Strzały na LPG – jakie ryzyko

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez mr_roba » 20 kwi 2006, 20:13

Tak więc trochę szperam po forum i czytam o ryzyku jakie się wiąże z używaniem instalacji gazowej II bądź III generacji w Mazdach a szczególnie 323f BA 1.5 taki jaki bedę miał za parę dni :D Samochód, który zamierzam nabyć jest wyposażony w 1,5 roczną instalację gazową II czy III generacji – ważne, że jest sterowana komputerowo. Niechcacy trafiłem tutaj na wątki poruszające duże ryzyko strzałów, które podobno czynią dużo spustoszenia w Madziach. Jednakże mimo przeczytania tylu wątków nie dowiedziałem się – może dla Was oczywistej rzeczy – czy strzelanie występuje tylko przy rozruchu, czy też w trakcie jazdy. Pytam, bo moja przyszła instalacja ma podobno ustawienia takie, że gaz się włącza dopiero po 2000 obrotach czy jakoś tak. Więc gdyby strzały występowały tylko przy rozruchu to ryzyko jednocześnie by malało bo samochód zawsze odpala na benzynie – no chyba, że przy uruchamianiu mocno naciśnie się pedał gazu i obroty przekroczą 2000 i zostanie podany gaz – aczkolwiek kto mądry gazuje przy zimnym silniku?

Pozdrawim
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2006, 20:03
Posty: 10
Skąd: Koszalin
Auto: 323f BA 1.5 '97

Postprzez nemi » 20 kwi 2006, 20:48

Pytanie było zadane (sam je zadałem) :P http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5505 . Mówiąc najbardziej ogólnikowo – strzelić może zawsze:
przy mocnym przyspieszaniu, wrzuceniu na luz przy wiekszej predkosci, przy samym przełączaniu na gaz itd.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez sołtys » 21 kwi 2006, 06:24

nemi napisał(a):Mówiąc najbardziej ogólnikowo – strzelić może zawsze:


gdy dojdzie do zubożenia mieszanki czyli najczęściej przy:

Gwałtownym wciśnięciu pedału gazu przy niskich obrotach i znacznym obciążeniu silnika.

Ulubionych przez tunerów tzw. przegazówkach

Przy zimnym silniku jak instalka jest źle ustawiona.

w innych przypadkach zdarza się to rzadziej ale tak jak nemi napisał ogólnie może strzeli zawsze.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Wojtas_323F » 23 kwi 2006, 23:28

No nie przesadzajcie bo zaraz kolega pomysli że naprawdę strzela co kilka minut w czasie jazdy. Z mojego doświadczenia, a już 4 lata męcze zagazowane rakiety, strzela tylko i wyłącznie gdy jest problem z instalacją elektryczną, czyli świece albo kable do wymiany. Jak z tym jest pożądek nic nie strzela. Mozna założyć kalpkę zabezpieczająca przepływomierz przed wybuchem, wtedy nawet jak strzeli nic się nie uszkodzi.

mr_roba napisał(a):Pytam, bo moja przyszła instalacja ma podobno ustawienia takie, że gaz się włącza dopiero po 2000 obrotach czy jakoś tak.

Raczej automat przełącza na gaz jak silnik złapie temperaturę bo przeżucanie na benzynę poniżej 2000 obr/min jest bezsensem. Wtedy w korku cały czas paliłoby benzynę:).
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez vtk » 23 kwi 2006, 23:51

mr_roba napisał(a):Pytam, bo moja przyszła instalacja ma podobno ustawienia takie, że gaz się włącza dopiero po 2000 obrotach czy jakoś tak.

Wojtas_323F napisał(a):Raczej automat przełącza na gaz jak silnik złapie temperaturę bo przeżucanie na benzynę poniżej 2000 obr/min jest bezsensem. Wtedy w korku cały czas paliłoby benzynę:).

koledze mr_roba najprawdopodobniej chodziło o automatyczne przełączanie na gaz, gdy po zapaleniu silnika obroty wzrosną powyżej 2000 rpm. potem zasilanie LPG jest stałe aż do wyłączenia silnika, nawet poniżej tych obrotów. moim zdaniem takie instalacje są bardziej sensowne, niż te, gdzie auto przechodzi na zasilanie LPG po przekroczeniu ustalonej temperatury silnika.
ex-właściciel 323F GT (BG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 16:49
Posty: 64
Skąd: Konin/Poznań
Auto: Audi A3 TDI

Postprzez artisan » 24 kwi 2006, 16:20

no własnie bo jak tu juz pisali niektórzy gdy były te mrozy w okolicy -25 to przełaczało na gaz po około 10-15 km jazdy hahaha
pozdrówka z Madziolką w tle
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2004, 11:38
Posty: 293
Skąd: Białystok
Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4

Postprzez bazyl wspaniały » 3 maja 2006, 00:27

mi tam przełącza kiedy silnik przekroczy 5stC i przy 2000rpm, i dobrze, niech se pomruczy troszkę na benzynie a nie na okrągło suchary :D
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Karwoś » 3 maja 2006, 11:34

Wystarczy że doda się gaz puści i znowu szybko naciśnie – może strzelić, Przy ostrzejszej jeździe przy zmianie biegu też może strzelać.

Ale strzela jak coś jest nie tak – najczęściej kable WN, świece itp.

Tak sam z siebie nie może strzelać – a jak gazownik mówi że może to albo mu się nie chce sprawdzać albo zna sie na tym jak słoń na gwiazdach.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez tomkoduszek » 22 sie 2008, 08:26

A mi strzela przy obrotach ok 3000 kiedy zdejmnę nogę z gazu
tomkoduszek
Początkujący
 
Od: 3 cze 2008, 16:22
Posty: 4
Skąd: Kłodawa
Auto: MAZDA 626 1.9B 97r.

Postprzez luki88 » 23 sie 2008, 15:14

Może strzelić jak zbyt wcześniej przełączysz na gaz i będziesz dodawał mocno gazu, jak będą zużyte świece, palec, kopułka i kable. Jakie są następstwa strzałów? – Może ci rozwalić ten plastik pzy kolektorze ssącym i przepływomierz, czyli po strzale pozostaje tylko hol i linka. Koszt przepływki to ok 400 zł a tej palstikowej puszki też coś koło tego. Jaki z tego morał?
Instalacja podciśnieniowa nie nadaje się do tego auta. Jeśli zależy Ci na sprawności samochodu i bezawaryjnej obsłudze ładuj sekwencję. Dzięki temu auto stanie się całkowicie bezobsługowe.
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez tomkoduszek » 24 sie 2008, 14:01

Instalacja podciśnieniowa nie nadaje się do tego auta. Jeśli zależy Ci na sprawności samochodu i bezawaryjnej obsłudze ładuj sekwencję. Dzięki temu auto stanie się całkowicie bezobsługowe

Ja mam inst. sekw. i mam problemy z wystrzałami gazu, ale w tłumik. Poza tym jest wszysko ok.
tomkoduszek
Początkujący
 
Od: 3 cze 2008, 16:22
Posty: 4
Skąd: Kłodawa
Auto: MAZDA 626 1.9B 97r.

Postprzez TePe » 27 sie 2008, 07:31

Wojtas_323F napisał(a):Mozna założyć kalpkę zabezpieczająca przepływomierz przed wybuchem, wtedy nawet jak strzeli nic się nie uszkodzi.


Ja miałem w BG dwie klapki i jeszcze gwizdek do tego i nic mi to nie pomogło. Przepływka poszła sie... Wiecie gdzie
Jedyne co pomogło to montaz SGI...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG