Problem z gazem Mazda 323 BG 1,3 – duużo pali

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez dziuniek » 28 lut 2012, 21:51

Witam,
miesiąc temu kupiłem Mazdę 323BG 1,3 przebieg 215tys z instalacją gazową.
Od kupna marnie było z gazem, ciężko się przełączał, samochód gasł, miałem ze 3 wystrzały gazu.
Pojechałem do gaziarza, wymienili reduktor, parownik, wyregulowali, wszystko wydawało się super. Szybsze przełączenie na gaz, bez szarpania, gaśnięcia silnika ale znowu pojawił się wystrzał.
Wydaje mi się, że nic się nie stało, ale co dalej z tym zrobić aby nie strzelało ? To moje pierwsze auto z gazem więc mało się znam.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
dziuniek6.
Ostatnio edytowano 26 mar 2012, 09:25 przez dziuniek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 10:14
Posty: 15
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16v B3-ME 1994r.

Postprzez dziuniek » 29 lut 2012, 09:36

Super !! dziś rano znowu strzeliło i rozwaliło obudowę filtra. Masakra. Wczoraj zapłaciłem 450zł za regulację gazu...

dziuniek
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 10:14
Posty: 15
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16v B3-ME 1994r.

Postprzez johny2007 » 29 lut 2012, 11:26

jak mozna zapłacic 450zł za regulacje gazu??? która masz gen. zmien gazownika ;D
Masz strzały no to zadbaj o przewody, swiece, sprawdz czy nie dostaje sie lewe powietrze przez filtr.....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez tommyb » 1 mar 2012, 12:12

dziuniek napisał(a):dziś rano znowu strzeliło i rozwaliło obudowę filtra


Rok temu miałem to samo -100 % przewody WN ,przy okazji wymien swieczki na Ngk lub Denso.
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 13:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez luk-kk » 1 mar 2012, 13:46

Te 450 to było pewnie z wymianą reduktora ? Tak jak koledzy napisali zwykle głównym winowajcą strzałów jest zmęczony układ zapłonowy i źle wyregulowana instalacja. Zakładając że gazowniki wyregulowali instalkę to pierwsze co wymieniłbym świece jeśli jeszcze po kupnie auta nie zmieniałeś i sprawdził w nocy w jakimś naprawdę ciemnym miejscu czy po podniesieniu maski nie skaczą iskierki po przewodach WN, możesz delikatnie je zrosić wodą z odległości przy pomocy takiego zraszacza jak po płynie do mycia okien. Wtedy o wiele lepiej widać czy kable mają przebicie. Można zajrzeć też do kopułki rozdzielacza czy styki już nie są zajechane na amen.
No i jeszcze jedna sprawa, jak jest w okolicach zera to daj mu trochę na benzynie pochodzić chociaż tak ze 3-4 minutki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 12:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez dziuniek » 20 mar 2012, 10:57

Cześć,
dziękuję za porady. Zmieniłem kable, świece i kopułkę.
Miałem jeszcze problem z przepływomierzem, także go zmieniłem.

450zł za regulację gazu + wymianę reduktora, parownika i czegoś tam jeszcze (filtr chyba) :).
To drogo ?

Jak na razie nic nie strzela... Oby tak dalej.

dziuniek.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 10:14
Posty: 15
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16v B3-ME 1994r.

Postprzez johny2007 » 20 mar 2012, 22:32

zalezy na jaki wymienił ci reduktor ;D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez dziuniek » 26 mar 2012, 09:29

Siemka, śmigam na wyregulowanym gazie już drugi tydzień,
wszystko super, szybko się przełącza, nie szarpie, nie gaśnie,
tylko jak przejechałem 100km i zatankowałem do pełna to się przeraziłem !!! Spaliła ponad 12litrów <co jest> .

Czy to normalne ???? Te samochody tak palą ? Czy trzeba wyregulować porządnie gaz.
Benzyny spala z 8 – 9 litrów, więc także sporo.

dziuniek.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 10:14
Posty: 15
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16v B3-ME 1994r.

Postprzez tyla » 26 mar 2012, 20:26

Moj 1.8 GT pali 10,8 litra (instalacja I generacji :| ) wiec mysle, ze wynik ponad 12 litrow to troche za duzo jak na 1.3 16V

Jesli masz instalacje 2 gen to sprawna sonda to podstawa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez dziuniek » 27 mar 2012, 21:28

No to widać, że za dużo mi pali, trzeba wybrać się do bardziej ogarniętego gaziarza.

dziuniek
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 10:14
Posty: 15
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16v B3-ME 1994r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG