ZDJECIA – Rozpoznanie czesci oraz generacji LPG
Witam,
mam kilka pytan dotyczacych czesci pokazanych na zdjeciach
1) Co to za czesc ? Jaka mam generacje instalacji LPG ?
http://img41.imageshack.us/i/73659156.jpg/
2) Czy tam znajduje sie filtr gazu ? Jesli nie to gdzie ? Jaka jest procedura jego wymiany i skad mam wiedziec jaki filtr kupic nowy aby go wymienic ?
Od czego sa te dwie srubki na reduktorze ?
http://img580.imageshack.us/i/73609945.jpg/
3) Co to za czesc ? To co znajduje sie za tym to mikser ?
http://img341.imageshack.us/i/77505177.jpg/
Wolne obroty sie nie trzymaj gdy zwalniam, nawet gdy juz sie zatrzymam i czekam to obroty nie chca sie ustabilizowac, lataja miedzy 300 – 900 caly czas. Ostatnio podczas troche mocniejszego hamowania zgasl. W ogole auto jest troche zamulone. Na PB jeszcze gorzej bo mam uszkodzony przeplywomierz powietrza.
Jak moge samemu wyregulowac wolne obroty i troche mocy dodac ? Nie mam ani analizatora spalin ani interfejsu.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
mam kilka pytan dotyczacych czesci pokazanych na zdjeciach
1) Co to za czesc ? Jaka mam generacje instalacji LPG ?
http://img41.imageshack.us/i/73659156.jpg/
2) Czy tam znajduje sie filtr gazu ? Jesli nie to gdzie ? Jaka jest procedura jego wymiany i skad mam wiedziec jaki filtr kupic nowy aby go wymienic ?
Od czego sa te dwie srubki na reduktorze ?
http://img580.imageshack.us/i/73609945.jpg/
3) Co to za czesc ? To co znajduje sie za tym to mikser ?
http://img341.imageshack.us/i/77505177.jpg/
Wolne obroty sie nie trzymaj gdy zwalniam, nawet gdy juz sie zatrzymam i czekam to obroty nie chca sie ustabilizowac, lataja miedzy 300 – 900 caly czas. Ostatnio podczas troche mocniejszego hamowania zgasl. W ogole auto jest troche zamulone. Na PB jeszcze gorzej bo mam uszkodzony przeplywomierz powietrza.
Jak moge samemu wyregulowac wolne obroty i troche mocy dodac ? Nie mam ani analizatora spalin ani interfejsu.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
1. To co masz zaznaczone to krokomierz od lpg tzw. attuator..... i po tym tez poznaje ze jest to napewno IIgen....
2. zbyt dobrze nie widac ale obstawiam na 99% ze znajduje sie tam filtr gazu.... musisz wykrecic ten filtr i albo na filtrze sa oznaczenia albo na tej obudowie........
Sruby na reduktorze, nie wiem dokładnie jaki to jest parownik moze elpigaz?? jedna jest napewno od czułosci membrany a druga od wolnych obrotów.... u mnie ta czarna plastikowa jest od membrany czyli skład mieszanki moze u ciebie tez ta sama ale nie daje sobie reki uciac.... znajdz ten model parownika w google i napewno znajdziesz która jest od czego..........
3. ta czesc chyba nie jest od lpg, nieznam tego modelu auta ani nie wiem co to moze byc moze kto inny pomoze
gdybys miał interfejs to bys mógł sie pobawic, a takto napewno nic nie polepszych a mozesz spaprac.....
jedz najlepiej na regulacje.........
2. zbyt dobrze nie widac ale obstawiam na 99% ze znajduje sie tam filtr gazu.... musisz wykrecic ten filtr i albo na filtrze sa oznaczenia albo na tej obudowie........
Sruby na reduktorze, nie wiem dokładnie jaki to jest parownik moze elpigaz?? jedna jest napewno od czułosci membrany a druga od wolnych obrotów.... u mnie ta czarna plastikowa jest od membrany czyli skład mieszanki moze u ciebie tez ta sama ale nie daje sobie reki uciac.... znajdz ten model parownika w google i napewno znajdziesz która jest od czego..........
3. ta czesc chyba nie jest od lpg, nieznam tego modelu auta ani nie wiem co to moze byc moze kto inny pomoze
gdybys miał interfejs to bys mógł sie pobawic, a takto napewno nic nie polepszych a mozesz spaprac.....
jedz najlepiej na regulacje.........
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Wolalbym miec mozliwosc samodzielnej regulacji gazu dlatego chcialbym kupic interfejs, tylko nie wiem ktory bedzie najlepszy ? Moze ktos juz kupowal do Mazdy 323F BG 1.8 103km i moze polecic jakis ?
kolego interfejs nie kupuje sie do auta tylko to komputera od lpg....... najpierw sprawdź jaki masz komputer i wtedy szukaj......... po drugie musisz jeszcze troche poczytac zeby ustawiac... trzeba miec jakos wiedze......
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
johny2007 napisał(a):po drugie musisz jeszcze troche poczytac zeby ustawiac... trzeba miec jakos wiedze......
Kazdy kiedyś zaczynał się uczyć
Jak sprawdzic jaki mam komputer od LPG ? Na przełączniku w kabinie ?
Sprawdz wiazke ktora jest przy silniku krokowym,ona cie doprowadzi do sterownika.Na nim odczytasz nazwe i takiej firmy musisz kupic interfejs.Co do twoich problemow moga byc spowodowane zuzytymi membramami w parowniku.W najlepszym wypadku sa mocno zasyfione.Spuszczales syf z parownika?.Spalanie lpg nie wzroslo ci?Sprawdzilbym parownik na poczatku.Co do gazownikow to szkoda czasu jesli nie masz sprawdzonego.Majstrowali ci i jak widac nie wiele to dalo,tacy fachowcy
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Ania69 napisał(a):Sprawdz wiazke ktora jest przy silniku krokowym,ona cie doprowadzi do sterownika.Na nim odczytasz nazwe i takiej firmy musisz kupic interfejs.
johny2007 napisał(a):to co masz zaznaczone to krokomierz od lpg tzw. attuator
Czy silnik krokowy i attuator to to samo ? Bo slyszalem cos o silnikach krokowych w autach bez LPG.
Jesli w przyszlosci chcialbym zmienic zasilanie gazem z miksera na BLOS to czy wtedy przyda mi sie do regulacji gazu ten interfejs ? Nie chce kupowac na kilka miesiecy tylko.
Ania69 – masz racje spalanie jest duze – okolo 14 – 15 l. Wyczyszcze parownik i dam znac czy sie poprawilo. Moze jakies wskazowki co do tego czyszczenia ?
silnik krokowy jest tez w benzynie ale i w gazie tez jest.... takie usprawnienie I gen.
jesli chodzi o lpg to tak silnik krokowy i attuator to to samo......
czy przyda ci sie interfejs do blosa oczywiscie ze tak...... rozwine troche mysl...
podłaczony interfejs mozna powiedziec ze zastepuje ci w jakims stopniu analizator spalin.....
komputer lpg pobiera info z sondy o mieszance i jak podłaczasz interfejs to masz pokazane jaka jest mieszanka i mozesz sobie według tego regulowac..........
jesli chodzi o czysczenie to parownik sie czysci wraz z wymiana membran... chyba ze chodzi tobie tylko o spuszczenie syfu to powinien byc tam korek ale duzo tobie to chyba raczej nie da według mnie........
jesli chodzi o lpg to tak silnik krokowy i attuator to to samo......
czy przyda ci sie interfejs do blosa oczywiscie ze tak...... rozwine troche mysl...
podłaczony interfejs mozna powiedziec ze zastepuje ci w jakims stopniu analizator spalin.....
komputer lpg pobiera info z sondy o mieszance i jak podłaczasz interfejs to masz pokazane jaka jest mieszanka i mozesz sobie według tego regulowac..........
jesli chodzi o czysczenie to parownik sie czysci wraz z wymiana membran... chyba ze chodzi tobie tylko o spuszczenie syfu to powinien byc tam korek ale duzo tobie to chyba raczej nie da według mnie........
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
johny2007 napisał(a):jesli chodzi o czysczenie to parownik sie czysci wraz z wymiana membran... chyba ze chodzi tobie tylko o spuszczenie syfu to powinien byc tam korek ale duzo tobie to chyba raczej nie da według mnie........
Duzo mi nie da czyszczenie reduktora bez wymiany membran czy ogolnie czyszczenie ?
Czy ktos juz regulowal gaz za pomoca interfejsu ? Czy jest mozliwe precyzyjne ustalenie mieszanki za jego pomoca ?
Czy jest w ogole sens zmiany miksera na BLOS ? Nowy blos kosztuje okolo 400 zł a ile musialbym zaplacic zeby zmienic instalacje na sekwencje ?
gazownicy przeciez ustawiaja przez interfejs, jak dojdziesz do wprawy to wszystko sie da........
nie wiem czy jest sens zmiany na blos, kosztowna sprawa... wolałbym wydac na nowy parownik.....
ale kazdy sadzi inaczej......
a zmiana na sekwencje napewno cos koło 1000zł ale dokładnie nie wiem......
nie wiem czy jest sens zmiany na blos, kosztowna sprawa... wolałbym wydac na nowy parownik.....
ale kazdy sadzi inaczej......
a zmiana na sekwencje napewno cos koło 1000zł ale dokładnie nie wiem......
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
no jezeli cie stac, to sa raczej drogie sprawy..... chyba ze chodzi ci o diode do zczytywania błedów....
a po drugie to sie nie kupuje interfejs do benzyny tylko jak juz cos to do auta, do złacza diagnostycznego...
i taki sprzet naprawde duzo kosztuje wiec jesli nie jestes mechanikiem napewno tobie sie to nie przyda...
wes sobie poczytaj zebys był bardziej zorientowany w tych sprawach
Widze ze naprawde masz mała wiedze wiec albo daj sobie spokój i jedz do kogos kto sie zna albo poczytaj duzo.......
a po drugie to sie nie kupuje interfejs do benzyny tylko jak juz cos to do auta, do złacza diagnostycznego...
i taki sprzet naprawde duzo kosztuje wiec jesli nie jestes mechanikiem napewno tobie sie to nie przyda...
wes sobie poczytaj zebys był bardziej zorientowany w tych sprawach
Widze ze naprawde masz mała wiedze wiec albo daj sobie spokój i jedz do kogos kto sie zna albo poczytaj duzo.......
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Pierwsza sprawa.Czyszczenie parownika bez wymiany membram zdaje egzamin jesli parownik nie ma wielkiego przebiegu.jesli ma duzy kilka lat byl uzywany to lepiej wymienic je na nowe.Membramy z czasem pekaja,sztywnieja i traca naturlana czulosc i staja sie odporne na reulacje,lub ciagle trzeba je regulowac.Za spalanie w 2 generacji odpowiada w duzej mierze sonda lambda.Trzeba sprawdzic czy jest sprawna.jesli jest padnieta lub sie zawiesza to nawet po regeneracji parownika spalanie bedzie duze.Co do regulacji sam sobie reguluje,stracilem cierpliwosc do psedo gazownikow,po ktorych musialem poprawiac.Poczytasz troche i poradzisz sobie.Regulacja precyzyjna to moze byc w sekwencji tutaj optymalna.Trzeba troche pojezdzic poprubowac rozne ustawienia i wybrac optymalne.Blos nie jest zly ale dochodza koszta.Sprawdz parownik sonde zrob z tym porzadek i bedzie ok.Mam 2 generacje samochod chodzi dobrze nie muli dynamika w porownabiu do pb nie wiele gorsza
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Miernikiem poszukaj w wyszukiwarce jest tam opis. Na interfejsie pokaze tez czy pracuje.Do blosa trzeba zazwyczaj dolozyc jeszcze przejsciowki kolanka w zaleznosci od modelu samochodu,musisz go jakos zaadaptowac w rure laczaca filtr powietrza i przepustnice.Jesli sam zalozysz to jest ok ,jesli oddasz do gazownika nastepne koszta i malo ktory radzi sobie z ustawieniem tego.
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Ania69 napisał(a): i malo ktory radzi sobie z ustawieniem tego.
Czy interfejs wystarczy by go ustawic ?
Mam sterownik AL-600. Jest to dobry kopmputer ? Kupowac pod niego interfejs czy zmienic moze na jakis inny i wtedy kupic ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości