Instalacja Koltec za duza dawka gazu
Strona 1 z 1
Witam.Wiele mazd posiada instalacje koltec wiec może ktoś z was miał podobny problem. W aucie czasami czuć gaz,bylem u diagnosty żeby sprawdził mi nieszczelność gazu pod maska i w okolicy butli, czujnik nic nie wykazał jedynie stwierdziliśmy ze jest za duza dawka i gaz jest wyrzucany przez wydech.Wiec czy ktos wie jak ustawić dopływ gazu w koltecu czy tylko ustawia go silnik krokowy.Przy okazji czy u was tez tak szybko przełącza się na gaz i gaśnie( czasami nie zdążę pasów zapiać i samochód przełącza się na gaz)
- Od: 9 lut 2013, 18:06
- Posty: 29
- Auto: Mazda 626 V lift. silnik 1.8 16v 100km. 2000r.
Dokładnie jak piszesz dawkę reguluje silnik krokowy sprawdz czy ci przez kruciec w dolocie nie ucieka gaz .Sprawdz błędy. A jak nie potrafisz to służę radą 500-141-124
Przez króciec nie ucieka bo sprawdzałem czujnikiem.A o błędach jakich mowa? Check engine?
- Od: 9 lut 2013, 18:06
- Posty: 29
- Auto: Mazda 626 V lift. silnik 1.8 16v 100km. 2000r.
Panie masz ciśnienia na 1 i 2 stopniu do ustawienia a w najgorszym przypadku wymiana membran w reduktorze miałem to czasami pluło gazem z tłumika a czasami samoczynnie przełączało na paliwo.
- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
Mowa jest o błędach które generuje Koltec i ma to zapisane w sterowniku . Zadzwoń to ci powiem jak to ugryść. A ile ci tego gazu pali.SZukałem i znalazłem poczytaj viewtopic.php?f=20&t=102060.A o tej instalacji jest dużo na forum opla.Sam jak kupiłem swego xeda z tą instalacją to nie wiedziałem jak ją ugryść bo była nie sprawna ale dzięki jednemu gośćiowi który mi wytłumaczł co do czego sam ją uruchomiłem tz. regeneracja parownika , regeneracja rozdzielacza ,wymiana silniczka krokowego i 5 wtrysków instalacja ożyła i jest jak do tej pory bezobsługowa . A wszystkie naprawy robiłem sam .
Gazu pali mi około 11,5l. Na butli 38l robię 350km. ja tez kupiłem mazdę z instalacja ale bez butli gazowej. Oddałem do gościa w Piasecznie który naprawia kolteca. Wymienił mi silnik krokowy i chyba czyścił rozdzielacz już nie pamiętam bo to dwa lata temu było. Co do kolegi Mareckiego to tez tak miałem ze przełączała się na paliwo ale to dlatego ze filtr w rozdzielaczu był cały zapchany (już tylko tankuje na sprawdzonych stacjach i jest wszystko ok)
- Od: 9 lut 2013, 18:06
- Posty: 29
- Auto: Mazda 626 V lift. silnik 1.8 16v 100km. 2000r.
W rozdzielaczu nie ma żadnego filtra jest tylko na wlocie sitko.Ostatnio jak robiłem traskę około 350km wyszło mi spalanie 8,4 przy silniku 2,0v6
Witam.Mam taki problem z mazda ze jak jest przełączona na LPG ,wciskam gaz to zaczyna auto dławić ,nieraz strzeli z wydechu ,nieraz jest tak ze zmieniając biegi z większego na mniejszy to zaczyna dławić i muszę zmienić na paliwo i z powrotem LPG i jedzie dalej już normalnie.Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi.LPG holender
Dopisano 27 paź 2014, 22:26:
Podobne zachowuje się auto jak opisuje ,,flashmaniac,, w poście ,,dławi się -instalacja holenderska Koltec
Dopisano 27 paź 2014, 22:26:
Podobne zachowuje się auto jak opisuje ,,flashmaniac,, w poście ,,dławi się -instalacja holenderska Koltec
-
Luis
tak ,wymieniłem kable i świece dodatkowo bo już stare były ale auto się zachowuje tak samo,silniczek krokowy ok ,przepustnica tez
-
Luis
U mnie natomiast był uszkodzony przewód z podciśnieniem do reduktora(łapał lewusa),wymieniłem przewód oraz filtry i jest ok. Przemek 323c silnik krokowy tylko reguluje obroty, wymień może przewód miedzy reduktorem a rozdzielaczem,ja miałem kiedyś krotki włożony ok 7cm po wizycie u gazownika wymienił mi przewód na dłuższy i było ok. Podrostu ten krótki się zginał i nie dawał takiego ciśnienia jak potrzeba. Dodatkowo sprawdź ręka ciśnienie na nim-bo powinien aż pęcznieć,jeśli nie daje odpowiedniego ciśnienia to będą takie objawy i usterki trzeba szukać w reduktorze jeśli wszystko w rozdzielaczu jest ok.
- Od: 9 lut 2013, 18:06
- Posty: 29
- Auto: Mazda 626 V lift. silnik 1.8 16v 100km. 2000r.
Silnik krokowy powinien byc w rozdzielaczu i regulowac dawke gazu. Dziwne jest to co piszesz, dluzszy przewod latwiej zagiac niz krotszy. Co do reduktora wystarczy manomentrem roznicowym zmierzyc cisnienia i wszystko bedzie jasne.
-
Przemek323c
Ja jak miałem uszkodzony silnik krokowy to falował na obrotach i gasł ale samochód jechał normalnie.A co do przewodu to teraz jest położony na kolektorze i nie załamuje się przy wlocie do reduktora jak i rozdzielacza, a koszt przewodu to 10zl
- Od: 9 lut 2013, 18:06
- Posty: 29
- Auto: Mazda 626 V lift. silnik 1.8 16v 100km. 2000r.
To dalej nie znaczy ze silnik jest tylko do regulacji obrotow. Dawka posrednio wplywa na obroty bo stan pracy na biegu jalowym jest dosc trudny dla silnika.
-
Przemek323c
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości