Mazda 323f BA 1,5 po strzałach nie odpala

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez ekus » 12 mar 2012, 19:21

Witam ostatnio w mojej mazdzie miałem problemy ze strzałami na gazie. Zauważyłem , że jedna świeca była "zalana" wiec pomyślałem , że to od tego. Wymieniłem wiec świece i kable oraz pojechałem na regulacje gazu. Niestety nastepnego dnia mazda dostała takich strzałów, że już zgasła i nie odpala wiec scholowałem ją do mechanika. Od razu pomyślałem , że poszedł przepływomierz ( bo raz juz wymianiałem ) ale mechanik twierdzi, że przepływka jest ok, gdyż po odłączeniu czujnika przepustnicy (tps) mazda odpala normalnie i trzyma obroty zarówno na bp jak i lpg. Mechanik podejżewa , ze to cos z elektryką. Czy ktoś miał juz podobną sytuacje? Czy te strzały mogą być przez ten czujnik TPS? Dodam jeszcze , że przez ostatnie dni kiedy auto było na chodzie odczuwałem, tez dość mocne szarpanie i wybuchy przy dodawaniu gazu. Istalacja 2 gen. bingo

pozdrawiam
ekus
 

Postprzez luk-kk » 12 mar 2012, 20:51

Ja tylko standardowo poradzę zlikwidować wszelkie nieszczelności w dolocie bo w Mazdzie ma to ogromne znaczenie(przynajmniej w mojej :)).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 12:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez Gregory » 12 mar 2012, 22:52

Mechanikiem nie jestem, ale coś tam ogarniam. Nie napisałeś czy na PB tez są te objawy? tzn nie strzały, ale jakieś szarpanie, czy nierówna praca w jakichś określonych obrotach. Na zimnym silniku, czy rozgrzanym. Bo tak to mogę sobie strzelić <killer> że to cewka zapłonowa :)

Poza tym, na forum już coś podobnego do twojej zagadki znajdziesz.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 11:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez ekus » 12 mar 2012, 23:05

Więc dolot jest szczelny na pewno , a co do objawów na bp to słaba moc i szarpanie (na lpg jest wieksze) strzałów brak. Ogólnie mechanik powiedział , że to coś od elektryki ( jakiś czujnik tps) dzisiaj był elektryk ale nie umiał nic odczytać i jutro ma jakieś inne oprogramowanie przywieźć wiec zobaczymy. pozdro
ekus
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG