Witam,
3 tyg temu kupiłem mazdę mx3, 1.8 V6 z 1992 r. z instalacją 2 gen Lovato/Tomasetto z BLOSEM, ale spalanie na LPG jest bardzo wysokie (ostatnie tankowania do pełna):
15 l. LPG – trasa (ok 200 km jak go kupiłem, 130-150 km/h na A4)
22,5 l. LPG – pół miasto jazda dość dość dynamiczna ale bez przesady bez jakiegoś pałowania bez potrzeby
auto odstawione do gaziarza, wymieniony czujnik temperatury płynu chłodniczego, uwagi mechanika co do nie do końca prawidłowych świec, problemów z kopułką i palcem oraz starych kabli WN, wcześniej obroty były trochę a wysokie – po rozgrzaniu zawieszają się na 1500 – 1700 obrotów na jałowym
19,6 l. LPG – pół miasto jazda dość dynamiczna ale bez przesady
17,5 l. LPG – pół miasto jazda emeryta (no dobra przycisnąłem go parę razy na światłach ale ogólnie bardzo spokojnie, zmiana biegów na 3000 obr.
19,8 l. LPG – pół miasto jazda dość dynamiczna po mieście i ok 150 km po DTŚkach
Jeszcze parę uwag co do stanu technicznego:
– obroty czasami po nagrzaniu mocno falują przy wbitym biegu na postoju (od 500 do 1600) alb zawieszają cię na ok 1400
– filtr powietrza i gazu oraz regulacje robione po 2-gim tankowaniu
– auto nie pali na jeden gar na benzynie, na gazie idzie na wszystkie (chyba wtrysk przytkany, bo łączony na krótko też nie działa)
– planuję wymienić kable, świece i kopułkę z palcem ale czy to może być przyczyną takiego wysokiego spalania LPG? (nie chcę inwestować kilkuset złotych jeżeli nie dojdę do ładu z gazem)
– lada dziań odstawię go na zrobienie tego wtrysku na benzynie (zainwestuję w niego bo silnik spisuje się wyśmienicie, zrobiłem ok 1200 km i nie zauważyłem ubytku oleju (ani płynu chłodniczego )
– auto nie ma katalizatora (planuję założyć zamiennik bosala)
Proszę o poradę co może być przyczyną takiego spalania LPG (bylem gotowy na 15 LPG ale 19 to trochę chyba a dużo, czy po zainstalowaniu sekwencji IV gen (zmianę instalacji wycenili mi to na ok 1000 zł) spalanie będzie w jakimś rozsądnym poziomie (13-14 l. LPG?)
Mazda MX-3 1.8 v6 – spalanie LPG 20 l.
Strona 1 z 1
Mała aktualizacja:
wymienione świece NGK, kopułka i palec, wtryski Pb (używane, ale działają ok) wszystko zaczęło ładnie pracować no i poszedłem za radami z różnych forum i zakładam sekwencję LPG 4 gen... ale auto już 4 dzień stoi u gaziarzy i po założeniu sekwencji pojawił się problem nierównych obrotów na Pb i na LPG. Gaziarze walczą już 3 dzień nie mogą dojść do ładu (jutro sprawdzamy nowe kable WN, poprzednie były stare ale nie zmieniałem bo po zmianie wtrysków, świec i kopułki chodził ładnie i równo)
Czy ktoś ma jakąś hipotezę co mogło pójść nie tak przy zakładaniu LPG 4 gen, że silnik nierówno pracuje i na Pb i na LPG ?
wymienione świece NGK, kopułka i palec, wtryski Pb (używane, ale działają ok) wszystko zaczęło ładnie pracować no i poszedłem za radami z różnych forum i zakładam sekwencję LPG 4 gen... ale auto już 4 dzień stoi u gaziarzy i po założeniu sekwencji pojawił się problem nierównych obrotów na Pb i na LPG. Gaziarze walczą już 3 dzień nie mogą dojść do ładu (jutro sprawdzamy nowe kable WN, poprzednie były stare ale nie zmieniałem bo po zmianie wtrysków, świec i kopułki chodził ładnie i równo)
Czy ktoś ma jakąś hipotezę co mogło pójść nie tak przy zakładaniu LPG 4 gen, że silnik nierówno pracuje i na Pb i na LPG ?
- Od: 15 lut 2014, 21:41
- Posty: 7
- Auto: Mazda MX-3, 1.8 wersja kanadyjska 136 km, 1992r , przebieg 270000 km
Zagadka rozwiązana (dość dawno ale może się przydać) przy zakładaniu kolektora (kolektor był nawiercany do wtrysków gazowych), panowie pomylili podciśnienia (teraz mi do śmiechu ale wtedy myślałem, że auto już do złomowania, nie szło przejechać 100 m)
- Od: 15 lut 2014, 21:41
- Posty: 7
- Auto: Mazda MX-3, 1.8 wersja kanadyjska 136 km, 1992r , przebieg 270000 km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości