Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez ralf8484 » 2 lut 2009, 20:01

cyryl_21 napisał(a):Blos super sprawa wymontowałem mikser założyłem blosa wyrzuciłem filtr powietrza założyłem filtr stożkowy i wszystko pięknie pasuje. Zauważalny wzrost mocy na benzynie i na lpg.

popieram kolegę mam identycznie to rozwiązane i jest dobrze
MadziaForever napisał(a):Było to już mówione ale: "od podstaw to sekwencja"
..blos został zdelegalizowany, a to oznacza że montowanie instalacji bez ograniczeń elektronicznych – innej niż sekwencja (w odniesieniu do obecnego rynku)jest niezgodne z prawem.

bols jes zgodny z prawem tylko instalacja musi byc sterowana elektronicznie wg. prawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez mackoGD » 3 lut 2009, 21:45

MadziaForever napisał(a):sekwencja daje taką samą moc i ryzyko wystrzału jeszcze mniejsze..


Rzeczywiście ryzyko małe. Ale jak zaniedbasz układ zapłonowy to biada...
Ja zapłaciłem rozerwaną puszką filtra (jebło raz a dobrze) :|
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez delarossa » 5 lut 2009, 20:24

Panowie ja mam 2gen ale poprzedni właściciel wyjął krokowca i założył śrubę.. nie strzelilo mi nigdy! ale pali nie mniej jak 15l gazu, poza tym świeci checker i wywala błędy o ubogiej lub bogatej mieszance. Czy blos będzie jakimś rozwiązaniem? Jak kupilem to zalożlem sprawny przeplywomierz i obudowe filtra nową, nie chce żeby strzelało, ale mogłaby palić mniej..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez orel11 » 5 lut 2009, 20:34

czyli masz juz pierwszej generacji instalacje
co do checka to jedynie emulator sondy pomoze lub sekwencja
a poprzez załozenie blosa mozesz zwiekszyc dynamike i zmniejszyc spalanie
to moja mazda na sekwencji spala ok 12 litrów gazu na sekwencji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 16:52
Posty: 58
Skąd: Zbąszyń
Auto: Mx6 2.5V6,Peugeot 205GTI,405MI

Postprzez slawek323 » 9 lut 2009, 23:05

Blos daje rade został założony w audi 2.8 v6 obroty w ogóle nie pływają elegancko się wkreca i nie trzeba mieć dużego pojęcia w tematyce gazu żeby założyć to cudo wyregulowany został na oko póki co i jeździ, co do legalności to myśle ze i tak nikt tego nie sprawdzi tak było i już :) zwracaja uwagę na butle....
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez slawek323 » 9 lut 2009, 23:06

Blos daje rade został założony w audi 2.8 v6 obroty w ogóle nie pływają elegancko się wkreca i nie trzeba mieć dużego pojęcia w tematyce gazu żeby założyć to cudo wyregulowany został na oko póki co i jeździ, co do legalności to myśle ze i tak nikt tego nie sprawdzi tak było i już :) na przegladzie zwracają uwagę na butle tylko
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez MadziaForever » 21 mar 2009, 16:32

No zgadza się <lol> ja mam go już 2 lata i nigdy problemów na przeglądzie niemiałem, a latali mi przy nim już tym czujnikiem :P Widać było że gościu niewie co to a głupio mu zapytać;)
Od 2 lat ani jednego wystrzału.. żadnej regulacji, żadnych problemów.. spalanie na trasie ostatnio 8,7l/ 100km (LPG rzecz jasna) ..fakt jeżdze wolniej. Pozdrawiam wszystkich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez wujass » 24 mar 2009, 00:09

:) czy blos musi byc za przeplywka czy moze byc przed tak jak mam mixer ???
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez adam626 » 24 mar 2009, 23:48

tak naprawde to nie ma to znaczenia
jak jedziesz na benzynie to przepływomierz mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik
jak jedziesz na gazie przepływomierz mierzy ilość zassanej mieszanki gazu z powietrzem, ale nie ma to żadnego znaczenia bo instalacja nie bierze jego wskazań pod uwagę
generalnie im dalej zakładasz od silnika tym większy może być ewentualny strzał bo więcej jest objętości mieszanki gazu i powietrza w dolocie
stąd tendencja do zakładania miksera lub blosa jak najbliżej silnika
jak dbasz o układ zapłonowy i szczelność dolotu to szansa strzału maleje (nadal może się jednak zdarzyć) wtedy zakładasz blosa gdzie chcesz
ps: blos zamontowany za przepływomierzem działa jak klapa antywybuchowa chroniąc go przed strzałem
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez KrystianR » 12 maja 2009, 00:20

przeczytalem wlasnie caly temacik i mam kilka pytan mimo wszystko a raczej szukam porad....czeka mnie w najblizszej przyszlosci swap w mx-3 z 1.6 16v sohc 88ps na 1.8 16v dohc 128ps z mazdy 323 bg gt. zakladana mialem u siebie instalacje II gen z mikserem do 100hp, po swapie myslalem przejsc na blosa.

widze ze jest pare osob ktore przy blosie ma jeszcze zamontowany stozek, na chwile obecna u mnie jest to niemozliwe bo duzo sie nameczylem zanim auto na gazie stabilnie zaczelo chodzi ze wzgledu wlasnie na filtr powietrza itp. czy po zalozeniu blosa bede mogl smialo zrobic Cold Air Intake zakonczony stozkiem i czy bedzie to mialo jakis sens/odzwierciedlenie??

mam u siebie super gazownika ale chyba o blosie za wiele nie wie bo wiem ze sceptycznie na to patrzy ale przy okazji swapa niechce za bardzo ograniczac przeplywu powietrza i dlatego chce moc tez wykorzystac bardziej przez blosa a lubie auto krecic na obrotach wysoko, czy warto dawac to ustrojstwo przed wybuchem gazu miedzy blosa a wlot do kolektora??czy na na odwrot?

i jeszcze takie pytanie, jak mam mikser czy to reduktor do 100hp czy wtedy rowniez ma to przy blosie jakis wplyw na wynik jak gdybym zamiast niego mial taki do 140hp??
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez adam626 » 12 maja 2009, 23:20

z mikserem jest tak
aby działał stabilnie musi być uzyskane na nim duże podcisnienie
wtedy łatwo się reguluje działa ok ale obcina górę obrotów z racji zwężenia przekroju przepływu
mikser o dużym przekroju będzie działał wydajnie na dużych przepływach-obrotach ale będzie trudny do wyregulowania i niestabilny na wolnych obrotach
blos dzięki całkowicie odmiennej budowie działa jak mikser o małym przekroju na niskich obrotach i jak mikser o dużym przekroju na wysokich
twój parownik mógł być wystarczający na mikserze, nie z powodu swojej wydajnosci ale z powodu przydławienia silnika mikserem, przy blosie nie bedzie tych ograniczeń i wtedy się okaże.
Ja wymieniłem na OMVL i czuję różnicę, mimo ze na blosie ze starym parownikiem bylo nieporównywalnie lepiej niż na starym parowniku i na mikserze.
Po miescie przy ostrym deptaniu na blosie spadło spalanie o 2 litry LPG w porównaniu z mikserem przy duzo lepszych osiągach
mam w tej chwili ubogo na jałowych obrotach i optymalnie na przyspieszaniu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez wujass » 17 maja 2009, 14:29

Czy hamujac silnikiem na blosie cos zaoszczedzam gaziku czy nie ?
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez adam626 » 17 maja 2009, 22:10

jak hamujesz silnikiem przepustnica blosa pozostaje zamknięta.
Gaz dostaje tylko z dyszy biegu jałowego regulowany ta mała śrubką.
Miejmy jednak tą świadomość że cała pojemność dolotu od blosa do silnika zawiera mieszankę gazu z powietrzem odpowiadającą swym składem średniej z przed chwili adekwatną do poprzednich obrotów. Moment kiedy puszczamy pedał gazu i silnik schodzi do obrotów jałowych lub w momencie hamowania silnikiem wpierw wypalamy tą mieszankę z dolotu.
To jest ta chwila kiedy mieszanka jest stanowczo za bogata.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez KrystianR » 7 sie 2009, 21:57

ja sie przymierzam do blosa bo na czasie bede robil swapa i mysle zeby nie zamulac silnika gazem 2gen ktory mam zalozony blosem conieco poprawie i moje pytanie jak wyglada sprawa z wybuchami?tu mialem zalozony antywybuch ktory jednak ze wzgledu na swa budowe tez w pewny sposob ograniczal przelot a widze ze sporo osob niema z blosem zabezpieczen wiec jak to jest z wybuchami?zdarza sie czy raczej jest to niespotykane/niemozliwe?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez adam626 » 7 sie 2009, 23:10

W maździe mam LPG od 10 lat
zdarzył mi się może z 8 razy strzał przez ten okres
z czego trzy miesiąc temu na blosie
przyczyną był upalony przewód zapłonowy 3 cylindra
przy końcówce na świecy wypaliło się 12mm włókna
węglowego w kablu i tam wewnątrz kabla przeskakiwała iskra
było to słychać a nie było widać i zanim zdiagnozowałem prawidłowo
jeździłem z 3 tygodnie i w tym okresie nastapiły te 3 strzały
po wymianie spokój
sam blos działa bez zarzutu
mam na stałe podłączona kontrolkę sondy lambda i widzę skoki składu mieszanki, podobne mam na benzynie więc nie widze tu problemu
mam prawidłowo na biegu jałowym
ubogo na hamowaniu silnikiem lub na powolnej jeździe
i prawidłowo przy przyspieszaniu na pełnym otwarciu przepustnicy tak do 5,5tyś rpm
parownik to OMVL
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez MadziaForever » 21 sie 2009, 21:14

Dawno się nieodzywałem:) blosa miałem chyba jako jeden z pierwszych forumowiczów (sam zakładałem:) nigdy niemiałem strzału na blosie -626GE FS,
Ostatnio doznałem lekkiego szoku.. mazda spaliła mi równe 8l/100km LPG ..to chyba rekord, jeżeli się myle dajcie znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez KrystianR » 15 wrz 2009, 21:29

zakupilem blosa, wprawdzie uzywke ale to akurat nie problem bo jeszcze na gwarancji, brc..bedzie zakladany pod silnik 1.8 16v dohc z mazdy 323gt, procz tego bedzie CAI i kupilem blosa z mysla o poprawie osiagow na gazie , by nie ograniczac przeplywu powietrza jak przez reduktor..mam nadzieje ze dobrze zrobilem i ze sobie poradze choc ze wstepna regulacja :)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez STEffAN » 16 wrz 2009, 09:20

MadziaForever napisał(a):Dawno się nieodzywałem:) blosa miałem chyba jako jeden z pierwszych forumowiczów (sam zakładałem:) nigdy niemiałem strzału na blosie -626GE FS,
Ostatnio doznałem lekkiego szoku.. mazda spaliła mi równe 8l/100km LPG ..to chyba rekord, jeżeli się myle dajcie znać.


No ogólny rekord w GE to raczej nie – moja poprzednia 626 GE 1.8 '92 była z Holandii z fabrycznym gazem – jadąc w miarę oszczędnie bez problemu można było zejść poniżej 8 litrów gazu. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez GieraPPa » 17 wrz 2009, 07:50

witam witam

tez mam zalozony watek na temat blosa ale fo efki 2.0 v6
jak naprawde wyglada spadek mocy przy blosie oraz jak kolega wczesniej pisall o Cold Air Intake i stozku czy nie ma z tym problemow

pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 194
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez jackkpl » 17 wrz 2009, 08:17

Co do blosa to moge powiedziec, ze miedzy nim a mikserem 28-34mm jest mega roznica. W moim podpisie sa 2 linki do wykresow, jeden na benzynie (zanim byl blos), a drugi na LPG z blosem. Jak widac roznica jest , bo jednak gaz ma mniejsza energie przy spalaniu i tego sie nie przeskoczy (poza wtryskiem cieklego gazu, co obniza temperature mieszanki, a tym samym wchodzi jej wiecej do cylindra). Niemniej jednak 127 koni na lpg vs 134 na benzynie jest moim zdaniem wynikiem bardzo dobrym.

Sam montaz blosa jest bardzo prosty, majac instalacje 1-2 gen po prostu rozcinamy gumowa rure dolotowa (im blizej przepustnicy tym lepiej), wkladamy tam blosa i zasilanie gazu przepinamy z miksera do blosa. Jak ktos ma 2-gen to zdejmujemy silniczek krokowy z weza gazu, bo i tak do blosa sie nie przyda. Sklad mieszanki na blosie mozna tez bardzo ladnie sobie zmieniac. Trzeba ta nacieta rurke, ktora dawkuje gaz odpowiednio uksztaltowac. Ja kupilem blosa uzywanego i ta rurka byla rozpilowana , w ogole nie dalo sie ustawic mieszanki. Zakleilem troche to poxipolem, wyszlifowalem papierkiem (dzieki temu zmniejszyla sie "szpara" w rurce) i tym samymy odzyskalem mozliwosc regulowania gazu. Spalanie jak na moje jest ok 0,5-1l wieksze, niz na mikserze. Obecnie oscyluje w granicach 11l/100.

Reasumujac, jesli ktos ma instalke 1-2 gen i chce odzyskac troche straconej mocy, to smialo wkladac blosa. Roznica jest naprawde odczuwalna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG