problem z przelaczaniem sie na gaz

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez damiano1 » 18 mar 2012, 23:11

Witam panowie..od nie dawna posiadam mazde,gdy kupilem wszystko bylo ok a teraz problem polega na tym ze nie zawsze a raczej rzadko przelacza mi sie na gaz.Na sterowniku pokazuje niby ze jest na gazie a chodzi jakby na dwa gary(dusi sie trzesie),czasem przelaczy sie normalnie i chula az milo..nie ma korkowca bo jest sruba, zasilanie wszedzie dochodzi,wymieniony filtr i cewka na reduktorze.Gdzie lezy problem?instalacja II gen elpigaz jak sie nie myle..prosze o pomoc.Dodam ze na beni jest wszysto ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 22:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 19 mar 2012, 10:59

damiano1 napisał(a):nie ma korkowca

Korkowiec jest do kupienia na odpuście <lol>
W twojej instalacji brakuje silnika krokowego bo jakiś baran nie potrafiąc tego wyregulować po prostu go zdemontował przez co zrobił instalację LPG I generacji :|
Jak znam życie to twoja wiedza na ten temat nie jest zbyt wielka więc na początek proponuje wizytę u gazownika + obserwację co on tam robi.

Poza tym mógłbyś trochę bardziej opisać problem + opisać co dokładnie masz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez damiano1 » 21 mar 2012, 18:28

A wiec tak klolego,moj woz to mazda 626 GE 1,8, po drugie bylem u gazownika i to on wlasnie wykrecil mi korkowca i dal srube przy okazji ustawiajac obroty i dawke..bylem u niego bo troche falowal mi na obrotach i wtedy tez czsem nie przezucal sie na gaz..Po wizycie na chwile uspokoilo sie troche z obrotami a teraz jest to samo..bylem jeszcze raz u niego ale tylko sie z nim podarlem bo chyba myslal ze dorwal sobie gowniarz z ktorego bedzie doil kase za nic..A powiedz mi czy moze byc to wina tego bolca miedzianego na reduktorze ktorego powinna otwierac cewka ?moze to on sie nie otwiera czasem?a i co z tym korkowcem wkrecic go spowrotem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 22:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez tyla » 21 mar 2012, 23:36

Podjedz do jakiegos dobrego gazownika aby zrobil Ci przeglad instalacji LPG – z opisow ciezko wywnioskowac w czym moze byc problem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Marek 161BD081 » 22 mar 2012, 09:00

damiano1 napisał(a):bylem u gazownika i to on wlasnie wykrecil mi korkowca i dal srube przy okazji ustawiajac obroty i dawke..

Omijać takich gazowników szerokim łukiem!
I najważniejsze bo nie czytasz tego co wcześniej pisałem: nie ma tam i nie było żadnego "korkowca".
Jest to co najwyżej popularnie mówiąc silniczek krokowy, który pełni role regulowanego zaworu.
Zamontowanie go i tak wiąże się z regulacjami, które trzeba dobrze zrobić.

Moja rada wciąż aktualna: pojedź do innego "gazownika" bo sam bez jakiejś wiedzy w tym kierunku możesz więcej nabroić niż mieć z tego pożytku.

P.S. ... i staraj się pisać poprawnie – klawisz ALT czy SHIFT wcale nie boli w użytkowaniu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez damiano1 » 22 mar 2012, 11:04

Wlasnie koledzy problem polega tylko na tym ze w mojej okolicy trafic na dobrego gazownika to jak trafic szostke w lottka.Pozatym kurcze myslalem ze to co wykrecal to silniczek krokowy bo wszyscy niby tak to nazywja a tu prosze niespodzianka.A wykrecil go pewnie dlatego bo nie mogl sie poloczyc z moim komputerem(viola) a raczej twierdzil ze jego go nie widzi i pewnie nie mogl nic ustawic . Ach tam rece opadaja. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 22:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 22 mar 2012, 11:23

damiano1 napisał(a):Wlasnie koledzy problem polega tylko na tym ze w mojej okolicy trafic na dobrego gazownika to jak trafic szostke w lottka

... tak często bywa i dlatego czasem warto jest pojechać trochę dalej.
Popytaj nawet na Forum (wątki regionalne) o polecane warsztaty w swojej okolicy.

damiano1 napisał(a):A wykrecil go pewnie dlatego bo nie mogl sie poloczyc z moim komputerem(viola) ...

Samo posiadanie oprogramowania i sprzętu do podłączenia się ze sterownikiem niestety nie jest jednoznaczne z tym, że ktoś wie jak to wyregulować.
Instalacje I czy II gen. są ogólnie proste w regulacjach ale jak się zaczyna zajmować tym ex sprzedawca kwiatów to mamy takie efekty.
Ale ... nie zapominajmy też, że dla prawidłowej pracy instalacji II gen. MUSI być sprawna sonda lambda.
Może to z tego powodu przeszedł na regulację "śrubą"?

P.S. .... i widzę, że nadal chyba z lenistwa nie chce ci się pisać używając polskich znaków?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez damiano1 » 22 mar 2012, 12:27

Ale czepiasz się tej pisowni ;) Pozatym kolego nie sądzę żeby on pomyślał o sondzie.Poprostu podłączył komputer stwierdził że jego go nie widzi i natychmiast odkręcil (krokowy)i wkręcił śrubę.Myślę też że gdyby z sondą było coś nie tak to na benzynie nie chodził by idealnie,zmieniło by się np.spalanie.Widocznie z niego gazownik jak ze mnie ksiądz. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 22:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 22 mar 2012, 13:42

damiano1 napisał(a):Ale czepiasz się tej pisowni

A dlaczego miałbym się nie czepiać jak się komuś najzwyczajniej nie chce pisać na publicznym Forum?
Pisząc poprawnie dajemy jakąś swoją "wizytówkę" jak i również wyrażamy szacunek dla innych czytających.
Tak po prostu być powinno i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej.

damiano1 napisał(a):Pozatym kolego nie sądzę żeby on pomyślał o sondzie.Poprostu podłączył komputer ....

To było jedno z wielu wytłumaczeń takiego postępowania. <oczko>

damiano1 napisał(a):Myślę też że gdyby z sondą było coś nie tak to na benzynie nie chodził by idealnie,zmieniło by się np.spalanie

Przecież z twoich wypowiedzi wynika, że od niedawna masz autko więc może nie jesteś tego świadom.
Jak ktoś ma lpg to nie oszukujmy się ale nie jeździ zbyt wiele na "benzynce" ;)

damiano1 napisał(a):Widocznie z niego gazownik jak ze mnie ksiądz. ;)

Tego nie mogę zaprzeczyć ani potwierdzić hahaha
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez damiano1 » 24 mar 2012, 19:05

Co do pisowni na forum napewno masz trochę racji.A co do jazdy na benzynie to od trzech dni to robię i jest wszystko ok,denerwuje juz mnie domyslanie się czy się przełączy na gaz czy tez nie.Muszę poszukać jakiegoś dobrego gazownika bo szkoda moich nerwów. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 22:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez tyla » 25 mar 2012, 01:53

Posprawdzaj wszystkie "glupoty" typu bezpieczniki czy nie sa ukruszone w srodku, weze wszystkie czy sa drożne, czy elektrozawory sie dobrze otwieraja i co jeszcze przyjdzie Ci do glowy. Instalacje elektryczna od gazu ile sie da to sprawdz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez damiano1 » 25 mar 2012, 09:24

Kolego takie rzeczy od razu sprawdzałem.Sprawdzone bezpieczniki, elektrozawory,wymieniona cewka na reduktorze,wymieniony filtr,przewody drożne,nigdzie nie łapie lewego powietrza.Kolega podpowiedział mi jeszcze żebym sprawdził przełącznik w kabinie,bo on kiedyś tak miał że niby mu pokazywał ze przełacza się na gaz a tego nie robił,zobaczę jutro choć jakoś nie wydaje mi się żeby to on był sprawcą zamieszania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 22:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 25 mar 2012, 10:50

Z tym przełącznikiem to temat warty sprawdzenia.
Kiedyś miałem taki przyped u koleżanki w jej autku.
Przekaźnik w przełączniku (LECHO) przełączał się ale zawory gazowe nie dostawały zasilania z powodu nadpalonych styków tego przekaźnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez damiano1 » 25 mar 2012, 12:42

No widzisz i to jest już jakaś sugestia :) brat ma identyczny w passacie wiec jutro podmienię i zobaczę.Chyba nic się nie stanie gdy wykonam taką operację?? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 22:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 25 mar 2012, 18:18

U ciebie raczej to nie przełącznik załącza elektrozawory od gazu.
Masz przecież centralkę, która sterowała zaworkiem (silnikiem krokowym) od dawkowania gazu.
Ta sama centralka też załącza elektrozawory od gazu. tam może trzeba poszukać źródła problemów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez damiano1 » 27 mar 2012, 17:33

Z braku czasu nie podmieniłem tego przełącznika,zajmę się tym pojutrze mam trochę wolnego,popatrzę też zgodnie z uwagą na tą centralkę może tam coś nie łączy.Dziwne to trochę bo przedwczoraj nie chciał działać a teraz dwa dni hula jak trzeba <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 22:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 27 mar 2012, 22:16

Hmmm – przestraszył się?
hahaha
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez damiano1 » 28 mar 2012, 08:04

Nie wiem :) raczej on tak ma trzy dni hula aż miło a potem jeden czy dwa dni zatnie się i jazda tylko na benzynie <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 22:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez damiano1 » 7 kwi 2012, 12:10

A więc tak koledzy, podmieniłem przełącznik i nic zaczełem ruszać przewodami przy emulatorze wtrysku i eureka cos się dzieje z tym ustroistwem.Gdy nie przeżuci się na gaz rozkręcam to dziadostwo dotykam ukladu scalonego i działa,więc myślę że z tym coś się pieprzy.Wpoprzednich autach miałem tylko jakiś kwadratowy przekażnik i zastanawiam się czy można ten emuluator czyms zaminić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 22:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez morfi » 31 paź 2012, 16:44

to na pewno emulator , nie warto tego naprawiać , wymień na nowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 17:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG