednicy 32 mm i wydaje mi sie ze troche malo bo jak daje po garach to wciąga mi gumke z antywybuchu w te rowki i auto gaśnie. Jaki moge zalozyc najwiekszy mikser zeby spalanie nie poszlo drastycznie w góre? (mikser montowany miedzy przepływomierzem a filtrem powietrza). Aha i w gre nie wchodzi BLOS.
-
Lukasz_zdw
Witam,
Zanim założyłem BLOSa to mialem mikser taki jak Twój i nie miałem objawów o których piszesz (wciąganie gumki i gaśnięcie). Może masz zanieczyszczony filtr powietrza, albo założoną kryzę na dolocie do filtra (w błotniku) – niektórzy gazownicy-partacze tak robili jak nie mogli ustawić wolnych obrotów...
Pozdrawiam
Zanim założyłem BLOSa to mialem mikser taki jak Twój i nie miałem objawów o których piszesz (wciąganie gumki i gaśnięcie). Może masz zanieczyszczony filtr powietrza, albo założoną kryzę na dolocie do filtra (w błotniku) – niektórzy gazownicy-partacze tak robili jak nie mogli ustawić wolnych obrotów...
Pozdrawiam
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
Filtr jest czysty i w dolocie nie mam nic pozatykanego wszystko jest drożne. Ale autko nie kreci sie tak jak powinno. Jak przełącze na benzyne to chodzi bardzo ładnie a na gazie nie chce, tzn jest mułowate. bylem na regulacji i niby mialobyc dobrze a nie jest bo na gazie ciezko osiągnąc 160km/h a na bence podchodzi pod 180. Na gazie chodzi ładnie w dolnych partiach obrotów tak jak na benzynie jest bardzo czułe na gaz ale tylko w dolnych partiach. Powyzej 4 tyś zaczynają sie schody tzn ciezko ją wkrecic na 6500 obr Odnosze wrazenie ze auto od 4 tyś zamiast ciągnąc to idzie gorzej niz do 4 tyś. Nie wiem czym jest to spowodowane. Mam instalke na srubie i nawet niewielkie popuszczenie tej głownej sruby powoduje wzrost spalania do ok 14 litrow na 100 km . Aha i dodam ze na wysokich obrotach smierdzi zbukami za autem. Myśle ze jest to związane ze złą mieszanką na wysokich obrotach dlatego mi nie idzie tylko teraz nie wiem czy smierdzi dlatego ze za bogata czy za uboga? Apropo tej gumki z antywybuchu to nie wiem czy ona jest taka dupiasta czy poprostu zamaly mikser bo auto ssie powietrze tak ze az weze sie gną dlatego pomyslalem ze wiekszy mikser troche by to poprawil.
-
Lukasz_zdw
HexeHarry napisał(a):nie miałem objawów o których piszesz
bo to są nienormalne objawy i średnica miksera nie ma tutaj nic do rzeczy
Jeśli smierdzi Ci "zbukami" to jest całkiem możliwe, że masz uszkodzoną membranę w reduktorze.
Druga rzecz: czy spuszczałeś kondensat z reduktora?
Trzecia rzecz: jeśli masz instalację na śrubie, to czy masz zamontowany emulator sondy lambda?
Wydaje mi się, że wina nie lezy po stronie miksera – najlepiej wrzuć fotki, jak masz zrobioną instalkę to może wnioski nasuną się same.
Druga rzecz: czy spuszczałeś kondensat z reduktora?
Trzecia rzecz: jeśli masz instalację na śrubie, to czy masz zamontowany emulator sondy lambda?
Wydaje mi się, że wina nie lezy po stronie miksera – najlepiej wrzuć fotki, jak masz zrobioną instalkę to może wnioski nasuną się same.
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
HexeHarry napisał(a):Może masz zanieczyszczony filtr powietrza, albo założoną kryzę na dolocie do filtra (w błotniku) – niektórzy gazownicy-partacze tak robili jak nie mogli ustawić wolnych obrotów...
sprawdź najpierw to, bo znam sporo takich instalek.
Zapotrzebowanie na powietrze jest mniejsze na niskich obrotach.
A spróbuj wyjąć filtr powietrza i zobacz co się dzieje.
Bardzo mozliwe ze mam uszkodzoną membrane w parowniku bo cos tam pamietam ze gazownik mowil ze nie da sie idelanie dobrac mieszanki. Tak spuszczalem syf z reduktora i filterek tez jest czysty. Nie mam emulatora poniewaz w tym silniku nie jest on potrzebny. Mam tylko taki maly przekaźnik podobny do przekaźnika halogenów, taka kostka i ona odcina wtryski sterowna oczywiscie impulsem z centralki. Kupie zestaw reperacyjny do reduktora, wymienie i pojade na regulacje. A odnosnie miksera to znalazłem na allegro mikser o srednicy 36 mm co prawda niedrogi po tylko ok 35 zł ale jak myslicie opłaca sie to kupic i czy zauwazalna bedzie różnica w osiagach auta? Coprawda różnica nieduza bo tylko 4 mm ale ilosc powietrza zasysanego bedzie znacznie wieksza. Boje sie tylko zeby spalanie nie wskoczylo na 20 litrow przy takim mikserze
-
Lukasz_zdw
Lukasz_zdw napisał(a):Nie mam emulatora poniewaz w tym silniku nie jest on potrzebny.
I tu się mylisz. Rzeczywiście nie potrzebujesz emulatora WTRYSKIWACZY, ale emulator sondy lambda jest potrzebny.
Jak nie wierzysz, to sprawdź kody błędów swojej mazdy i jestem (prawie) pewien, że pokaże Ci błąd 17.
Koszt emulatora to ok. 30 zł
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
Oj o takim czyms jak emulator sondy lambda to nie słyszałem Mozecie mi przyblizyc jakie to ma zadanie i jak to wygląda? Bo jesli to jest niezbedne do prawidlowej pracy auta na gazie to bede musial to kupic. Znam kilka takich instalek jak moja i zadna nie ma takiego emulatora. Ale wiadomo jak to robią to gaziarze tak zeby bylo. Hehe nie uczepilem sie miksera tylko chce poprawic jakos te osiągi bo są tragiczne w porownaniu z benzyną bez miksera to mozna powiedziec ze ten samochod nie jeździ. A jak zwieksze troche dolot powietrza to powinno byc troche lepiej tylko zastanawiam ze nad spalaniem bo jak z takim mikserem ma spalac 17 litrow to wole wyjąc gaz i śmigac na bence z pełną mocą.
-
Lukasz_zdw
Przepraszam za odświezenie tematu ale dopiero dzisiaj przy okazji sprawdzilem kody błędów w swojej madzi i mam tylko jeden błąd a mianowicie bład nr 17:) TakżeHexeHarry mialeś racje. Co oznacza ten błąd to błąd sondy lamda??
-
Lukasz_zdw
Błąd 17 – Sygnał z czujnika tlenu nie zmienia się przez 30 sekund, prędkość silnika jest > 1500 obr/min.
Bład ten wyskakuje podzas pracy na LPG ponieważ skaład mieszanki na LPG nie zmienia się tak często jak na etylinie.
Podczas pracy na etylinie uklad wtryskowy wciąż "próbkuje" i skład mieszanki z punktu widzenia sondy lambda wygląda jak sinusoida (okresowo: troszkę bogatsza, troszkę uboższa) – na LPG ten stan nie występuje i stąd jest potrzeba stosowania emulatora sondy lambda, który symuluje właśnie taki sygnał.
Bład ten wyskakuje podzas pracy na LPG ponieważ skaład mieszanki na LPG nie zmienia się tak często jak na etylinie.
Podczas pracy na etylinie uklad wtryskowy wciąż "próbkuje" i skład mieszanki z punktu widzenia sondy lambda wygląda jak sinusoida (okresowo: troszkę bogatsza, troszkę uboższa) – na LPG ten stan nie występuje i stąd jest potrzeba stosowania emulatora sondy lambda, który symuluje właśnie taki sygnał.
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
U mnie wyświetla ten bład zarówno na benzynie jak i na gazie i na zgaszonym jak i na odpalonym silniku. Ale nie resetowalem kompa a jezdze na gazie wiec mysle ze jakbym zresetowal i jeździl tylko na benie to bląd ten by nie wystąpił. A co do predkosci silnika 1500obr/min to nie wiem o co chodzi bo obroty są ok. A co to jest ten czujnik tlenu?? gdzie on sie znajduje?
-
Lukasz_zdw
Jeśli bład pojawił się na LPG to już nie zniknie na etylinie – musisz zresetować komputer.
Czujnik tlenu = sonda lambda, znajduje się poniżej kolektora dolotowego.
prędkość silnika jest > 1500 obr/min odnosi się do pomiaru (stanu pracy silnika) a nie do obrotów silnika na biegu jałowym, które widzisz na obrotomierzu.
Czujnik tlenu = sonda lambda, znajduje się poniżej kolektora dolotowego.
prędkość silnika jest > 1500 obr/min odnosi się do pomiaru (stanu pracy silnika) a nie do obrotów silnika na biegu jałowym, które widzisz na obrotomierzu.
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości