Kabelek na przewód zapłonowy?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez sini » 17 maja 2006, 14:32

Witam
Mam zamiar wymienić przewody zapłonowe w mojej madzi (już zostały wysłane- czekam na dyliżans Poczty Polskiej) i mam jeden problem:
Na jednym ze starych przewodów gaziarze zalożyli jakiś kabelek który z jednej strony owija przewód WN a z drugiej idzie do wiązki która biegnie do filtra gazu. Do czego on może służyć i czy jest sens zawijac go na nowe przewody które będę zakładał?

Obrazek
[br]
Obrazek
[br]
Obrazek
[br]
Obrazek
[br]
Obrazek

Niestety gaz był montowany przez poprzednią właścicielkę- gdybym ja go zakładał wypytałbym się o wszystko...
Ostatnio edytowano 19 maja 2006, 17:11 przez sini, łącznie edytowano 1 raz
Mam mazdę i nie zawaham się jej uzyć !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 18:52
Posty: 75
Skąd: warszawa
Auto: 323f BA 1.5 kat Z5 '96 + LPG

Postprzez Topaz » 17 maja 2006, 15:29

Z tego co widać na zdjęciach masz isntalację pierwszej generacji, czyli zwykły przełącznik. Brązowy przewód jest zwykle przewodem czytania obrotów.

Czyli masz pewnie z tego przewodu WN brane obroty do przełącznika. Możesz to zawinąć na nowy przewód, lub podłączyć ten przewód do cewki zapłonowej, z czego to drugie rozwiązanie jest lepsze i bezpieczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez sini » 17 maja 2006, 15:53

sp4ubw napisał(a):Czyli masz pewnie z tego przewodu WN brane obroty do przełącznika.

To by się zgadzało- instalka przełącza sie na zasilanie gazem powyżej 2500 obr/min. Bede musiał to sprawdzić- przed wymianą przewodów WN odkręcę ten kabelek i sprawdze czy przełączanie działa :)


sp4ubw napisał(a):Możesz to zawinąć na nowy przewód, lub podłączyć ten przewód do cewki zapłonowej

Ale u mnie nie ma chyba osobnej cewki zapłonowej tylko jest zespolona z aparatem zapłonowym- jak na ostatnim zdjęciu- ma ktoś jakieś pomysły jak to podłączyć tak żeby nie psuć widoku pięknych nowych kabelków NGK RC-ZE 37 :D
Mam mazdę i nie zawaham się jej uzyć !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 18:52
Posty: 75
Skąd: warszawa
Auto: 323f BA 1.5 kat Z5 '96 + LPG

Postprzez sołtys » 18 maja 2006, 06:14

sini napisał(a):Ale u mnie nie ma chyba osobnej cewki zapłonowej tylko jest zespolona z aparatem zapłonowym- jak na ostatnim zdjęciu- ma ktoś jakieś pomysły jak to podłączyć tak żeby nie psuć widoku pięknych nowych kabelków NGK RC-ZE 37


poprosić kogoś o schemat instalacji elektrycznej i wyczytać z niej któy kabelek (kolor) idzie do obrotomierza z aparatu zapłonowego to ten sam wystarczy sie w niego wlutować.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Briareos » 18 maja 2006, 17:14

A nie trzeba będzie tego skalibrować potem, jak przepnie z przewodu na cewkę? Teraz ma sygnał z zapłonu jednego cylindra, a z cewki będzie miał na każdy, więc sygnał x4...
Się nie znam na LPG, ale tak mi przyszło do głowy :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez sołtys » 19 maja 2006, 06:13

Briareos napisał(a):A nie trzeba będzie tego skalibrować potem, jak przepnie z przewodu na cewkę? Teraz ma sygnał z zapłonu jednego cylindra, a z cewki będzie miał na każdy, więc sygnał x4...
Się nie znam na LPG, ale tak mi przyszło do głowy


A w przełączniku bedzie miał potencjometr i ustawi sobie poziom przełączania jaki bedzie chciał od 1000-6000 obrotów. Natomiast jak tak bedzie jeżdził t oprzy pierwszym przebiciu będzie miał po przełaczniku.
Każdy producent elektroniki do LPG kategorycznie zabrania takiego montażu, wiec instlatorzy tej instalki byli raczej partaczami.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Briareos » 19 maja 2006, 10:38

sołtys napisał(a):A w przełączniku bedzie miał potencjometr i ustawi sobie poziom przełączania jaki bedzie chciał od 1000-6000 obrotów.

Pff... sądziłem że to jest bardziej skomplikowane i wymaga odwiedzenia warsztatu LPG. Jak pisałem, na tych całych generacjach LPG się nie znam, ale chętnie się czegoś nauczę :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez sołtys » 19 maja 2006, 11:30

To jest instalka na śrubę wiec elektroniki tam nie ma, gdyby miał porządną elektronikę to tam obroty ustawia się przez interfejs i komputer a tak to zwykły potencjometr np coś takiego:

http://www.ac.com.pl/autogaz/stag2w/stag2w.pdf

Jeżeli faktycznie cie to interesuje to sobie poczytaj
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sini » 19 maja 2006, 17:07


Wypisz,wymaluj- mój przełącznik :)

sołtys napisał(a):To jest instalka na śrubę wiec elektroniki tam nie ma, gdyby miał porządną elektronikę to tam obroty ustawia się przez interfejs i komputer a tak to zwykły potencjometr np coś takiego

Niestety masz rację, gówniana ta elektronika u mnie :(

sołtys napisał(a):jak tak bedzie jeżdził t oprzy pierwszym przebiciu będzie miał po przełaczniku.

I dlatego zawine ten brązowy kabelek z powrotem na przewód zapłonowy i niech już tak zostanie- jest łatwiej (bez lutowania) i nie musze ryzykować spalenia przełącznika.

Dziękuje wszystkim za pomoc <pisze>
Mam mazdę i nie zawaham się jej uzyć !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 18:52
Posty: 75
Skąd: warszawa
Auto: 323f BA 1.5 kat Z5 '96 + LPG

Postprzez sołtys » 20 maja 2006, 06:18

sini napisał(a):I dlatego zawine ten brązowy kabelek z powrotem na przewód zapłonowy i niech już tak zostanie- jest łatwiej (bez lutowania) i nie musze ryzykować spalenia przełącznika.


żle mnie zrozumiałeś jak go zawiniesz na kable WN to przy pierwszym przebiciu z kabelka a to sie zdarza nawet nowym kablom w wyjątkowo wilgotne dni możesz mieć po przełączniku. Producent i zdrowy rozsądek zabrania nawijania przewodu na kable wysokiego napięcie. Popytaj ludzi który przewód z aparatu podaje sygnał na obrotomierz i tam sie wlutuj, wtedy będzie miał tak jak powinno być. Inaczej prędzej czy póżniej przełącznik szlak trafi.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sini » 20 maja 2006, 23:33

sołtys napisał(a):żle mnie zrozumiałeś jak go zawiniesz na kable WN to przy pierwszym przebiciu z kabelka a to sie zdarza nawet nowym kablom w wyjątkowo wilgotne dni możesz mieć po przełączniku.

Uuuuuuups, chyba rzeczywiście Cię nie zrozumiałem. Trzeba się więc będzie pobawic lutownicą.

Pytanie:
ma ktoś schemat aparatu zaplonowego do Z5?
Mam mazdę i nie zawaham się jej uzyć !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 18:52
Posty: 75
Skąd: warszawa
Auto: 323f BA 1.5 kat Z5 '96 + LPG

Postprzez Grzyby » 21 maja 2006, 00:13

sini napisał(a):ma ktoś schemat aparatu zaplonowego do Z5

podaj jeszcze symbol tego aparatu, będzie łatwiej
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sini » 21 maja 2006, 15:03

Grzyby napisał(a):podaj jeszcze symbol tego aparatu, będzie łatwiej

Rzeczywiście, nie pomyślałem <glupek2>

BP1A M3

T2T60371

MITSUBISHI
Mam mazdę i nie zawaham się jej uzyć !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 18:52
Posty: 75
Skąd: warszawa
Auto: 323f BA 1.5 kat Z5 '96 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG