Mazda 626 – Duże spalanie LPG. Co poradzić?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez jarek705 » 26 maja 2011, 21:35

witam klubowiczów:)
Mam Mazde 626 2.0 16v, rok 1996
Mam następujący problem.
Mam problem ze spalaniem. Wacha się ono od 12 do 16 litrów na 100 km.
Niedawno wymieniałem świece i kable WN (bo miały spore przebicie)
Termostat sprawdzałem dziś ale też jest ok, otwierał się chwile przed tym zanim zaczęła woda wrzeć.
Instalacja z tego co mi wiadomo to drugiej generacji.
Z góry dzięki za pomoc
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez Ania69 » 27 maja 2011, 08:32

jesli masz 2 generacji to zacznij od sprawdzenia sondy,ma istotne znaczenie .sprawdz czy parownik jest goracy.Za zbyt duze spalanie moga odpowiadac rownierz filtr powietrza i gazu,trzeba systematyv\cznie wymieniac.Sprawdzic nalezaloby rownierz membramy w parowniku
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez jarek705 » 27 maja 2011, 12:15

Miesiąc temu kupiłem ten samochód. I również miesiąc temu, odrazu po kupnie wymieniłem między innymi filtr powietrza, świece i kable WN. Z tydzień temu byłem u gazownika i z tego co się dopatrzyłem to chyba wpinał się miernikiem pod sonde i nic nie mówił więc pewnie dobra jest. Dziś sprawdze jeszcze czy parownik jest ciepły.
Później dam znac
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez Ania69 » 27 maja 2011, 14:42

Napisz konkretnie jak masz instalacje bo sa czasami 2 genracji psedo instalacje.Byc moze tak masz,sprawdz czy masz wyjscie po podlaczenie jej do kompa.Ustawial ci instalacje?.Jak sie zchowuje na zimnym silniku ,nie gasnie,nie faluja obroty
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez jarek705 » 27 maja 2011, 14:54

Kurcze aż tak się nie znam na tym. Gazownik jak byłem u niego to powiedział że nie ma w nim dużo elektroniki, więc wnioskuje z tego że nie ma komputera. Zarówno na zimnym jak i na ciepłym chodzi bardzo ładnie i równo. Tylko jak stoi pare godzin lub pare dni to wtedy odpala za 2 razem, max za 3, ale odpala i jezdzi naprawde ładnie.
P.S. Patrzyłem teraz na parownik i był ciepły, więc dochodzi do niego ciepły płyn chłodnicy
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez Ania69 » 27 maja 2011, 21:06

Jesli to 2 gen to ma jakis komputer,pytanie czy da sie pod niego pdpiac.Gazownik co ci robil nie regulowal tego?jesli jest problem z regulacja to wywal krokowca,zaloz srube pojezdzij troche i zobaczysz czy jest roznica w spalaniu.Przy srubie sonda nie ma znaczenia
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez jarek705 » 27 maja 2011, 22:47

A jak można poznać czy instalacja ma komputer? Bo ten gazownik u którego ostatnio byłem to żaden specjalista, musze go zmienić.
Co do krokowca, to poniżej zamieszczamm zdjęcie, czy to aby o tą cześć zaznaczona w czerwonym kółku? przykręconą na 4 śrubki? To miałbym wykręcić, nic się nie stanie?
Obrazek

PS. bo to zdjęcie z forum o czyszczeniu przepustnicy, ja mam dość podobną, dlatego to zdjęcie zamieściłem, ta strzałka to nakierowana jest na śrubę do regulacji wolnych obrotów. A mój chyba krokowiec to jest to w czerwonym kółku
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez johny2007 » 30 maja 2011, 08:30

u mnie tez spala w granicach 13-15 za duzo no ale cos musi byc nie tak........ tylko nie wiadomo co...
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez jarek705 » 30 maja 2011, 14:17

Ja też nie wiem właśnie, nie moge dojść do tego
Samochód kupiłem 1,5 miesiąca temu i na początku palił mi średnio 10 litrów, a teraz 15, to duża różnica, na to samo prawie wychodzi jazda na benzynie kurde;/
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez johny2007 » 30 maja 2011, 20:44

ja zmieniałęm generacje z II na I i duzo nie dało,,,,,,,,, najgorsze ze spala te 14 i nie ma zbyt dobrej dynamiki..... brakuje mi czegos
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez jarek705 » 30 maja 2011, 22:53

A co dokładnie zmieniłeś?? Całą instalację od poczaku do końca?
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez johny2007 » 31 maja 2011, 09:54

zeby zmienic II na I wystarczy wywalic krokowca i wstawic zamiast jego srube i pojechac na regulacje......
mam nowy parownik i tak nic nie dało.....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez jarek705 » 31 maja 2011, 12:46

A może kurde jest gdzieś nieszczelność? i gaz powoli ulatnia się
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez johny2007 » 1 cze 2011, 09:49

hmmm.... no nie wiem... myslałem o tym ale czy to mozliwe a po drugie było by czuc gazem....... no nie wiem
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez jarek705 » 1 cze 2011, 16:06

Jak auto stoi na dworzu to gaz sie w powietrzu ulatania i trudno jest wyczuć go, co innego w garażu jakby stał. Sprawdzić nie zaszkodzi. Podjechać do gazownika i on psiknie w paru miejscach taki specyfikiem i zobaczyc czy wszystko jest szczelne.
A zanim to zrobisz to weź rozgrzej silnik i zobacz też czy płyn chłodniczy dochodzący do parownika jest ciepły i czy sam parownik też jest ciepły. Bo jak nie to też może być powodem dużego spalania.
U mnie parownik jest ciepły więc to jest u mnie ok.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez noxes » 1 cze 2011, 23:07

To nie o ten krokowiec chodzi. Chodzi tutaj o coś takiego http://www.shopgaz.pl/img.php?id=797
Też miałem kiedyś duże spalanie gazu na II generacji. Wychodziło nawet 20/100. Później zmieniłem na I generacje, ale nie zawiele to pomogło. Teraz mam sgi i jest ok. Myśle że to wina parownika.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jarek705 » 1 cze 2011, 23:23

A jak można parownik sprawdzic czy aby to on jest powodem tego?
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez johny2007 » 2 cze 2011, 10:46

szczerze mowiac nie wiem,,,, ja juz wszystko sprawdziłem...... i teraz moge tylko obstawiac przetyrany silnik innej opcji nie znam.........
Ostatnio edytowano 3 cze 2011, 18:40 przez johny2007, łącznie edytowano 1 raz
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez motylek322 » 3 cze 2011, 18:35

Proponuję udać się do gazownika, który ustawi gaz na analizatorze spalin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy LPG