626GE FS + BRC Just (II gen.)

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez JimmyK » 28 paź 2005, 11:29

Czy wogóle ktoś z Was posiada ww zestaw, tzn. instalkę BRC Just w madzi z silnikiem FS ??

Jako, że od zarania (czyt. od zainstalowania instalacji przed prawie rokiem) i 150 paru regulacjach mam wciąż spalanie w mieście w granicach 13-14l/100km przy emerycie (czyt. regulacje gów... dały). Wpadłem na wspaniały ;) pomysł aby ktoś z zadowolonych posiadaczy wymienionej w temacie konfiguracji (czyt. tych, którym spalanie wychodzi w okolicach 10l/100km po mieście) przy najbliższej okazji / możliwości zgrali po prostu swoją konfigurację do pliczku i przesłali mi e-mailusiem <czytaj> .

Ciekawy jestem reakcji instalki na taki zabieg, czy to niekompetencja moich gaziarzy i złe ustawienia komputera, czy może jakieś inne czynniki wpływają na moją bolączkę <jelen>.

A może po prostu czepiam się, bo siedzę w domu chory i muszę sobie jakoś czas zagospodarować <lol> a madzia ma tyle palić i basta.
Ostatnio edytowano 28 paź 2005, 11:34 przez JimmyK, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 15:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez Grzyby » 28 paź 2005, 11:32

JimmyK napisał(a):ww zestaw, tzn. instalkę BRC Just w madzi z silnikiem FS

Ja mam u siebie BRC ale ze śrubą i takie spalanie to mam przy normalnej (czytaj "deska") jeździe po mieście.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 28 paź 2005, 15:17

JimmyK napisał(a):ożliwości zgrali po prostu swoją konfigurację do pliczku i przesłali mi e-mailusiem czytaj .


to nie jest powiedziiane że to coś da najprościej kup sobie śrube u gaziarza za 20zł i krokowca wsadz na ten czas do schowka ;) i reguluj sobie zobaczysz czy spalanie spadnie jeżeli tak tzn ustawienia do pupy i basta jeżeli nie to trzeba szukać innej przyczyny sam widzisz coronos mariusza śmiga bez problemów.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Markiz » 28 paź 2005, 19:56

BRC Just sam programuje się w oparciu o sygnał sondy lambda. Możliwość regulacji występuje przy wolnych obrotach. Oczywiście wtajemniczeni magą ( czytaj – potrafią <killer> ) zmienić pewne konfiguracje.
W praktyce ta instalacja ( elektronika) jest banalna do wyregulowania. Najpierw pragarmujesz kompa na wysokich ( procedura trwa koło 5 minut) potem ustawiasz wolne w oparciu o wykres. Tak naprawdę w ustawieniu ciężko coś zwalić, dlatego przyczyny szukałbym gdzieś indziej.
A co do instalki na śrubie ( BRC BLITZ) to w wydaniu BRC zastosowanie śruby przynajmniej w moim odczuciu powoduje mniejsze spalanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 08:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez JimmyK » 29 paź 2005, 11:55

Śruba, śruba chłopaki... ale ja mam jeszcze ponad rok gwarancji na instalkę i nie chcę jej stracić :|

Markiz napisał(a):Tak naprawdę w ustawieniu ciężko coś zwalić

tak niestety się domyślałem, tylko co mogli zwalić, że po zainstalowaniu gazu pali mi min 30% więcej paliwa niż wcześniej, zamiast tego standardowego 15%, szit.

Już były wszystkie rodzaje reg. – czyli ta standardowa, co pisał Markiz, później pod obciążeniem (z laptokiem) i ostatnio zmniejszył, jak mówił ilość kroków (?) przy nierozgrzanym silniku (sondzie lambda).

Markiz napisał(a):Oczywiście wtajemniczeni magą ( czytaj – potrafią ) zmienić pewne konfiguracje.

Powiedz mi co to za tajemnicze ustawienia?
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 15:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez Smirnoff » 29 paź 2005, 21:49

JimmiK, w praktyce przy instalacjach na mikserze przyjmuje się wzrost spalania LPG vs Pb rzędu 20-40% (w zalezności od nastawów i stylu jazdy), natomiast 0-20% dotyczy instalacji SGI (cały czas mówimy o sytuacji, której istotą jest zachowanie stechniometryczności mieszanki w całym zakresie obrotów, a nie o skręcaniu i zubożaniu na siłę...)
Pozdrawiam serdecznie
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 16:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez nemi » 29 paź 2005, 21:54

Smirnoff napisał(a):natomiast 0-20% dotyczy instalacji SGI

w praktyce w Octavii okazało się +1,5 litra/100km

Smirnoff, a co sądzisz o tym, żeby Jimmy pojeździł jakiś czas na śrubie – wtedy by się przekonał, czy ten egzemplarz może wogóle spalić mniej, przy normalnie ustawionej mieszance.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Smirnoff » 29 paź 2005, 22:37

Nemi, moze na jakiś czas zamontowac srube – groszowa sprawa, a będzie miał pewność, czy to spalanie wynika z błędnych nastawów/błędnego działania sondy lambda czy z innych przyczyn leżących gdzie indziej. Z tym, ze aby wynik był miarodajny, trzeba ustawić auto tak, zeby mieszanka była stechiometryczna w pełnym zakresie rpm, czyli powiedzmy 1-6.5krpm. Bo inaczej będzie przekłamanie.
Pozdrawiam serdecznie
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 16:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez JimmyK » 30 paź 2005, 12:58

Smirnoff napisał(a):moze na jakiś czas zamontowac srube – groszowa sprawa

jak już wspomniałem – gwarancja do grudnia 2006

a co do:
Smirnoff napisał(a): w praktyce przy instalacjach na mikserze przyjmuje się wzrost spalania LPG vs Pb rzędu 20-40%

to wpadnę kiedyś do zakładu na Łęczyńską z jakimś grubym markerem i przemaluję im te wzory opłacalności LPG co mają na plakatach i zmienię liczbę ...x 1,15... na 1,40 !!
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 15:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez nemi » 30 paź 2005, 13:24

JimmyK napisał(a):jak już wspomniałem – gwarancja do grudnia 2006

JimmyK gwarancja gwarancją, ale może w tym samym zakładzie Ci ogłupią instalkę do I generacji na jakiś czas bez utraty gwarancji na pozostałe bebechy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Markiz » 30 paź 2005, 20:55

Wstawienie śruby nie powoduje utraty gwarancji!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 08:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez kurczak » 2 lis 2005, 08:37

Mam 323F BG z 91 z BP-DOHC, czyli 1.8 16V 128KM i instalkę BRC z kompem JUST. Pali mi w okolicach 9-10 ltr, czyli mniej niż na beznynie, której ciągnęła mi w mieście około 9-12 ltr. W każdej chwilii mogę zgrać swoje ustawienia i podrzucic komuś tylko...

Prosiłbym o podesłanie mi softu, jakim to mogę zrobic oraz schematu "kabelka", którym będę się mógł wpiąć. Sugeruję maboo@gazeta.pl

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 07:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez andrzeej » 2 lis 2005, 17:50

No czesc ja mam zamiar załozyc własnie sobie istalke II generacji jeszcze sie nie orjentowałem za tym tak dokładnie . kolega własnie załozyl do golfa III instalacje BRC tylko nie wiem z jakim kompem(jak narazie nie narzeka). Pytanie mam czy moje auto bedzie smigac na tej instalce bo chcialbbym miec kozysci z lpg SGI nie wchodzi(kasa)a tak ile tak instalka kosztuje BRC z kompem JUST albo cos podobnego wmiare taniego...
pozdrawiam
Obrazek

Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2005, 19:13
Posty: 60
Skąd: Wolbrom
Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p

Postprzez kurczak » 3 lis 2005, 08:19

Z tego co wiem to jak zakładasz II genereacje BRC, to masz do wyboru komuter BLITZ i jest to prostsza instalacja lub komputer JUST i jest to bardziej rozbudowana instalka. Ja za instalkę BRC z kompem JUST, wskażnikiem diodowym ilości gazu w zbiorniku toroidalnym 45ltr zapłaciłem 2000PLN.

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 07:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez andrzeej » 3 lis 2005, 08:26

Kurczak a jak ci ta instalka sprawuje sie nie masz problemów ile juz przejchales.a jak tam z regulacjami czesto musiałes zagladac gaziarzy
kurczak napisał(a):Pali mi w okolicach 9-10 ltr
jaki styl jazdy?
jestem ciekaw bo niechciałbym miec potem problemy .
:)
Obrazek

Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2005, 19:13
Posty: 60
Skąd: Wolbrom
Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p

Postprzez mazdyfan_tomek » 3 lis 2005, 08:52

Też mam JUst'a BRC w Accordzie 2,0 pali średnio 10 litrów przejechałem juz 7000 od lipca i nic sie nie dzialo wszystko ok wydałem 1900 zł
MAZDA MX3 1,8 V6 133 PS
HONDA ACCORD 2,0 136 PS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 22:08
Posty: 78
Skąd: Tarnów
Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS

Postprzez kurczak » 4 lis 2005, 08:32

Z ta instalką przejechałem około 2tyś km, czyli malutko bo dopiero ją założyłem.

Na dzień dzisiejszy to jedyna rzeczą jaką musze poprawić to troszkę podnieść wolne obroty, zarówno na gazie jaki benzynie, bo obecnie są troche za niskie.

Mój styl jazdy wygląda tak, że jeżeli samochód jest zimny to jadę bardzo delikatnie, gdy drgnie wskaźnik temperatury silnika to dopiero przełączam się na gaz (tzn. wkręcę silnik powyżej 2500 obr i się samo przełącza) potem normalnie kulam się w korkach, aczkolwiek jak trzeba cos wyprzedzić to nie widze przeszkód żeby pokręcić do 7tyś – zdarza się to sporadycznie, ale wystepuje.
Jazda na trasie to też w większości spokojny cruising, ale wyprzedzam dynamicznie i tutaj też potrafię troche pokręcić silnik. Jak mam jakąś ładną prostą to chwilowo śmignę sobie w okolicach 180km/h.
Reasumując jeżdżę spokojniej niż moim poprzednim Civicem, a wynika to z tego że Mazda ciągnie mi z niskich obrotów i mam z tego "radochę". Civica kręciłem, bo inaczej nie chciał jechać.

Reasumując jeżdzę w miarę normalnie. Mógłbym pewnie wykręcić z 2 ltr więcej na 100km ale to juz by było dorzynanie samochodu.

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 07:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez andrzeej » 4 lis 2005, 10:17

ok dzieki za odp
chyba sie zdecyduje na BRC
bo jak narazie to widze pozytywne opine na temat tej instalacji a jest w miare tania
pozdro
<faja>
Obrazek

Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2005, 19:13
Posty: 60
Skąd: Wolbrom
Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p

Postprzez Szyna » 13 kwi 2013, 15:50

Wrócę do tego tematu.
Posiadam instalacje BRC Blitz, mój "kochany" gazownik wstawił mi śrubę zamiast krokowca. Instalacja ma już prawie 4 lata. Spisuje się dobrze, poza tym że ciągle falują mi obroty i czuć straszna stratę mocy przy przejściu na gaz. Czy jeżeli założę krokowca u innego bardziej kumatego gazownika to będzie to wszystko ładnie działać ?
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG